zasiłek chorobowy jaka kwota

Data: 2011-08-18 21:48:49
Autor: SDD
zasiłek chorobowy jaka kwota

Użytkownik "news.onet.pl" <ewelinabelczyk@op.pl> napisał w wiadomości news:itgcs1$o93$1news.onet.pl...

Od jakiej podstawy będę miała chorobowe?

Średnia z ostatnich 12 miesiecy - czyli z 11 miesiecy z niska i jednego z wysoka skladka). Na oko jakies niecale 500 zl
Czyli "na reke" pwnei niecale 300 zl.

I czy mój mąż będzie mi mógł pomagać w prowadzeniu działalności bez opłacania za niego wysokiego ZUSu, jeśli nie czy mogą go zatrudnić na umowę o prace czy na jakąś umowę, na jaką najlepiej?

Zdecyduj sie, czy chcesz chorowac, czy prowadzic dzialalnosc. Jesli mowisz, ze maz bedzie "pomagac", to znaczy, ze Ty tez cos zameirzasz robic. W takim wypadku chorobowe Ci sie *nie nalezy* - a jezeli bedziesz je brala a ZUS po jakims czasie stwierdzi, ze aktywnie prowadzilas DG, bedziesz musiala:

1. Zaplacic zalegle skladki
2. Oddac nieslusznie pobrane zasilki chorobowe.

IMHO najtanszy sposob, to zatrudnienie kogos z rodziny (ale nie meza! - z przyczyn juz podanych), kto pracuje na pelnym etacie (lub np. prowadzi tez DG) na umowe-zlecenie. Wtedy placisz za niego tylko zdrowotne, a wynagrodzenei jego wrzucasz w koszty (o ile masz zasady ogolne). Moze to byc nawet i "zatrudnienie" - byleby na papierze czarno na bialym bylo udokumentowane, ze Ty spokojnie sobie "ciążysz", majac sprawy firmy gleboko (troszczy sie o nia kto inny).

I jeszcze jedno, Czy ZUS się nie czepi że ja choruje i prowadzę działalność jeżdżę od US i składam papiery?

Oczywiscie - wprawdzie tego rodzaju czynnosci formalnoprawne IMHO jeszcze by uszly (gorzej z wykonywaniem typowych czynnosci w ramach DG) , ale i tak majac zleceniobiorce najlepiej, aby to on zalatwial jak najwiecej spraw w ZUS.

Pozdrawiam
SDD

zasiłek chorobowy jaka kwota