zawory

Data: 2012-04-02 07:01:07
Autor: Chiron
zawory
Witam
3 lata temu wymieniałem kaloryfery na aluminiowe. Coraz bardziej cieknie z zaworów- ale tylko wtedy, kiedy są  przykręcone. Czy możecie polecić takie z "wysokiej półki"- żeby nie było z nimi problemów?

--

Chiron

Data: 2012-04-02 13:17:25
Autor: Bydlę
zawory
On 2012-04-02 05:01:07 +0000, "Chiron" <chiron@onet.eu> said:

Witam
3 lata temu wymieniałem kaloryfery na aluminiowe.

Notujemy, aluminium.

 Coraz bardziej cieknie z zaworów

Aluminiowych?

 możecie polecić takie z "wysokiej półki"

Kup danfosa i nie będzie ci ciekło.

--
Bydlę

Data: 2012-04-02 16:51:39
Autor: Jackare
zawory
On 2012-04-02 05:01:07 +0000, "Chiron" <chiron@onet.eu> said:

Witam
[...]

Jeżeli to zwykłe zawory bez głowic termostatycznych to na początek proponowałbym dokręcenie dławików i nie będzie ciekło. Wrzuć jakieś foto, to się oblooka

Data: 2012-04-02 20:08:33
Autor: Chiron
zawory

On 2012-04-02 05:01:07 +0000, "Chiron" <chiron@onet.eu> said:

Witam
[...]

http://images38.fotosik.pl/1467/cc648bd70d6d87e2med.jpg

tylko wiesz- opłaca się to to naprawiać? Jak ma mi zniszczyć podłogę i pokropić sąsiada- to chyba wolę coś kupić

--

Chiron

Data: 2012-04-03 07:06:34
Autor: _ąćęłńóśźż.
zawory
Jak dla mnie, to w ogóle masz zbyt "kolorowo": miedź, aluminium, może ocynk.
Dawno "nie robiłem w kaloryferach": dopuszcza się miedź + alu?

-- -- -

Data: 2012-04-03 18:00:59
Autor: Chiron
zawory

Użytkownik "_ąćęłńóśźż."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jle7hq$6li$1@inews.gazeta.pl...

Jak dla mnie, to w ogóle masz zbyt "kolorowo": miedź, aluminium, może ocynk.
Dawno "nie robiłem w kaloryferach": dopuszcza się miedź + alu?

Te kaloryfery- ponoć tak (tak jest w specyfikacji). Poza tym- nigdzie nie dotyka miedź do glinu

--

Chiron

Data: 2012-04-03 23:22:52
Autor: Ikselka
zawory
Dnia Tue, 3 Apr 2012 18:00:59 +0200, Chiron napisał(a):

[...]

Nie musi - to woda jest dla nich "kontaktem".
Chyba że masz w kaloryferach specjalny płyn. Niektórzy wlewają też jakieś
oleje, ale tu nie wiem, gdzie "dzwonią".
Polecam linki z mojego posta bezpośrednio wyżej.
--

XL wiosenna

Data: 2012-04-03 23:59:28
Autor: Chiron
zawory

Użytkownik "Ikselka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:x4jid8b0t98q.jbd04f4kvnaz.dlg@40tude.net...

[...]

Dzięki- przeczytałem. Jeśli chodzi o płyn- sądząc z jego wyglądu i dotyku- to ma chyba sporo mazutu. Kolejna sprawa- u mnie nic się nie styka. Ja wiem, że galwanicznie łączy je elktrolit, jednak najbardziej erozyjnie działało by połączenie tych 2 metali bezpośrednio. Tu nic takiego nie zachodzi. Na styku Cu-Al powstają mikroogniwa. Miałem okazję to obserwować kiedy pracowałem w energetyce: jak nie było blachy cupal (jak to za komuny- brakowało), to łączyli w mufce bezpośrednio przewód miedziany z aluminiowym. Po zaciśnięciu prasą- z reguły po kilkunastu miesiącach przewód Al zamieniał się w proszek. Poza tym- w specyfikacji tych kaloryferów jest, że  można łączyć. Póki co- skupię się na tych zaworach

--

Chiron

Data: 2012-04-03 23:20:24
Autor: Ikselka
zawory
Dnia Tue, 3 Apr 2012 07:06:34 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

(...)dopuszcza się miedź + alu?

http://www.budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,view_porady/id,6101/Itemid,41/
http://www.ferdom.pl/index.php?a=lista&k=78

--

XL wiosenna

Data: 2012-04-04 09:39:18
Autor: Jackare
zawory

tylko wiesz- opłaca się to to naprawiać?
Jak ma mi zniszczyć podłogę i pokropić sąsiada- to chyba wolę coś kupić

Jeżeli kapie ci spod kurka, tzn spod pokrętła - odkręć je i dokręć dławik - powinno pomóc. Jeżeli kapie z jakichkolwiek łączeń, a na zdjęciu wygląda to tak jakby się kropla zbierała na korku grzejnika to jest to raczej kwestia uszczelnień a nie zaworów. Jeżeli zamknąłeś tylko zawory zasilające to cisnienie może nadal oddziaływać przez zawory powrotne i może kapać na niedokładnie wykonanych uszczlenieniach gwintów. Gdy wszystko jest otwarte i woda płynie ciśnienie może być nieco niższe i może nie kapać.

Zawory jakie pokazałeś na zdjęciu można kupić za 15 i za 24 zł. Róznic jakościowych między nimi nie ma.

Data: 2012-04-05 07:42:18
Autor: Chiron
zawory

Użytkownik "Jackare"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlgtqm$cl6$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Właściwie- to ja jestem zdecydowany, żeby kupić dobre zawory i założyć samemu- muszę zapłacić za zakręcenie wody (spółdzielnia chce 80zł)- więc wolę raz wydać pieniądze:-). Czym uszczelnić złącze? Są taśmy teflonowe oraz specjalna pasta- co lepsze? Który zawór kupić?

--

Chiron

Data: 2012-04-07 14:09:37
Autor: Jackare
zawory

Użytkownik "Chiron" <chiron@onet.eu> napisał w wiadomości news:jljbbp$v3e$1node2.news.atman.pl...

[...]

Zlącze pomiędzy zaworem a rurami spółdzielni koniecznie uszczelnij pakułami konopnymi z pastą. Złącze pomiędzy zaworami a grzejnikiem powinieneś uszczelnić bardzo grubo nawiniętą taśmą teflonową. Najlepiej użyć do tego taśmy do gazu o grubości 0,1 - 0,15 mm lub profesjonalnej taśmy do wody "jumbo" o grubości 0,2 mm. Na uszczelnieniach wykonanych taśmą nie wolno "cofać" gwintów czyli odkręcać skręconego gwintu. Jeęli chcesz lub musisz odkręcić (nawet o dwa zwoje gwintu) to połączenie, to musisz wykonać uszczelnienie taśmą od nowa.

Data: 2012-04-07 20:42:14
Autor: Chiron
zawory

Użytkownik "Jackare" <jackare@123.tralala.com> napisał w wiadomości news:jlpaq6$t64$1node2.news.atman.pl...

[...]

Dzięki- i Wesołych Świąt!

:-)
--

Chiron

Data: 2012-04-04 09:40:05
Autor: Jackare
zawory
Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jle7hq$6li$1inews.gazeta.pl...
Jak dla mnie, to w ogóle masz zbyt "kolorowo": miedź, aluminium, może ocynk.
Dawno "nie robiłem w kaloryferach": dopuszcza się miedź + alu?

dopuszcza się, bo to nie jest czyste alu tylko pasywny stop który nie reaguje elektrolitycznie

zawory