zawiesić spółkę czy zlikwidować i założyć na nowo?

Data: 2010-08-08 16:14:15
Autor: bastek72WYTNIJTO
zawiesić spółkę czy zlikwidować i założyć na nowo?
Spółka komandytowa z pełna ksiegowo¶ci± będzie niedługo wysyłać jakie¶  pisma do KRS więc może w tej samej cenie zawrzeć zmianę umowy spółki zastępuj±c± słowa "spółkę zawarto na czas nieokre¶lony"
słowami "spółkę zawarto na czas okre¶lony do 31.12.2010"
i w ten sposób zakończyć działalno¶ć

Wspólnicy planuj± przerwać działalno¶ć na cały 2011 rok
a w 2012 znowu prowadzić działalno¶ć.

pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesić spółkę na 1 rok czy może
wykre¶lić j± i powołać sobie do istnienia now± spółkę za rok?

Koszt rejestracji nowej spółki 1250 zł

Czy zawieszona spółka jest zobowi±zana do ponoszenia jakich¶ kosztów
za okres nic nie robienia? Np. Prowadzenia "pustych" ksi±g rachunkowych,
płacenia biegłemu rewidentowi za badanie zerowego bilansu itp. absurdów?

jakie koszty generuje zawieszona spółka komandytowa bez pracowników?

Data: 2010-08-08 16:18:02
Autor: spp
W dniu 2010-08-08 16:14, bastek72WYTNIJTO@onet.pl pisze:

pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesić spółkę na 1 rok czy może
wykre¶lić j± i powołać sobie do istnienia now± spółkę za rok?

Nie ma możliwo¶ci zawieszenia spółki z o.o.

--
spp

Data: 2010-08-08 16:30:49
Autor: Maddy
W dniu 08-08-2010 16:18, spp pisze:
W dniu 2010-08-08 16:14, bastek72WYTNIJTO@onet.pl pisze:

pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesić spółkę na 1 rok czy może
wykreślić ją i powołać sobie do istnienia nową spółkę za rok?

Nie ma możliwości zawieszenia spółki z o.o.

On pisze o komandytowej. W pierwszym zdaniu postu.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-08 23:19:23
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4c5ebf9c$0$22810$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Co i tak nie zmienia faktu, że zawiesić nie można.

K.

Data: 2010-08-08 16:35:10
Autor: Maddy
zawiesić spółkę czy zlikwidować i założyć na nowo?
W dniu 08-08-2010 16:14, bastek72WYTNIJTO@onet.pl pisze:
Spółka komandytowa z pełna ksiegowością będzie niedługo wysyłać
jakieĹ›  pisma do KRS wiÄ™c moĹĽe w tej samej cenie zawrzeć zmianÄ™
umowy spółki zastępującą słowa "spółkę zawarto na czas nieokreślony"
słowami "spółkę zawarto na czas określony do 31.12.2010"
i w ten sposób zakończyć działalność

Wspólnicy planują przerwać działalność na cały 2011 rok
a w 2012 znowu prowadzić działalność.

pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesić spółkę na 1 rok czy może
wykreślić ją i powołać sobie do istnienia nową spółkę za rok?

Nie można zawiesić działalność spółki.
Zawiesić można wyłącznie jednoosobową działalność gospodarczą, i to pod warunkiem niezatrudniania pracowników.

Formalnie spółka jeżeli istnieje, to działa.
Nie ma stanów pośrednich.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-08-08 17:05:12
Autor: spp
W dniu 2010-08-08 16:35, Maddy pisze:

Nie można zawiesić działalność spółki.

Nawet cywilnej? ;)

--
spp

Data: 2010-08-09 11:23:27
Autor: Leszek
zawiesic spólke czy zlikwidowac i zalozyc na nowo?
In article <4c5ec0a1$0$22810$65785112@news.neostrada.pl>, maddy@esi.com.pl says...>
W dniu 08-08-2010 16:14, bastek72WYTNIJTO@onet.pl pisze:
> Spólka komandytowa z pelna ksiegowoscia bedzie niedlugo wysylac
> jakies  pisma do KRS wiec moze w tej samej cenie zawrzec zmiane
> umowy spólki zastepujaca slowa "spólke zawarto na czas nieokreslony"
> slowami "spólke zawarto na czas okreslony do 31.12.2010"
> i w ten sposób zakonczyc dzialalnosc
>
> Wspólnicy planuja przerwac dzialalnosc na caly 2011 rok
> a w 2012 znowu prowadzic dzialalnosc.
>
> pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesic spólke na 1 rok czy moze
> wykreslic ja i powolac sobie do istnienia nowa spólke za rok?

Nie mozna zawiesic dzialalnosc spólki.
Zawiesic mozna wylacznie jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, i to pod warunkiem niezatrudniania pracowników.

Formalnie spólka jezeli istnieje, to dziala.
Nie ma stanów posrednich.

Oczywiscie ze sie da zawiesic.

fragment wypisu z krs:

Data przyznania statusu OPP
Nazwa organu reprezentacji ZARZA;D
Sposób reprezentacji KAZ.DY CZ?ONEK ZARZA;DU MOZ.E REPREZENTOWAC' SPÓ?KE; SAMODZIELNIE. W PRZYPADKU ZARZA;DU WIELOOSOBOWEGO REPREZENTOWAC' SPÓ?KE; MOZ.E KAZ.DY CZ?ONEK ZARZA;DU SAMODZIELNIE.
Data zawieszenia dzia?alnos'ci 2009-06-29
Data wznowienia dzia?alnos'ci

Data: 2010-08-08 17:08:53
Autor: spp
zawiesić spółkę czy zlikwidować i założyć na nowo?
W dniu 2010-08-08 16:14, bastek72WYTNIJTO@onet.pl pisze:

pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesić spółkę na 1 rok

Przepraszam za zamieszanie ale akurat z t± form± działalno¶ci miałem niewiele wspólnego.
Znalazłem, że jednak można zawiesić spółkę komandytow±. :)

http://www.usslupca.pl/index_pliki/page0094.htm

--
spp

Data: 2010-08-08 21:38:12
Autor: bastek72
> [...]

> pytanie: Czy taniej wyjdzie zawiesić spółkę na 1 rok

Znalazłem, że jednak można zawiesić spółkę komandytow±. :)

i jakie będ± koszty rocznego zawieszenia tejże spółki?
prowadzi toto puste księgi rachunkowe, rewident bada te
puste księgi, itd? jaki jest koszt takiego nic nierobienia?

Data: 2010-08-10 18:09:18
Autor: Jagna
zawiesić spółkę czy zlikwidować i założyć na nowo?
Dnia Sun, 08 Aug 2010 21:38:12 +0200, bastek72@onet.pl napisał(a):

To ja może w tej kwestii:

i jakie będ± koszty rocznego zawieszenia tejże spółki?
prowadzi toto puste księgi rachunkowe, rewident bada te
puste księgi, itd? jaki jest koszt takiego nic nierobienia?

Przy zawieszeniu działalno¶ci gospodarczej spółka zwykle ponosi koszty
utrzymania jednostki w tym stanie przej¶ciowym. Zwykle co¶ się znajdzie,
jaki¶ najem (siedziba?), leasingi czy inne cosie. W wyniku ponoszenia tych
wydatków ma obowi±zek sporz±dzać sprawozdania finansowe na koniec każdego
roku obrotowego.
Je¶li sami robicie sobie sprawozdanie, to koszt żaden. Co do badania, zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 4 ustawy o rach. - badaniu
podlegaj± te jednostki, które w poprzedzaj±cym roku obrotowym, za który
sporz±dzono sprawozdania finansowe, spełniły co najmniej dwa z warunków:
a)¶rednioroczne zatrudnienie w przeliczeniu na pełne etaty wyniosło co
najmniej 50 osób,
b)suma aktywów bilansu na koniec roku obrotowego stanowiła równowarto¶ć w
walucie polskiej co najmniej 2.500.000 euro,
c)przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów oraz operacji
finansowych za rok obrotowy stanowiły równowarto¶ć w walucie polskiej co
najmniej 5.000.000 euro.

Skoro więc spółka nie będzie zatrudniała pracowników, przychodów ze
sprzedaży nie osi±gnie, to choćby te aktywa były bardzo wybujałe, to biegły
tu nie ma nic do robienia.
No chyba, że ta spółka to zakład ubezpieczeń, bank, czy inny fundusz
inwestycyjny.. ;)

Zawieszenie działalno¶ci gospodarczej podlega zgłoszeniu do KRS - na
podstawie wniosku. Wniosek o wpis informacji o zawieszeniu i o wznowieniu wykonywania
działalno¶ci gospodarczej jest zwolniony z opłat s±dowych. Wpisy te nie
podlegaj± ogłoszeniu w Monitorze S±dowym i Gospodarczym (art. 22 u.k.r.s.)

Czyli jaka¶ oszczędno¶ć jest. Bez biegłego, bez wpisów s±dowych.

A czy to się opłaca, to już proszę policz sobie sam :)

--
Pozdrawiam,
Jagna

Data: 2010-08-11 00:24:37
Autor: bastek72
zawiesić spółkę czy zlikwidować i założyć na nowo?
Czyli jaka¶ oszczędno¶ć jest. Bez biegłego, bez wpisów s±dowych.

A czy to się opłaca, to już proszę policz sobie sam :)

z tego co piszesz, wynik wychodzi jednoznacznie za zawieszeniem
a nie za likwidacj± plus powoływaniem na nowo. Dziękuję.
Bardzo mi pomogła¶.

--

zawiesić spółkę czy zlikwidować i założyć na nowo?