[pord] zatrzymanie przed przejściem dla pieszych.

Data: 2010-01-16 20:31:32
Autor: witek
[pord] zatrzymanie przed przejściem dla pieszych.
PlaMa wrote:
Jak zadawałem prawko to uczyli mnie, ze jeżeli samochód jadący sąsiednim pasem zatrzyma się przed przejściem to ja też muszę się zatrzymać.

Faktycznie jest taki przepis?

to czemu nie przeczytasz ustawy?

Co teraz z sytuacją, gdy samochody na pasie lewym stoją przed przejściem bo chcą skręcić ale w tej chwili nie mogą, ale na przejściu nie ma żadnego pieszego. Czy samochody na prawym pasie muszą się zatrzymywać?

3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
2)   omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
      się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu,

czy oni tam stoją, żeby ustąpić pieszemu?

[pord] zatrzymanie przed przejściem dla pieszych.