zawiasy w laptopie albo pękająca obudowa ekranu

Data: 2012-10-06 17:58:12
Autor: ToMasz
zawiasy w laptopie albo pękająca obudowa ekranu
witam
Na wstępie proszę serwisantów o nie nabijanie się z mojego "profesjonalizmu". Ja wiem jaka jest różnica pomiędzy serwisem który daje na coś gwarancje, a naprawą typu "zrób to sam"

Parę dni temu prosiłem o pomoc w sprawie zawiasów w laptopie. Acer travelmate 7520, jest na tyle stary, że nowego ekranu mu nie kupię a na tyle sprawny, że na aukcji jako uszkodzony nie sprzedam. Po zupełnie niepotrzebnym rozebraniu go w drobny mak, okazało się:

do zawiasów w dolnej części laptopa, przykręcony jest ekran na metalowych szynach, i plastikowa osłona ekranu. jeśli zawiasy się zacierają, metalowe szyny poddają się, wyginają, pękają i cała siła przenosi się na plastikową obudowę, która oczywiście nie daje rady i również pęka. tak mi się stało w 2 z 4 laptopów jakie miałem czyli problem powszechny. Gdybym wiedział jak to działa, przy pierwszych objawach pękania klapy, natychmiast podjął bym działania. teraz jednak mocno się spóźniłem.

zawiasy są zamocowane na 2 śrubkach, jedna para widoczna, druga pod maskownicą - poprostu trzeba wiedzieć gdzie i jak -a nie rozkręcać całość. Zawiasy nie kryją żadnego mechanizmu ustalania położenia. wyobraźcie sobie najprostszy zawias z mebli przedwojennych. pręcik, a na nim zawinięte dwa kawałki blachy. W komputerze jest taki sam. (w sensie zasady działania). wyjąłem, nasmarowałem - nic nie dało (niewiele). rozebrałem zawias na części pierwsze za pomocą noża odgiąłem blaszki o 0.2mm i... działają idealnie. Znaczy po zamontowaniu jestem w stanie z wielkim trudem ruszać je palcami. (przed naprawą też je ruszałem z trudem, ale trzymając solidnymi kombinerkami)

Szyny z blachy 0.7mm - oczywiście popękane. Blaszka 0.7 a miejsca 3mm. jak to ktoś wykombinował - nie wiem ja wstawiłem wzmocnienia z pasków z blachy 1.5mm i lekko je przyspawałem. To niestety najtrudniejsza część naprawy. jak chcecie to robić to znajdźcie kogoś kto dysponuje TiG iem - w sumie 10 minut roboty. (ja to robiłem 30 minut MAGiem; pomimo że wyszło dobrze jest nie estetyczne.

Obudowa ekranu jak już wspominałem pęknięta w 2 miejscach. Na klejeniu się znam, więc nie bałem się.... a nawet zaryzykowałem zakup nowego kleju który okazał się całkowitą porażką. Nie wdając się w szczegóły, do klapki z laptopa należy stosować tylko i wyłącznie stary, długo wiążący biały distal. Koniec.

nowa obudowa ekranu - 170zł. szyny 2x75, zawiasy 2x39 plus przesyłka każdego z osobna. Tyle zaoszczędziłem, ale mam 2 ślady po klejeniu klapy.

ToMasz

Data: 2012-10-12 17:39:09
Autor: m4rkiz
"ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> wrote in message news:50705514$0$1301$65785112news.neostrada.pl...
[...]

distal to tylko jak sie swoj robi, jak kleje ludziom i zalezy mi na czasie

allegro.pl/i2679214862.html

albo

allegro.pl/i2635335750.html albo podobny tylko nieco wolniejszy do bardziej
skomplikowanych rzeczy