zastrze偶enie dowodu

Data: 2009-11-24 21:20:19
Autor: Feromon
zastrze偶enie dowodu
Jakie szanse ma z艂odziej kradn膮cy dow贸d na wy艂udzenie jakiego艣
kredytu lub zakup贸w w sklepie dla idiot贸w PO zastrze偶eniu dowodu osobistego
w bazie dla bank贸w?
Te艣ciowa si臋 strasznie zamartwia. Trwa艂o 3,5 godziny od kradzie偶y do zastrze偶enia.
Te艣ciowa nie ma 偶adnego konta ani kredytu. Mniemam, 偶e jak nie egzystuje w BIK
to nikt nie zatwierdzi zakup贸w ratalnych emerytce?
Jak mam j膮 pociesza膰? To naprawd臋 wspania艂a te艣ciowa :)))

Z g贸ry dz臋ki za jakie艣 informacje
Feromon

Data: 2009-11-24 21:30:05
Autor: wiatrak
zastrze縠nie dowodu

U縴tkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:hehfqm$7ou$1nemesis.news.neostrada.pl...

Te禼iowa nie ma 縜dnego konta ani kredytu. Mniemam, 縠 jak nie egzystuje w BIK
to nikt nie zatwierdzi zakup體 ratalnych emerytce?

 Jak to nie? Zawsze musi by ten pierwszy raz. Zatwierdz i zacznie tam figurowa. Proste.

wiatrak

Data: 2009-11-24 21:31:17
Autor: Marcin
zastrze縠nie dowodu
Witam

U縴tkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:hehfqm$7ou$1nemesis.news.neostrada.pl...
Jakie szanse ma z硂dziej kradn眂y dow骴 na wy硊dzenie jakiego
kredytu lub zakup體 w sklepie dla idiot體 PO zastrze縠niu dowodu osobistego
w bazie dla bank體?
Te禼iowa si strasznie zamartwia. Trwa硂 3,5 godziny od kradzie縴 do zastrze縠nia.
Te禼iowa nie ma 縜dnego konta ani kredytu. Mniemam, 縠 jak nie egzystuje w BIK
to nikt nie zatwierdzi zakup體 ratalnych emerytce?

Nie kazdy sprawdza BIK, nie kazdy sprawdza baze zastrzezonych dokumentow.
Dowod zastrzegliscie w bazie bankowej czy na policji?
Jak na policji to nic nie daje bo bank nie ma jak tego sprawdzic.
Jak w bankowej bazie to moze ktos to sprawdzi.

Dzisiaj w trojce byl reportaz o ludziach w petli zdluzenia. Gosc
z dochodami 1 000 PLN ma 17 kart kredytowych.
Wiec o jakiej weryfikacji mozna mowic.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-11-24 21:38:26
Autor: RobertS
zastrze縠nie dowodu

Jakie szanse ma z硂dziej kradn眂y dow骴 na wy硊dzenie jakiego
kredytu lub zakup體 w sklepie dla idiot體 PO zastrze縠niu dowodu osobistego
w bazie dla bank體?

jak nie kredyt to co innego, straci砮m kiedy dow骴 osobisty i pomimo zastrze縠nia i tak kto podpisa kilka um體 z operatorami kom髍kowymi, p蠹niej musia砮m si z tego g阺to t硊maczy na policji ;-(

RobertS

Data: 2009-11-24 23:35:15
Autor: Feromon
zastrze縠nie dowodu

U縴tkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisa w wiadomo禼i news:hehg84$1s4k$1opal.icpnet.pl...

[...]

T硊maczy czy PCI?

Ferromon

Data: 2009-11-25 20:46:18
Autor: RobertS
zastrze縠nie dowodu

T硊maczy czy PCI?

Ferromon

t硊maczy, nie musia砮m p砤ci, ale kilka godzin sp阣zonych 24.12 na komisariacie w charakterze podejrzanego o wy硊dzenie raczej d硊go mi w pami阠i pozostanie

RobertS

Data: 2009-11-24 23:48:58
Autor: Wojciech Nawara
zastrze縠nie dowodu
Marcin pisze:

Dowod zastrzegliscie w bazie bankowej czy na policji?

A od kiedy policja zajmuje si w og髄e przyjmowaniem zg硂sze zastrze縠 dokument體??? Tam si zg砤sza fakt kradzie縴 dokument體, o ile taki wyst眕i. I nic ponadto.

Data: 2009-11-24 21:44:55
Autor: Michal_Ko
zastrze偶enie dowodu
Feromon pisze:
[...]

A tak w og贸le to JAK TO DZIA艁A??? Kto艣 kradnie m贸j dow贸d, z moim zdj臋ciem i- zupe艂nie inaczej wygl膮daj膮c- na JEDEN dokument to偶samo艣ci bierze sobie tak po prostu kredyt? Bez 偶adnego dodatkowego sprawdzenia, czy ja to ja?

Mam wra偶enie, 偶e wszystkie czynno艣ci wykonane moim dokumentem po dacie/godiznie zg艂oszenia kradzie偶y nie mog膮 by膰 traktowane jak wykonane przeze mnie... ale to tak na marginecie...

Pracownik贸w bank贸w/sieci kom贸rkowych/sklep贸w/czegokolwiek, kt贸rzy potrafi膮 takie umowy "zatwierdzi膰" nale偶a艂oby 艣ciga膰 wr臋cz z urz臋du, bo nie wierz臋, 偶e takie co艣 da si臋 zrobi膰 nie艣wiadomie. To powinno by膰 surowo karane przest臋pstwo...

--
Micha艂

Data: 2009-11-24 22:58:48
Autor: krzysztofsf
zastrze偶enie dowodu
Michal_Ko pisze:
Feromon pisze:
[...]

Dzis czytalem jakiegos newsa (niepamietam gdzie, prenumeruje sporo rss ), ze pewnemu czlowiekowi na ukradziony dowod zalozono dwa nieoplacane telefony komorkowe.
Poniewaz u 2-ch operatorow, mial dwie sprawy sadowe do kazdego osobno.
Jedna wygral, druga przegral :)))))))

Data: 2009-11-24 23:18:06
Autor: RobertS
zastrze偶enie dowodu

[...]

wcale si臋 nie dziwi臋, mia艂em to samo chocia偶 w s膮dzie si臋 nie sko艅czy艂o...a zastrzeganie dowodu gdziekolwiek przed takimi sytuacjami absolutnie nie chroni ;-/

RobertS

Data: 2009-11-24 23:27:45
Autor: krzysztofsf
zastrze偶enie dowodu
RobertS pisze:

[...]

Ale zauwaz jakie  mamy orzecznictwo - takie same sprawy, takie samo prawo, dwa rozne sady i dwa przeciwstawne wyroki.

Data: 2009-11-24 23:28:13
Autor: Michal_Ko
zastrze偶enie dowodu
krzysztofsf pisze:

[...]

Pogratulowa膰 Nam w takim razie systemu prawnego i poziomu prawnik贸w/s臋dzi贸w... Brak s艂贸w po prostu, bo na nerwy szkoda zdrowia.

Jak pisa艂em- dla mnie absurdem totalnym jest ju偶 sam fakt uruchomienia jakiejkolwiek z wspomnianych um贸w, a jeszcze przegranie sprawy w s膮dzie o co艣 takiego to ju偶 w og贸le paranoja.

Praktycznie wsz臋dzie, gdzie podpisywa艂em zobowi膮zania tego typu, by艂em proszony o conajmniej 2 dokumenty to偶samo艣ci + dodatkowa weryfikacja 藕r贸d艂a dochodu. Nawet przy weryfikacji "na o艣wiadczenie" nie jest mo偶liwe, 偶eby przypadkowy z艂odziej/znalazca dowodu na chyby艂-trafi艂 wytypowa艂 nasze miejsce pracy, zajmowane stanowisko, deklarowane zarobki.

Dlatego wci膮偶 stoj臋 na stanowisku, 偶e takie numery nie s膮 mo偶liwe bez 艣wiadomego wsp贸艂udzia艂u osoby z banku/operatora kom贸rkowego itd... I to przeciwko nim powinny si臋 g艂贸wnie toczy膰 sprawy s膮dowe.

--
Micha艂

Data: 2009-11-24 23:38:10
Autor: krzysztofsf
zastrze偶enie dowodu
Michal_Ko pisze:
krzysztofsf pisze:

[...]

To inna ciekawostka

www.sklepowicz.pl/art163
"Przypadek obywatela niezad艂u偶onego

Starcie czwarte, Nijakiego. Leszek Nijaki, poznaniak, jak inni bohaterowie tej
historii pewnego dnia otrzymuje list polecony wzywaj膮cy do natychmiastowej
sp艂aty 10 tys. kredytu wraz z odsetkami, jaki zaci膮gn膮艂 w S艂upcy. Przeciera oczy
ze zdumienia: nie tylko 偶adnego kredytu nie bra艂, ale i w S艂upcy nigdy nie by艂.
Wyja艣nienie pomy艂ki wydaje si臋 dziecinn膮 igraszk膮. Lecz nie w Polsce. Wszystko
przez tzw. bankowy tytu艂 egzekucyjny, zezwalaj膮cy bankowi na wyst膮pienie do s膮du
o nadanie klauzuli wykonalno艣ci, kt贸ra upowa偶nia komornika do b艂yskawicznego
zaj臋cia d贸br d艂u偶nika. W dodatku post臋powanie s膮dowe jest niejawne, wi臋c ten o
niczym nie wie. Gdy komornik staje w drzwiach, Nijaki pr贸buje logicznej
perswazji: 鈥濸o jak膮 choler臋, prosz臋 pana, ja mia艂em jecha膰 do tej S艂upcy, jak
mieszkam dwa kroki od banku鈥. 鈥濧le pojecha艂e艣 pan鈥.

Leszkowi Nijakiemu przys艂uguje prawo zaskar偶enia banku do s膮du, co te偶
niezw艂ocznie czyni, lecz to nie wstrzymuje egzekucji. Komornik rekwiruje mu
ren贸wk臋 i zabiera 25 tys. z konta. Proces w s膮dzie si臋 wlecze. W ko艅cu grafolog
potwierdza, 偶e podpis pod umow膮 kredytow膮 do Nijakiego nie nale偶a艂, a bank si臋
pomyli艂. Po pi臋ciu latach zwracaj膮 mu skorodowany samoch贸d (sta艂 na parkingu) i
pieni膮dze (bez odsetek)."

Data: 2009-11-24 23:29:01
Autor: MarcinF
zastrze偶enie dowodu
Michal_Ko wrote:

Mam wra偶enie, 偶e wszystkie czynno艣ci wykonane moim dokumentem po dacie/godiznie zg艂oszenia kradzie偶y nie mog膮 by膰 traktowane jak wykonane przeze mnie... ale to tak na marginecie...

a na jakiej podstawie posluzenie sie dowodem uznaje sie za dokonanie czynnosci
przez posiadacza tego dowodu ?

przeciez taki dowod nie ma chipa ktory wykorzystuje sie przy zawieraniu umow,
wszystkie dane z dowodu sa na nim wyraznie widoczne, na dodatek w wielu przypadkach
wykonuje sie (np. na potrzeby bankow) kserokopie obu stron dowodu, nie mowiac juz
o tym ze zdarza sie by dowody byly stosowane jako zastaw np. w wypozyczalniach
roznego rodzaju

jak w takich okolicznosciach mozna uznawac dowod osobisty jako narzedzie
zawierania umow ?

Data: 2009-11-24 23:31:42
Autor: MarcinF
zastrze偶enie dowodu
MarcinF wrote:

przez posiadacza tego dowodu ?
         ^^^^^^^^^^

przepraszam nie "posiadacza" bo posiadaczem moze byc w danej chwili
zlodziej, mialem na mysli oczywiscie osobe ktorej dane sa na dowodze

Data: 2009-11-25 01:59:01
Autor: Krzysztof Halasa
zastrze偶enie dowodu
Michal_Ko <michal@nospam.org> writes:

Mam wra偶enie, 偶e wszystkie czynno艣ci wykonane moim dokumentem po
dacie/godiznie zg艂oszenia kradzie偶y nie mog膮 by膰 traktowane jak
wykonane przeze mnie... ale to tak na marginecie...

A przed zastrzezeniem jako Twoje?
Dosc ciekawe.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-24 21:49:51
Autor: Filip
zastrze縠nie dowodu
Feromon pisze:
[...]
Jak mam j pociesza? To naprawd wspania砤 te禼iowa :)))

Z g髍y dz阫i za jakie informacje
Feromon
Najwa縩iejsze jest zastrze縠nie w bazie bankowej. W dobrym banku dostajesz potwierdzenie takiego zg硂szenia poczt i w razie problem體 masz ju jeden mocny papierek do udawadniania, 縠 nie jeste wielb潮dem.

Data: 2009-11-24 22:28:09
Autor: RobertS
zastrze縠nie dowodu

Najwa縩iejsze jest zastrze縠nie w bazie bankowej. W dobrym banku dostajesz potwierdzenie takiego zg硂szenia poczt i w razie problem體 masz ju jeden mocny papierek do udawadniania, 縠 nie jeste wielb潮dem.

inna sprawa jest taka, 縠 wielu po秗ednik體 bankowych/kredytowych itp... woli zgarn辨 prowizj ni bawi si w sprawdzanie dokumentu w jakiej bazie ;-/ jak z硂dziej we糾ie kredyt/kom髍k na Tw骿 dokument to i tak swoj prowizj zgarnie...ju to raz przerabia砮m

RobertS

Data: 2009-11-24 23:39:31
Autor: Feromon
zastrze縠nie dowodu

U縴tkownik "Filip" <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:hehgtg$j1h$1inews.gazeta.pl...

Najwa縩iejsze jest zastrze縠nie w bazie bankowej. W dobrym banku dostajesz potwierdzenie takiego zg硂szenia poczt i w razie problem體 masz ju jeden mocny papierek do udawadniania, 縠 nie jeste wielb潮dem.

Papier zastrze縠nia mamy. Pytanie = czy provident i "podobne" prawdzaj zastrze縠nia!
Feromon

Data: 2009-11-25 10:27:22
Autor: Michal Jankowski
zastrze縠nie dowodu
Filip <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> writes:

Najwa縩iejsze jest zastrze縠nie w bazie bankowej. W dobrym banku
dostajesz potwierdzenie takiego zg硂szenia poczt i w razie problem體

A jak to sie robi i czy mozna to zrobic nie bedac klientem banku?

  MJ

Data: 2009-11-25 20:56:50
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
zastrze縠nie dowodu
> [...]

> dostajesz potwierdzenie takiego zg硂szenia poczt i w razie problem體

A jak to sie robi i czy mozna to zrobic nie bedac klientem banku?

a je秎i ja "nie jestem klientem" ponad 650 bank體 w PL,
to mia砨ym w ka縟ym po kolei zastrzega? :)

Data: 2009-11-25 23:23:33
Autor: Feromon
zastrze縠nie dowodu

U縴tkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisa w wiadomo禼i news:kjzd4372but.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

Sie robi w dowolnym banku z listy wymienionej na:
www.dokumentyzastrze縪ne.pl

Op砤ta 10z

Feromon

Data: 2009-11-26 23:21:51
Autor: Mariusz
zastrze縠nie dowodu
On 2009.11.25 23:23, Feromon wrote:

Sie robi w dowolnym banku z listy wymienionej na:
www.dokumentyzastrze縪ne.pl

2. Jakie s najwa縩iejsze dokumenty to縮amo禼i, kt髍e powinno si zastrzec w Banku w razie ich utraty?

Do najwa縩iejszych dokument體 po秝iadczaj眂ych to縮amo舵 zalicza si:

     * dow骴 osobisty,
     * paszport,
     * prawo jazdy,
     * ksi笨eczka marynarska,