zawracanie a pasy - pytanko

Data: 2010-02-16 08:24:39
Autor: grzech
zawracanie a pasy - pytanko
Witam. 3 pasy w jedną i drugą stronę. Zawracając na zielonej strzałce do zawracania, z pasa do lewoskrętu -
- mam obowiązek zająć najbliższy (lewy) pas po zawróceniu czy mogę sobie wjechać w dowolny?

grzech
nyska

Data: 2010-02-16 08:30:44
Autor: drill
zawracanie a pasy - pytanko
Witam. 3 pasy w jedną i drugą stronę. Zawracając na zielonej strzałce do zawracania, z pasa do lewoskrętu -
- mam obowiązek zająć najbliższy (lewy) pas po zawróceniu czy mogę sobie wjechać w dowolny?

jesli strzalka faktycznie pozwala na zawracanie, a nie tylko na zwykly skret to mozesz zajac dowolny pas z tym ze wez pod uwage pierszenstwo tych ktorzy beda np na prawym pasie jak juz wykonasz te 180 stopni...

pzdr

Data: 2010-02-16 08:46:17
Autor: grzech
zawracanie a pasy - pytanko
jesli strzalka faktycznie pozwala na zawracanie, a nie tylko na zwykly skret to mozesz zajac dowolny pas z tym ze wez pod uwage pierszenstwo tych ktorzy beda np na prawym pasie jak juz wykonasz te 180 stopni...

Strzałka pozwala. Jednak gdy równocześnie z przecznicy ktoś skręca w prawo ze strzałką warunkową,
a ja chcę wjechać po zawróceniu na prawy pas to mam przed nim pierwszeństwo?
Skoro nie mam obowiązku zajmować po zawróceniu skrajnego lewego to chyba mam i pierwszeństwo przed tym
ze strzałką warunkową?

grzech
nyska

Data: 2010-02-16 09:03:33
Autor: Wojtekk
zawracanie a pasy - pytanko

Użytkownik "grzech" <zulus250wytnijzero@wp.pl> napisał w wiadomości news:hldigc$7mt$1inews.gazeta.pl...

[...]

Masz pierwszeństwo. Możesz wybrać dowolny pas.
Strzałka warunkowa nie daje pierwszeństwa, a wręcz przeciwnie - działa jak znak "stop".

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-02-16 09:52:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
zawracanie a pasy - pytanko

Użytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hldjbi$gr8$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

poza tym jesli sygnalizator wyraźnie wksazuje, ze wolno wyprzedzać to dla Twojego kierunku (czyli zawracającego) nie powinno być żadnego innego ruchu (ZTCW nawet zielona strzałka warunkowa dla skręcajacych w prawo nie moze w tym czasie świecić, a to, ze wiele osob w prawo skręca czy strzałka swieci czy nie, mało tego czy istnieje czy nie to już inna sprawa)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-16 21:32:59
Autor: Tomasz Pyra
zawracanie a pasy - pytanko
grzech pisze:
[...]

Tak masz pierwszeństwo (Ty wjechałeś na zielonym, on na czerwonym+strzałka), ale nie spodziewaj się że on zgadnie że Ty zawracasz, w dodatku na prawy pas. Raczej spodziewaj się tego że tamten kierowca sądzi że ma pierwszeństwo.

Więc jeżeli nie chcesz się z kimś zderzyć to musisz ustąpić pierwszeństwa.

Często zawracam na takim skrzyżowaniu gdzie jest na tyle ciasno, że ciężko się zmieścić i trzeba wjechać na prawy pas.
Oceniam że połowa kierowców skręcających na "strzałce" jest przekonana że ma pierwszeństwo.

Data: 2010-02-17 07:30:20
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
zawracanie a pasy - pytanko
W dniu 2010-02-16 21:32, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Rozumiem, ze gdy dla zawracajacego sygnalizator sklada sie nie z "piktogramu" zakreconej strzalki, a jedynie strzalki do lewoskretu, to wowczas skrecajacy w prawo na strzalce warunkowego skretu ma pierwszenstwo? Skoro na takim sygnalizatorze jest zakaz zawracania, to rownoczesnie nie moze on sygnalizowac pierszenstwa, zgadza sie?
Teraz prosze o odpowiedz, skrecajac na warunkowej w jaki sposob moge stwierdzic, czy zawracajacy ma w ogole prawo do zawracania?

Oczywiscie w powyzszym uznajemy, ze oznakowanie poziome pokrywa sie z oznakowaniem sygnalizatora (choc juz nie raz widzialem, m.in. w Katowicach na Francuskiej/Lotnisko/Meteorologow, ze poziome swoje, a pionowe i sygnalizator swoje).

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2010-02-17 06:59:20
Autor: Budzik
zawracanie a pasy - pytanko
Użytkownik Michał "HoMMeR" Paszek hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl ...

[...]

nie mozesz.
:)
W Poznaniu jest podobna sytuacja na jednym ze skrzyzowan, gdzie skrecajacy w lewo maja zielone (bez strzalek) a jadący z przeciwka, skrecający w prawo mają zieloną strzałke. I teoretycznie kazdy powinien ustąpić pierwszenstwa drugiej stronie :)

Data: 2010-02-17 09:13:22
Autor: Wojtekk
zawracanie a pasy - pytanko

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9D225102B9100budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]
Nie prawda. Teoretycznie i praktycznie muszą ustąpić ci co mają zieloną strzałkę.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-02-17 09:32:35
Autor: Budzik
zawracanie a pasy - pytanko
Osobnik posiadający mail usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

A ci jadący z drugiej strony i skręcający w lewo?
Skad mają wiedzieć, że po drugiej stronie jest zielona strzałka a nie zielone?

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2010-02-17 12:39:56
Autor: Wojtekk
zawracanie a pasy - pytanko

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:17022010.464C9E7Ebudzik61.poznan.pl...
[...]

Stąd, że ci co mają zieloną strzałkę zatrzymują się i ich przepuszczają :)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-02-17 18:44:53
Autor: Budzik
zawracanie a pasy - pytanko
[...]

No, no. Zatrzymali sie przy sygnalizatorze. Ruszyli, dojechali do skretu w prawo i juz nie wiadomo, kto i po co stoi.

Data: 2010-02-17 09:10:30
Autor: Wojtekk
zawracanie a pasy - pytanko

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:hlg2im$b91$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Zielona strzałka dopuszcza skręt warunkowy. To znaczy trzeba ustąpić pierwszeństwa wszystkim przejeżdżającym przez skrzyżowanie, również tym zawracającym. Stojąc przed zielona strzałka nie musisz zgadywać jakie światła i zasady obowiazują dla innych kierunków, nawet nie powinno cię to interesować. W tym przypadku ważne są pojazdy: jadą - przepuszczasz, nie jadą - możesz jechać.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-02-17 11:10:53
Autor: neelix
zawracanie a pasy - pytanko

[...]

Skręcający w prawo ma zblokowany ruch na poprzecznej przez skręcajacych w lewo. Nie możesz wiedzieć czy on może zawracać. Mnie trafiają się zawracający. Robią to nawet taksiarze i policaje.

[...]

Sygnały świetlne mają pierwszeństwo.
neelix

Data: 2010-02-17 10:07:53
Autor: Shrek
zawracanie a pasy - pytanko
Tomasz Pyra pisze:
grzech pisze:
[...]

Ano masz. Tylko że:

Po pierwsze, skręcający na strzałce na 99% założy, że skręcasz w lewo, nie zawracasz, a to byłoby bezkolizyjnie.

Po drugie, zwyczajowo skręca się w lewo/zawraca na lewy pas, właśnie żeby ci skręcający w prawo mieli miejsce (patrz niedawny flejm).

Więc jak nie chcesz mieć dzwona, to weź to pod uwagę;) Mimo, że ty będziesz "w prawie"

Shrek.

Data: 2010-02-17 09:37:10
Autor: Budzik
zawracanie a pasy - pytanko
Osobnik posiadający mail lskorupk@wirtualnapolska.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Po drugie, zwyczajowo skręca się w lewo/zawraca na lewy pas, właśnie żeby ci skręcający w prawo mieli miejsce (patrz niedawny flejm).

o ile tylko promien skretu jest odpowiedni. znam miejsca, gdzie nie ma szansy wyrobic sie na lewy pas.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2010-02-17 11:21:16
Autor: Shrek
zawracanie a pasy - pytanko
Budzik pisze:

o ile tylko promien skretu jest odpowiedni. znam miejsca, gdzie nie ma szansy wyrobic sie na lewy pas.

Jak się nie da, to trudno. Nie można w imię uprzejmości wymagac rzeczy niemożliwych. Zresztą są jeszcze duże pojazdy, które nawet w prawo nie dadzą rady skręcić bez wjazdu na przeciwny pas. OIDP znam skrzyżowanie, gdzie autobus linii miejskiej _musi_  przejechać po ciągłej, bo inaczej się nie złamie.

BTW. Jest w takiej sytuacji obowiązek zostawienia "dużemu" pojazdowi miejsca? Pytam o podst. prawną, bo wiadomo, że jak ktoś może to powinien zostawić choćby ze względu na kulturę.

Shrek.

Data: 2010-02-17 11:36:37
Autor: neelix
zawracanie a pasy - pytanko

Użytkownik "Shrek" <lskorupk@wirtualnapolska.pl> napisał w wiadomości news:4b7bc31e$1news.home.net.pl...
Budzik pisze:
[...]

Jest obowiązek unikania wypadku - Art.3.
neelix

Data: 2010-02-17 19:12:08
Autor: Shrek
zawracanie a pasy - pytanko
neelix pisze:

[...]

To to zawsze i wszędzie, można pod to wszystko podciągnąć;)

Shrek.

Data: 2010-02-17 11:05:51
Autor: neelix
zawracanie a pasy - pytanko

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hlf037$k43$1nemesis.news.neostrada.pl...
grzech pisze:
[...]

Gdyby zatrzymywali się z wiedzą o konieczności ustąpienia to nie byłoby konfliktu.
neelix

Data: 2010-02-17 11:03:12
Autor: neelix
zawracanie a pasy - pytanko

[...]

Sygnalizator kierunkowy S-3 mówi, że podczas wykonywania manewru nie ma kolizji z innymi pojazdami. Jak ktoś tam będzie to z naruszeniem prawa. Oczywiście unikasz wypadku.
neelix

Data: 2010-02-17 13:35:43
Autor: Cyneq
zawracanie a pasy - pytanko
drill pisze:
Zawracając na zielonej strzałce do  zawracania,

z tym ze wez pod uwage pierszenstwo tych ktorzy beda np na prawym pasie jak juz wykonasz te 180 stopni...

Coś popieprzyłeś Panie kolego, komentarz chyba zbędny.

--
Cyneq

zawracanie a pasy - pytanko