zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.

Data: 2017-08-28 19:13:12
Autor: J.F.
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ons69g$go2$1@dont-email.me...
właśnie wróciłem z urlopu nad morzem. jeden bts, dla wielkiej trójcy. miałem 3 karty sim, od wszystkich po jednej, więc niema wała - jakiś net będzie. a tu dupa. znaczy w wieczorkiem, przy marnej pogodzie wyciągałem 0.2 mega, czyli masakra kompletna. nieważne czy tmobile czy plus, bo ogrange wcale nie działał. 2.9km od nadajnika, "z drugiej strony" budynku miałem gsm 3/4 zasięgu g3, h+, 1/4 zasięgu. więc modem trzeba było wystawiać do samochodu, albo pod wiatę, bo 1/4 zasięgu wcale nie dawała interetu. Rankiem, gdy grzało słoneczko, transfer 3-5 mega. Jak to możliwe? Domyślam się że gdy pogoda była marna, wielu turystów "interneciło" więc system się "zatykał". Zgadzacie się z Tym?

Oprocz naturalnego podzialy transferu, jest jeszcze takie zjawisko
https://pl.wikipedia.org/wiki/Oddychanie_kom%C3%B3rek

Dotyczy CDMA, wiec nie wszystkich spotykanych u nas standardow.

Jak wobec tego odczytywać informacje zawarte w reklamach? Oferujemy Ci transfer 150 mega, ale jeśli będziesz jedynym klientem i to w odległości 100m od btsa?

Tak naprawde tak to jakos wychodzi.

Czy nie lepiej byłoby, gdyby z nakazu UOKiK, każdy operator musiał podać jaką prędkość oferuje gdyby do wszystkich BTSów naraz, "zalogowali" się wszyscy klienci i "ciąglęli" dane?

Ale po co, skoro, np przecietny klient ciagnie dane rzadko ?
I nadal by nic nie dawalo, bo klient przeciez z reguly do jakiegos BTS podlaczony, to sie sumaryczna zajetosc nie zmienia.
Nad morzem wolno, ale za to w Warszawie szybko :-)

J.

Data: 2017-08-29 10:57:59
Autor: Bolko
zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.
Od jakiegoś czasu mam nowe hobby które powoduje że łażę po lasach bagnach dzirach itd.
Mój stary smamsung w play czasami jest poza zasięgiem.
Żona ma dwusimową lumie.
W T-mobil też czasami jest problem ze zwykłym zasięgiem.
Natomiast ma drugą pracową kartę w https://www.truphone.com/pl/
I nie wiem jak to robi to zawsze daje rade.
Z internetem we Władku też nie było problemu na tej drugiej karcie.

zasięg i prędkość internetu gsm. takie tam spostrzeżenia wakacyjne.