zawieszenie citroen c5

Data: 2010-11-07 18:15:39
Autor: J.F.
zawieszenie citroen c5
On Sun, 7 Nov 2010 15:45:16 +0100,  adi wrote:
witam czy ktoś z szanownych grupowiczów orientuje sie co może być z citroenem c5 rok prod 2004, cały czas wywala bezpiecznik od pompy zawieszenia, jak sprawdzić czy przyczyną może byc pompa?

No nie, na pewno nie, przeciez elementy zawieszenia w cytrynach sie
nie psuja :-)

J.

P.S. To nie do ciebie, to do Waldka.

Data: 2010-11-07 19:23:23
Autor: CeSaR
zawieszenie citroen c5
No nie, na pewno nie, przeciez elementy zawieszenia w cytrynach sie
nie psuja :-)

Psują się psują, szczególnie jak je wcześniej kowal młotkiem traktował.

Data: 2010-11-07 20:03:23
Autor: Karolek
zawieszenie citroen c5
W dniu 2010-11-07 19:23, CeSaR pisze:
No nie, na pewno nie, przeciez elementy zawieszenia w cytrynach sie
nie psuja :-)

Psuj� si� psuj�, szczeg�lnie jak je wcze�niej kowal m�otkiem traktowa�.

Ciekawe po co mial je ten mityczny kowal mlotkiem traktowac...

--
Karolek

Data: 2010-11-07 21:16:27
Autor: CeSaR
zawieszenie citroen c5
Ciekawe po co mial je ten mityczny kowal mlotkiem traktowac...

Bo 2004 rok jest po gwarancji a prawdziwych mechaników od hydro niestety trzeba znać.
Zawieszenie hydro wymaga serwisu raz na jakiś czas i o tym trzeba wiedzieć i trzeba to robić.

Data: 2010-11-08 07:41:31
Autor: Karolek
zawieszenie citroen c5
W dniu 2010-11-07 21:16, CeSaR pisze:
Ciekawe po co mial je ten mityczny kowal mlotkiem traktowac...

Bo 2004 rok jest po gwarancji a prawdziwych mechanik�w od hydro niestety
trzeba znaďż˝.
Zawieszenie hydro wymaga serwisu raz na jakiďż˝ czas i o tym trzeba wiedzieďż˝ i
trzeba to robiďż˝.

Chyba tylko w citroenie.
Smieszne sa tego typu wyltumaczenia niedopracowanej, badz zle wykonanej mechaniki/hydrauliki/elektryki... bo jak to, francuzi mogli zjebac hydrauliczne zawieszenie.
Pomijam juz to, ze ta hydraulika to zadna kosmiczna technologia.

--
Karolek

Data: 2010-11-08 08:31:34
Autor: DoQ
zawieszenie citroen c5
W dniu 2010-11-08 07:41, Karolek pisze:

Chyba tylko w citroenie.

I pewnie nie slyszales jak p...li sie airmatic w mercedesach?

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-11-08 08:35:19
Autor: Karolek
zawieszenie citroen c5
W dniu 2010-11-08 08:31, DoQ pisze:
W dniu 2010-11-08 07:41, Karolek pisze:

Chyba tylko w citroenie.

I pewnie nie slyszales jak p...li sie airmatic w mercedesach?

Slyszalem, ale nikt nie zwala tego na kowala z mlotkiem.

--
Karolek

Data: 2010-11-08 08:43:11
Autor: DoQ
zawieszenie citroen c5
W dniu 2010-11-08 08:35, Karolek pisze:

Chyba tylko w citroenie.
I pewnie nie slyszales jak p...li sie airmatic w mercedesach?
Slyszalem, ale nikt nie zwala tego na kowala z mlotkiem.

No tak, w MB to po prostu bubel jest.

Data: 2010-11-08 09:39:59
Autor: CeSaR
zawieszenie citroen c5
Chyba tylko w citroenie.

No w VW raczej nie za bardzo....

Smieszne sa tego typu wyltumaczenia niedopracowanej, badz zle wykonanej mechaniki/hydrauliki/elektryki... bo jak to, francuzi mogli zjebac hydrauliczne zawieszenie.

A coś zjebali? Nie sądzę. Układ jest praktycznie taki sam od lat. Zawieszenie hydrauliczne wymaga wymiany LHM-u, czyszczenia filtrów, kontroli ciśnienia w sferach itd. I trzeba o tym wiedzieć a nie jarać się jaki to komfortowy samochód i nie robić nic. Jeśli się pamięta o utrzymaniu to akurat zawieszenie hydro jest mało awaryjne.

Pomijam juz to, ze ta hydraulika to zadna kosmiczna technologia.

Co nie powoduje, że można z nią pojechać do pierwszego lepszego kowala który umie albo i nie wymienić amortyzator w VW Golfie.
Klimatyzacja w samochodzie to też nie jakiś patent kosmiczny a jednak niewiele osób sprawdza jej stan. Tylko później w ogłoszeniach sprzedaży piszą że klima jest tylko "czynnik trzeba uzupełnić"...

Data: 2010-11-08 08:45:03
Autor: Waldek Godel
zawieszenie citroen c5
Dnia Mon, 8 Nov 2010 09:39:59 +0100, CeSaR napisał(a):

[...]

Akurat od C5 jest nieco zmieniony, hamulce mają już swój układ, klasyczny,
a pompa układu zawieszenia jest elektryczna a nie na pasku od silnika.
Zresztą dlatego ma problem z bezpiecznikiem, wcześniej bezpiecznika jakoś
nie było (bo i jak)
A że ma albo zwarcie albo za duży pobór prądu, to trzeba po prostu znaleźć
co dolega.

PS. LHM też tam już nie ma, tylko syntetyczny LDS

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-11-08 10:02:25
Autor: CeSaR
zawieszenie citroen c5
Zresztą dlatego ma problem z bezpiecznikiem, wcześniej bezpiecznika jakoś
nie było (bo i jak)

Dobra dobra, ty mi tu nie cffanakuj :-)
Układ jest układ i tyle.

Lepiej powiedz czy na wyświetlaczu w C4GP MyWay da się jakoś włączyć wskazanie temperatury silnika?
W tym "normalnym" wyświetlaczu podobno się da. A w MyWay?

pzdr

Data: 2010-11-08 09:08:53
Autor: Waldek Godel
zawieszenie citroen c5
Dnia Mon, 8 Nov 2010 10:02:25 +0100, CeSaR napisał(a):

Lepiej powiedz czy na wyświetlaczu w C4GP MyWay da się jakoś włączyć wskazanie temperatury silnika?
W tym "normalnym" wyświetlaczu podobno się da. A w MyWay?

Nie mam zielonego pojęcia, nie znam C4P na tyle dobrze. Jeszcze nie znam.
:-)
Rozwiązanie zastępcze - moduł OBD z Bluetoothem i PDA z Windows Mobile,
będziesz mieć dostęp do wiekszej ilości  danych niż tylko temperatura.

A na angielskim forum od Picasso czegoś nie ma? Oni byli dobrzy w
techniczne klocki...
http://www.citroenpicasso.org.uk/picasso/

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-11-08 10:24:46
Autor: CeSaR
zawieszenie citroen c5
Rozwiązanie zastępcze - moduł OBD z Bluetoothem i PDA z Windows Mobile,
będziesz mieć dostęp do wiekszej ilości  danych niż tylko temperatura.

Wolałbym jednak żeby się to w jakimś cywilizowanym miejscu pokazywało.
Serwis twierdzi, że się nie da. Ale im jakoś nie do końca wierzę.

Data: 2010-11-08 11:50:18
Autor: Franc
zawieszenie citroen c5
Dnia Mon, 8 Nov 2010 10:24:46 +0100, CeSaR napisał(a):

[...]

Masz wiedzę, czy z MyWay'a da się wycisnąc więcej niż pokazuje?
Naoglądałem się filmików z przerobionymy NaviDrive i by się chciało coś u
siebie.

Mam MyWay w C4 z 2009, ale to chyba jest wspólne z C4GP.

--
Franc

Data: 2010-11-08 12:44:16
Autor: CeSaR
zawieszenie citroen c5
Masz wiedzę, czy z MyWay'a da się wycisnąc więcej niż pokazuje?
Naoglądałem się filmików z przerobionymy NaviDrive i by się chciało coś u
siebie.

No nie mam właśnie. Pamiętam że na forum klubu cytrynki było coś na ten temat ale o MyWay chyba akurat najmniej.
A teraz na dodatek nie mogę tego wątku namierzyć a i forum działa z taką prędkością jakby chciało a nie mogło...

Data: 2010-11-08 13:06:40
Autor: AL
zawieszenie citroen c5
CeSaR pisze:
[...]

jeden z tematow opisujacych dodanie nowych funkcji:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=52785&forum=56

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-11-08 13:37:27
Autor: CeSaR
zawieszenie citroen c5
jeden z tematow opisujacych dodanie nowych funkcji:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=52785&forum=56

No tak ale tam chodziło o wyświetlacz do nawigacji RT3 a nie MyWay :-(
Co do wersji MyWay pytanie chyba wciąż pozostaje bez odpowiedzi. Nie mam tej lexii czy jak jej tam więc samemu pobawić się nie mogę.
A i nie wiem czy bym potrafił :-)

Data: 2010-11-08 12:58:50
Autor: Waldek Godel
zawieszenie citroen c5
Dnia Mon, 8 Nov 2010 13:37:27 +0100, CeSaR napisał(a):

[...]

W ogóle jest bardzo mało o MyWay, i chyba prędko nie będzie - nie wiem czy
do końca dobrze liczę, ale większość samochodów w tej wersji jest jeszcze
na gwarancji, przy czym profil posiadaczy takich aut (nowych) nie wskazuje
na jakieś zapędy typu grzebanie w nawigacji w aucie.
jedyne co wiadomo, to, że Citroen zrobił MyWay "wspólnie z Beckerem" -
cokolwiek to znaczy. Znając niezbyt wyrafinowaną konstrukcję paru modeli
nawigacji Beckera (nie znów tak daleko odbiegającą od modeli z Biedronki)
są szanse, że będzie tam jakieś Windows CE pod spodem, co da spore
możliwości.
Ale póki co, to użytkownicy usiłują dojśc, od czego to zależy, że jedne
egzemplarze mają gniazdo USB a inne nie...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-11-08 14:27:23
Autor: CeSaR
zawieszenie citroen c5
[...]

Nawigacja jest faktycznie prosta jak konstrukcja cepa i żadnych fajerwerków po niej nie można się spodziewać.
Z mojego punktu widzenia funkcjonalność jest OK, to, że jest wbudowana fabrycznie jest OK, działa i pokazuje to, co chcę widzieć.
Algorytm wyszukiwania POI jest cokolwiek "interesujący" ale to już zupełnie inna sprawa :-)

A tak przy okazji - jeśli jest ten kolorowy wyświetlacz to różnice są we wszystkim co on pokazuje czy tylko w nawigacji? (chodzi mi o różnicę pomiędzy MyWay a RT3)

Data: 2010-11-09 09:13:10
Autor: Franc
zawieszenie citroen c5
Dnia Mon, 8 Nov 2010 14:27:23 +0100, CeSaR napisał(a):

[...]

Trochę pogrzebałem wczoraj w sieci i znalazłem kilka perełek dot. MyWay.
Nie wiem, na ile mogę podawać takie rzeczy, ale polecam stronę
http://gpsunderground.com/forum/forum.php
zwłaszcza sekcję o nawigacjach samochodowych.

PS.
Jaką masz wersję oprogramowania w swojej Navi.

Ja mam R20.07 - ciekawe, czy w Polsce ASO podnosi wyżej za friko, czy też
kazą sobie płacić.

--
Franc

Data: 2010-11-08 11:16:24
Autor: AL
zawieszenie citroen c5
CeSaR pisze:
[...]

na formum KC w dziale C4GP byla dyskusja na ten temat - tam kieruj swe kroki. Lexia w dlon i do roboty.

Co do serwisu Citroena: tez mowili, ze sie nie da wlaczyc tempomatu w XP jesli nie dolozony fabrycznie - wystarczylo jednak kupic manetke za 70pln i wlaczyc opcje w komputerze i tempomat ozył.
Uaktywnili mi to w ASO a gosc, ktory to robil troche poburkiwal pod nosem co to ludzie nie wymyslaja - potem sie przyznal, ze robil to po raz pierwszy.
Wiec musisz ich troche pomeczyc w temacie.

--
pozdr
Adam (AL)

zawieszenie citroen c5