[PoRD] zatrzymanie, postoj a skrzyzowanie

Data: 2010-01-27 11:32:25
Autor: Stefan
[PoRD] zatrzymanie, postoj a skrzyzowanie
Krótko: Czy mogę zatrzymać się w odleglosci ponizej 10m od skrzyzowania, na czas 2 minut, aby malzonka mogla kupic gazete w kiosku?

Dodam, ze jest to skrzyzowanie szerokich ulic jednokierunkowych, zatrzymanie nie tamuje ruchu ani nie utrudnia widocznosci.

>PoRD, art. 2:
>29. zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z >warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 >minutę, oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków >lub przepisów;
>
>30. postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków >lub przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż 1 minutę;

Z tego artykulu wnioskuje, ze chodzi o postoj.

>Art. 49.
>1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
>1) na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania,
> [...]
>2. Zabrania się postoju:
> [... nic na temat wymaganej odleglosci od skrzyzowania]

Natomiast w art. 49, nie ma nic o wymaganej odleglosci od skrzyzowania.

pl.misc.samochody, pl.soc.prawo, FUT: pl.soc.prawo

[PoRD] zatrzymanie, postoj a skrzyzowanie