zawór RTL

Data: 2011-04-07 13:22:30
Autor: Kazimierz Debski
zawór RTL
W dniu 2011-04-05 08:28, Jerzys pisze:
Mam zamiar zamontować w ogrzewaniu podłogowym zawór RTL, ale bez
głowicy. Czy jest może wśród uczestników forum ktoś kto z całą
stanowczością może potwierdzić, że głowica do tego zaworu, służy tylko
do regulacji temperatury? Czy zawór bez głowicy będzie normalnie
działał? Igła zbierające temperaturę wody, i sam korek jest przecież w
części stałej zaworu. Czy nie robię błędu?

Ale sam zawór RTL ma (a przynajmniej mój miał) nakręcaną 'osłonkę' na gwint. Tą osłonkę można mniej lub bardziej wkręcać i w ten sposób bardzo niedokładnie ale mimo wszystko regulować temperaturę.
Ja przez parę miesięcy właśnie tak miałem ustawioną podłogówkę, żeby nie parzyła w nogi. Tylko, że osłonka była nietrwała (tworzywo sztuczne) a musiała mocno wciskać wystający trzpień przez co szybko straciła swoje właściwości i zastosowanie.

Kazek

Data: 2011-04-07 04:35:38
Autor: Jarek P.
zawór RTL
On 7 Kwi, 13:22, Kazimierz Debski <kaz...@onet.eu> wrote:

Ale sam zawór RTL ma (a przynajmniej mój mia³) nakrêcan± 'os³onkê' na
gwint. T± os³onkê mo¿na mniej lub bardziej wkrêcaæ i w ten sposób bardzo
niedok³adnie ale mimo wszystko regulowaæ temperaturê.

Zgadza siê, ale on w tym momencie pe³ni³ rolê po prostu zwyk³ego
zaworu z rêcznie regulowanym stopniem otwarcia.

J.

zawór RTL