zawieszenie zaj臋膰 w gimnazjum

Data: 2013-05-12 11:40:29
Autor: gary
zawieszenie zaj臋膰 w gimnazjum
Witam .
Kr贸tka pi艂ka.
Ostatnia klasa gimnazjalna (potem egzaminy do szk贸艂 艣rednich)  miesi膮c do ko艅ca roku szkolnego.
Zaj臋cia z j臋zyka angielskiego zostaj膮 oficjalnie odwo艂ane do ko艅ca roku, poniewa偶 pani nauczycielka bierze zwolnienie lekarskie (ci膮偶a)
Rozumiem 偶e wypadki losowe si臋 zdarzaj膮, ale ci膮偶a pracownika i jej konsekwencje s膮 raczej dla pracodawcy przewidywalne.
Czy w tej sytuacji na szkole nie spoczywa obowi膮zek zapewnienia prowadzenia zaj臋膰 ? Je偶eli nie jest to mo偶liwe przy pomocy zatrudnionej kadry, to nawet przez pracownika zatrudnionego na okres miesi膮ca.
Wkurza mnie kiedy w sytuacji daj膮cej si臋 przecie偶 przewidzie膰 dyrekcja nie zadba艂a o zapewnienie nauczyciela na zast臋pstwo (podobno jest bezrobocie) a dzieci wysy艂a si臋 do domu.

Pr贸bowa艂em zajrze膰 do ustawy o systemie o艣wiaty ale tam zbyt du偶y poziom og贸lno艣ci

Art. 7. 1. Szko艂膮 publiczn膮 jest szko艂a, kt贸ra:
1) zapewnia bezp艂atne nauczanie w zakresie ramowych plan贸w nauczania;
2) przeprowadza rekrutacj臋 uczni贸w w oparciu o zasad臋 powszechnej dost臋pno艣ci;
3) zatrudnia nauczycieli posiadaj膮cych kwalifikacje okre艣lone w odr臋bnych przepisach, z zastrze偶eniem ust. 1a;
4) realizuje:
a) programy nauczania uwzgl臋dniaj膮ce podstaw臋 programow膮 kszta艂cenia og贸lnego, a w przypadku szko艂y prowadz膮cej kszta艂cenie zawodowe - r贸wnie偶 podstaw臋 programow膮 kszta艂cenia w zawodach,
b) ramowy plan nauczania;
5) realizuje ustalone przez ministra w艂a艣ciwego do spraw o艣wiaty i wychowania zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczni贸w oraz przeprowadzania egzamin贸w i sprawdzian贸w.

Jak dla mnie nie jest realizowany nauczanie w zakresie ramowych plan贸w nauczania.

Czy dyrektorowi takiej szko艂y nie powinien przyjrze膰 si臋 kuratorium o艣wiaty.
Pozdrawiam
Gary

Data: 2013-05-12 09:25:55
Autor: witek
gary wrote:
[...]

Spoczywa.
Tylko co maja zrobic skoro nie mozna znalezc nikogo chetnego do pracy.

Sk膮d wiesz, 偶e nie probowala?

Ucz sie sam. To nie przedszkole.

Data: 2013-05-12 16:49:40
Autor: zgred
W dniu 2013-05-12 16:25, witek pisze:

Spoczywa.
Tylko co maja zrobic skoro nie mozna znalezc nikogo chetnego do pracy.

No paczpan, a podobno w艣ciek艂e bezrobocie w艣r贸d nauczycieli, bo ni偶 demo...

Swoj膮 drog膮 - ciekaw jestem pomys艂u na sensowne rozwi膮zanie "pojemno艣ci" systemu edukacyjnego wobec waha艅 demograficznych. Te wahania s膮 znane z wyprzedzeniem 3 lat dla przedszkoli i 19 lat dla szk贸艂 wy偶szych. Tymczasem nie ma 偶adnego systemu elastycznego reagowania (tj luzowania i zaprz臋gania nauczycieli). Macie pomys艂? Pocz膮tkiem powinna by膰 regu艂a, 偶e belferstwo jest drug膮, a nie jedyn膮 profesj膮.

Ucz sie sam. To nie przedszkole.

Niech rz膮d odda kas臋 i zniesie obowi膮zek szkolny, to bardzo ch臋tnie.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-12 10:27:12
Autor: witek
zgred wrote:
[...]

wsrod anglistow, zapewne w mniejszej miejscowosci ?

[...]

wlasnie po to sa nadgodziny i nie 40 godzin pracy przy tablicy zeby cos sie dalo jeszcze wcisn膮膰.
I to jest w miare elastyczny system, ktory dobrze sie sprawdzi艂 przy wyzu.

Natomiast nie przeskoczysz tego, ze ludzie po prostu nauczycielami byc nie chca.

Ucz sie sam. To nie przedszkole.

Niech rz膮d odda kas臋 i zniesie obowi膮zek szkolny, to bardzo ch臋tnie.

mowie o miesiacu z kawalkiem, ktory pozostal do konca roku.

Data: 2013-05-12 18:19:07
Autor: zgred
W dniu 2013-05-12 17:27, witek pisze:

[...]

No - mo偶e i ma to sens...
Czyli: Zanim zostaniesz, studencie, belfrem, to popatrz na "choink臋 demograficzn膮" i si臋 zastan贸w. Dajemy Ci g贸wniane pieni膮dze za nie-za-ci臋偶k膮 prac臋. Poszukaj sobie dodatkowego zaj臋cia na ten czas wolny.

Ale za tym powinno i艣膰 skasowanie przywilej贸w z Karty Nauczyciela, aby u艂atwi膰 naturaln膮 rotacj臋 kadr.

Natomiast nie przeskoczysz tego, ze ludzie po prostu nauczycielami byc
nie chca.

Ja-tam chcia艂em... (jako drugie zaj臋cie).

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-12 11:58:09
Autor: witek
zgred wrote:
[...]

jak w kazdym innym zawodzie.

Ale za tym powinno i艣膰 skasowanie przywilej贸w z Karty Nauczyciela, aby
u艂atwi膰 naturaln膮 rotacj臋 kadr.

Ale za tym powinno isc przygotowanie pracodawcy do normalnego zatrudnia pracownikow.
Czyli ja chce miec miejsce pracy, a nie 4 krzesla na 30 nauczycieli w pokoju nauczycielskim. Dlugopisy, kartki  papieru, ksero tez powinno byc z pracy.

Natomiast nie przeskoczysz tego, ze ludzie po prostu nauczycielami byc
nie chca.

Ja-tam chcia艂em... (jako drugie zaj臋cie).

wariat ?
   :)

Data: 2013-05-12 19:42:21
Autor: zgred
W dniu 2013-05-12 18:58, witek pisze:

Ja-tam chcia艂em... (jako drugie zaj臋cie).

wariat ?
:)
  艁askawca!
(m贸g艂 napisa膰: pedofil)

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-12 16:50:26
Autor: hiki o!
On 12.05.2013 16:25, witek wrote:

Ucz sie sam. To nie przedszkole.

Placi za to wiec wymaga, co w tym dziwnego?

Moze ja tez moglbym nie placic przez miesiac podatkow? Nie ja nie moge, dlaczego oni moga lekcewazyc to, za co dostaja kase?

--

POLSKI OBYWATEL MA WROG脫W: Z艁ODZIEJSKI FISKUS I JESZCZE GORSZY ZUS

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz 艣mieci!  Gdy ty ci臋偶ko pracuj膮c
dostajesz na r臋k臋 2150z艂, fiskus i ZUS kasuj膮 1450z艂. Sprawd藕 sam:

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-05-12 10:28:22
Autor: witek
hiki o! wrote:
[...]

A szkola to wrozka i ma sobie nauczyciela wyczarowac?

Zostalo miesiac, moze spokojnie uczyc sie sam jak mu tak bardzo zalezy.

Data: 2013-05-12 23:40:10
Autor: hiki o!
On 12.05.2013 17:28, witek wrote:
hiki o! wrote:
[...]

Szkola to instytucja i MA sobie wyczarowac.

Data: 2013-05-12 22:52:31
Autor: witek
hiki o! wrote:
[...]

jeszcze nozk膮 tupnij.

a jak juz tupniesz to zaproponuj bardziej realne rozwi膮zanie.

Data: 2013-05-13 09:31:56
Autor: hiki o!
hiki o! wrote:
[...]

zwrot uczesnikom (czyli uczniom lub ich rodzicom) rynkowej ceny miesiaca (lub ilo艣ci godzin lekcji) za zajecia, ktore sie nie odbyly.

tak, zeby sobie mogli na wolnym rynku wykupic lekcje.

Data: 2013-05-13 07:16:18
Autor: witek
hiki o! wrote:
[...]

To znowu nie jest rozwiazanie dla szkoly, ani na poziomie szkoly.
Szkola nie ma osobowosci prawnej i nie dysponuje pieniedzmi.

Po za tym nauka w szkole jest bezplatna wiec o jakim zwrocie mowisz. Tak jakbys juz chcialo formalistycznie podejsc.
Mozesz ewentualnie kuratorium poprosic o zwrot pieniedzy przeznaczonych dla tej szkoly na ten cel i przekazanie ich do poli dostepnej dla innych.

Data: 2013-05-13 16:16:29
Autor: hiki o!
hiki o! wrote:
[...]

Powaznie? A jak kupuja komputer i bior膮 fakture, to dalej nei sa?

Po za tym nauka w szkole jest bezplatna wiec o jakim zwrocie mowisz. Tak
jakbys juz chcialo formalistycznie podejsc.

Place moimi podatkami, rodzice dzieci placa swoimi podatkami za nauke dzieci.

Mozesz ewentualnie kuratorium poprosic o zwrot pieniedzy przeznaczonych
dla tej szkoly na ten cel i przekazanie ich do poli dostepnej dla innych.

Albo do ministra, a moze az do premiera mnie spuscisz?

Data: 2013-05-13 09:22:41
Autor: witek
hiki o! wrote:
[...]

Dalej nie sa.  Wszystko idzie przez gmine i z budzetku gminy.
Wszystkie szkoly sa op艂acane z jednego gminnego dudzetu.
Pieniadze szkoly to tylko rezerwa w budzecie gminy.
Jedyne pieniadze jakie ma szkola,  to zrzutki na komitet rodzicielski.

[...]

Formalnie jest bezp艂atna. Ty nic nie p艂acisz.
Jak p艂acisz to poprosze pokazac rachunek..

Mozesz ewentualnie kuratorium poprosic o zwrot pieniedzy przeznaczonych
dla tej szkoly na ten cel i przekazanie ich do poli dostepnej dla innych.

Albo do ministra, a moze az do premiera mnie spuscisz?

Ja cie nigdzie nie spuszczam, Ja chce zebys wymysli cos po za tupaniem nozkami jak trzylatek, ze "mi sie nalezy jak psu buda".

Data: 2013-05-13 17:00:56
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 13.05.2013 16:22, witek pisze:

[...]

Nie. Komitet rodzicielski (a dok艂adniej Rada Rodzic贸w) to oddzielna od szko艂y kasa. Zupe艂nie nie zwi膮zana z ksi臋gowo艣ci膮 szko艂y.

Za to owszem, szko艂a ma w艂asne pieni膮dze z tzw. dochod贸w w艂asnych. Czyli wynajmu sal, wynajmu miejsca pod automaty, wynajmu lokalu pod bufet szkolny itp.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Niech 偶adne nieprzyzwoite s艂owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt贸re mo偶e budowa膰, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios艂o b艂ogos艂awie艅stwo tym, kt贸rzy go s艂uchaj膮. (Ef 4,29)

Data: 2013-05-13 10:07:41
Autor: witek
Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

m贸wisz o duzym miescie. W malej miejscowosci doch贸d w艂asnych zwykle wynosi zero. Po za tym i tak nie uzbiera艂by艣 na pensj臋 dla nauczyciela, po drugie z tych pieniedzy nauczyciela op艂aci膰 nie mozesz.

Mo偶naby pomy艣le膰 o jakim艣 k贸艂ku zainteresowa艅, 偶ebu poci膮gn膮膰 dalej lekcje dla chc膮ych. I tyle mo偶esz.

Jak bedzie nauczyciel to zatrudnienie go na dwa miesiace nie stanowi problemu, ale najpierw musi byc.

Data: 2013-05-13 17:18:46
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 13.05.2013 17:07, witek pisze:
[...]

Dowolnym.

Po za tym i tak nie uzbiera艂by艣 na pensj臋 dla nauczyciela,

Ale ja nie o tym. Ja tylko obala艂em twoje twierdzenie, cytuj臋 ,,Jedyne pieniadze jakie ma szkola,  to zrzutki na komitet rodzicielski.'' bo by艂o w dw贸ch punktach b艂臋dne. jak to si臋 ma do op艂acania zaj臋膰.

po drugie z tych pieniedzy nauczyciela op艂aci膰 nie mozesz.

Nie wiem, co mo偶na, szczerze m贸wi膮c. A偶 tak daleko nie wnika艂em, nie czu艂em takiej potrzeby.

Jak bedzie nauczyciel to zatrudnienie go na dwa miesiace nie stanowi
problemu, ale najpierw musi byc.

No w艂a艣nie nie wiem jak to dok艂adnie jest. Wiem, 偶e z tym jako艣 jest dziko. Szko艂y robi膮 plany zatrudnienia na rok szkolny. Nie wiem jak to dzia艂a w trakcie. Ale by膰 mo偶e masz racj臋. M贸j list zupe艂nie do tego nie nawi膮zywa艂.

Data: 2013-05-13 11:02:06
Autor: witek
[...]

czepiasz sie.

[...]

Mozna nauczyciela zatrudni膰 na umow臋 o prac臋 do ko艅ca zaje膰 szkolnych.

Data: 2013-05-13 18:06:03
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 13.05.2013 18:02, witek pisze:
[...]

Nie czepiam. Po prostu jak to m贸wi Gotfryd, rozja艣niam w kwestii formalnej, 偶eby nie sia膰 dezinformacji, nawet je艣li jest ona poboczna do w膮tku.

Data: 2013-05-13 16:34:40
Autor: Robert Tomasik
zawieszenie zaj臋膰 w gimnazjum
U偶ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kmpnqt$24o$2dont-email.me...

Szkola to instytucja i MA sobie wyczarowac.
jeszcze nozk膮 tupnij.
a jak juz tupniesz to zaproponuj bardziej realne rozwi膮zanie.

S膮dzicie, 偶e nie ma zadnej osoby, kt贸ra tam przyjedzie i bedzie te lekcje prowadzi艂a? Czy te偶 po prostu komu艣 si臋 nie chce poszuka膰.

Data: 2013-05-13 10:04:44
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

To zalezy od miejscowosci.

Moze byc tak, ze dyrekcji sie nie chce i zwykly telefon do kuratorioum powinien szybko rozwiazac problem, szczegolnie jak gdzies obok maja jak膮艣 inn膮 szko艂臋.  Ale zapewne bedzie to wymaga艂o zmiany rozk艂ad贸w zaj臋膰 dla ca艂ej szko艂y, a to czasami nie jest taka prosta sprawa i zajmuje sporo czasu. Ja raz uk艂ada艂em plan zaje膰 przez miesi膮c aby wszystkim zrobi膰 dobrze.

Mo偶e by膰 te偶 tak, 偶e to jedyna szko艂a w okolicy i innego anglisty pod r臋k膮 po prostu nie ma. I wowczas faktycznie mo偶esz skaka膰 i tupa膰 i nic m膮drego nie wymy艣lisz. Szczeg贸lnie w sytuacji szk贸艂, gdzie pieniadze nie bardzo mog膮 by膰 argumentem. Po za tym nawet w tym przypadku szko艂a nie mo偶e zatrudni膰 kogo艣 z ulicy jak nie ma przygotowania pedagogicznego.

Nie ma szczeg贸艂贸w to ci臋偶ko cokolwiek duskutowa膰.
Argumenty mi sie nalezy s膮 troch臋 szczeniackie.

Data: 2013-05-13 20:53:01
Autor: Daniel Pyra
W dniu 12.05.2013 17:28, witek pisze:
hiki o! wrote:
[...]

Ciekawe, ciekawe.
Twoj膮 wypowied藕 zrozumia艂em tak: gdyby w ci膮偶y by艂y jednocze艣nie 3 nauczycielki (angielski, matematyka i historia), w maju mo偶na by ju偶 w og贸le zamkn膮膰 bud臋?
Czy jednym z niewielu obowi膮zk贸w szko艂y nie jest przypadkiem realizacja zatwierdzonego planu nauczania?

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-05-13 19:52:13
Autor: witek
hiki o! wrote:
[...]

jesli nie bedzie innej mo偶liwo艣ci to zapewne tak sie stanie.
Ale zapewne wczesniej dyrektor straci sto艂ek je艣li kuratorium o tym nie wiedzia艂o odpowiednio wcze艣niej.
A w kuratorium kto艣 straci sto艂ek jak sie o tym dowie wyborcza na przyk艂ad.

Czy jednym z niewielu obowi膮zk贸w szko艂y nie jest przypadkiem realizacja
zatwierdzonego planu nauczania?

A co jak obowiazku nie da sie zrealizowa膰 ?

Data: 2013-05-14 09:27:50
Autor: hiki o!
hiki o! wrote:
[...]

No to wdrazaja procedury na wypadek zaistnialej sytuacji....

Data: 2013-05-14 12:33:58
Autor: witek
hiki o! wrote:

A co jak obowiazku nie da sie zrealizowa膰 ?

No to wdrazaja procedury na wypadek zaistnialej sytuacji....

No to wdrozyli. Zawiesili zajecia az bedzie mozwliosc realizowac obowiazek.

Data: 2013-05-14 19:23:47
Autor: Daniel Pyra
W dniu 14.05.2013 02:52, witek pisze:
Daniel Pyra wrote:

[...]

Nie da膰 to si臋 mo偶e w wypadku trz臋sienia ziemi. A nawet w贸wczas prawdopodobnie gmina, szko艂a i kuratorium zorganizowaliby zaj臋cia w innym miejscu wraz z dowozem uczni贸w i nauczycieli.
Pyta艂em raczej z ciekawo艣ci, jak wygl膮daj膮 procedury w szkole w przypadku niedost臋pno艣ci nauczycieli. C贸偶, dyrektorem czy dyrektork膮 nikt nie jest za kar臋 i jakie艣 obowi膮zki na nich ci膮偶膮. A gdybym ja niechc膮cy zosta艂, to osobi艣cie warowa艂bym w gabinecie burmistrza od momentu informacji o ci膮偶y nauczycielki, a m贸j zast臋pca - w kuratorium. Albo odwrotnie. A偶 rozwi膮zanie znalaz艂oby si臋.
Mog臋 mie膰 mylne wra偶enie, ale by膰 mo偶e szko艂a stwierdzi艂a, 偶e szkoda wi臋kszego zachodu, pewno nikt nie zauwa偶y, 偶e przez ostatni miesi膮c nie ma lekcji. No i nie uda艂o si臋...

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-05-14 12:50:52
Autor: witek
Daniel Pyra wrote:

[...]

i naprawde nie potrafisz sobie wyobrazic innych mozliwosci.

A nawet w贸wczas
prawdopodobnie gmina, szko艂a i kuratorium zorganizowaliby zaj臋cia w
innym miejscu wraz z dowozem uczni贸w i nauczycieli.

juz widze jak wyrazasz zgode aby twoje dziecko jezdzilo do innej miejscowosci do szkoly.
Pewnie w pierwszje kolejnosci powolal bys sie na konstytucje , towje prawa i psi obowiazek szkoly.

Pyta艂em raczej z ciekawo艣ci, jak wygl膮daj膮 procedury w szkole w
przypadku niedost臋pno艣ci nauczycieli.

To zalezy jakiej nieobecnosci?
W przypadku nieobecnosci krotkotrwalej, chorobowego, wyznacza sie zastepstwo a jesli nie ma takiej mozliwosci organizuje inne zajecia lub powiadamia rodzicow, ze zajecia sie nie odbeda.

W przypadku obecnosci dluzszej zatrudnia sie nauczyciela na zastepstwo.

[...]

I tak powinno byc.
Dyrektor powinien powiadomic kuratorium, ze nie jest wstanie znalezc nauczyciela na zastepstwo.
Pytanie czy to zrobil.
Przy czym twoje warowanie dalej nie daje gwarancji, ze rozwiazanie sie znajdzie.

Mog臋 mie膰 mylne wra偶enie, ale by膰 mo偶e szko艂a stwierdzi艂a, 偶e szkoda
wi臋kszego zachodu, pewno nikt nie zauwa偶y, 偶e przez ostatni miesi膮c nie
ma lekcji. No i nie uda艂o si臋...

Dlatego napisalem, ze ktos oberwie w ucho. ALbo dyrektor albo kuratorium w zaleznosci od naglosnienia sprawy.
Pytanie co zostalo zrobione aby lekcje zapewnic.

Data: 2013-05-13 23:23:08
Autor: hiki o!
On 13.05.2013 20:53, Daniel Pyra wrote:

Czy jednym z niewielu obowi膮zk贸w szko艂y nie jest przypadkiem realizacja
zatwierdzonego planu nauczania?

No jest, ale jak widac maja na to wyjebane.

Data: 2013-05-14 07:37:38
Autor: Michal
zawieszenie zaj臋膰 w gimnazjum

U偶ytkownik "hiki o!" <hikikomorisan@amorki.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kmrljr$ivm$1node2.news.atman.pl...
On 13.05.2013 20:53, Daniel Pyra wrote:

Czy jednym z niewielu obowi膮zk贸w szko艂y nie jest przypadkiem realizacja
zatwierdzonego planu nauczania?

No jest, ale jak widac maja na to wyjebane.

A jak by to by艂o po polsku?
Micha艂

Data: 2013-05-14 08:23:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-05-14 07:37, Michal pisze:

[...]

A z kt贸rego wieku j臋zyk polski rozumiesz? ;)

--
Liwiusz

Data: 2013-05-14 09:26:06
Autor: Michal
zawieszenie zaj臋膰 w gimnazjum

U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:5191d867$0$26710$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Najlepiej z prze艂omu XX i XXI ale w wersji cywilizowanej. J臋zyk rynsztokowy te偶 jako艣 tam rozumiem, ale by艂em ciekaw, czy "hiki o!" potrafi wyrazi膰 swoje my艣li i emocje w bardziej strawnej formie. Ale mo偶e faktycznie jestem ju偶 dinozaurem? :)
Micha艂

Data: 2013-05-14 16:13:13
Autor: hiki o!
On 14.05.2013 09:26, Michal wrote:

[...]

miec wyjebane to slang mlodziezowy a nie jezyk rynsztokowy

Data: 2013-05-14 12:34:38
Autor: witek
hiki o! wrote:
[...]

raczej slang mlodziezy z rynsztoka.

Data: 2013-05-14 20:44:33
Autor: hiki o!
On 14.05.2013 19:34, witek wrote:
hiki o! wrote:
[...]

raczej z gimnazjum i innych szkol...

Data: 2013-05-14 18:17:39
Autor: witek
hiki o! wrote:

raczej slang mlodziezy z rynsztoka.

raczej z gimnazjum i innych szkol...

no przeciez wlasnie to napisalem,

Data: 2013-05-15 13:28:53
Autor: hiki o!
On 15.05.2013 01:17, witek wrote:
hiki o! wrote:

raczej slang mlodziezy z rynsztoka.

raczej z gimnazjum i innych szkol...

no przeciez wlasnie to napisalem,

skoro tak postrzegasz mlodziez...

Data: 2013-05-15 14:14:58
Autor: Michal
zawieszenie zaj臋膰 w gimnazjum

U偶ytkownik "hiki o!" <hikikomorisan@amorki.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kmvrhl$1vv$1node1.news.atman.pl...
hiki o! wrote:

raczej slang mlodziezy z rynsztoka.

raczej z gimnazjum i innych szkol...

no przeciez wlasnie to napisalem,

skoro tak postrzegasz mlodziez...

My艣l臋, 偶e to Ty krzywdzisz m艂odzie偶 przypisuj膮c jej prostactwo i wulgarno艣膰. Oczywi艣cie, cz臋艣膰 m艂odzie偶y w艂a艣nie taka jest, podobnie jak cz臋艣膰 doros艂ych. Ale s膮 te偶 ludzie (w tym m艂odzi), kt贸rzy ceni膮 sobie og艂ad臋 towarzysk膮 i 艂adny j臋zyk. Slang m艂odzie偶owy <> wulgarno艣膰.
Micha艂

Data: 2013-05-15 15:36:20
Autor: hiki o!

hiki o! wrote:

[...]

to nie ja zaczalem porownywac mlodziez ze szkol do rynsztoka

Data: 2013-05-13 23:40:15
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 13.05.2013 20:53, Daniel Pyra pisze:
W dniu 12.05.2013 17:28, witek pisze:
Twoj膮 wypowied藕 zrozumia艂em tak: gdyby w ci膮偶y by艂y jednocze艣nie 3
nauczycielki (angielski, matematyka i historia), w maju mo偶na by ju偶 w
og贸le zamkn膮膰 bud臋?

No czasami tak bywa, 偶e np. zaj臋cia s膮 odwo艂ywane z powodu na przyk艂ad zagro偶enia ze strony budynku...

Czy jednym z niewielu obowi膮zk贸w szko艂y nie jest przypadkiem realizacja
zatwierdzonego planu nauczania?

A obowi膮zkiem policji jest 艂apa膰 przest臋pc贸w. Co nie znaczy, 偶e uda si臋 wszystkich z艂apa膰.

Data: 2013-05-14 09:26:59
Autor: hiki o!
On 13.05.2013 23:40, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

A teraz wyobraz sobie derby wisla vs cracovia czy inne lubiace sie zespoly i....

.....policja nie zabezpieczy imprezy, bo policjanci sa na chorobowym...

Data: 2013-05-14 10:08:41
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 14.05.2013 09:26, hiki o! pisze:
A teraz wyobraz sobie derby wisla vs cracovia czy inne lubiace sie
zespoly i....

....policja nie zabezpieczy imprezy, bo policjanci sa na chorobowym...

Jak nie b臋dzie innego wyj艣cia, to co ci maj膮 zrobi膰?

W takiej sytuacji mo偶e wezw膮 wojsko, ale miesi膮c nauki j臋zyka to jednak inna skala problemu...

Poza tym, przesta艂e艣 by膰 prawicowcem i korwinowcem? Nie odpowiedzia艂e艣 czemu chcesz zabiera膰 cudz膮 w艂asno艣膰 z cudzego samochodu i czy z cudzego biurka te偶 zabierasz. Teraz domagasz si臋 艣wiadcze艅 od Pa艅stwa... No, nie poznaj臋 kolegi.

Data: 2013-05-14 16:14:31
Autor: hiki o!
On 14.05.2013 10:08, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

odwolac impreze....

.....organizator ich pozwie

[...]

zawsze czyms zaskakuje...

Data: 2013-05-12 22:03:31
Autor: Andrzej Lawa
zawieszenie zaj赕 w gimnazjum
W dniu 12.05.2013 16:25, witek pisze:

Spoczywa.
Tylko co maja zrobic skoro nie mozna znalezc nikogo chetnego do pracy.

A co to obchodzi uczni體?

Zaoferowa lepsze pieni眃ze, to si nauczyciel znajdzie.

Mo縩a zabra propaguj眂ym (bo nauk to ci昕ko nazwa) religi w szkole - oni mog za "b骻 zap砤".

Data: 2013-05-12 22:51:39
Autor: witek
Andrzej Lawa wrote:
[...]

z tym nie do szkoly , bo to nie od szkoly zalezy.

zaproponuj rozwiazanie wykonalne na poziomie dyrektora szkoly.

Data: 2013-05-12 13:27:07
Autor: Robert Tomasik
zawieszenie zaj臋膰 w gimnazjum
U偶ytkownik "gary" <gary@gary.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:518f6394$0$1257$65785112news.neostrada.pl...

Czy dyrektorowi takiej szko艂y nie powinien przyjrze膰 si臋 kuratorium o艣wiaty.

Pismo, czy nawet maila zawsze mo偶na napisa膰. Niby masz racj臋, cho膰 z innego punktu widzenia, jakby przynosi艂a zwolnienia po tygodniu, to te偶 by mieli kogo艣 na zast臋pstwo szuka膰?

Data: 2013-05-25 08:00:10
Autor: John Ko艂alsky
zawieszenie zaj臋膰 w gimnazjum

U偶ytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

Ka偶da inna firma funkcjonuje dalej jak dot膮d. Szko艂a czym艣 si臋 r贸偶ni ?

Data: 2013-05-25 15:12:58
Autor: Edel
zawieszenie zaj赕 w gimnazjum
Ka縟a inna firma funkcjonuje dalej jak dot眃. Szko砤 czym si r罂ni ?

Tym, ze firma sprzedaje towary lub uslugi i jest nastawiona na zysk, zas szkola ma za zadanie edukowac. Czlowiek (uczen) nie jest towarem.

Pzdr
Edel

Data: 2013-05-25 22:48:45
Autor: John Ko艂alsky
zawieszenie zaj w gimnazjum

U偶ytkownik "Edel" <cphost@wp.pl>

Ka锟絛a inna firma funkcjonuje dalej jak dot锟絛. Szko锟絘 czym锟 si锟 r锟絥i ?

Tym, ze firma sprzedaje towary lub uslugi i jest nastawiona na zysk, zas szkola ma za zadanie edukowac. Czlowiek (uczen) nie jest towarem.

Ale偶 pierdo艂y. Normalna firma, choruje pracownik to szuka si臋 zast臋pcy.

zawieszenie zaj臋膰 w gimnazjum