zawór bezpieczeństwa

Data: 2012-02-29 21:05:28
Autor: Marek Dyjor
zawór bezpieczeństwa
Picia wrote:
Witam,
Mam podgrzewacz wody pojemnościowy 150l tzw. American. Ostatnio
zaczęła mi się lać woda na zaworze bezp. (zbiornik wyrównawczy na
obiegu jest). Kupiłem inny na 6bar i też nie daje rady. Co dziwne ten
oryginalny amerykański też jest na sprężynie ale ma dodatkowo długi
trzpień wchodzący do środka boilera- po co?.
Zakładając że ciśnienie otwarcia na zaworze wynosi 6,7bar a ciśnienie
w instalacji 4 bar to dlaczego puszczają?

bo to nei zawó ci padł tylko naczynie przeponowe zakończyło żywot.

Data: 2012-03-02 01:39:17
Autor: Picia
zawór bezpieczeństwa
bo to nie zawór ci padł tylko naczynie przeponowe zakończyło żywot.

Może nie żywot ale z uszło z biedaka powietrze i zbiornik nie spełniał swojej roli. Podpompowałem do 2.5bar jak jest na nim napisane i jest malina tzn. nie cieknie.
Dzięki wszystkim. Wiele odpowiedzi było trafnych jak widać.

Inna sprawa jak takie coś można odkamienić. Przy okazji płukałem sprężonym powietrzem dmuchałem i tak mi ok 1 dm3 wyszło piasku wapiennego i grudek. Mam wodę twardą ok 28 dH (chyba) i podejrzewam, że tam jest tego syfu kilka razy więcej.
Do nom:
Jakim cudem na zbiorniku masz 5.2 bar czyli więcej od ciśnienia w instalacji. Zbiornik nie spełnia wtedy swojej roli bo woda nie spręży powietrza.

--
Piotr

Data: 2012-03-02 09:38:00
Autor: Jackare
zawór bezpieczeństwa
Użytkownik "Picia" <toolpusherWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jip4ri$6bc$1news.icm.edu.pl...
Do nom:
Jakim cudem na zbiorniku masz 5.2 bar czyli więcej od ciśnienia w instalacji. Zbiornik nie spełnia wtedy swojej roli bo woda nie spręży powietrza.

właśnie wtedy woda spręży powietrze :) i ma duuużo zapasu za przeponą bo gaz jest ściśliwy a woda właśnie nie. Przy niskim ciśnieniu powietrza woda napisna przeponę i dociska ją do ściany naczyna. Jako że sama jest nieściśliwa uruchamia wkrótce zawór bezpieczeństwa. Ciśnienie w naczyniu powinieneś mieć o 0,2-0,5 bara wyższe niż najwyższe ciśnienie jakie występuje u ciebie w wodociągu. Nocą może to być nawet i chwilowo 7 barów, dlatego pisłaem wcześniej o reduktorze bo 7 barów może być poważnym zagrożeniem dla wężyków gumowych zwłaszcza gdy mają już kilka lat.

Co do odkamieniania: można środkami do odkamieniena lub klasycznie octem bądź kwasem cytrynowym. Katalizatorem jest gorąca woda. Po odkamienianiu trzeba porządnie przepłukać bo to wida pitna. Dałbym przed naczyniem filtr bocznikowy (siatkowy) to przynajmniej piasek z wodociągu zatrzyma.

zawór bezpieczeństwa