zasięg i prędkość internetu gsm. takieQ1|BÖŚ˛š,śźŢs–ÜzxšÁŠs(ç

Data: 2017-08-26 18:10:27
Autor: ToMasz
zasięg i prędkość internetu gsm. takieQ1|BÖŚ˛š,śźŢs–ÜzxšÁŠs(ç
witam
właśnie wróciłem z urlopu nad morzem. jeden bts, dla wielkiej trójcy. miałem 3 karty sim, od wszystkich po jednej, więc niema wała - jakiś net będzie. a tu dupa. znaczy w wieczorkiem, przy marnej pogodzie wyciągałem 0.2 mega, czyli masakra kompletna. nieważne czy tmobile czy plus, bo ogrange wcale nie działał. 2.9km od nadajnika, "z drugiej strony" budynku miałem gsm 3/4 zasięgu g3, h+, 1/4 zasięgu. więc modem trzeba było wystawiać do samochodu, albo pod wiatę, bo 1/4 zasięgu wcale nie dawała interetu. Rankiem, gdy grzało słoneczko, transfer 3-5 mega. Jak to możliwe? Domyślam się że gdy pogoda była marna, wielu turystów "interneciło" więc system się "zatykał". Zgadzacie się z Tym?
Jak wobec tego odczytywać informacje zawarte w reklamach? Oferujemy Ci transfer 150 mega, ale jeśli będziesz jedynym klientem i to w odległości 100m od btsa? Czy nie lepiej byłoby, gdyby z nakazu UOKiK, każdy operator musiał podać jaką prędkość oferuje gdyby do wszystkich BTSów naraz, "zalogowali" się wszyscy klienci i "ciąglęli" dane? Play wylądowałby na szarym końcu, ale każdemu konsultantowi można by odpowiedzieć, po co mi 150 mega, jak według ustandaryzowanych badań nie jesteście w stanie wszystkim naraz "dać" nawet 1% z tych obietnic?

ToMasz

Data: 2017-08-26 20:12:17
Autor: JoteR
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.
"ToMasz" napisał:

właśnie wróciłem z urlopu nad morzem.

I naprawdę Twoim największym zmartwieniem podczas urlopu jest niemanie internetu? Współczuję...

JoteR

Data: 2017-08-26 20:56:53
Autor: z
zasięg i prędkość internetu gsm. tQ1|AŠ"zÖŚ˛š,śźŢs–ÜzxšÁŠs(ç
W dniu 2017-08-26 o 20:12, JoteR pisze:
I naprawdę Twoim największym zmartwieniem podczas urlopu jest niemanie internetu? Współczuję...

Bo w XXI wieku nikt nie powinien sobie tym głowy zawracać. To ma działać a nie takie podchody czy szachy.
W moim mieście zaczynam się zastanawiać czy ustawić 3G i mieć stabilne połączenie czy 4G i cieszyć się tymi wszystkimi pięknymi ofertami multimedialnymi. A co dopiero na zadupiu.
Masakra jakaś.

Data: 2017-08-26 22:01:33
Autor: ALEX MR
W dniu 26.08.2017 o 20:12, JoteR pisze:
"ToMasz" napisał:

właśnie wróciłem z urlopu nad morzem.

I naprawdę Twoim największym zmartwieniem podczas urlopu jest niemanie internetu? Współczuję...

Możliwość sprawdzenia pogody, czegośtam w wikipedii, sprawdzenia wyników sportowych, ściągnięcie fajnej piosenki ma być wyłączona na wakacje?

--
ALEX MR
"Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy" :-D

Data: 2017-08-27 00:15:51
Autor: re
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.

Użytkownik "ALEX MR"

[...]

-- -
Ja dopiero w czasie urlopu mam czas na niektóre rzeczy, np audycję radia dostępnego przez internet tylko posłuchać.

Data: 2017-08-26 22:25:06
Autor: Sebastian Biały
On 8/26/2017 8:12 PM, JoteR wrote:
właśnie wróciłem z urlopu nad morzem.
I naprawdę Twoim największym zmartwieniem podczas urlopu jest niemanie internetu?

A gdzie on napisał że to jego największe zmartwienie?

Data: 2017-08-26 23:50:54
Autor: JoteR
"Sebastian Biały" napisał:

właśnie wróciłem z urlopu nad morzem.

I naprawdę Twoim największym zmartwieniem podczas urlopu jest niemanie internetu?

A gdzie on napisał że to jego największe zmartwienie?

A jakie inne zmartwienia opisał? Nawałnice na Pomorzu? Zimny Bałtyk? Horrendalne ceny?
Swoją drogą, miło zobaczyć, z jakim szerokim odzewem spotkał się mój komentarz. Szkoda tylko, że znacznie mniejszym zainteresowaniem cieszą się wątki merytoryczne - o zablokowanym tetheringu czy laptopie z gniazdami na tylnej listwie. Jakoś wtedy lista dyskutantów kurczy się niczym zasięg GSM nad morzem.
Miłego trollowania ;->

JoteR

Data: 2017-08-27 00:17:19
Autor: re
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.

Użytkownik "JoteR"

Miłego trollowania ;->
-- -
No miłego

Data: 2017-08-27 10:45:04
Autor: Sebastian Biały
On 8/26/2017 11:50 PM, JoteR wrote:
[...]

Z tego nie wynika że internet to jego najwieksze zmartwienie. To jego *obserwacja*.

Swoją drogą, miło zobaczyć, z jakim szerokim odzewem spotkał się mój komentarz. Szkoda tylko, że znacznie mniejszym zainteresowaniem cieszą się wątki merytoryczne

Ale Twój komentarz nie był merytoryczny.

- o zablokowanym tetheringu czy laptopie z gniazdami na tylnej listwie. Jakoś wtedy lista dyskutantów kurczy się niczym zasięg GSM nad morzem.
Miłego trollowania ;->

Kazdy przejaw złosliwości kończy się kontr złosliwością. Nie dziw się. Problemy przepustowości w peaku uzywania netu sa jak najbardziej istotne i jak najbardziej warunki typu kiepska pogoda we Władku w szczycie sezonu mieszczą się w temacie bo to niezły przykład który cieżko znaleźć poza wybrzeżem w takiej skali.

Laptopy z gniazdami na tylnej listwie mają mniej wspólnego z gsm n iż tłok we Władku.

Data: 2017-08-27 12:00:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-08-26 o 23:50, JoteR pisze:
"Sebastian Biały" napisał:

[...]

Po co miałby o tym pisać na pl.misc.telefonia.gsm?

Swoją drogą, miło zobaczyć, z jakim szerokim odzewem spotkał się mój
komentarz. Szkoda tylko, że znacznie mniejszym zainteresowaniem cieszą
się wątki merytoryczne

I to mówi facet, który na wątek merytoryczny odpowiada niemerytorycznie.

--
Liwiusz

Data: 2017-08-27 00:11:36
Autor: re
[...]

No, jakoś nie miałem innych zmartwień :-) Chciałem se tylko zaplanować kolejny dzień

Data: 2017-08-27 10:49:18
Autor: h.sliwinski
W dniu sobota, 26 sierpnia 2017 20:12:29 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:
"ToMasz" napisał:

> właśnie wróciłem z urlopu nad morzem.

I naprawdę Twoim największym zmartwieniem podczas urlopu jest niemanie internetu? Współczuję...

Nie zawsze się chce lub jest ku temu możliwość piec się na plaży.
Lub siedzieć w knajpie na piwie po 8 zł za 0,4 litra.
I choćby chcąc poczytać co słychać na grupie potrzebny jest dostęp do sieci.
Nie mówię już o obejrzeniu filmu, np. o 22:00 na TV Puls Dziedzictwa Bourne'a

--
Heniek

Data: 2017-08-28 17:38:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.

<h.sliwinski@gmail.com> f3772081-b3d4-4df5-b6da-846cfdf2a4eb@googlegroups.com

: I choćby chcąc poczytać co słychać na grupie potrzebny jest dostęp do sieci.

Do tego wystarczy lejek VirginM.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-29 17:39:53
Autor: re
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

: I choćby chcąc poczytać co słychać na grupie potrzebny jest dostęp do sieci.

Do tego wystarczy lejek VirginM.
-- -
Tak Ci się tylko wydaje boś nad morzem nie był

Data: 2017-08-30 18:11:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.

"re" oo41si$i4a$1@mx1.internetia.pl

Do tego wystarczy lejek VirginM.
-- -
Tak Ci się tylko wydaje boś nad morzem nie był

Nad morzem są jakieś narzuty przesyłowe? ;)

IMO wszędzie kilkadziesiąt kb/s wystarczy
do m@ili i grup dyskusyjnych.

Lejek VM obsłuży z powodzeniem naraz:

 - m@ile
 - grupy z NNTP
 - AGPS
 - czas z NTP
 - pogodę

Oczywiście zasięg jest konieczny także do lejka.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-29 23:06:04
Autor: jerzu.xyz
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.
On Mon, 28 Aug 2017 17:38:16 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

Do tego wystarczy lejek VirginM.

O ile będzie w zasięgu Play. Bo jak nie, to krajowy roaming na
niewiele się da. Przerabiane na Mazurach w tym roku, karta Playa.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-08-27 00:09:22
Autor: re
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.

Użytkownik "ToMasz"

[...]
Nie analizowałem niczego, ale byłem na takim zadupiu, że nie było w ogóle transferu poza godzinami nocnymi

Data: 2017-08-28 19:13:12
Autor: J.F.
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ons69g$go2$1@dont-email.me...
[...]

Oprocz naturalnego podzialy transferu, jest jeszcze takie zjawisko
https://pl.wikipedia.org/wiki/Oddychanie_kom%C3%B3rek

Dotyczy CDMA, wiec nie wszystkich spotykanych u nas standardow.

Jak wobec tego odczytywać informacje zawarte w reklamach? Oferujemy Ci transfer 150 mega, ale jeśli będziesz jedynym klientem i to w odległości 100m od btsa?

Tak naprawde tak to jakos wychodzi.

Czy nie lepiej byłoby, gdyby z nakazu UOKiK, każdy operator musiał podać jaką prędkość oferuje gdyby do wszystkich BTSów naraz, "zalogowali" się wszyscy klienci i "ciąglęli" dane?

Ale po co, skoro, np przecietny klient ciagnie dane rzadko ?
I nadal by nic nie dawalo, bo klient przeciez z reguly do jakiegos BTS podlaczony, to sie sumaryczna zajetosc nie zmienia.
Nad morzem wolno, ale za to w Warszawie szybko :-)

J.

Data: 2017-08-29 10:57:59
Autor: Bolko
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.
Od jakiegoś czasu mam nowe hobby które powoduje że łażę po lasach bagnach dzirach itd.
Mój stary smamsung w play czasami jest poza zasięgiem.
Żona ma dwusimową lumie.
W T-mobil też czasami jest problem ze zwykłym zasięgiem.
Natomiast ma drugą pracową kartę w https://www.truphone.com/pl/
I nie wiem jak to robi to zawsze daje rade.
Z internetem we Władku też nie było problemu na tej drugiej karcie.

zasięg i prędkość internetu gsm. takieQ1|BÖŚ˛š,śźŢs–ÜzxšÁŠs(ç