zatrzymywanie oryg. dok. w płacach- odpowiedz z ministerstwa.

Data: 2010-06-16 08:59:09
Autor: Michał
zatrzymywanie oryg. dok. w płacach- odpowiedz z ministerstwa.
Witam,
jakiś czas temu pytałem  o zasadność przechowywania oryginału albo odpisu ( ale nie ich kopii) w aktach w kadrach, bo zus potrzebuje do kontroli.
Ponieważ zdania były podzielone, w zusie Pan rzucił mi jakimiś przepisami, które faktycznie mówią, że podstawą są oryginały itp, inna ustawa ( rozporządzenie itp) mówi, że pracodawca nie może przechowywać oryginałów itp. nasmarowałem zapytanie do ministerstwa z prośbą o interpretację - odpisali, że to i tamto się zgadza itp, podstawą jest odpis albo oryginał, ale pracodawca nie ma prawa go zatrzymywać może jedynie  sporządzić sobie odpis albo kopię. To tak informacyjnie.
Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-06-16 03:44:40
Autor: VoyteG
On 16 Cze, 08:59, "Michał" <b...@hdkd.pl> wrote:

odpisali, że to i tamto się zgadza itp, podstawą jest odpis albo oryginał,
ale pracodawca nie ma prawa go zatrzymywać może jedynie  sporządzić sobie
odpis albo kopię. To tak informacyjnie.

A mozesz wrzucic skan tej odpowiedzi gdzies z zakrytymi twoimi danymi
osobistymi?
Ewentulnie przepisac, co napisali, jakie podstawy prawne?

zatrzymywanie oryg. dok. w płacach- odpowiedz z ministerstwa.