zawieszenie działalności gospodarczej

Data: 2012-01-29 20:33:21
Autor: raBi
zawieszenie działalności gospodarczej
Hej
Prośba o pomoc w poniższej sprawie:
Jednoosobowa działalność gospodarcza. W styczniu 2010 roku działalność została zawieszona.
Na formularzu CEIDG-1 w rubryce "przewidywany okres zawieszenia do dnia" zostało wpisane 31.01.2011.
Ta sama data została wpisana wydanej przez UM "Informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej" - w punkcie zatytułowanym "Okres zawieszenia wykonywania działalności" (tym razem już bez określenia "przewidywana").

W styczniu 2011 r. przedsiębiorca nie podjął żadnych czynności wznawiających działalność.
Pytanie - czy przy braku złożenia wniosku o wznowienie działalności działalność sama automatycznie się wznawia - z uwagi na upływ terminu wskazanego na wniosku?

art. 14a Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej
ust. 5: Zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej oraz wznowienie wykonywania działalności gospodarczej następuje na wniosek przedsiębiorcy.
ust. 6: Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej rozpoczyna się od dnia wskazanego we wniosku o wpis informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej, nie wcześniej niż w dniu złożenia wniosku, i trwa do dnia złożenia wniosku o wpis informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej lub do dnia wskazanego w tym wniosku, który nie może być wcześniejszy niż dzień złożenia wniosku.

Z jednej strony ust. 5 mówi o wniosku przedsiębiorcy, z drugiej ust. 6 mówi "lub do dnia wskazanego w tym wniosku".

Może są jakieś dodatkowe przepisy, które w tym przypadku będą pomocne?

Z góry dziękuję za pomoc

raB

Data: 2012-01-29 20:59:30
Autor: spp
W dniu 2012-01-29 20:33, raBi pisze:

Z jednej strony ust. 5 mówi o wniosku przedsiębiorcy, z drugiej ust. 6
mówi "lub do dnia wskazanego w tym wniosku".

Może są jakieś dodatkowe przepisy, które w tym przypadku będą pomocne?

Nie sądzę żeby były potrzebne - IMHO działalność wznowiła się 'z automatu' - zastrzeżenie o dodatkowym wniosku jest potrzebne by ewentualnie móc wcześniej ją wznowić niż podano to przy jej zawieszaniu.

--
spp

Data: 2012-01-29 21:13:08
Autor: cef
spp wrote:

Może są jakieś dodatkowe przepisy, które w tym przypadku będą
pomocne?

Nie sądzę żeby były potrzebne - IMHO działalność wznowiła się 'z
automatu'

Jak ja ostatnio czytałem te przepisy, to wywnioskowałem, że jak nie  ma
wznowienia przez przedsiębiorcę, to się z urzędu zamyka.

Data: 2012-01-29 21:17:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-29 21:13, cef pisze:

Jak ja ostatnio czytałem te przepisy, to wywnioskowałem, że jak nie  ma
wznowienia przez przedsiębiorcę, to się z urzędu zamyka.

Z urzędu to się zamyka, jak przedsiębiorca nie odwiesi w ciągu 2 lat.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-29 21:29:07
Autor: cef
Liwiusz wrote:
[...]

Masz rację, bo studiowałem przepisy przy zawieszeniu na 2 lata.

Data: 2012-01-29 21:16:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-29 20:59, spp pisze:

Nie sądzę żeby były potrzebne - IMHO działalność wznowiła się 'z
automatu' - zastrzeżenie o dodatkowym wniosku jest potrzebne by
ewentualnie móc wcześniej ją wznowić niż podano to przy jej zawieszaniu.

Twoje imho jest niezgodne i z prawem, i z praktyką.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-29 21:34:24
Autor: spp
W dniu 2012-01-29 21:16, Liwiusz pisze:
Twoje imho jest niezgodne i z prawem, i z praktyką.

:)
Przyjmuję krytykę. ;)

--
spp

Data: 2012-01-30 07:27:07
Autor: Piotr M
Dnia 29.01.2012 o 21:16 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

Twoje imho jest niezgodne i z prawem, i z praktyką.

:D

--

Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-01-29 21:16:15
Autor: Liwiusz
[...]

Nie wznawia się. Jak sam wniosek sugeruje, jest to *przewidywany* okres zawieszenia. Można odwiesić zarówno wcześniej, jak i później.

[...]

Nie. Mówi o dniu złożenia nowego wniosku o wznowienie.

Może są jakieś dodatkowe przepisy, które w tym przypadku będą pomocne?

Przepisy są imho jasne.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-29 22:12:10
Autor: raBi

Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jg49eh$9d7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]

mówi "lub do dnia wskazanego w tym wniosku".

Nie. Mówi o dniu złożenia nowego wniosku o wznowienie.

hmmmm... grunt to czytać tekst ze zrozumieniem. Nie wiem dlaczego przy haśle "lub do dnia wskazanego w tym wniosku" przyplątał mi się wniosek o zawieszenie działalności, choć faktycznie w zdaniu jest mowa o składaniu wniosku o wznowienie...

Dzięki za rozwianie wątpliwości. Pozostaje tylko wierzyć, że UM będzie tego samego zdania :)

raB

Data: 2012-01-30 10:20:34
Autor: jureq
Dnia Sun, 29 Jan 2012 22:12:10 +0100, raBi napisał(a):

Dzięki za rozwianie wątpliwości. Pozostaje tylko wierzyć, że UM będzie
tego samego zdania :)

Obecnie zdanie UM nie ma już w tej sprawie żadnego znaczenia. UM jest tylko "wklepywaczem" danych do CEIDG dla tych co nie chcą sobie ich wprowadzić sami korzystając z podpisu kwalifikowanego lub profilu ePUAP. Wejdź na stronę CEIDG i sprawdź co tam wiedzą o twoim zawieszeniu.

zawieszenie działalności gospodarczej