zasilacz do laptopa

Data: 2009-12-28 14:35:25
Autor: KILu
zasilacz do laptopa
Adax wrote:
[...]
Wtyczka taka sama, napięcie większe o 1V, czyli o ok. 5%. Moc zasilacza
HP jest co prawda większa, ale mam nadzieję, że nic się nie stanie :)

Niemal na pewno nic zlego sie nie stanie, najwyzej laptop nie bedzie
ladowac baterii. Upewnij sie tylko, ze pilonogia (i polaryzacja) jest
prawidlowa!
Gorzej, gdybys chcial uzyc zasilacza o wyzszym napieciu, ale generalnie
taka roznica w dobrym sprzecie nie powinna stanowic problemu. Od dwoch lat
uzywam malego laptopa IBM z zasilaczem od innego modelu, silniejszym i
podajacym wyzsze napiecie - 19V zamiast 16V (!!!). I nie ma zadnych
problemow.

Sa jednak laptopy, ktore komunikuja sie z zasilaczem - na podstawie tych
danych sa np. w stanie okreslic, czy uzywasz zasilacza "stacjonarnego",
"lekkiej" wersji mobilnej czy np. ladowarki samochodowej i na tej
podstawie dobieraja maksymalne obciazenie.

--
KILu

Data: 2010-02-27 20:21:10
Autor: Adax
zasilacz do laptopa
[...]

Wracam z tematem :) Odważyłem się i okazuje się, że HP krzyczy, że ten Dellowski zasialcz ma za małą moc... Da się coś z tym zrobić?
Pozdr

zasilacz do laptopa