zastrzeżenie dowodu

Data: 2009-11-24 21:49:51
Autor: Filip
zastrzeżenie dowodu
Feromon pisze:
Jakie szanse ma złodziej kradnący dowód na wyłudzenie jakiegoś
kredytu lub zakupów w sklepie dla idiotów PO zastrzeżeniu dowodu osobistego
w bazie dla banków?
Teściowa się strasznie zamartwia. Trwało 3,5 godziny od kradzieży do zastrzeżenia.
Teściowa nie ma żadnego konta ani kredytu. Mniemam, że jak nie egzystuje w BIK
to nikt nie zatwierdzi zakupów ratalnych emerytce?
Jak mam ją pocieszać? To naprawdę wspaniała teściowa :)))

Z góry dzęki za jakieś informacje
Feromon
Najważniejsze jest zastrzeżenie w bazie bankowej. W dobrym banku dostajesz potwierdzenie takiego zgłoszenia pocztą i w razie problemów masz już jeden mocny papierek do udawadniania, że nie jesteś wielbłądem.

Data: 2009-11-24 22:28:09
Autor: RobertS
zastrzeżenie dowodu

Najważniejsze jest zastrzeżenie w bazie bankowej. W dobrym banku dostajesz potwierdzenie takiego zgłoszenia pocztą i w razie problemów masz już jeden mocny papierek do udawadniania, że nie jesteś wielbłądem.

inna sprawa jest taka, że wielu pośredników bankowych/kredytowych itp... woli zgarnąć prowizję niż bawić się w sprawdzanie dokumentu w jakiejś bazie ;-/ jak złodziej weźmie kredyt/komórkę na Twój dokument to i tak swoją prowizję zgarnie...już to raz przerabiałem

RobertS

Data: 2009-11-24 23:39:31
Autor: Feromon
zastrzeżenie dowodu

Użytkownik "Filip" <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hehgtg$j1h$1inews.gazeta.pl...

Najważniejsze jest zastrzeżenie w bazie bankowej. W dobrym banku dostajesz potwierdzenie takiego zgłoszenia pocztą i w razie problemów masz już jeden mocny papierek do udawadniania, że nie jesteś wielbłądem.

Papier zastrzeżenia mamy. Pytanie = czy provident i "podobne" prawdzają zastrzeżenia!
Feromon

Data: 2009-11-25 10:27:22
Autor: Michal Jankowski
zastrzeżenie dowodu
Filip <filip6198@NSPAM.gazeta.pl> writes:

Najważniejsze jest zastrzeżenie w bazie bankowej. W dobrym banku
dostajesz potwierdzenie takiego zgłoszenia pocztą i w razie problemów

A jak to sie robi i czy mozna to zrobic nie bedac klientem banku?

  MJ

Data: 2009-11-25 20:56:50
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
zastrzeżenie dowodu
> [...]

> dostajesz potwierdzenie takiego zgłoszenia pocztą i w razie problemów

A jak to sie robi i czy mozna to zrobic nie bedac klientem banku?

a jeśli ja "nie jestem klientem" ponad 650 banków w PL,
to miałbym w każdym po kolei zastrzegać? :)

Data: 2009-11-25 23:23:33
Autor: Feromon
zastrzeżenie dowodu

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzd4372but.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
[...]

Sie robi w dowolnym banku z listy wymienionej na:
www.dokumentyzastrzeżone.pl

Opłata 10zł

Feromon

Data: 2009-11-26 23:21:51
Autor: Mariusz
zastrzeżenie dowodu
On 2009.11.25 23:23, Feromon wrote:

Sie robi w dowolnym banku z listy wymienionej na:
www.dokumentyzastrzeżone.pl

2. Jakie są najważniejsze dokumenty tożsamości, które powinno się zastrzec w Banku w razie ich utraty?

Do najważniejszych dokumentów poświadczających tożsamość zalicza się:

     * dowód osobisty,
     * paszport,
     * prawo jazdy,
     * książeczka marynarska,