zawoalowany spam

Data: 2009-07-17 09:22:53
Autor: pwz
zawoalowany spam
Witam!
Czy jako spam (w sensie ustawy, która tego zabrania) można uznać taką wiadomość (którą dostałem przed chwilą na skrzynkę)?
"Szanowni Państwo,
W związku z wymogami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 z 9 września 2002 r., poz. 1204), chciałabym uzyskać Pana/Pani zgodę na przesłanie informacji dotyczącej oferty finansowej [nazwa oferty - przyp. pwz] - nowej linii biznesowej [nazwa banku - przyp. pwz] Propozycja dotyczy kredytu gotówkowego do 130.000 PLN bez zabezpieczeń, a dla wybranych grup zawodowych (np. lekarze administracja publiczna, prawnicy) bez konieczności przedstawiania  zaświadczeń o dochodach.
Jeśli wyraża Pan/Pani zgodę na przesłanie informacji o ofercie db kredyt - uprzejmie proszę o e-mail zwrotny z informacją o wykonywanym zawodzie, stażu pracu oraz z nr telefonu. Przekonacie się Państwo jak szybko i komfortowo można załatwić formalności.
Pozdrawiam
Piotr Kaczmarek
Doradca Klienta
Tel.512 227 276
Piotr.Kaczmarek@pbspolska.com.pl "

No bo jak dla mnie, to mamy tu do czynienia z czynem nieuczciwej konkurencji, w myśl art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną... Ale może się mylę?
pwz

Data: 2009-07-17 07:27:18
Autor: jureq
zawoalowany spam

Zadałbym pytanie podobne: Czy twój post na pl.biznes banki jest spamem?

Data: 2009-07-17 09:37:11
Autor: pwz
zawoalowany spam
jureq pisze:
Dnia Fri, 17 Jul 2009 09:22:53 +0200, pwz napisał(a):

Zadałbym pytanie podobne: Czy twój post na pl.biznes banki jest spamem?

Nie rozumiem twojej odpowiedzi. Co ma jedno do czynienia z drugim? Wyciąłem nazwę produktu i banku, niczego nie reklamuję, nie jestem pracownikiem żadnego banku ani instytucji z bankiem powiązanej biznesowo. Dostałem jedynie informację o przytoczonej treści, którą (wyciąwszy dane instytucji finansowej) zacytowałem pytając, czy jej treść wskazuje na czyn nieuczciwej konkurencji w myśl art. 10 ustawy... Zatem pytam ponownie i, skoro tego wymagasz, jak krowie na miedzy: wysyłając cytowany mail na moją skrzynkę człowiek złamał ustawę, czy jej nie złamał?
pwz

Data: 2009-07-17 10:57:48
Autor: kris
zawoalowany spam

--
Użytkownik "pwz" <grupy_dyskusyjnetowytnij@drv.pl> napisał w wiadomości news:h3p9nd$am7$1inews.gazeta.pl...
[...]

A dlaczego twierdzisz ze to spam?
Przysłali Tobie grzeczne zapytanie, wypadałoby udzielic odpowiedzi ze sie nie zgadzasz i tyle
A nazwy banku nie wyciełes;))) To DB tam zostało;))
Nie rozumiem Twojego oburzenia

Krzysiek

Data: 2009-07-17 11:12:49
Autor: elmer radi radisson
zawoalowany spam

W mailu jest wyrazona tresc oferty, wlasciwie zapytanie o jej przeslanie
jest juz praktycznie bezcelowe i dodane "dla zapalenia glupa", wiec jest
to zdecydowanie spam.

Ps. a ten delimiter na poczatku wypowiedzi to po co?

--

eternity has no future

Data: 2009-07-17 11:17:44
Autor: kris
zawoalowany spam
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:h3pfah$6dt$3inews.gazeta.pl...

W mailu jest wyrazona tresc oferty, wlasciwie zapytanie o jej przeslanie
jest juz praktycznie bezcelowe i dodane "dla zapalenia glupa", wiec jest
to zdecydowanie spam.

Mam do sprzedania kosiarke elektrycznzą za 100zł- chcesz ja kupić?

Czy powyzsze pytanie uznasz za spam?

Krzysiek

Data: 2009-07-17 11:46:36
Autor: elmer radi radisson
zawoalowany spam
kris wrote:

Mam do sprzedania kosiarke elektrycznzą za 100zł- chcesz ja kupić?

Czy powyzsze pytanie uznasz za spam?

"1.   Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. (...)"

Proponuje wyslanie mi go na maila, to sie przekonasz ;)

I jeszcze kolejny cytat z wlasciwej ustawy:

" 2.   Informacja handlowa zawiera:

2)   wyraźny opis form działalności promocyjnej, w szczególności obniżek
cen, nieodpłatnych świadczeń pieniężnych lub rzeczowych i innych
korzyści związanych z promowanym towarem, usługą lub wizerunkiem, a
także jednoznaczne określenie warunków niezbędnych do skorzystania z
tych korzyści, o ile są one składnikiem oferty"

Teraz sobie przeczytaj tresc tego co wrzucil autor watku
i odpowiedz sobie sam, odpowiedz nie powinna byc naprawde
trudna. Bo wypelnia to wlasciwie warunek w 100%.

FUT: mordplik

--

eternity has no future

Data: 2009-07-17 12:53:10
Autor: kris
zawoalowany spam
kris wrote:

[...]

;))

Teraz sobie przeczytaj tresc tego co wrzucil autor watku
i odpowiedz sobie sam, odpowiedz nie powinna byc naprawde
trudna. Bo wypelnia to wlasciwie warunek w 100%.

Tego taki pewny bym nie był.
A z drugiej strony o co kruszyć kopie. Ktos zapytał czy może przedstawic
oferte, i zaraz z tego afera robić- może jakieś odszkodowanie
/zadośćuczynienie sie uda wygrać?;;)
Normalnie przecież można odpisać" Dziekuje bardzo nioe jestem
zaineteresowany" Po prostu/ po ludzku jak w reklamie jednego z banków.;)))

Krzysiek

Data: 2009-07-17 13:26:20
Autor: elmer radi radisson
zawoalowany spam
kris wrote:

Tego taki pewny bym nie był.

Alez to widac jak na dloni.

A z drugiej strony o co kruszyć kopie. Ktos zapytał czy może przedstawic
oferte, i zaraz z tego afera robić- może jakieś odszkodowanie
/zadośćuczynienie sie uda wygrać?;;)

O ustawe kruszyc kopie i o przemycanie po cwaniacku spamu pod
plaszczykiem nie-spamu. Mozna? Jesli trzeba, to mozna, nagiecie
prawa wystapilo.

Normalnie przecież można odpisać" Dziekuje bardzo nioe jestem
zaineteresowany" Po prostu/ po ludzku jak w reklamie jednego z banków.;)))

Generalnie spamerom sie nie odpisuje, po co im jeszcze potwierdzac ze
adres jest prawidlowy i ktos go czyta. A brak odpowiedzi tez jest
brakiem khm, "zgody na przeslanie oferty".

--

eternity has no future

Data: 2009-07-17 13:53:59
Autor: kris
zawoalowany spam
Użytkownik "elmer radi radisson" <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> napisał w wiadomości news:h3pn4t$ds4$1inews.gazeta.pl...
kris wrote:

Generalnie spamerom sie nie odpisuje, po co im jeszcze potwierdzac ze
adres jest prawidlowy i ktos go czyta. A brak odpowiedzi tez jest
brakiem khm, "zgody na przeslanie oferty".

To racja, ale tu było zapytanie z instytucji finansowej, pytajacy podał nazwę firmy, swoje dane itp.
Bez porównania do typowych spamerskich ofert.
No i pytanie zasadnicze: skąd DB miał adres meilowy autora watku?
Odpowiedz na to pytanie też dużo wyjaśni.

Ja np z reguły zgadzam się na otrzymywanie ofert pisemnych/meilowych itp.
Dla mnie żaden kłopot przejrzeć kilka maili dziennie.
Ale to ja tak mam bo tak chcę.

Pozdrawiam

Krzysiek

Data: 2009-07-17 16:06:13
Autor: elmer radi radisson
zawoalowany spam
kris wrote:

To racja, ale tu było zapytanie z instytucji finansowej, pytajacy podał nazwę firmy, swoje dane itp.
Bez porównania do typowych spamerskich ofert.

W tym przypadku nie robi zadnej roznicy kto jest nadawca, spam nie jest zarezerwowany dla ofert powiekszaczy i photoshopa za piec dolcow
do sciagniecia se strony w azji.

No i pytanie zasadnicze: skąd DB miał adres meilowy autora watku?
Odpowiedz na to pytanie też dużo wyjaśni.

Mogl kupic baze, ale mogl i tego z tego adresu otrzymac kiedys korespondencje. Co wciaz nie stanowi zadnego usprawiedliwienia,
bo to nie oznacza ze ktos wyrazil zgode na otrzymywanie ofert.

Jakby adres pochodzil np. z formularza w ktorym zaznaczono
wyrazenie zgody na otrzymywanie reklam, to nie bawili by sie
w takie kombinacje tylko z mostu wyslaliby gwizdzacy i migajacy
kolorami radosny mail w html pelen tabelek, gwiazdek i drobnego
druczku.

--

eternity has no future

Data: 2009-07-17 16:55:20
Autor: pwz
zawoalowany spam
elmer radi radisson pisze:
[...]

(...)

W tym sęk - odpowiadając przed- i przedprzedpiścy - że akurat tego adresu, na który otrzymałem ten spam(?) nikomu, powtarzam: nikomu nie udostępniam...
A nie, przepraszam: ma go mBank, ale chyba nie sprzedał go na rzecz DB...?
pwz

Data: 2009-07-17 11:42:22
Autor: szacuneczek.org.pl
zawoalowany spam
jest to ewidentne wykroczenie z ustawy o siwadczeniu uslug elektronicznych,
moga zapytac sie o zgode wyslania oferty, ale tutaj samo pytanie wyglada jak
oferta. --

Data: 2009-07-17 15:07:53
Autor: Lukasz Kozicki
zawoalowany spam
pwz napisał/wrote dnia/on  2009-07-17 09:22:
Witam!
Czy jako spam (w sensie ustawy, która tego zabrania) można uznać taką wiadomość (którą dostałem przed chwilą na skrzynkę)?

W polskim prawie nie występuje termin "spam". Niezamawiana
informacja handlowa (zazwyczaj) jest spamem, ale nie każdy
spam jest informacją handlową.
http://nospam-pl.net/sppnn.php#20III2004

No bo jak dla mnie, to mamy tu do czynienia z czynem nieuczciwej konkurencji, w myśl art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną... Ale może się mylę?

Nie przeryłem się dokładnie przez nową ustawę, ale dokładnie
ją czywałem na etapie przygotowania; jeśli nie ma istotnych
zmian, to jest to faktycznie czyn nieuczciwej konkurencji.

Pozdr,
--
ŁK

Data: 2009-09-25 14:29:50
Autor: kris
zawoalowany spam
Użytkownik "pwz" <grupy_dyskusyjnetowytnij@drv.pl> napisał w wiadomości news:h3p8si$6pk$1inews.gazeta.pl...
[...]

* zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r, nr 144 poz. 1204 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.) oraz dyrektywą UOKiK:

" Dopuszczalne jest przesłanie na adres e-mail pytania czy adresat zgadza się na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej "

Krzysiek

zawoalowany spam