zatrzymywanie się na zielonej strzałce

Data: 2017-02-23 22:22:55
Autor: Shrek
zatrzymywanie się na zielonej strzałce
W dniu 23.02.2017 o 22:12, FreshDriver pisze:
Mam się do tego
dopasować i zatrzymywać tylko wtedy, gdy będę widział policję czy inne
służby?

Trolujesz, czy na poważnie?

Tak czy inaczej zachowaj rozsądek:P

Shrek

Data: 2017-02-23 22:29:47
Autor: FreshDriver
On 2017-02-23 22:22, Shrek wrote:
[...]

Poważnie pytam, jeśli to ma jakieś znaczenie chodzi o Poznań, może w innych miastach jest inna kultura jazdy, tutaj można dostać wpieprz jak w Rosji czy jakimś GTA:
http://epoznan.pl/komunikacja-news-74210-Po_bojce_kierowcow_na_Jana_Pawla_II_napastnik_ma_spedzic_rok_w_wiezieniu

Data: 2017-02-24 00:46:50
Autor: sczygiel
On 2017-02-23 22:22, Shrek wrote:

> Trolujesz, czy na poważnie?
>
> Tak czy inaczej zachowaj rozsądek:P
>
> Shrek
Poważnie pytam,

Poczytaj troche te grupe to sie pokapujesz kto głupoty pisze a kto doradza normalnie.

Jezdzij jak cie uczyli ale pamietaj ze w ruchu ulicznym kierowcy oczekuja płynności i przewidywalności.

Strzałka jest teoretycznie równoznaczna ze stopem ale nawet policjanci nie egzekwują tego nawet jak mogą.

Standardowo ludzie na strzałce zwalniają i sie rozglądają mając nogę nad pedałem hamulca.
Jak widzą że jest wolna droga to przekladaja noge na gaz i jadą.

Ale ważne jest abyś patrzył w takiej sytuacji na 4 grupy uzytkowników drogi:
-samochody/motocykle/motorowery
-pieszych
-rowerzystów
-biegaczy.

Bo szczególnie te ostatnie dwie grupy lubią sie pojawić niewiadomo skąd.

Z czasem na znanych sobie drogach będziesz wiedział gdzie trzeba zwolnić a gdzie sie zatrzymać.

Data: 2017-02-24 12:38:08
Autor: Miroo
W dniu 2017-02-24 o 09:46, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

I jeszcze policja. W/w grupy wypatrywać na swojej drodze i otoczeniu. Policję (i ew. kamery na skrzyżowaniu) wszędzie w zasięgu wzroku.*

Bo szczególnie te ostatnie dwie grupy lubią sie pojawić niewiadomo skąd.

Policja też :)
Jest duża szansa, że oleją, ale po co sprawdzać?

Pozdrawiam

* i dochodzimy do paradoksu, że wypatrując policji rozjeżdżamy pieszego :( To jak z fotoradarami stawianymi 20m przed przejściem dla pieszych - automatycznie patrzy się, czy fotoradar nie błyska, zamiast obserwować okolicę przejścia. A piesi i tak nie przejdą spokojnie, bo samochody hamują tuż przed fotoradarem.

Data: 2017-02-24 12:51:02
Autor: Shrek
W dniu 24.02.2017 o 12:38, Miroo pisze:
[...]

I BORowiki;) Ale to zawsze:P

Shrek

Data: 2017-02-24 13:34:25
Autor: re
zatrzymywanie się na zielonej strzałce

Użytkownik "Miroo"

[...]

-- -
No dokładnie, koncentrowanie się na tym by uniknąć kary a nie by jechać bezpiecznie

Data: 2017-02-24 15:22:49
Autor: ddddddddddddd
[...]

we Wrocławiu olewają, sprawdzałem wielokrotnie. Ale faktem jest że np. na "rondzie na Powstańców Śl." jeszcze kilka lat temu jak się zapalała strzałka to dwa pasy do skrętu w prawo ruszały praktycznie zawsze, a teraz co któryś samochód się zatrzyma i blokuje ruch dopóki nie dostanie zielonego :)

Łukasz

Data: 2017-02-24 23:40:48
Autor: radekp@konto.pl
zatrzymywanie się na zielonej strzałce
Fri, 24 Feb 2017 15:22:49 +0100, w <o8pfg8$1du$1@dont-email.me>, ddddddddddddd
<ddddddd@fjhjh.pl> napisał(-a):

[...]

Zawsze mnie to nurtowało. Sygnalizatory nie są nad pasami, ale obok -- czyli
obowiązują na wszystkich pasach. Który przepis sprawia, że strzałka odnosi się
tylko do prawego?

Data: 2017-02-25 00:11:29
Autor: Adam
<ddddddd@fjhjh.pl> napisał(-a):

[...]

Znaki poziome? Wcześniej znaki pionowe, nakazujące jechać prosto z drugiego od prawej pasa?

Nie zawsze obowiązują tylko prawego.

OIDP Warszawa, ul. Kasprzaka w kierunki centrum, skrzyżowanie z Prymasem - można "na warunku" skręcać z dwóch prawych pasów - bo drugi jest prosto i prawo.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-25 08:15:27
Autor: Shrek
W dniu 24.02.2017 o 23:40, radekp@konto.pl pisze:

Zawsze mnie to nurtowało. Sygnalizatory nie są nad pasami, ale obok -- czyli
obowiązują na wszystkich pasach. Który przepis sprawia, że strzałka odnosi się
tylko do prawego?

OIDP któreś z rozporządzeń o długiej nazwie o sygnałach mówi, że zieloną strzałkę warunkową można ustawiać tylko tam, gdzie jest 1 pas do skrętu.

W Warszawie Galas nie dojrzał, że z dwóch pasów skręca się ze Żwirek w Łazienkowską. A może nie pozwolono mu dostrzeć;)

Shrek

Data: 2017-02-25 22:32:24
Autor: radekp@konto.pl
zatrzymywanie się na zielonej strzałce
Sat, 25 Feb 2017 08:15:27 +0100, w <o8raub$iec$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

W Warszawie Galas nie dojrzał, że z dwóch pasów skręca się ze Żwirek w Łazienkowską. A może nie pozwolono mu dostrzeć;)

We Wrocławiu z obu pasów można tylko skręcać w prawo (skrajny prawy prosto).
Warunek jest z boku skrzyżowania tak jak sygnalizator. Więc?

Data: 2017-02-25 23:10:44
Autor: Shrek
W dniu 25.02.2017 o 22:32, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Więc jest niezgodnie z rozporządzeniem, tylko nie ma odważnego, coby strzałkę utrącił:P

Shrek

Data: 2017-02-26 01:14:00
Autor: radekp@konto.pl
zatrzymywanie się na zielonej strzałce
Sat, 25 Feb 2017 23:10:44 +0100, w <o8svd6$4le$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

Więc jest niezgodnie z rozporządzeniem, tylko nie ma odważnego, coby strzałkę utrącił:P

I nawet rozporządzenie nadal obowiązuje:

Ponieważ jest to super-inteligentne rozwiązanie, tj. skan wydrukowanego
dokumentu, to podaję tylko punkt 6.2.1.3.

Data: 2017-02-24 23:20:23
Autor: PlaMa
[...]

Taaa... bo motocykliści to są kompletnie przewidywalni na drodze xD

Data: 2017-02-25 08:16:23
Autor: Shrek
W dniu 24.02.2017 o 23:20, PlaMa pisze:

[...]

No są na tyle przewidywalni, że raczej ich bym się na przejściu nie spodziewał (wzdłuż) ;)

Shrek

Data: 2017-02-24 08:51:54
Autor: Shrek
W dniu 23.02.2017 o 22:29, FreshDriver pisze:
On 2017-02-23 22:22, Shrek wrote:
[...]

Tak czy inaczej odpowiedź dostałes powyżej.

Shrek

zatrzymywanie się na zielonej strzałce