zasilanie pilota

Data: 2019-01-02 11:33:34
Autor: zhbick
zasilanie pilota
Po rozkręceniu pilota do centralnego zamka w celu wymiany baterii zauważyłem, że w koszyku siedzą upchnięte 2 sztuki CR2016. Z racji tego, że pilot nosi ślady wcześniejszej rozbiórki zastanawiam się, czy faktycznie wymaga on 6V do poprawnej pracy, czy może była to jakaś rzeźba w gównie wynikająca z braku jednego ogniwa CR2032 i polegająca na włożeniu tam 1 sprawnej pastylki 2016 i drugiej rozładowanej jako wypełniacz. Centralka do centralnego zamka nieznanego typu, polskiej produkcji, zakładana zeszłej jesieni rzekomo jako nowa, w miejsce zakładanego niegdyś autoalarmu. Pilot już po trzech miesiącach odmówił współpracy (diodka na nim się świeciła podczas wciskania przycisku, ale przestał otwierać/zamykać).

Jak myślicie - czy taki pilot faktycznie może wymagać aż 6V do działania? Mogę rzecz jasna kupić 1x CR2032 plus 2x CR2016 bo koszt mały, ale czuję bezsens takiego działania w przypadku, gdyby ktoś z Was potrafił odpowiedzieć na powyższe pytanie. Wszystkiego najlepszego w nowym roku!

Data: 2019-01-02 04:01:01
Autor: WS
zasilanie pilota
On Wednesday, January 2, 2019 at 11:33:36 AM UTC+1, zhbick wrote:
czy faktycznie wymaga on 6V do poprawnej pracy,

trudno powiedziec, np. piloty do bramy ktore mam sa na 12V ( jedna bateria A23 23A MN21 L1028 V23GA )

Data: 2019-01-02 22:30:30
Autor: PiteR
zasilanie pilota
na  ** p.m.s **  zhbick pisze tak:

[...]

Ale kolo. Pomysłowy Dobromir. Może 50gr pasowałoby lepiej.
Jakby wsadził dwie 2016 to zasieg miałby 2 x większy ;)

Dobrze, że nie spalił pilota (a może spalił i pobiera teraz 50 mA
w czuwaniu a 500 mA w nadawaniu)

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-01-03 12:11:40
Autor: zhbick
zasilanie pilota
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9CBE4F7AD675dayrider@localhost.net...

Ale kolo. Pomysłowy Dobromir. Może 50gr pasowałoby lepiej.
Jakby wsadził dwie 2016 to zasieg miałby 2 x większy ;)

Ale tu już rosną koszty ;-)

Dobrze, że nie spalił pilota (a może spalił i pobiera teraz 50 mA
w czuwaniu a 500 mA w nadawaniu)

Kuźwa, już nie wiem, co o tym myśleć: rozebrałem drugiego pilota i tam też siedzi 2x CR2016 - ale dla odmiany na śrubkach brak zadrapań od śrubokręta...

Data: 2019-01-03 12:44:20
Autor: J.F.
zasilanie pilota
Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c2dedea$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przeciez widzisz - model sopel ma az 9V.
Moze zasieg byl za maly, moze byl przyzwyczajony do 2 szt w poprzednim, moze pomyslal, ze jak da dwie, to na dluzej starczy.

Jeszcze popatrz na oprawke baterii - bywa, ze maja styk z boku.
I przy wlozeniu dwoch dotyka obu ... i w efekcie jedną zwiera.

Taka oprawka sie na pewno do dwoch 2016 nie nadaje.

J.

Data: 2019-01-03 13:42:42
Autor: zhbick
zasilanie pilota
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c2df5d3$0$503$65785112@news.neostrada.pl...

Jeszcze popatrz na oprawke baterii - bywa, ze maja styk z boku.
I przy wlozeniu dwoch dotyka obu ... i w efekcie jedną zwiera.

Taka oprawka sie na pewno do dwoch 2016 nie nadaje.

Oprawka jest identyczna z poniższą (zdjęcie poglądowe z netu):
https://zapodaj.net/1ddc693a589d1.png.html

Siedzą 2xCR2016, połączone szeregowo.
Sprawdziłem miernikiem napięcie obydwóch baterii w drugim pilocie i jest ~3V w jednej i 0V w drugiej...

Data: 2019-01-03 14:02:08
Autor: J.F.
zasilanie pilota
Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c2e0341$0$487$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i widzisz - na tych pionowych wspornikach jest niebieski plastik.
A gdyby go nie bylo, to do jednej baterii by sie swietnie nadawal, a do dwoch wcale.

Siedzą 2xCR2016, połączone szeregowo.
Sprawdziłem miernikiem napięcie obydwóch baterii w drugim pilocie i jest ~3V w jednej i 0V w drugiej...

byc moze zabraklo tego niebieskiego izolatora, i jedna bateria byla zwarta,
a moze po prostu dlugo uzywales, jedna bateria byla nieco slabsza i sie szybciej rozladowala do zera.

Tak czy inaczej - nadal masz zagadke :-)

J.

Data: 2019-01-03 14:08:45
Autor: zhbick
zasilanie pilota
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c2e0810$0$492$65785112@news.neostrada.pl...

Tak czy inaczej - nadal masz zagadke :-)

:-) i ciekawość męczy coraz bardziej

zasilanie pilota