zasilacz z regulowanymi obrotami

Data: 2012-08-28 00:10:02
Autor: Marcin Szumilas
zasilacz z regulowanymi obrotami
Dzień dobry!

Zamierzałem sprawdzić, czy stary zasilacz będzie diałał z nową płytą, a
tu jak na złość Chieftec odmówił dalszej współpracy. Więc muszę
kupić nowy zasilacz (150-200zł.) Zależy mi, żeby:

1) zmniejszał obroty wiatraka w zależności od temperatury (czy poboru
mocy?)
2) całkowicie wyłączał wiatrak przy "stanie wstrzymania" systemu,
3) raportował do BIOS-u czy systemu prędkość wiatraka.

Czy punkty 2 i 3 to norma w dzisiejszych zasilaczach? Bo takich danych
producenci nie podają.

Może mi wystarczy 350W do grafiki zintegrowanej na CPU? Ale przeczytałem,
że mocniejszy w tych samych warunkach może być cichszy.

Ten Enermax mi się podobał - 3 lata gwarancji.
http://www.proline.pl/?p=EMX+NAXN+ENP350AGT
Ale trzecia z tych opinii go dyskwalifikuje, bo jak nawet w stanie
uśpienia się nie wyłącza...

Jeszcze są takie Chiefteki:

http://www.proline.pl/?p=CHI+CTG-400-80P+400W
http://www.proline.pl/?p=CHI+CTG-350-80P+350W

Może ktoś używa jakiegoś zasilacza, który spełnia moje warunki i może mi coś polecić? Albo jak sprawdzić, żeby być pewnym, że np. wyłącza obroty przy uśpieniu.

Dzięki,
Marcin Sz.

Data: 2012-08-28 22:56:33
Autor: maX

Użytkownik "Marcin Szumilas" <mcszumi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k1gr8u$d78$1news.icm.edu.pl...
[...]

Trzeba było dobrać płytę pod zasilacz. Niektóre nowe płyty nie działają ze starymi zasilaczami, ale niektóre działają.

1) zmniejszał obroty wiatraka w zależności od temperatury (czy poboru
mocy?)

Zasilacze "temperature controlled" były juz wieki temu.

2) całkowicie wyłączał wiatrak przy "stanie wstrzymania" systemu,

To chyba zależy czy masz S1 czy S3?

3) raportował do BIOS-u czy systemu prędkość wiatraka.

Jeśli ma kabelek do podłączenia do PWR_FAN na płycie głównej.

Czy punkty 2 i 3 to norma w dzisiejszych zasilaczach? Bo takich danych
producenci nie podają.

Jak wyżej.

Może mi wystarczy 350W do grafiki zintegrowanej na CPU?

Tak.

Data: 2012-08-30 02:53:09
Autor: Marcin Szumilas
zasilacz z regulowanymi obrotami
Quoted:
maX (averwywal@interia.pl)
in news:k1jb9e$d5o$1atena.e-wro.net

1) zmniejszał obroty wiatraka w zależności od temperatury (czy poboru
mocy?)

Zasilacze "temperature controlled" były juz wieki temu.

No ja właśnie wieki temu kupiłem Chiefteka co miał zmniejszać obroty a kręcił cały czas na maksa. Teraz też czytam że nawet "be quiet" wbrew specyfikacjom nie zwalnia. Dlatego chętnie bym się dowiedział, które _naprawdę_ zwalniają obroty, i czy są takie poniżej 200zł.

2) całkowicie wyłączał wiatrak przy "stanie wstrzymania" systemu,

To chyba zależy czy masz S1 czy S3?

Aha! Czyli zależy to od płyty głównej. A czy S3 to teraz już norma, czy trzeba sprawdzać dla każdej płyty osobno?

3) raportował do BIOS-u czy systemu prędkość wiatraka.

Jeśli ma kabelek do podłączenia do PWR_FAN na płycie głównej.

Rozumiem. A kabelek pewnie musi mieć trzy żyły, bo ja miałem taki z dwoma, i nie raportował. A teraz mam zasilacz zupełnie bez tego kabla i oczywiście wiatrak w zasilaczu się kręci. To po co mój Chieftec miał ten dwużyłowy kabel?...

Pozdrawiam,
MSz

Data: 2012-08-30 00:04:25
Autor: Q
zasilacz z regulowanymi obrotami
1) zmniejszał obroty wiatraka w zależności od temperatury (czy poboru
mocy?)

Teraz to chyba wiekszosc zasilaczy ma takie cos.

2) całkowicie wyłączał wiatrak przy "stanie wstrzymania" systemu

Chyba kazdy zasilacz tak sie zachowuje w S3, i to od lat.

3) raportował do BIOS-u czy systemu prędkość wiatraka.

Mialem kiedys jakiegos Enermaxa niecale 400W
i on mial kabelek do podgladu obrotow.

Może mi wystarczy 350W do grafiki zintegrowanej na CPU? Ale przeczytałem,
że mocniejszy w tych samych warunkach może być cichszy.

....albo glosniejszy - zalezy od punktu pracy,
sprawnosci w tym punkcie, regulatora obrotow, chlodzenia, ...
czyli od konkretnego modelu zasilacza.

Ten Enermax mi się podobał - 3 lata gwarancji.
http://www.proline.pl/?p=EMX+NAXN+ENP350AGT
Ale trzecia z tych opinii go dyskwalifikuje, bo jak nawet w stanie
uśpienia się nie wyłącza...

To niemozliwe, zeby sie nie gasil w S3 (wtedy chyba tylko 5V podaje).
IMHO to falszywa opinia - olej ja.

Jeszcze są takie Chiefteki:

Chieftec powinien skupic sie na obudowach a nie zasilaczach ;).
Wez cos ze stajni Seasonic / Enermax / itd z cert. 80+ gold.

Np.:
http://www.proline.pl/?p=SEA+X-SERIES+X-560
ew.:
http://www.proline.pl/?p=NZXT+HALE+550W

Tak, wiem - 500zl to nie 150zl - no coz :).

zasilacz z regulowanymi obrotami