zawieszenie DZG a ZUS

Data: 2011-01-06 13:30:23
Autor: Daniel
zawieszenie DZG a ZUS
Do którego dnia miesiąca trzeba zgłosić zawieszenie działalności lub
likwidację żeby nie płacić składek ZUS za ten miesiąc (styczeń) ? i
czy da się nie płacić ? za grudzień własnie opłaciłem dziś.

Daniel

Data: 2011-01-06 22:50:43
Autor: Liwiusz
zawieszenie DZG a ZUS
W dniu 2011-01-06 22:30, Daniel pisze:
Do którego dnia miesiąca trzeba zgłosić zawieszenie działalności lub
likwidację żeby nie płacić składek ZUS za ten miesiąc (styczeń) ? i

Do 31 grudnia.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-06 14:13:35
Autor: Daniel
zawieszenie DZG a ZUS
On 6 Sty, 22:50, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> Do którego dnia miesiąca trzeba zgłosić zawieszenie działalności lub
> likwidację żeby nie płacić składek ZUS za ten miesiąc (styczeń) ? i

Dzięki, a wiesz może jak to jest w przypadku gdy ustało moje
zatrudnienie na etat 31 grudnia i czy teraz za styczeń już płace na
początku lutego pełny ZUS za działaność gosp. czy jeszcze sama
zdrowotna ? bo prowadziłem działalnosc i pracowalem na etat do końca
grudnia.

Daniel

Data: 2011-01-06 23:24:09
Autor: Liwiusz
zawieszenie DZG a ZUS
W dniu 2011-01-06 23:13, Daniel pisze:
[...]

Jeśli wypłatę miałeś w grudniu, to za styczeń płacisz normalny ZUS.

Jeśli wypłatę grudniową masz w styczniu, to... nie wiem jaki ZUS płacisz za styczeń (tzn. czy do uznania, że w danym miesiącu ZUS jest pokrywany przez etat, ważny jest fakt pracowania, czy fakt wypłaty wynagrodzenia).

--
Liwiusz

Data: 2011-01-06 14:33:56
Autor: Daniel
zawieszenie DZG a ZUS
On 6 Sty, 23:24, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

za styczeń (tzn. czy do uznania, że w danym miesiącu ZUS jest pokrywany
przez etat, ważny jest fakt pracowania, czy fakt wypłaty wynagrodzenia).

Dzieki, Jestem też ciekaw jak będzie gdy np. podejmę pracę na etat np
od 17 stycznia czy wtedy w lutym ZUS z działalnosci za styczeń bedzie
też tylko ze zdrowotną ?

Daniel

Data: 2011-01-06 23:35:29
Autor: Liwiusz
zawieszenie DZG a ZUS
W dniu 2011-01-06 23:33, Daniel pisze:

Dzieki, Jestem też ciekaw jak będzie gdy np. podejmę pracę na etat np
od 17 stycznia czy wtedy w lutym ZUS z działalnosci za styczeń bedzie
też tylko ze zdrowotną ?

Warunkiem opłacania tylko składki zdrowotnej nie jest pracowanie przez cały miesiąc, a uzyskanie za ten miesiąc wynagrodzenia nie mniejszego niż minimalnego. Możesz zarobić tyle w 1 dzień.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-06 15:01:58
Autor: Daniel
zawieszenie DZG a ZUS
On 6 Sty, 23:35, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-01-06 23:33, Daniel pisze:

> Dzieki, Jestem te ciekaw jak b dzie gdy np. podejm prac na etat np
> od 17 stycznia czy wtedy w lutym ZUS z dzia alnosci za stycze bedzie
> te tylko ze zdrowotn ?

Warunkiem op acania tylko sk adki zdrowotnej nie jest pracowanie przez
ca y miesi c, a uzyskanie za ten miesi c wynagrodzenia nie mniejszego
ni minimalnego. Mo esz zarobi tyle w 1 dzie .

--
Liwiusz

Dziekuje.

Czyli rozumiem że wystarczy że zacznę pracę nawet 31 stycznia i
dostanę tego dnia wypłatę z kwotą przynajmniej minimalnego
wynagrodzenia ?
I czy musi to być pełny etat ? czy wystaczy że bedzie to minimalna w
umowie gdzie odprowadzane sa skladki ?

Daniel

Data: 2011-01-07 00:07:43
Autor: Liwiusz
zawieszenie DZG a ZUS
W dniu 2011-01-07 00:01, Daniel pisze:
[...]

Nieważny etat, ważna wysokość składek.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-06 15:11:19
Autor: Daniel
zawieszenie DZG a ZUS
On 7 Sty, 00:07, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> Dziekuje.

> Czyli rozumiem e wystarczy e zaczn prac nawet 31 stycznia i
> dostan tego dnia wyp at z kwot przynajmniej minimalnego
> wynagrodzenia ?
> I czy musi to by pe ny etat ? czy wystaczy e bedzie to minimalna w
> umowie gdzie odprowadzane sa skladki ?

Niewa ny etat, wa na wysoko sk adek.

--
Liwiusz

Wiesz może ile wynosi ta minimalna teraz ?

Daniel

Data: 2011-01-07 00:24:49
Autor: Liwiusz
zawieszenie DZG a ZUS
W dniu 2011-01-07 00:11, Daniel pisze:

Wiesz może ile wynosi ta minimalna teraz ?

1386zł.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-07 11:53:55
Autor: SDD
zawieszenie DZG a ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ig5g3h$o4n$4news.onet.pl...

Warunkiem opłacania tylko składki zdrowotnej nie jest pracowanie przez cały miesiąc, a uzyskanie za ten miesiąc wynagrodzenia nie mniejszego niż minimalnego. Możesz zarobić tyle w 1 dzień.

Nieprawda.
Konczac zatrudnienie 31 grudnia powinien w terminie chyba do dzisiaj (lub do poniedzialku) zatejestrowac sie do wszystkich ubezpieczen. Czyli zlozyc ZWUA zeby sie wyrejestrowac ze zdrowotnego i jednoczesnei ZUA zeby sie z powrotem zarejestrowac do wszystkich ubezpieczen.

Gdy sie zatrudni, wowczas bedzie sie mogl znow wyrejestrowac z ubezpieczen z DG (ZWUA) i zarejstropwac tylko do zdrowotnego (ZZA). Za okres gdy jedynym jego tytulem do ubezpieczen bdzie prowadzenie DG musi oplacic skladki w pelnej wysokosci - nawet gdy zatrudni sie 31 stycznia i za ten jeden dzien zarobi ze stosunku pracy milion zlotych.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-01-07 11:55:54
Autor: SDD
zawieszenie DZG a ZUS

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:ig6rc7$p2g$1news.onet.pl...

Konczac zatrudnienie 31 grudnia powinien w terminie chyba do dzisiaj (lub do poniedzialku) zatejestrowac sie do wszystkich ubezpieczen. Czyli zlozyc ZWUA

Oczywiscie w terminie do dzis lub do poniedzialku, ale date wyrejestrowania i zarejestrowania podaje od 1.01.2011
Moze tez oczywiscie zawiesic rownoczesnie DG. Moze tez wziac na te DG zwolnienie lekarskie :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-01-11 00:07:52
Autor: Gotfryd Smolik news
zawieszenie DZG a ZUS
On Fri, 7 Jan 2011, SDD wrote:

[...]

  Y tam, prawda.
  Nie wiem czy Liwiusz tak z przezorności, czy "z rozpędu", niemniej
używając prawidłowego określenia otrzymał prawidłowy wynik :)

Konczac zatrudnienie 31 grudnia powinien w terminie chyba do dzisiaj (lub do
poniedzialku) zatejestrowac sie do wszystkich ubezpieczen.

  Ale Ty piszesz o tym, że *ma stosunek pracy*, a nie o tym, że *pracuje*!

Za okres gdy jedynym
jego tytulem do ubezpieczen bdzie prowadzenie DG musi oplacic skladki

  Ale takiego okresu nie będzie - wersje widzę dwie:
- umowa na 1/26 etatu
- urlop bezpłatny na wszystkie dni robocze oprócz jednego.

pelnej wysokosci - nawet gdy zatrudni sie 31 stycznia

  A co to to nie.
  Ale ZARABIAĆ może jeden dzień :), resztę może legalnie leżeć do góry
brzuchem. Byleby "stosunek" był.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-07 11:59:30
Autor: SDD
zawieszenie DZG a ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ig5fe9$o4n$1news.onet.pl...
[...]

Przede wszystkim liczy sie fakt podlegania ubezpieczeniom oraz zbieganie sie tytulow.
Ubezpieczenie z tytulu stosunku pracy trwa do ustania tego stosunku, czyli do konca umowy.
Jesli pracowal do 31 grudnia, to od 1 stycznia nie jest juz ubezpieczony z tytulu pracy i jedynym jego tytulem do ubezpieczen spolecznych jest DG - ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-01-09 15:23:00
Autor: Kotlet
zawieszenie DZG a ZUS
[...]

to ja przy okazji, jezeli zawieszam dzialalnosc w 22 miesiacu dzialania, i wznawiam po 3 miesiacach to czy place jeszcze przez 2 miesiace nizszy zus czy okres dwoch lat liczy sie nie jako okres faktycznegio prowadzenia a okres od momomentu zgloszenia DG bez wzgledu na to czy zawieszana byla?

Data: 2011-01-09 15:40:50
Autor: Liwiusz
zawieszenie DZG a ZUS
W dniu 2011-01-09 15:23, Kotlet pisze:
[...]

IMHO okres zawieszenia liczy się do upływu okresu niższego ZUSu.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-09 15:53:45
Autor: elephanto
zawieszenie DZG a ZUS
W dniu 09-01-2011 15:23, Kotlet pisze:

[...]

Zawieszaenie DG nie zawiesza biegu terminu 24miesiecy preferencyjnych skladek.
Jak wznowisz tak jak mowisz, to zaplacisz juz "normalny" zus.

--
Adam

Data: 2011-01-09 19:58:53
Autor: Jacek_P
zawieszenie DZG a ZUS
Kotlet napisal:
hujstwo

Zgadzam się. Preferecyjny ZUS to właśnie 'h..'. Dlaczego?
Bo to nieuczciwa konkurencja.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-01-09 22:16:50
Autor: tomek
zawieszenie DZG a ZUS
On 09.01.2011 20:58, Jacek_P wrote:
Kotlet napisal:
hujstwo

Zgadzam się. Preferecyjny ZUS to właśnie 'h..'. Dlaczego?
Bo to nieuczciwa konkurencja.

Na odwrĂłt - normalny zus to uczciwa konkurencja :-)

--
Tomek

zawieszenie DZG a ZUS