zawiadczenie z parafii

Data: 2015-12-09 13:11:46
Autor: J.F.
zawiadczenie z parafii
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,19315559,sadowa-batalia-o-opieke-nad-dzieckiem-pytanie-o-wyznanie.html

"Mylenicki sd zada od adwokata, by jego klientka w sprawie rodzinnej przedstawia zawiadczenie z parafii, e jest... praktykujc katoliczk. Prawnicy s zdumieni"

A co na to konstytucja i ew ustawa o ochronie danych osobowych ?

J.

Data: 2015-12-09 13:36:37
Autor: Liwiusz
zawiadczenie z parafii
W dniu 2015-12-09 o 13:11, J.F. pisze:
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,19315559,sadowa-batalia-o-opieke-nad-dzieckiem-pytanie-o-wyznanie.html

"Myślenicki sąd zażądał od adwokata, by jego klientka w sprawie
rodzinnej przedstawiła zaświadczenie z parafii, że jest... praktykującą
katoliczką. Prawnicy są zdumieni"

A co na to konstytucja i ew ustawa o ochronie danych osobowych ?

Czytając twoje posty dochodzę do wniosku, że masz manię zadawania
różnego rodzaju "pytań" od czapy.

No bo właśnie - co na to konstytucja i ustawa o ochronie danych? Pewnie
nic. Przynajmniej do czasu, kiedy nie dowiemy się *po co* takie
zaświadczenie jest potrzebne, bo mogę sobie wyobrazić sytuację, kiedy
byłoby potrzebne.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-09 14:20:56
Autor: Marek
zawiadczenie z parafii
On Wed, 9 Dec 2015 13:36:37 +0100, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Czytając twoje posty dochodzę do wniosku, że masz manię zadawania
różnego rodzaju "pytań" od czapy.

No i podaje link, który nie zawiera pełnego tekstu a urywa się na:
" Jego klientka wystąpiła do sądu o uregulowanie kontaktów..."

--
Marek

Data: 2015-12-09 16:12:10
Autor: Big Jack
zawiadczenie z parafii
W wiadomoci
*Marek* napisa(-a):

On Wed, 9 Dec 2015 13:36:37 +0100, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Czytajc twoje posty dochodz do wniosku, e masz mani zadawania
rnego rodzaju "pyta" od czapy.

No i podaje link, ktry nie zawiera penego tekstu a urywa si na:
" Jego klientka wystpia do sdu o uregulowanie kontaktw..."

Dziwne, ja widze cay (chyba) tekst. W nim baner "Artyku otwarty w ramach bezpatnego limitu prenumeraty cyfrowej"

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-12-09 16:38:51
Autor: A. Filip
Bezpłatny "limicik" na GW wypociny [Was: zawiadczenie z parafii]
W wiadomości
*Marek* napisał(-a):

[...]

Dziwne, ja widze cały (chyba) tekst. W nim baner "Artykuł otwarty w
ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej"

Gazeta Wybiórcza tak egzekwuje swój _niziutki_ "bezpłatny limit" że mi się nie
opłata zmieniać ustawień mojej przeglądarki by się na niego załapać.

Limit ten jest tak niski że podawanie linków do GW "wynurzeń" wyklucza z
dyskusji osoby nie chcące łamać prawa i dyskutować szeroko na wiele tematów bez
_płacenia_ za GW wynurzenia.  To jest celowe?   Bo skuteczne jest :-)

--
A. Filip
Igła, nie wiedząc o swej własnej dziurce, służy do łatania dużych dziur.

Data: 2015-12-09 16:42:15
Autor: Marek
zawiadczenie z parafii
On Wed, 9 Dec 2015 16:12:10 +0100, "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> wrote:
Dziwne, ja widze cały (chyba) tekst. W nim baner "Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej"

Na komórce nie widać.

--
Marek

Data: 2015-12-10 10:12:55
Autor: J.F.
zawiadczenie z parafii
Uytkownik "Big Jack"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:n49gc9$ig6$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Tak dziala wyborcza - mozna wykupic prenumerate, mozna nie czytac - wtedy z rzadka pozwoli na przeczytanie kilku w calosci, mozna skasowac cookies i zmienic adres IP, mozna wpisac tytul do googla i otworzyc przez znaleziony link.

Mozna tez poszukac w innym zrodle.

J.

Data: 2015-12-11 15:34:09
Autor: Miroo
zawiadczenie z parafii
W dniu 2015-12-09 o 14:20, Marek pisze:
[...]

Tak mam na Firefoksie na komórce. Na Operze tekst zwykle jest w całości.
FF z AdBlockiem - może to ma znaczenie.

Pozdrawiam

Data: 2015-12-09 16:48:29
Autor: A. Filip
zawiadczenie z parafii
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Dopisz nietypowe/rzadkie (sytuacje) a będziesz znacznie lepiej kryty :-)

Ja sobie sytuacje w której sąd RP3 zażądałby czegoś takiego bez
dobrego/wystarczającego powodu mogę sobie też wyobrazić ale jeszcze
"powaga (nieznanego) sądu" stoi u mnie tak wysoko że _bez detali_
domniemuje na korzyść sądu.

--
A. Filip
Ludzie nie są tacy, jak się zdają.  (Przysłowie japońskie)

Data: 2015-12-10 10:26:18
Autor: J.F.
zawiadczenie z parafii
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n4978l$990$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Pytajace o podstawy ustroju :-)

[...]

Zwolnienie koscielnego przez proboszcza, czy wykladowcy na KUL ?
Nawet na udostepnionym fragmencie widac ze chodzi o opieke nad dzieckiem.

Konstytucja gwarantuje jednak swobode wyznawania religii. Nie dajac wyjatku koscielnym ani KUL :-)

A co powiesz na taki zapis
2. Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.

Skoro sad ma byc bezstronny, to po co mu zaswiadczenie ?

Albo taki

7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej do ujawnienia swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.

Na razie ciagle jeszcze obowiazujace.

Sedzia do dyscyplinarki ?

J.

Data: 2015-12-10 10:45:28
Autor: Liwiusz
zawiadczenie z parafii
W dniu 2015-12-10 o 10:26, J.F. pisze:
[...]

Tak jak wspomniałem - głupio jest wypowiadać się o sprawie, nie znając
jej, albo znając ją tylko z "tvn".

Jeśli nie wiadomo jaki był cel żądania zaświadczenia, to nie ma co robić
naiwnych domysłów. Może ta strona chciała argumentować, że jest
bogobojną katoliczką, i sąd po prostu dał jej taką możliwość wykazania
tego czymś więcej niż tylko swoimi twierdzeniami?

Może spór się toczy o to, czy dziecko-katolik ma być wychowywane w
rodzinie katolickiej, czy żydowskiej?

Bezstronność nie oznacza przemilczania.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-10 10:57:41
Autor: J.F.
zawiadczenie z parafii
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n4bhjr$gog$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A w swietle powyzszego ?

Może spór się toczy o to, czy dziecko-katolik ma być wychowywane w
rodzinie katolickiej, czy żydowskiej?

A konstytucje ty czytal ?
Sa i na to zapisy.

J.

Data: 2015-12-10 11:08:28
Autor: Liwiusz
zawiadczenie z parafii
W dniu 2015-12-10 o 10:57, J.F. pisze:
[...]

W świetle czego? Czy ktoś tu zobowiązał kogoś do czegoś?

Może spór się toczy o to, czy dziecko-katolik ma być wychowywane w
rodzinie katolickiej, czy żydowskiej?

A konstytucje ty czytal ?
Sa i na to zapisy.

Być może inaczej rozumiemy konstytucję. Wychowanie dziecka zgodnie z
jego aktualnym światopoglądem jak najbardziej powinno mieć wpływ na
postanowienie/wyrok.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-12 10:54:06
Autor: m4rkiz
zawiadczenie z parafii
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:56694541$0$22831$65785112news.neostrada.pl...
[...]

patrz nizej

7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy publicznej do ujawnienia swojego światopoglądu, przekonań religijnych lub wyznania.
Na razie ciagle jeszcze obowiazujace.
Sedzia do dyscyplinarki ?

ale wspomniana matka juz swoje przekonania religijne podobno ujawnila
sama a sad zaproponowal ze jezeli ma z jakiejs przyczyny wziac je pod
uwage to 'potrzebuje' papier ze one faktycznie istnieja i maja wplyw
na sprawe

bo co do zasady mozna wyobrazic sobie sytuacje w ktorej takie a nie
inne przekonania religijne maja wplyw na jakas sprawe (chociazby np.
transfuzje) a osoba staje sie wyznawca tego czy innego kosciola tylko
na czas rozprawy

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-12-15 23:41:59
Autor: G.S.
zawiadczenie z parafii
On Sat, 12 Dec 2015, m4rkiz wrote:

[...]

 Ale to maj by przekonania danej osoby, sdziego, ksidza
czy jeszcze kogo innego?
 Bo przy literalnym zapisie i danej *osoby*, to kapan moe
ewentualnie stwierdzi "ja ci wyklinam i do kocioa nie
wpuszcz", ale nie skutkuje to uznaniem e przekonanie *tej
osoby* staje si niewane.
 IMO, z braku (w Konstytucji) zapisu "potwierdzonych przez
organy religijne lub widzimisi sdziego", czyje przekonanie
e jest muzumaninem, katolikiem czy buddyst pozostaje *jego*
przekonaniem.

 eby daleko nie szuka, wg pojawiajcych si opisw "polscy
muzumanie" (np. dawni jecy tatarscy od stuleci mieszkajcy
w Rzeczpospolitej) s przez spor cz "prawdziwie muzumaskich
muzumanw" uznani za wykltych, tak jak nie przymierzajc
co poniektrzy arcybiskupi przez papiey.
 IMO, w wietle kryterium "osoby ktrej to dotyczy", Lefebree
(czy jak si go pisze, bo nie pamitam) "uznaje si za
katolika", prawda?
 Przecie III/IV RP chyba nie przypisuje sobie roli Trybunau
Konstytucyjnego tego czy innego kocioa, orzekajcego kto
z biskupw ma racj? Ani czy "szary wyznawca" ma zdanie mniej
wane ni arcybiskup? (wszak to chrzecjanie wyznaj ni mniej
ni wicej, a to, e nieuznawany przez kapanw czowiek
mia "suszniejsz racj" ni kapani - a jak wyej, zakadam
e pastwo nie przypisuje sobie prawa do rozstrzygania
owej susznoci, bo musiaoby odmwi "susznoci religijnej"
albo ydw albo chrzecian).
 "Literalnej racji" dowodzi rwnie uznawanie (w rnych
miejscach wiata, w ktrych istnieje pojcie "wolnoci religijnej",
pastwa muzumaskie s poza zakresem) "kocioa Spaghetti"
czy jak mu tam.

[...]

 Tak wanie, jak napisae.
 W wietle istniejcej litery prawa IMO jest to prawo dane obywatelowi.
 Taka czy inna deklaracja nie powinna mie wpywu na *zakres jego
praw*!

 Z przezornoci, nim mnie Liwiusz zaatakuje: tak, sd moe pyta
*dziecko*, czy uwaa e matka jest "waciw katoliczk" (o ile
uzna, e opinia dziecka o byciu katolikiem jest wica).
 Jeli to ma by "zdanie dziecka", to jak wyej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-12-16 16:44:38
Autor: 󶼿
zawiadczenie z parafii
Nigdy nie pyta.

-- -- -
sd moe pyta *dziecko*, czy

Data: 2015-12-16 17:33:29
Autor: G.S.
zawiadczenie z parafii
On Wed, 16 Dec 2015,  󶼿 wrote:

Nigdy nie pyta.

-- -- -
> sd moe pyta *dziecko*, czy

 Nie wiem, nie byem i nie znam opinii nikogo kto by na
*wszystkich* procesach (inaczej trudno stwierdzi e "nigdy"),
ale jeli Twoje zdanie jest prawdziwe, to znaczy e teza
Liwiusza byaby bdna (i zdanie dziecka nie ma tu znaczenia),
do ustalenia pozostanie jedynie czy formalnie (i nie powinno
mie, na mocy uznania nadrzdnoci rwnie konstytucyjnego
prawa rodzica nad prawem obywatela ktrym jest dziecko)
czy faktycznie (a tym samym sdy ami owo "powinno"), dla
szarego obywatela bez znaczenia (bo na wojn musiaby
i do trybunaw m-narodowych).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-12-16 19:35:05
Autor: 󶼿
zawiadczenie z parafii
W jakim trybie miaoby nastpi zadanie pytania i czy dotyczy faktu(-w), czy opinii ("uwaa, e")?
Od faktw s wiadkowie lub dokumenty.
Od opinii s biegli.

-- -- -
Nie wiem, nie byem i nie znam opinii nikogo kto by na *wszystkich* procesach, ale jeli Twoje zdanie jest prawdziwe, to znaczy e teza Liwiusza byaby bdna, do ustalenia pozostanie jedynie czy formalnie czy faktycznie, dla szarego obywatela bez znaczenia.

Data: 2015-12-16 16:46:39
Autor: Robert Tomasik
zawiadczenie z parafii
W dniu 15-12-15 o 23:41, G.S. pisze:
On Sat, 12 Dec 2015, m4rkiz wrote:

ale wspomniana matka ju swoje przekonania religijne podobno ujawnia
sama a sad zaproponowa ze jeeli ma z jakiej przyczyny wzi je pod
uwag to 'potrzebuje' papier ze one faktycznie istniej i maja wpyw
na spraw

  Ale to maj by przekonania danej osoby, sdziego, ksidza
czy jeszcze kogo innego?

Co wicej zwracam uwag, e Sd prbuje weryfikowa przewiadczenie Kowalskiej o swojej wierze poprzez przyjecie owiadczenia od osoby trzeciej. Z logicznego punktu widzenia jeszcze rozumiabym, gdyby dano zawiadczenia o uczestnictwie w naboestwach, to jeszcze bym rozumia.

Data: 2015-12-16 17:53:52
Autor: G.S.
zawiadczenie z parafii
On Wed, 16 Dec 2015, Robert Tomasik wrote:

W dniu 15-12-15 o 23:41, G.S. pisze:
> czy jeszcze kogo innego?

Co wicej zwracam uwag, e Sd prbuje weryfikowa przewiadczenie Kowalskiej
o swojej wierze poprzez przyjecie owiadczenia od osoby trzeciej.

 Samo sedno tego co mi nie pasuje.

Z logicznego punktu widzenia jeszcze rozumiabym, gdyby dano
zawiadczenia o uczestnictwie w naboestwach, to jeszcze bym rozumia.

 T mio *rwnie* nie pasuje do treci konstytucji - e to
czowiek/obywatel ma prawo do pogldu (by moe bdnego),
tym razem w powizaniu z zakazem dyskryminacji (w tym religijnej).

 Wychodzi mi tak:
- skoro sd pyta, to znaczy e ta informacja jest do czego potrzebna
- wpyw faktu i "prawidowy katolik"[1] (taki, ktry uwaa siebie
 za katolika i jest przez koci uwaany za czonka) zostanie
 inaczej potraktowany, ni "nieprawidowy katolik" (kto, kto siebie
 uwaa za katolika, cho z faftyliona powodw jest "skrelony"
 przez dany koci) dowodziby dyskryminacji religijnej.
 W takim ukadzie znaczenie mogyby mie wycznie zdarzenia
i zachowania zabronione przez prawo, a tego akurat "kwit
z parafii" nie ujawni.

[1] oczywicie przywoane wycznie z powodu przewinicia si
 konkretnego wyznania w "wtkowym" przypadku, rwnie dobrze
 moe by muzumanim przyapywany na jedzeniu wieprzowiny
 albo yd (instrukcja dla czepialskich jzykologw:
 yd - narodowo lub pastwowo, yd - wyznanie), ktrzy
 rwnie mog mie kopot z "kwitami".

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-12-09 15:35:17
Autor: 󶼿
zawiadczenie z parafii
Wybircza gadzinwka i wszystko jasne.
Dzie bez oplucia Kocioa na kadej stronie dniem bez premii, a czasy cikie.

-- -- -
"zawiadczenie z parafii, e jest praktykujc katoliczk. Prawnicy s zdumieni"

Data: 2015-12-09 16:27:13
Autor: Robert Tomasik
zawiadczenie z parafii
W dniu 09-12-15 o 15:35,  󶼿 pisze:
Wybircza gadzinwka i wszystko jasne.
Dzie bez oplucia Kocioa na kadej stronie dniem bez premii, a czasy cikie.
Ale czemu mieszasz do tego Koci? Gupie danie.

Data: 2015-12-09 16:26:10
Autor: Robert Tomasik
zawiadczenie z parafii
W dniu 09-12-15 o 13:11, J.F. pisze:
[...]

A co ma Ustawa o ochronie danych osobowych do sprawy? Albo Konstytucja? To ju najprdzej kodeks karny - gdyby na podstawie braku tego zawiadczenia sd jakiekolwiek decyzje podj. Normalnie sd zrobi sobie "rosyjsk ruletk"?

Data: 2015-12-09 18:02:10
Autor: 󶼿
zawiadczenie z parafii
Pamietam spraw rozwodow, w ktrej m (ojciec dzieci) zarzuca maonce (matce dzieci), i bardzo trwa przy tym zarzucie, wpajanie dzieciom przez matk "kreacjonizmu".
A tak swoj drog to sprawa - zapewne ta krakowska - zwykle wyczona jest z jawnoci, i wyranie wida, e kto jak piesek polecia do wybirczej gadzinwki pochwali si "zdobycz" ze sowem "katolicki".
IMHO mona wszcz postpowanie o naruszenie niejawnoci postpowania.

-- -- -
Normalnie sd zrobi sobie "rosyjsk ruletk"?

Data: 2015-12-10 17:15:31
Autor: Kviat
zawiadczenie z parafii
W dniu 2015-12-09 o 18:02,  󶼿 pisze:
Pamietam spraw rozwodow, w ktrej m (ojciec dzieci) zarzuca maonce (matce dzieci), i bardzo trwa przy tym zarzucie, wpajanie dzieciom przez matk "kreacjonizmu".

I co w tym dziwnego? Wpajanie kreacjonizmu to kwestia dla psychiatry, a nie zawiadczenia od proboszcza. I zalenie od sposobu tego wpajania - by moe rwnie dla prokuratora.

A tak swoj drog to sprawa - zapewne ta krakowska - zwykle wyczona jest z jawnoci, i wyranie wida, e kto jak piesek polecia do wybirczej gadzinwki pochwali si "zdobycz" ze sowem "katolicki".

I susznie. Gupot trzeba pitnowa. Szczeglnie wtedy, gdy dotyczy osb, ktre decyduj o czyim yciu.

IMHO mona wszcz postpowanie o naruszenie niejawnoci postpowania.

A byo takie naruszenie?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-09 18:31:13
Autor: A. Filip
zawiadczenie z parafii
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
W dniu 09-12-15 o 13:11, J.F. pisze:
[...]

Konstytucja? To już najprędzej kodeks karny - gdyby na podstawie braku
tego zaświadczenia sąd jakiekolwiek decyzje podjął. Normalnie sąd
zrobi sobie "rosyjską ruletkę"?

To jest sprawa o opiekę nad 5 letnim dzieckiem.  Ja sobie potrafię wyobrazić
sytuację w której matka (?) mogłaby się własnymi oświadczeniami lub
kontr-oświadczeniami wkopać w sytuację w której takie "zaświadczenie z parafii"
miałoby sens uzasadniony tokiem postępowania/sporu.  _Według prawnika mającej_
_dostarczyć zaświadczenie z parafii_ takie "wyjątkowe powody" nie zaszły.
Bez tego (lub czegoś także _wyjątkowego_) takie zaświadczenie może być IMHO
dostarczane na zasadzie "sąd sugeruje ale nie zmusza" ale nawet to
"z wątpliwościami".

http://www.tvn24.pl/krakow,50/sad-zada-zaswiadczenia-o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html

--
A. Filip
Nie mów, co myślisz - myśl, co mówisz.  (Przysłowie polskie)

Data: 2015-12-09 19:35:16
Autor: Animka
zawiadczenie z parafii
W dniu 09-12-15 o 13:11, J.F. pisze:
[...]

Tylko skąd ksiądz może wiedzieć czy ktoś jest praktykującym czy niepraktykującym.
Może wydać tylko wypis z chrztu czy ewentualnie ślubu.

Data: 2015-12-09 19:49:22
Autor: A. Filip
zawiadczenie z parafii
W dniu 09-12-15 o 13:11, J.F. pisze:
[...]

Ty widać masz leniwego proboszcza ;-)

--
A. Filip
Trzy rzeczy, o których każdy pracownik powinien zapomnieć: dom, rodzina i

Data: 2015-12-10 22:43:46
Autor: RadoslawF
zawiadczenie z parafii
W dniu 2015-12-09 o 19:49, A. Filip pisze:

[...]

Widać mieszkasz na prowincji i/lub w małej parafii.
Ksiądz nie ma obowiązku sprawdzać i wiedzieć czy owieczka
regularnie uczęszcza na nabożeństwa ale ma w "notatkach"
wysokość i regularność datków na kościół zbieranych "po
kolędzie". Tylko czy jest to podstawa do wydania zaświadczenia
o "praktykowaniu" ?

Pozdrawiam

Data: 2015-12-11 15:29:07
Autor: J.F.
zawiadczenie z parafii
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n4crmq$q1b$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Jest, skoro nie przyjmuje ksiedza po koledzie.

A w malej parafii ... znajomi w weekend nie maja czasu, bo sprzataja kosciol.
Jest lista parafian, grafik sprzatan ...

J.

Data: 2015-12-11 18:53:50
Autor: RadoslawF
zawiadczenie z parafii
W dniu 2015-12-11 o 15:29, J.F. pisze:

[...]

Z tego co uczyli na religii "praktykujący" odnosi się
do uczęszczania na nabożeństwa a nie tylko do przyjmowania
księdza w domu. Coś się od tamtych czasów zmieniło ?
No i całkiem się jak ktoś księdza w domu "przyjmuje"
ale na nabożeństwa jednak nie przychodzi co zgrabnie pomijasz.

A w malej parafii ... znajomi w weekend nie maja czasu, bo sprzataja
kosciol.
Jest lista parafian, grafik sprzatan ...

I w niedzielę nie ma nabożeństw bo twoi znajomi akurat kościół
sprzątają.  :-)
Przez myśl nie przeszło że nie chcą na ciebie czas w weekend tracić ?

Pozdrawiam

Data: 2015-12-10 01:16:52
Autor: G.S.
zawiadczenie z parafii
On Wed, 9 Dec 2015, Robert Tomasik wrote:

W dniu 09-12-15 o 13:11, J.F. pisze:
> [...]
> katoliczk. Prawnicy s zdumieni"

A co ma Ustawa o ochronie danych osobowych do sprawy?

 Nie mam pojcia. Te jestem ciekaw :>

Albo Konstytucja?

 Chyba jednak sporo.
 Tak dugo, jak dugo sd jest "organem wadzy publicznej".

http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
+++
Art. 53.
[...]
7. Nikt nie moe by obowizany przez organy wadzy publicznej
 do ujawnienia swojego wiatopogldu, przekona religijnych
 lub wyznania.
-- -

 Bya jaka "nocna zmiana" (w Konstytucji) o ktrej nie wiem?

To ju najprdzej kodeks karny

 Dla ww zapisu nie widz stosownego "prawo to moe by
ograniczone w drodze ustawy" (tak jak np. w art.51.1
bdcym "zasad ogln" obowizku mwienia czegokolwiek,
ale art.53 jest przecie przepisem szczegowym)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-12-10 06:47:47
Autor: Liwiusz
zawiadczenie z parafii
W dniu 2015-12-10 o 01:16, G.S. pisze:
Nikt nie może być obowiązany

Tutaj sąd nikogo nie zobowiązuje.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-10 07:15:37
Autor: A. Filip
zawiadczenie z parafii
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:
W dniu 2015-12-10 o 01:16, G.S. pisze:
Nikt nie może być obowiązany

Tutaj sąd nikogo nie zobowiązuje.

Na jakim źródle się opierasz?

http://www.tvn24.pl/krakow,50/sad-zada-zaswiadczenia-o-byciu-praktykujacym-katolikiem,601459.html
http://natemat.pl/164671,matka-walczy-o-dzieci-a-sad-chce-wiedziec-czy-jest-praktykujaca-katoliczka

Według powyższych:
a) sąd/sędzia zażądał tego zaświadczenia z parafii "pod rygorem pominięcia"
   Jak dla mnie wyklucza to twierdzenie "sąd nie zobowiązał".
b) _według adwokata strony mającej dostarczyć zaświadczenie_ nie zaszły w
   trakcie rozprawy okoliczności mogące uzasadnić podobne żądanie sądu
   [adwokat sobie okoliczności nieźle+ uzasadniające podobne żądanie sądu mógł
   wyobrazić]
c) „Nie jest jednak wykluczone, że sąd uchyli "rygor pominięcia"” [tvn24]
   [Na czwartek (10 grudnia?) zaplanowana jest kolejna rozprawa.]

--
A. Filip
Apostoł ludzkości rzadko pości.  (Przysłowie polskie)

Data: 2015-12-10 07:40:03
Autor: Liwiusz
zawiadczenie z parafii
W dniu 2015-12-10 o 07:15, A. Filip pisze:
[...]

Ależ właśnie wyklucza. Strona nie musi przedstawiać. Rygor pominięcia
(dość niejasny, nie znając sprawy) oznacza, że jak zaświadczenie nie
zostanie przedstawione, to dowód nie zostanie przeprowadzony. Jak
rozumiem - o to może chodzić stronie (może nie chcieć przedstawiać
takiego dowodu).

[...]

Skoro nie zaszły, to nie przedstawia, i temat zostanie "pominięty",
skoro jest nieistotny.

c) „Nie jest jednak wykluczone, że sąd uchyli "rygor pominięcia"” [tvn24]
   [Na czwartek (10 grudnia?) zaplanowana jest kolejna rozprawa.]

A tutaj to już nie ma czego komentować.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-10 09:13:15
Autor: A. Filip
zawiadczenie z parafii
[...]

To opieprzysz TVN24?  Jestem przyzwyczajony że dziennikarze jak to nie prawnicy
"trochę" przekręcają.  Ty sugerujesz "możliwość" przekręcenia znacznie więcej
niż o "trochę", możliwość przekręcenia które IMHO całkiem łatwo można by uznać
za znieważenie/szkalowanie wysokiego sądu.

--
A. Filip
Wiele jest prac, których nie możesz wykonać, dopóki się nie odważysz, lecz

Data: 2015-12-09 17:36:10
Autor: A. Filip
zawiadczenie z parafii [link bez limitów]

--
A. Filip
Dobre słowo jest lepsze od dobrego pieroga.  (Przysłowie rosyjskie)

Data: 2015-12-11 10:42:58
Autor: rg
zawiadczenie z parafii [link bez limitw]
Wed, 09 Dec 2015 17:36:10 +0100, w <anfi+ckuq38wyif-fc93@wp.eu>, "A. Filip"
<anfi@buntownik.pl> napisa(-a):

 Ani jego klientka, ani ojciec 5-latki, z ktrym kobieta walczy o prawo
| do opieki nie poruszali tematu religii.

Po obejrzeniu materiau w TV stwierdzam co nastpuje:
1) adwokat po otrzymaniu pisma polecia od razu do TV coby odpowiednio
nagoni spraw, strzelam e w celu zmiany sdziego/referendarza -- w sumie mu
si to chwali, za to ma pacone, jeeli widzia e sdzia nie jest przychylnie
nastawiona, to lepiej zmieni.
2) co tam byo na sprawie o sprawach religijnych, chyba sdzie wybraa
"oryginalny" sposb na sprawdzenie prawdomwnoci matki
3) sdzia i tak jest dosy "oryginalna", co potwierdza powoywanie si na prawa
Murphy'ego :)

Data: 2015-12-11 12:28:15
Autor: 󶼿
zawiadczenie z parafii [link bez limitw]
Gdzie link?

-- -- -
Po obejrzeniu materiau w TV

Data: 2015-12-09 20:22:21
Autor: Killer2
zawiadczenie z parafii
[...]

kiebasa michnika wyborcza

jak trzeba byo to by katolik

Data: 2015-12-10 11:02:18
Autor: rg
zawiadczenie z parafii
Wed, 9 Dec 2015 13:11:46 +0100, w <56681a87$0$645$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa(-a):

A co na to konstytucja i ew ustawa o ochronie danych osobowych ?

Taki mamy teraz klimat :)

zawiadczenie z parafii