zatrzymywanie się na zielonej strzałce

Data: 2017-02-24 01:02:28
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
zatrzymywanie się na zielonej strzałce

Powitanko,

 Mam się do tego
dopasować i zatrzymywać tylko wtedy, gdy będę widział policję czy inne
służby?

Często zielona strzałka jest tam, gdzie powinien być normalny kierunkowy sygnalizator. Skręcanie na zielonej strzałce jest najbezpieczniejsze, bo piesi mają czerwone na ulicy, w którą skręcasz. Zatrzymywanie się każdego skręcającego samochodu przed strzałką nie ma żadnego sensu, zwiększa szansę na kolizję i powoduje utrudnianie ruchu. No chyba, że widok na przejście zasłania Ci wielka ciężarówa a zza niej wyjeżdża właśnie rowerzysta. Tyle praktyka, a teorię znasz.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2017-02-24 10:11:51
Autor: adam
W dniu 2017-02-24 o 01:02, Pawel "O'Pajak" pisze:
Skręcanie na zielonej strzałce jest najbezpieczniejsze, bo
piesi mają czerwone na ulicy, w którą skręcasz.

Oj... Też tak myślałem, dopóki niedawno skręcając w prawo na zielonej zetknąłem się z pieszym, który też miał zielone. Nic się nie stało, posłał mi tylko lodowate spojrzenie, a ja zbaraniałem na moment.
Tak więc jest kompletny galimatias, nie tylko z tą zielona strzałką, ale bardzo często też z oddzielnym sygnalizatorem do skrętu w lewo, który teoretycznie nie pozwala zawracać.

Data: 2017-02-24 10:37:43
Autor: Adam
W dniu 2017-02-24 o 10:11, adam pisze:
[...]

A nie mylisz przypadkiem S-2a (strzałka warunkowa) z S-3b (sygnalizator kierunkowy)?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-02-24 13:38:42
Autor: re
zatrzymywanie się na zielonej strzałce

Użytkownik "Adam"

[...]

-- -
Pisałem, te strzałki powinny być żółte a nie zielone i by tematu nie było

Data: 2017-02-27 14:16:20
Autor: adam
W dniu 2017-02-24 o 10:37, Adam pisze:
A nie mylisz przypadkiem S-2a (strzałka warunkowa) z S-3b (sygnalizator
kierunkowy)?

Teraz to głowy nie dam, ale tak na 80% to była strzałka warunkowa

Data: 2017-02-25 18:12:54
Autor: z
[...]

Bo przez te durne przepisy trzeba jeszcze obserwować czy pieszy ma zielone, czy za rogiem nie stoi policja, za to już mniej się patrzy na "nieświecące" pojazdy czy "drobnych" ;-) użytkowników ruchu którzy nie mają obowiązku świecenia :-)
To wszystko w mordę dla poprawy bezpieczeństwa :-)

Data: 2017-02-27 03:01:50
Autor: Akarm
zatrzymywanie się na zielonej strzałce
W dniu 2017-02-24 o 10:11, adam pisze:

niedawno skręcając w prawo na zielonej
zetknąłem się z pieszym, który też miał zielone.

Czy możesz napisać, gdzie jest takie skrzyżowanie?
Bo to ciekawostka taka jest.
Jeszcze nie spotkałem sytuacji, żeby samochody miały czerwone a piesi w tym samym kierunku zielone.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-02-27 14:10:08
Autor: adam
W dniu 2017-02-27 o 03:01, Akarm pisze:
[...]

Niestety nie zapamiętałem, a szkoda, bo to raczej błąd nadzoru ruchu, czy kogo tam. Warto byłoby zgłosić.

Data: 2017-02-24 10:21:37
Autor: Manik
zatrzymywanie się. dureń Chorzempa.
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:o8nt7d$7tc$1news.chmurka.net...

Zatrzymywanie się każdego skręcającego samochodu przed strzałką nie ma żadnego sensu, zwiększa szansę na kolizję i powoduje utrudnianie ruchu.

Pawel Chorzempa

Powyższe napisał dureń Pawel Chorzempa, który jest mądrzejszy
od wielu ludzi, którzy przedyskutowali i uchwalili takie prawo.

Data: 2017-02-24 11:42:19
Autor: radekp@konto.pl
zatrzymywanie się. dureń Chorzempa.
Fri, 24 Feb 2017 10:21:37 +0100, w <o8ou0u$teu$1@news.mixmin.net>, "Manik"
<grewasutk@oila.pl> napisał(-a):

> [...]

Powyższe napisał dureń Pawel Chorzempa, który jest mądrzejszy
od wielu ludzi, którzy przedyskutowali i uchwalili takie prawo.

Akurat ma rację.
Druga część zdania mnie rozbawiła :)

Data: 2017-02-24 11:59:55
Autor: Manik
<grewasutk@oila.pl> napisał(-a):
> [...]

Powyższe napisał dureń Pawel Chorzempa, który jest mądrzejszy
od wielu ludzi, którzy przedyskutowali i uchwalili takie prawo.

==========

Ma rację w tym, że dostarczył dowodu na swoje debilstwo,
a ty dolaczyłeś się do tego debilstwa.

Zielona strzałka warunkowa jest udogodnieniem dla kierowców,
bo nie muszą czekać przed czerwonym.
ale dać debilowi jakieś udogodnienie to będzie chciał więcej
 i ciągle będzie mu mało.

Data: 2017-02-24 12:00:40
Autor: Budzik
zatrzymywanie się. dureń Chorzempa.
Użytkownik Manik grewasutk@oila.pl ...

ale dać debilowi jakieś udogodnienie to będzie chciał więcej
 i ciągle będzie mu mało.

Całe szczescie ze ludzie tak maja... bo inaczej bys pewnie nadal w jaskini siedział.

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2017-02-24 14:46:46
Autor: Manik
zatrzymywanie się. Budzik pop...ło ci się.
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsA7267DC35927Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Pop...ło ci się dążenie do wygodniejszego, lepszego życia dla wszystkich
z egoizmem debili kierowców, którym nie chce się zatrzymać
przed strzałką warunkową i chcą legalnej jazdy w prawo
przy czerwonym świetle.

Było kiedyś skrzyżowanie z światłami tylko na głównej. Na podporządkowanych
były tylko znaki "ustąp pierwszeństwa" Bardzo mi się to odpowiadało,
ale zlikwidowali. Teraz są światła wszędzie.
Domyślam się, że było zbyt niebezpiecznie, bo debile nie wiedzieli
kiedy wjeżdżać na skrzyżowanie od strony bez świateł, chociaż widoczność
tam jest idealna.

Data: 2017-02-24 15:32:07
Autor: ddddddddddddd
W dniu 24.02.2017 o 14:46, Manik pisze:
[...]

Nie przy czerwonym, bo strzałka świeci się na zielono :)

Są takie zacofane kraje w których można przechodzić przez jezdnię na czerwonym (Szwecja, Wielka Brytania), ciekawe - oni jeszcze nie wiedzą jakie to niebezpieczne, u nas chodzą po ulicach idioci czy może mamy do dupy prawo (wiem, że ostatnia opcja nie potrafi zaistnieć w twojej głowie)

Łukasz

Data: 2017-02-24 16:48:33
Autor: Manik
Użytkownik "ddddddddddddd" <ddddddd@fjhjh.pl> napisał w wiadomości news:o8pg1l$3h2$1dont-email.me...
[...]

Głupi jesteś. Piszesz, że wiesz, ale "wiesz tyle co zjesz".
Mamy największą ilość zabitych i rannych w Europie, a ty chcesz tą liczbę
zwiększyć poprzez liberalizację prawa.
Dla głupków prawo musi być precyzyjne : stój, jedź. Nie może być miejsca
na wybór, bo na pewno głupek wybierze źle.

Data: 2017-02-24 17:21:58
Autor: re
zatrzymywanie się. Budzik pop...ło ci się.

Użytkownik "Manik"

Dla głupków prawo musi być precyzyjne : stój, jedź. Nie może być miejsca
na wybór, bo na pewno głupek wybierze źle.
-- -
Mamy Cię zamknąć w klatce ?

Data: 2017-02-24 18:33:15
Autor: ddddddddddddd
W dniu 24.02.2017 o 16:48, Manik pisze:

[...]

Czyli uważasz Polaków za głupków. Nie mierz wszystkich swoją miarą. Z mojej strony EOT

Łukasz

Data: 2017-02-24 19:00:50
Autor: Budzik
zatrzymywanie się. Budzik pop...ło ci się.
Użytkownik Manik grewasutk@oila.pl ...

Głupi jesteś.

Mysle, ze musisz odrobine zmienic ton dyskusji, na razie lecisz wiejskim głupkiem który sie do usenetu dorwał przypadkiem...

[...]

Przedstawiasz tak zwana fałszywa alternatywe - to znana i czesto stosowana metoda manipulacji. --
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2017-02-24 23:28:54
Autor: radekp@konto.pl
zatrzymywanie się. dureń Chorzempa.
Fri, 24 Feb 2017 11:59:55 +0100, w <o8p3p4$8ka$1@news.mixmin.net>, "Manik"
<grewasutk@oila.pl> napisał(-a):

Zielona strzałka warunkowa jest udogodnieniem dla kierowców,
bo nie muszą czekać przed czerwonym.

Debil(n)a bzdura. Zielona strzałka jest najczęściej dlatego, że nie chciało się
komuś montować osobnego sygnalizatora.

ale dać debilowi jakieś udogodnienie to będzie chciał więcej
 i ciągle będzie mu mało.

Ktoś z twojej rodziny stanowił to prawo? To by wiele tłumaczyło.

Data: 2017-02-26 23:53:14
Autor: Manik
zatrzymywanie się.
<grewasutk@oila.pl> napisał(-a):
> [...]

Powyższe napisał dureń Pawel Chorzempa, który jest mądrzejszy
od wielu ludzi, którzy przedyskutowali i uchwalili takie prawo.

============
Jest takie powiedzenie : śmieje się jak głupi do sera.

Data: 2017-02-24 13:31:43
Autor: re
[...]

Nie musisz go słuchać, ale idź stąd z takimi tekstami

Data: 2017-02-24 20:02:58
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-02-24 o 10:21, Manik pisze:

[...]

Idiota obrażający ludzi w temacie wiadomości nie jest lepszy.
I co ważniejsze udowodnił że brak mu argumentów w dyskusji.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-24 20:42:29
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
zatrzymywanie się. dureń Chorzempa.

Powitanko,

Powyższe napisał dureń Pawel Chorzempa, który jest mądrzejszy
od wielu ludzi, którzy przedyskutowali i uchwalili takie prawo.

To bardzo dobry komentarz: Skoro ja jestem durniem, a jednocześnie jestem mądrzejszy od tych, "którzy przedyskutowali i uchwalili takie prawo", to ci ostatni są, delikatnie mówiąc, tak mądrzy, jak ty kulturalny.
Musi Ci być strasznie źle na świecie biedaku.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2017-02-24 21:05:54
Autor: Manik
zatrzymywanie się.
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:o8q2bu$1tt$1news.chmurka.net...

[...]

Ja jestem kulturalny dla normalnych, którzy mogą coś
nie wiedzieć, lub chcieć się upewnić.

Nie jestem kuluralny dla przygłupów, którzy uważają, ze zjedli
wszystkie rozumy w zakresie PoRD.
Ja też wszystkiego nie wiem, ale wtedy nie zabieram głosu.

Data: 2017-02-24 19:37:22
Autor: Shrek
W dniu 24.02.2017 o 17:47, Maurycy Poszepszyński pisze:

[...]

Obecnie to niczego nie można być pewnym, bo cholera wie jak te strzałki są oprogramowane. Ale w "klasycznej" rzeczywiście było tak, że na poprzecznej mieli czerwone. IMHO na strzałce było bezpieczniej niż na zielonym.

Shrek

Data: 2017-02-24 20:49:16
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
zatrzymywanie się na zielonej strzałce

Powitanko,

Obecnie to niczego nie można być pewnym, bo cholera wie jak te strzałki
są oprogramowane.

Jeszcze nie spotkałem inaczej działającej, niż te, jak opisałem, ale czujność zawsze zalecana, nawet jak się ma pierwszeństwo.

IMHO na strzałce było bezpieczniej niż na
zielonym.

Zdaje się, że przez ostatnie kilkanaście lat był jeden przypadek potrącenia pieszego na zielonej strzałce. Bez poważniejszych obrażeń.
Powinno byc jak w USA, czy Kanadzie - możesz zawsze skręcic w prawo pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa (bez wprowadzajacych zamieszanie strzałek). W Kanadzie musisz się do tego zatrzymać, jak u nas.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2017-02-24 21:40:42
Autor: Shrek
W dniu 24.02.2017 o 20:49, Pawel "O'Pajak" pisze:

[...]

Różne już widywałem. Nie zawsze podejmuję się analizy jak one działają:) Bezpieczniej obecnie przyjąć, że CHGW, niż że to "klasyczna" zielona strzałka.

IMHO na strzałce było bezpieczniej niż na
zielonym.

Zdaje się, że przez ostatnie kilkanaście lat był jeden przypadek
potrącenia pieszego na zielonej strzałce. Bez poważniejszych obrażeń.

Oj znacznie więcej. Na przykład jakiś tydzień temu w Warszawie pieszy wszedł... dosłownie w ciężarówkę. Niestety skutecznie. W Warszawie kojarzę kilka wypadków z ciężarówkami na zlonej strzałce, więc napewno więcej niż jeden.

Shrek

Data: 2017-02-24 20:51:06
Autor: Manik
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:o8puh1$i4$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ty jesteś tak głupi, że nawet tego ustawa nie przewiduje.

Jeżeli na poprzecznej mieli czerwone ,
to razem z zieloną warunkową (blaszaną) paliło się
zielone i strzałka była w tym momencie bez znaczenia.

Data: 2017-02-24 21:46:16
Autor: Shrek
W dniu 24.02.2017 o 20:51, Manik pisze:

[...]

Miałem ci już nie odpowiadać, ale napiszę dla postronnych.

Jak się skręca na zielonej strzałce, to znaczy że piesi na drodze w którą skręcasz mają czerwone - przynajmniej w tych "klasycznych" zielonych strzałkach.

Co jest sytuacją bezpieczniejszą niż skręt na swoim zielonym, bo łatwiej dojrzeć biegacza czy rowerzystę z boku niż z tyłu.

A ty Maniek ić spać. Nikt tu z takim pajacem jak ty nie będzie dyskutował. Ponieważ nie sądzę, żeby ktoś wczoraj odkrył usenet, to obstawiam, że jesteś jakimś starym użytkownikiem pod nowym nickiem (i być może IP - nie chce mi się sprawdzać), który postanowił sobie potrolować. A teraz zdychaj z głodu;)

Shrek

Data: 2017-02-26 12:09:32
Autor: Manik
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:o8q62m$e0r$2node1.news.atman.pl...
[...]

Jeżeli ja skrecam na zielonej strzałce warunkowej, to ja mam światło
czerwone. To co ty bredzisz o jakimś zielonym.

Data: 2017-02-24 19:20:38
Autor: 007
Pawel "O'Pajak" w <news:o8nt7d$7tc$1news.chmurka.net>:

Często zielona strzałka jest tam, gdzie powinien być normalny kierunkowy sygnalizator.

Często ale nie zawsze.

Skręcanie na zielonej strzałce jest najbezpieczniejsze, bo piesi mają czerwone na ulicy, w którą skręcasz.

Oddali ci juz PJ? To co piszesz jest wypaczeniem idei, że zatrzymanie przed warunkową S-2
spowodowane jest "zielonym" dla pieszych *przed* skrętem.

--
'Tom N'

Data: 2017-02-24 23:46:33
Autor: radekp@konto.pl
zatrzymywanie się na zielonej strzałce
Fri, 24 Feb 2017 19:20:38 +0100, w
<170224.192038.pms.3780.78@int.dyndns.org.invalid.170224.invalid>, 007
<news@intf.dyndns.org.invalid> napisał(-a):

> [...]

spowodowane jest "zielonym" dla pieszych *przed* skrętem.

Chciałbym ci podać przykład, że piesi na poprzecznej mają zielone, ale żaden
nie przychodzi mi do głowy. Choć pewnie są i tak przypadki.

Za to mógłbym podać 2 z okolicy, gdzie piesi mają czerwone (a nawet zakaz
przekraczania jezdni :) -- zielona strzałka tam gwarantuje, że nie spotkasz
nikogo na kursie kolizyjnych łącznie z samochodami).

Data: 2017-02-25 08:17:56
Autor: Shrek
W dniu 24.02.2017 o 23:46, radekp@konto.pl pisze:

Za to mógłbym podać 2 z okolicy, gdzie piesi mają czerwone (a nawet zakaz
przekraczania jezdni :) -- zielona strzałka tam gwarantuje, że nie spotkasz
nikogo na kursie kolizyjnych łącznie z samochodami).

Za to zielone światło znaczy7 uwaga piesi (i rowerzyści;)

Shrek

Data: 2017-02-25 22:34:34
Autor: radekp@konto.pl
zatrzymywanie się na zielonej strzałce
Sat, 25 Feb 2017 08:17:56 +0100, w <o8rb31$iec$2@node1.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

> przekraczania jezdni :) -- zielona strzałka tam gwarantuje, że nie spotkasz
> nikogo na kursie kolizyjnych łącznie z samochodami).

Za to zielone światło znaczy uwaga piesi (i rowerzyści;)

Dokładnie. I samochody z naprzeciwka.

Data: 2017-02-26 12:21:27
Autor: 007
radekp@konto.pl w <news:apd1bcd06gdh0e718arn245so05ahtf04k4ax.com>:

[...]

Czytasz na co odpisujesz?

Zatrzymanie przed sygnalizatorem S-2 z założenia miało zapewnić
bezpieczeństwo pieszym/pedalarzom dla których jest zielone na
przejściu/przejeździe *przed* skrętem.

--
'Tom N'

Data: 2017-02-27 12:45:02
Autor: radekp@konto.pl
zatrzymywanie się na zielonej strzałce
Sun, 26 Feb 2017 12:21:27 +0100, w
<170226.122127.pms.3781.86@int.dyndns.org.invalid.170226.invalid>, 007
> [...]

Zatrzymanie przed sygnalizatorem S-2 z założenia miało zapewnić
bezpieczeństwo pieszym/pedalarzom dla których jest zielone na

To te założenie można sobie rozbić... Na najbliższym znanym mi skrzyżowaniu ze
strzałką piesi mają czerwone *przed skrętem* podczas świecenia się tejże.

Data: 2017-02-27 13:44:36
Autor: 007
radekp@konto.pl w <news:b848bc5cjdfivh2lm02psivlspokdq8p6l4ax.com>:

[...]

A za skrętem?

--
'Tom N'

Data: 2017-02-27 14:08:06
Autor: radekp@konto.pl
zatrzymywanie się na zielonej strzałce
Mon, 27 Feb 2017 13:44:36 +0100, w
<170227.134436.pms.3784.19@int.dyndns.org.invalid.170227.invalid>, 007
> [...]

> strzałką piesi mają czerwone *przed skrętem* podczas świecenia się tejże.

Za skrętem nie ma nawet przejścia :)

zatrzymywanie się na zielonej strzałce