[PoRD] zatrzymanie, postoj a skrzyzowanie

Data: 2010-01-27 11:32:25
Autor: Stefan
[PoRD] zatrzymanie, postoj a skrzyzowanie
Krótko: Czy mogę zatrzymać się w odleglosci ponizej 10m od skrzyzowania, na czas 2 minut, aby malzonka mogla kupic gazete w kiosku?

Dodam, ze jest to skrzyzowanie szerokich ulic jednokierunkowych, zatrzymanie nie tamuje ruchu ani nie utrudnia widocznosci.

>PoRD, art. 2:
>29. zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z >warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1 >minutę, oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków >lub przepisów;
>
>30. postój pojazdu - unieruchomienie pojazdu niewynikające z warunków >lub przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż 1 minutę;

Z tego artykulu wnioskuje, ze chodzi o postoj.

>Art. 49.
>1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
>1) na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania,
> [...]
>2. Zabrania się postoju:
> [... nic na temat wymaganej odleglosci od skrzyzowania]

Natomiast w art. 49, nie ma nic o wymaganej odleglosci od skrzyzowania.

pl.misc.samochody, pl.soc.prawo, FUT: pl.soc.prawo

Data: 2010-01-27 04:45:58
Autor: witek
Stefan wrote:
Krótko: Czy mogę zatrzymać się w odleglosci ponizej 10m od skrzyzowania, na czas 2 minut, aby malzonka mogla kupic gazete w kiosku?

Nie.

Dodam, ze jest to skrzyzowanie szerokich ulic jednokierunkowych, zatrzymanie nie tamuje ruchu ani nie utrudnia widocznosci.

bez znaczenia.

Data: 2010-01-27 11:36:14
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-01-27 11:32, Stefan pisze:
Krótko: Czy mogę zatrzymać się w odleglosci ponizej 10m od skrzyzowania,
na czas 2 minut, aby malzonka mogla kupic gazete w kiosku?

Nie.

Z tego artykulu wnioskuje, ze chodzi o postoj.

Owszem.

[...]

Ale zanim będziesz urządzał postój, najpierw musisz się zatrzymać. A
tego Ci nie wolno zrobić. Zatrzymanie się mieści w postoju. Tylko są
miejsca, gdzie wolno się zatrzymać, a nie wolno postać.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-01-27 13:22:05
Autor: Stefan
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
Ale zanim będziesz urządzał postój, najpierw musisz się zatrzymać. A
tego Ci nie wolno zrobić. Zatrzymanie się mieści w postoju. Tylko są
miejsca, gdzie wolno się zatrzymać, a nie wolno postać.

Dzieki, wszystko jasne.

Data: 2010-01-27 14:26:55
Autor: Robert_J
> [...]

Natomiast w art. 49, nie ma nic o wymaganej odleglosci od skrzyzowania.

Albo nie umiesz czytać, albo nie rozumiesz co czytasz ;-).

Data: 2010-01-28 17:40:54
Autor: neelix

Użytkownik "Stefan" <stefan@costam.wp.pl> napisał w wiadomości news:hjp4np$flo$3inews.gazeta.pl...
Krótko: Czy mogę zatrzymać się w odleglosci ponizej 10m od skrzyzowania, na czas 2 minut, aby malzonka mogla kupic gazete w kiosku?

Art. 49.1.1. Nie możesz nawet w celu by wysiadła.
neelix

[PoRD] zatrzymanie, postoj a skrzyzowanie