zawracanie (długi)

Data: 2010-08-29 11:10:50
Autor: Mamma
zawracanie (długi)
Witam,wczoraj jechałem w Krakowie od ronda Grzegórzeckiego Al. Pokoju w stronę Plazy i musiałem zawracać pierwszą "nawrotką", która jest b. szeroka. Stał tam już samochód całkiem po prawej, z lewej było b. dużo miejsca, więc skoro zawracałem to trzymałem się lewej i tam wjechałem bez zastanawiania -nie chciałem również blokować torów tramwajowych i zrobiłem to naprawdę INSTYNKTOWNIE. Ponadto myślałem, że skoro tamten stanął na nawrotce całkiem z prawej, to pewnie będzie jechać na pas zewnętrzny (jest tam po 2 pasy na każdej z jezdni)...

http://maps.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&hl=pl&msa=0&msid=100910204864911735188.00048ef28ce077b5c0759&ll=50.058695,19.962088&spn=0.002697,0.004823&t=h&z=18

Ruch był duży i nikt nie chciał wpuścić. W ewnym momencie "dziura", więc gaz do dechy i... masakra: wielkie trąbienie tego gościa z prawej, który uważał, że wjechał pierwszszy, więc powienien też pierwszy wyjechać -okazało się, że z zewnętrznej nawrotki chciał wjechać na mnie, czyli na pas wewnętrzny. Narobił takiego zamieszania (trąbienie, wyskoczył z samochodu z jakimś kluczem, przekleństwa, itp) -staliśmy dalej w korku.
Zdaję sobie sprawę, że był to znerwicowany "wariat", ale cchodzi mi po głowie pytanie:  B. szeroka nawrotka pomiędzy 2 pasami ruchu, ale niestety chyba nie ma na niej linii rozdzielającej, więc formalnie tak jakby 1 pas. Ale padał deszcz (widocznośc ograniczona), więc nie jestem pewny czy jest tam linia. W każdym razie wg mnie jeśli ktoś przy zawracaniu staje całkiem z prawej to chce zjechać na zewn. pas i skręcić w przecznicę parę metrów dalej.

Wg mnie zachowałem się elastycznie, a co Wy na to? Wykroczenie? :) Miłego dnia!

Data: 2010-08-29 11:27:15
Autor: Adam Kłobukowski
zawracanie (długi)
On 29.08.2010 11:10, Mamma wrote:
[...]

Ten z prawej miał pierwszeństwo.

Adam Kłobukowski

Data: 2010-08-29 11:36:25
Autor: Mamma
zawracanie (długi)
(...)
Ten z prawej miał pierwszeństwo.

Adam Kłobukowski

Hmmm... :) to potwierdza moje wątpliwości, gdyż prawko mam od niedawna.
Ale przecieĹź ja byłem z  5 m przed nim, bo stanąłem po wewnętrznej stronie nawrotu, lekko skręcony w lewo, więc rzeczywiście powinienem go wpuścić przede mnie?  Była luka, byłem pierwszy, więc pierwszy wskoczyłem w tę lukę... :)

Data: 2010-08-29 12:02:42
Autor: Przemysław Bernat
zawracanie (długi)
Dnia Sun, 29 Aug 2010 11:27:15 +0200, Adam Kłobukowski napisał(a):

Ten z prawej miał pierwszeństwo.

ROTFL. W lewo skręca się z lewego pasa. Wiesz co to jest pas ruchu?

pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
drogowymi;

Czyli były dwa pasy i koleś ustawił się na prawym i próbował z niego
skręcać w lewo.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-08-29 17:02:15
Autor: Adam Kłobukowski
zawracanie (długi)
On 29.08.2010 12:02, Przemysław Bernat wrote:
[...]

A gdzie tam można pojechać prosto, względnie skręcić w prawo? Zakręt
jest nieco szerszy bo jest przewidziany nie tylko na osobĂłwki, ale to
nie znaczy że to są dwa pasy.

Adam Kłobukowski

Data: 2010-08-29 17:35:22
Autor: malgosia
zawracanie (długi)
A gdzie tam można pojechać prosto, względnie skręcić w prawo? Zakręt

lol kto dzi dał pj?
Jak cie czytam przypomina mi sie kawał o blondynce co nas stacji bezynowej poprosiła o drut po zaczasneła kluczyki w środku samochodu. Przez okno (ang. window) pcha drut a druga blondi w środku siedzi i mówi: trochę w lewo, trochę w dół.......

jk

Data: 2010-08-29 18:15:39
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 29.08.2010 17:02, Adam Kłobukowski pisze:
Zakręt
jest nieco szerszy bo jest przewidziany nie tylko na osobĂłwki, ale to
nie znaczy że to są dwa pasy.

Wychodzi na to że nawet nie wiesz co to jest pas ruchu a porady innym chcesz udzielać.

art 2, pkt 7

Data: 2010-08-29 17:17:58
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Sun, 29 Aug 2010 18:15:39 +0200, Excite napisał(a):

Zakręt
jest nieco szerszy bo jest przewidziany nie tylko na osobówki, ale to
nie znaczy że to są dwa pasy.

Wychodzi na to że nawet nie wiesz co to jest pas ruchu a porady innym chcesz udzielać.

to Kolina, daruj sobie...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-29 17:31:04
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Sun, 29 Aug 2010 18:21:31 +0200, Excite napisał(a):

No tak, to dałem się nabrać na poprawną pisownie.

a ja źle popatrzałem na wątek - kolina jest jeden post niżej... fak

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-29 18:47:06
Autor: malgosia
zawracanie (długi)
a ja źle popatrzałem na wątek - kolina jest jeden post niżej... fak

nasampierw naucz sie czytać a potem pisz. Myślenia cioe nikt juz nie nauczy....

jk

Data: 2010-08-29 19:41:40
Autor: Przemysław Bernat
zawracanie (długi)
Dnia Sun, 29 Aug 2010 17:31:04 +0100, Waldek Godel napisał(a):

a ja źle popatrzałem na wątek - kolina jest jeden post niżej... fak

Dałeś Waldek do pieca! Kolina Ci za to dowaliła :-)

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-08-29 19:23:53
Autor: Adam Kłobukowski
zawracanie (długi)
On 29.08.2010 18:15, Excite wrote:
W dniu 29.08.2010 17:02, Adam Kłobukowski pisze:
Zakręt
jest nieco szerszy bo jest przewidziany nie tylko na osobĂłwki, ale to
nie znaczy że to są dwa pasy.

Wychodzi na to Ĺźe nawet nie wiesz co to jest pas ruchu a porady innym
chcesz udzielać.

art 2, pkt 7
pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony
znakami drogowymi;

Jeśli nawet tam są dwa pasy, to z lewego można pojechać w lewo, a z
prawego w prawo (a nie na lewy albo prawy pas), chyba Ĺźe na jezdni jest
oznaczony inny sposĂłb ruchu, czego tam, wedle google nie ma. Wedle tego,
nie powinno tam być dwóch pasów, nawet jeśli można się wcisnąć (a
bezpieczna odległość?). Chyba że są jakieś inne znaki, o których nie wiemy.

Adam Kłobukowski

Data: 2010-08-29 23:41:49
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 29.08.2010 19:23, Adam Kłobukowski pisze:
Jeśli nawet tam są dwa pasy,  to z lewego moĹźna pojechać w lewo, a z
prawego w prawo (a nie na lewy albo prawy pas),

Skąd ta teoria ? To nie jest skrzyżowanie i wyjazd z drogi jednokierunkowej dwupasmowej aby działała zasada o której piszesz.

chyba Ĺźe na jezdni jest
oznaczony inny sposĂłb ruchu, czego tam, wedle google nie ma.

Słyszałeś kiedyś o tzw. przełączkach jednokierunkowych ? Zwanych również nawrotkami i agrafkami. To nie jest wyjazd z jednokierunkowej na skrzyżowaniu. To połączenie jezdni na drodze dwujezdniowej gdzie mamy jeden możliwy kierunek jazdy i każdy jedzie swoim pasem.
http://ws.naukajazdy.prv.pl/img_upload/zawracanieprze%B3aczka_1.jpg

Data: 2010-08-30 07:25:22
Autor: Adam Kłobukowski
zawracanie (długi)
On 29.08.2010 23:41, Excite wrote:
[...]

To co to jest?

[...]

jeden moĹźliwy kierunek jazdy i kaĹźdy jedzie swoim pasem.
http://ws.naukajazdy.prv.pl/img_upload/zawracanieprze%B3aczka_1.jpg

Nie nie słyszałem - możesz mi wskazać jakiś przepis który takie coś
definiuje?

Adam Kłobukowski

Data: 2010-08-30 09:03:38
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 30.08.2010 07:25, Adam Kłobukowski pisze:
To co to jest?

Jezdnia będąca elementem drogi. Nie jest to skrzyżowanie.

Nie nie słyszałem - możesz mi wskazać jakiś przepis który takie coś
definiuje?

Przepisy ogólne o zmianie pasów ruchu. Nie ma wyszczególnionych przepisów do przełączek tak samo jak nie ma przepisów do rond, jednak zasady jazdy po nich bierzemy z przepisów ogólnych. Na przełączce masz jezdnie jednokierunkową z dwoma pasami gdzie z każdego można jechać tylko w jednym kierunku. Bierzemy więc pod uwagę przepisy mówiące o zmianie pasa ruchu.
Oglądnij sobie program o przełączkach prowadzony przez dyrektora Krakowskiego MORD'u
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/zawracanie-na-alejach-w-krakowie-30-v-2010/1869936 (2:10)

Data: 2010-08-30 10:07:44
Autor: Mamma
zawracanie (długi)
(...)
Oglądnij sobie program o przełączkach prowadzony przez dyrektora Krakowskiego MORD'u
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/zawracanie-na-alejach-w-krakowie-30-v-2010/1869936 (2:10)

Świetny Materiał -o to chodziło -Wielkie Dzięki!!!

Data: 2010-08-30 11:56:02
Autor: Adam Kłobukowski
zawracanie (długi)
On 30.08.2010 09:03, Excite wrote:
W dniu 30.08.2010 07:25, Adam Kłobukowski pisze:
To co to jest?

Jezdnia będąca elementem drogi. Nie jest to skrzyżowanie.

Ok, z tym Ĺźe jest to jezdnia jednokierunkowa.

Nie nie słyszałem - możesz mi wskazać jakiś przepis który takie coś
definiuje?

Przepisy ogĂłlne o zmianie pasĂłw ruchu. Nie ma wyszczegĂłlnionych
[...]

Po głębszej analizie, wydaje mi się, że obaj kierujący pojechali nie do
końca dobrze.

Skręcając w lewo, na jezdni jednokierunkowej, kierujący jest obowiązany
podjechać do lewej krawędzi - czego nie uczynił pierwszy kierujący.

Skręcając, można zająć dowolny pas ruchu (chyba że jest wyrysowany tor
jazdy - tu tego nie ma), w połączeniu z tym że osoba z prawej strony ma
pierwszeństwo - pojazd z lewej nie ustąpił pierwszeństwa.

Wydaje mi się że przepisy tu nie do końca jasno definiują co można albo
co nie - mówi się o jezdni, która może składać się z kilku pasów ruchu
(w daną stronę). Co jeśli jest tam kilka pasów skręcających w lewo? W
znanym mi przypadku jest wyrysowany pas ruchu + ciągła linia, ale który
przepis jest tu ważniejszy? To chyba musiałby nam prawnik wytłumaczyć.

Adam Kłobukowski

Data: 2010-08-30 13:45:42
Autor: Myjk
zawracanie (długi)
2010-08-30 11:56:02 Adam Kłobukowski

Wydaje mi się że przepisy tu nie do końca jasno definiują co można albo co nie

Nie da  się wszystkiego zawrzeć w przepisach. Ale wystarczy trochę zdrowego rozsądku do współżycia. Nawet na mapie w googlach widać, Ĺźe na tej nawrotce tworzy się kolejka przez co tarasowany jest jeden pas ruchu na prostej, a takĹźe często zapewne torowisko.

Z kolei odbierająca ulica ma dwa pasy, to czemu z tego nie korzystać? Czy muszą być wyznaczone
pasy jak kto ma się poruszać żeby to wszystko sprawnie działało? NIE. Wystarczy trochę pomyśleć i nie zachowywać się, jakby się było jedynym na ulicy.

W kwestii prawnej -- uważam, że gdyby doszło do kolizji,
za winnego odpowiadałby ten co stał z prawej, ponieważ skręt był w lewo i należało się trzymać lewej. Chyba, że pojazd stojący po prawej był ponadnormatywnych rozmiarów (ciągnik, długi ciężarowy, os. z przyczepą).

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-08-30 14:49:54
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Mon, 30 Aug 2010 13:45:42 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):

W kwestii prawnej -- uważam, że gdyby doszło do kolizji,
za winnego odpowiadałby ten co stał z prawej, ponieważ skręt był w lewo i należało się trzymać lewej. Chyba,

A jak wyjaśnisz fakt, że:
- stał tam wcześniej i miał pełne prawo nie widzieć kto się pcha po lewej
stronie?
- miał prawo zająć dowolny wolny pas

Sytuacja jest dyskusyjna, jeżeli na nawrotce nie ma wyznaczonych pasów (a
nie ma) to ten co się pcha po lewej powinien zachować szczególną ostrożność
i przewidzieć, że ten co tam już jest go nie zauważy obserwując pojazdy
którym ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa.
I w zasadzie tylko dwa pasy do skrętu/zawrócenia na nawrotce mogłyby go
częściowo zwolnić z tego obowiązku (bo i tak wykonuje manewr i ma obowązek
zachować ostrożność)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-30 16:52:37
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 30.08.2010 15:49, Waldek Godel pisze:
- miał prawo zająć dowolny wolny pas

Nie ma możliwości zajęcia pasa lewego zaczynając z pasa prawego. To jest zmiana pasa ruchu a nie jego zajęcie. Równie dobrze mogły by na tej przełączce znajdować się wyznaczone dwa pasy do skrętu w lewo i nic by to nie zmieniło bo w tym wypadku i tak każdy jedzie swoim pasem w jedynym możliwym kierunku. W programie zostało to omówione prosto i jednoznacznie, chyba lepiej przyjąć pewne rzeczy do wiadomości niż filozofować mając nadzieje że prowadzący program jest niekompetentny i gada ot tak sobie dla zabawy.

Data: 2010-08-30 17:10:59
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Mon, 30 Aug 2010 16:52:37 +0200, Excite napisał(a):

Nie ma możliwości zajęcia pasa lewego zaczynając z pasa prawego. To jest

o czym ty rozmawiasz? bo jeżeli o przypadku na początku wątku, to zaczynał
z jednego jedynego pasa na nawrotce. Bądż łaskaw proszę trzymać się tematu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-30 18:27:17
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 30.08.2010 18:10, Waldek Godel pisze:
o czym ty rozmawiasz? bo jeżeli o przypadku na początku wątku, to zaczynał
z jednego jedynego pasa na nawrotce. Bądż łaskaw proszę trzymać się tematu.

Przecież tam są dwa pasy niewyznaczone.

Data: 2010-08-30 17:33:09
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Mon, 30 Aug 2010 18:27:17 +0200, Excite napisał(a):

Przecież tam są dwa pasy niewyznaczone.

A ja jestem premierem, tylko niewyznaczonym.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-30 22:11:32
Autor: Excite
zawracanie (długi)
Dnia 30-08-2010 o 18:33:09 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
A ja jestem premierem, tylko niewyznaczonym.

Wychodzi nieznajomość PORD. Ty nie możesz być premierem bez wyznaczenia a  pas ruchu może być pasem ruchu nawet gdy nie jest wyznaczony :)Takie prawo.

Data: 2010-08-30 17:08:25
Autor: Mikołaj Tutak
zawracanie (długi)
W dniu 2010-08-30 15:49, Waldek Godel pisze:
[...]

To wzruszające, natomiast stał tak aby kontynuować jazdę prawym pasem, a chciał jechać lewym. To jest logiczne i zgodne z przepisami. Chyba, że umiesz wyjaśnić logicznie po kiego grzyba stał przy prawej krawędzi jezdni, a chciał kontynuować jazdę przy krawędzi lewej.

- miał prawo zająć dowolny wolny pas

Chyba sobie żartujesz. Stojąc na pasie prawym i wjeżdżając na pas lewy dokonałby zmiany pasa co wiąże się z ustąpieniem pierwszeństwa samochodowi na pasie lewym itp.

[...]

No już przyznaj się, że nie masz racji i nie dorabiaj karkołomnych teorii ;-)

       Mikołaj

Data: 2010-08-30 17:12:08
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Mon, 30 Aug 2010 17:08:25 +0200, Mikołaj Tutak napisał(a):

To wzruszające, natomiast stał tak aby kontynuować jazdę prawym pasem, a

a może od razu polecieć?

Chyba sobie żartujesz. Stojąc na pasie prawym i wjeżdżając na pas lewy

stojąc na jedynym pasie miał prawo zająć dowolny wolny pas. Ty też bądź łaskaw trzymać się tematu

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-30 18:31:35
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 30.08.2010 18:12, Waldek Godel pisze:
stojąc na jedynym pasie miał prawo zająć dowolny wolny pas.
Ty też bądź łaskaw trzymać się tematu

Ale bądź łaskaw zerknąć w definicje pasa ruchu bo chyba nie przyjmujesz do wiadomości istnienia pasów ruchu niewyznaczonych.

art 2 punkt 7:

Data: 2010-08-30 17:34:03
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Mon, 30 Aug 2010 18:31:35 +0200, Excite napisał(a):

pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony znakami drogowymi,

a teraz zerknij na fotkę i pokaż miejsce dla ruchu czterech rzędów
pojazdów. Albo chociaż trzech.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-30 22:09:42
Autor: Excite
zawracanie (długi)
Dnia 30-08-2010 o 18:34:03 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
a teraz zerknij na fotkę i pokaż miejsce dla ruchu czterech rzędów
pojazdów. Albo chociaż trzech.

Na przełączce w tym miejscu są dwa pasy - prawy i lewy. Na przełączce może  być na lewym lub na prawym więc na lewym lub prawym musi skończyć w  zależności z którego pasa jedzie. Rozmowa o banałach, oglądnij sobie ten  program TV i stanie się jasność.

Data: 2010-08-30 21:15:47
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Mon, 30 Aug 2010 22:09:42 +0200, Excite napisał(a):

[...]

Przełączka służy do ruchu w dwie strony, więc prawy służy do jazdy "tam", a
lewy, który jest prawym dla jadących z przeciwka - do jazdy w drugą stronę.
Więc w danym przypadku jest tylko jeden pas. Jeżeli kierujący drugim
pojazdem przejechał po lewej stronie, złamał ogólną zasadę poruszania się
po prawej stronie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-30 23:13:03
Autor: Excite
zawracanie (długi)
Dnia 30-08-2010 o 22:15:47 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
Przełączka służy do ruchu w dwie strony

Przełączki są jednokierunkowe i dwukierunkowe.

Data: 2010-08-30 22:30:48
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Mon, 30 Aug 2010 23:13:03 +0200, Excite napisał(a):

Przełączka służy do ruchu w dwie strony

Przełączki są jednokierunkowe i dwukierunkowe.

co wyraźnie widać po znakach, takie czerwone kółko z białym poziomym
paskiem po środku...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-31 00:46:56
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 30.08.2010 23:30, Waldek Godel pisze:
> co wyraźnie widać po znakach, takie czerwone kółko z białym poziomym
> paskiem po środku...

Piszesz tak niejasno że już sam nie wiem co chcesz udowodnić. Jakieś bajki że przełączki są tylko dwukierunkowe, wcześniej zaskoczyło cię że pasy ruchu mogą być nie wyznaczone a jak wnioskuje prawo jazdy posiadasz. Teraz trzeba udowadniać że przełączki są również jednokierunkowe ? To ja mówię pass.

Data: 2010-08-30 23:54:11
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Tue, 31 Aug 2010 00:46:56 +0200, Excite napisał(a):

Piszesz tak niejasno że już sam nie wiem co chcesz udowodnić. Jakieś bajki że przełączki są tylko dwukierunkowe, wcześniej zaskoczyło cię że pasy ruchu mogą być nie wyznaczone a jak wnioskuje prawo jazdy

taaa... z pewnością, mnie zaskoczyło.
posiadasz. Teraz trzeba udowadniać że przełączki są również jednokierunkowe ? To ja mówię pass.

szkoda że tak późno, nie byłoby tak głupio

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-31 06:21:34
Autor: Myjk
zawracanie (długi)
2010-08-31 00:54:11 Waldek Godel

> zaskoczyło cię że pasy ruchu mogą być nie wyznaczone > a jak wnioskuje prawo jazdy posiadasz
taaa... z pewnością, mnie zaskoczyło.

Najwyraźniej tak, bo na tej zawrotce są maksymalnie trzy pasy ruchu, a temu starasz się zaprzeczać. Popatrz sobie na oczy, jeśli wyobraźni braknie: http://emide.pl/mazda6/zawrotka.jpg
Jak widzisz samochody mieszczą się w trzech rzędach z zachowaniem należytych odstępów.
Nawet biały dostawczak się mieści bez problemu.

W zależności od tego, z której strony jest więcej
"klientów" do zawracania, należy wykorzystać jeden
bądź dwa pasy ruchu. Pasy celowo nie są na sztywno
wyznaczone, żeby dać ELASTYCZNOŚĆ dla myślących kierowców. Czy to takie trudne do pojęcia?

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-08-31 12:09:22
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 31.08.2010 08:21, Myjk pisze:
[...]

Masz racje jeśli chodzi o pasy ruchu. Zwrócić trzeba tylko uwagę że białe dostawczaki jadą pod prąd. Tam jest zakaz wjazdu i linia jednostronnie przekraczalna bo to jest zawrotka jednokierunkowa. Razem z zawrotką pierwszą od strony Grzegórzeckiego tworzy tzw. agrafkę
http://maps.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&hl=pl&msa=0&msid=100910204864911735188.00048ef28ce077b5c0759&t=h&ll=50.059048,19.963344&spn=0.001271,0.003484&z=19

Data: 2010-08-31 10:37:20
Autor: Myjk
zawracanie (długi)
2010-08-31 12:09:22 Excite

Masz racje jeśli chodzi o pasy ruchu. Zwrócić trzeba tylko uwagę że białe dostawczaki jadą pod prąd.

Rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na ten szczegół. Co nie zmienia faktu, że jest tam kupa miejsca
i trzeba z niego korzystać.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-08-31 08:56:27
Autor: Rychu
zawracanie (długi)
W dniu 2010-08-30 18:12, Waldek Godel pisze:
stojąc na jedynym pasie miał prawo zająć dowolny wolny pas.
Ty też bądź łaskaw trzymać się tematu

Gdyby stał na jedynym pasie, to powinien stać przy jego lewej
krawędzi planując manewr skrętu w lewo/zawracania. Tak jak to
zrobił _instynktownie_ drugi kierowca. Jakbyś nie rozpatrywał
tej sytuacji to i tak nie wyjdzie Ci, że ten trąbiący i plujący
się wariat miał rację.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-08-31 09:55:44
Autor: Rychu
zawracanie (długi)
W dniu 2010-08-31 08:56, Rychu pisze:
[...]

Zapomniałem dodać.
....wariat w dużym BMW z przyciemnianymi szybami. ;)

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2010-08-31 10:57:33
Autor: Andrzej Lawa
zawracanie (długi)
W dniu 31.08.2010 09:55, Rychu pisze:

Zapomniałem dodać.
...wariat w dużym BMW z przyciemnianymi szybami. ;)

Oj, nic mi nie mów o wariatach w dużych BMW...

Wczoraj był taki miszcz - trasa katowicka, prawy pas zajęty, na lewym ja
i szykuję się do skrętu w lewo (kierunkowskaz włączony dla wyjaśnienia).

"Na plecach" siedzi burak w BMW, pogania - a niech sobie pogania.

Zmienia pas z jednego na drugi... w końcu skurwiel wyprzedza po
poboczu... i pędzi do skrętu w lewo i czeka na wolne z przeciwka.

I wytłumaczcie mi: po cholerę się tak gimnastykował, skoro i tak skręcał
tam, gdzie ja sygnalizowałem że skręcę? Czy te kilka metrów długości
samochodu tyle mu różnicy sprawia?

Jeszcze jakby jechał dalej prosto...

Czy ktoś może mi wytłumaczyć proces myślenia takiego dupka?

Data: 2010-08-31 10:55:21
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Tue, 31 Aug 2010 08:56:27 +0200, Rychu napisał(a):

Gdyby stał na jedynym pasie, to powinien stać przy jego lewej
krawędzi planując manewr skrętu w lewo/zawracania. Tak jak to

No i stał przy lewej krawędzi pasa. A ten drugi pojechał po lewo od tej krawędzi jak anglik. Pewnie jakby ktoś
jadący od drugiej strony też chciał zawrócić, to jeszcze by pyskował,
dlaczego mu się pcha od przodu i jak on śmie, bo przecież jest kierowcą
który jeździ z rodziną i jeździ bezpiecznie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-31 12:18:11
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 31.08.2010 11:55, Waldek Godel pisze:
> Pewnie jakby ktoś
> jadący od drugiej strony też chciał zawrócić, to jeszcze by pyskował,

Wyjaśnij może jak byś zawrócił na tej zawrotce jadąc od strony ronda

http://maps.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&hl=pl&msa=0&msid=100910204864911735188.00048ef28ce077b5c0759&t=h&ll=50.059048,19.963344&spn=0.001271,0.003484&z=19

I jak byś zawrócił na tej jadąc w stronę ronda

http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Krak%F3w,+Grzeg%F3rzeckie+&Submit=Szukaj&long=19.96427015&lat=50.0593264&type=2&scale=1b&svActive=false

Tylko weź pod uwagę oznakowanie. I teraz pomyśl o czym Ty piszesz i ile z tego było bzdurą. Jak byś nie wiedział to wklejam ci definicje linii P-3:
"Linia jednostronnie przekraczalna oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem."

Data: 2010-08-31 11:39:07
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Tue, 31 Aug 2010 12:18:11 +0200, Excite napisał(a):

[...]

jeżeli geniuszu kreatywnego PoRD masz na myśli TO miejsce:
http://maps.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&hl=pl&msa=0&msid=100910204864911735188.00048ef28ce077b5c0759&t=h&ll=50.059363,19.964176&spn=0.000305,0.000683&z=21
to zawróciłbym ustawiając się po PRAWEJ stronie łączki między jezdniami,
ponieważ w Polsce wciąż obowiązuje ruch prawostronny.
I jest tam dokładnie po jednym pasie w każdą stronę, mimo, że zawsze się
znajdzie cwaniaczek co pojedzie po krawężnikach i udowodni, że się wryje.
Widoczne tam auta robią to intuicyjnie ale niestety niezgodnie z PoRD.
Jeżeli ktoś wcisnąłby się po lewej stronie i jeszcze zajechał mi drogę przy
wyjeżdżaniu, zrobiłby to nieprawidłowo.
Co więcej, zgodniie z art. 4 PoRD miałbym pełne prawo nie zauważyć ziutka
który będzie się rył po lewej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-31 10:57:37
Autor: Myjk
zawracanie (długi)
2010-08-31 12:39:07 Waldek Godel

miałbym pełne prawo nie zauważyć

BETON.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-08-31 12:17:44
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Tue, 31 Aug 2010 10:57:37 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):

miałbym pełne prawo nie zauważyć

BETON.

Miło mi, Waldek jestem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-31 12:51:58
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 31.08.2010 12:39, Waldek Godel pisze:
[...]

I nie widzisz tam linii P-3 ?
Jak byś wiedział o czym piszesz to już sam fakt że wcześniej jest przełączka jednokierunkowa daje do myślenia że to jest chyba "agrafka" więc i ta druga też musi być jednokierunkowa tylko o kierunku przeciwnym. No i jest.
Druga sprawa to zakładając czysto teoretycznie że jest to przełączka dwukierunkowa to należało by jechać przy stronie lewej. Każdy po swojej połowie obojętnie ile pasów ruchu ona zawiera. Dlaczego tak ? Aby utrzymać tor jazdy bezkolizyjny. Tak się uczy jeździć i takiej jazdy wymaga się na egzaminach. Jazda przy prawej to jazda pod prąd. Napisz do MORD'u że ty wiesz lepiej.
Obrazek do którego link już wcześniej podawałem
http://www.instruktorwkrakowie.pl/img/mapki/2.jpg

Data: 2010-08-31 12:06:21
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Tue, 31 Aug 2010 12:51:58 +0200, Excite napisał(a):

I nie widzisz tam linii P-3 ?

Nie, nie widzę.
Przez całą długość zawrotki są po obydwu stronach linie przerywane, po
prawej nieco starte/zasyfione. Po lewej stronie od góry jest jeszcze jakieś
świństwo - może osad po soli w zimie, może jakaś niechlujność drogowców.

Przy okazji - linia P-3 wiązałaby się ze znakiem pionowym a nawet dwoma -
zakaz skrętu w lewo przed skrzyżowaniem oraz zakaz wjazdu przy samej
przelotce. Słońce przy robieniu fotki było bardzo nisko dając długie cienie
a mimo to żadnego cienia ani przy wjeździe w przelotkę ani w przepisowej
odległości przed nią nie widać.

Gdybyś jakimś cudem miał rację, łączka wyglądałaby tak:
http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=&sll=50.059363,19.964176&sspn=0.000305,0.000683&ie=UTF8&ll=50.06043,19.96951&spn=0.00061,0.001367&t=h&z=20
- ta jest ledwie kilkaset metrów dalej.

Ewentualnie tak:
http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=&sll=50.059363,19.964176&sspn=0.000305,0.000683&ie=UTF8&ll=50.061557,19.980993&spn=0.000305,0.000683&t=h&z=21
jak widać - IDENTYCZNA łączka, wyrażnie oznakowana znakami pionowymi i
poziomymi. Są też wyraźnie widoczne znaki o których pisałem powyżej. I na
tej zawrotce mógłbyś legalnie ustawić się po lewej stronie i nawet miałbyś
rację, że jest miejsce dla dwóch pojazdów obok siebie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-31 13:14:02
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 31.08.2010 13:06, Waldek Godel pisze:
Nie, nie widzę.

No to przynajmniej znamy przyczynę problemu. Jak nie widzisz to zapewniam cię na słowo że ona tam jest :)

Data: 2010-08-31 12:22:18
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:14:02 +0200, Excite napisał(a):

No to przynajmniej znamy przyczynę problemu. Jak nie widzisz to zapewniam cię na słowo że ona tam jest :)

Nie, ona w przypadku fotki z google maps conajwyżej była wiele miesięcy
wcześniej. W połączeniu z brakiem znaków pionowych ta zawrotka jest
dwukierunkowa. Być może teraz jest inaczej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-31 13:50:05
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 31.08.2010 13:22, Waldek Godel pisze:
Nie, ona w przypadku fotki z google maps conajwyżej była wiele miesięcy
wcześniej. W połączeniu z brakiem znaków pionowych ta zawrotka jest
dwukierunkowa. Być może teraz jest inaczej.

Od zawsze jest ona jednokierunkowa. P-3 to jedno, na zdjęciu jest troche starta ale nie na tyle aby jej nie widzieć. Jest tam również zakaz wjazdu jak by ktoś P-3 nie zauważył. Bo normalne jest że na zawrotkach przy P-3 daje się dodatkowo B-2 od strony dla której kierunku nie ma wjazdu. Widzisz częściowo startą P-3 ? To oznacza że jest tam B-2 i nie ma co o startych liniach dyskutować.

> Gdybyś jakimś cudem miał rację, łączka wyglądałaby tak:
> [...]

Wiesz znam te przełączki i skrzyżowania na pamięć. Na jednokierunkowych wcale nie musi być jeden pas ruchu tak jak na tej którą wskazałeś. Mogą być 2 pasy i więcej. Na tej przełączce wcześniej były dwa pasy ale pojawiał się problem przy jej końcu gdzie kierowcy błędnie wjeżdżali z obu pasów na skrajnie lewy.Kolizji było za dużo i pojawił się projekt rezygnacji z jednego pasa ruchu przez obszar wyłączony z ruchu co umożliwiało nadal zawracanie przez długie pojazdy ciężarowe.

> Ewentualnie tak:
> http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&>q=&sll=50.059363,19.964176&sspn=0.000305,0.000683&ie=UTF8&ll=50.061557,19.980993&spn=0.000305,0.000683&t=h&z=21

Nie ma żadnych przeciwwskazań aby jednokierunkowość nawrotki ustalić tylko przy pomocy znaków pionowych i poziomych jak to ma miejsce na omawianej nawrotce przy Grzegórzeckim. To co przedstawiasz to miejsca dodatkowo ukształtowane przez obszary wyłączone z ruchu i inne oznakowania dodatkowe które jednak nie są niezbędne aby nawrotka była jednokierunkowa. Może mieć kształt zakrąglony ( ( a może prosty I I co nie zmienia faktu że jest jednokierunkowa.

Data: 2010-08-30 17:42:38
Autor: Mamma
zawracanie (długi)
(...)
A jak wyjaśnisz fakt, że:
- stał tam wcześniej i miał pełne prawo nie widzieć kto się pcha po lewej
stronie?  - miał prawo zająć dowolny wolny pas

Widzę, że dyskusja trwa, więc powiem, że jechałem z rodziną
i nigdy jaj nie robię! Nie było to wciśniecie się!  A tak jak pisałem
-normalne wjechanie na nawrotkę trzymając się lewj strony,
Tamten stał całkowicie z prawej! Między nami nawet nie doszło do kontaktu
wzrokowego -odległość między samochodami była kilka metrów.
Co ciekawe, ja ustawiłem się już prawym bokiem skoście do pasa, a tamten
dość, że stanął całkiem z parwej strony to do tego jeszcze prostopadle do jezdni
na którą wjeżdżał. Ot, można powiedzieć, że miałem go całkiem z tyłu!

Sytuacja jest dyskusyjna, jeżeli na nawrotce nie ma wyznaczonych pasów (a
nie ma) to ten co się pcha po lewej powinien zachować szczególną ostrożność

Podkreślam: NIE PCHA! Nikt się nie pchał -czytaj dokładnie, poza tym
to co mówisz jest sprzeczne z programem TV, a te programy są
autoryzowane w Komendzie Ruchu Drogowego.
Szerokiej... :)

Data: 2010-08-30 20:56:26
Autor: Myjk
zawracanie (długi)
Waldek Godel napisać:

A jak wyjaśnisz fakt, że:
- stał tam wcześniej i miał pełne prawo nie widzieć kto się pcha po lewej stronie?

Oczy to gdzie zostawił?
- miał prawo zająć dowolny wolny pas

Nieznoszę tego stwierdzenia. Miał prawo, miał prawo, a może miał lewo? Nie miał przypadkiem prawa ułatwić
życia innym użytkownikom?

Sytuacja jest dyskusyjna,

Owszem, ale tylko jeśli się ma do czynienia z samolubnym łachem.

jeżeli na nawrotce nie ma wyznaczonych pasów (a nie ma)

Nie muszą być wyznaczone, żeby inteligentny przeciętnie
kierowca był w stanie stwierdzić, że bezpiecznie zmieszczą
się dwa auta obok siebie.

to ten co się pcha po lewej powinien zachować szczególną ostrożność i przewidzieć, że ten co tam już jest go nie
zauważy obserwując pojazdy którym ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa.

Fajne tłumaczenie. Sam to wymyśliłeś?

I w zasadzie tylko dwa pasy do skrętu/zawrócenia na nawrotce mogłyby go częściowo zwolnić z tego obowiązku (bo i tak wykonuje manewr i ma obowązek zachować ostrożność)

Wiesz co to takiego elastyczność? W zależności od zastniałych warunków wykorzystuje się rozum i dostosowuje się do sytuacji.
Tego wielu kierowcom niestety brakuje.

W ww. sytuacji, jeśli narasta ilość pojazdów do zawrócenia,
można, a nawet należy wykorzystać możliwość ustawienia się w dwóch rzędach i skorzystać z dwóch pasów odbiorczych.
Co innego, gdyby był jeden, wąski pas odbiorczy. Wtedy faktycznie możnaby mówć o "pchaniu się" i sytuacja byłaby jasna.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-08-30 22:12:22
Autor: Waldek Godel
zawracanie (długi)
Dnia Mon, 30 Aug 2010 20:56:26 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):

Nieznoszę tego stwierdzenia. Miał prawo, miał prawo, a może miał lewo? Nie miał przypadkiem prawa ułatwić
życia innym użytkownikom?

uuu... może jeszcze obowiązek?

Sytuacja jest dyskusyjna,

Owszem, ale tylko jeśli się ma do czynienia z samolubnym łachem.

widocznie wiesz doskonale w jakiej sytuacji są twoi znajomi, więc nie będę
polemizował

Wiesz co to takiego elastyczność? W zależności od zastniałych warunków wykorzystuje się rozum i dostosowuje się do sytuacji.

Szkoda tylko, że bez przestrzegania PoRD i dlatego tyle syfu na drogach. --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-31 05:34:49
Autor: Myjk
zawracanie (długi)
2010-08-30 23:12:22 Waldek Godel

Dnia Mon, 30 Aug 2010 20:56:26 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):

> Nieznoszę tego stwierdzenia. Miał prawo, miał prawo, > a może miał lewo? Nie miał przypadkiem prawa ułatwić
> życia innym użytkownikom?
uuu... może jeszcze obowiązek?

To powinno wynikać z czystej kultury drogowej.
Zatem nie, nie musi to być obowiązek.

widocznie wiesz doskonale w jakiej sytuacji są twoi znajomi, więc nie będę polemizował

Tylko z Tobą tutaj dyskutuję.

> Wiesz co to takiego elastyczność? W zależności od zastniałych > warunków wykorzystuje się rozum i dostosowuje się do sytuacji.
Szkoda tylko, że bez przestrzegania PoRD

Wykaż. Jak narazie to robisz wywody i usprawiedliwienia dla pajaców biegających po ulicy z kluczem do kół, bo
mają problem z podstawowymi czynnościami na drodze.

i dlatego tyle syfu na drogach.

Zgadzam się.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-08-30 08:36:19
Autor: Myjk
zawracanie (długi)
2010-08-29 11:27:15 Adam Kłobukowski

Ten z prawej miał pierwszeństwo.

Nie no, oczywiście. Ustaw się z prawej i miej wszystko w dupie, bo każdy musi wtedy ustąpić i automatycznie ten z prawej może wyłączyć myślenie. Potem się dziwić, że korki w miastach. Jak widać nic dziwnego, skoro
połowa ludzi uważa drogę za własność prywatną i nie umie korzystać z dostępnej przestrzeni.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-08-29 13:30:12
Autor: neoniusz
zawracanie (długi)
W dniu 10-08-29 11:10, Mamma pisze:
Wg mnie zachowałem się elastycznie, a co Wy na to? Wykroczenie? :)
Miłego dnia!

Jesli chcialbym zjechac na zewnetrzny pas, to stanalbym tak jak on. Jesli chcialbym na wewnetrzny to wjechalbym tak jak ty. To byl po prostu taki frustrat, pewnie z jakiejs okolicznej wsi.
Na alejach zawraca sie podobnie - z lewej na wewnetrzny, z prawej na zewnetrzny. Nie ma tam zadnych linii ale ludzie potrafia sobie jakos poradzic. Jeszcze nie widzialem, zeby ktos tam robil problemy. Nie przejmuj sie.

Data: 2010-08-29 15:42:47
Autor: Excite
zawracanie (długi)
W dniu 29.08.2010 11:10, Mamma pisze:

[...]

Z pasa prawego na prawy, z lewego na lewy. Każde inne zachowanie to zmiana pasa ruchu czyli facet chciał wymusić pierwszeństwo zaczynając na prawym a kończąc na lewym. Kiedy kto dojechał nie ma znaczenia.

Data: 2010-08-29 18:58:07
Autor: Mamma
zawracanie (długi)
Użytkownik "Excite" <niema@none.pl> napisał w wiadomości news:i5do4i$dn4$3news.net.icm.edu.pl...
[...]

To już lepiej brzmi :) bo żona robi wyrzuty, przestraszona tym wariatem :) -To było jakieś duże BMW z pzryciemnionymi szybami a w śrdku pewnie panienki, którym gość chciał pokazać kto rządzi.

Ja zachowałem się tam tak, jak przy zawracaniu pod Jubilatem (nawrót spowrotem w kierunku Mateczny) -tam chyba też nie ma linii rozdzielającej, a każdy z prawej jedzie na zewn. pas a z lewej na wewnętrzny.  Pozdrowionka!

Data: 2010-09-01 20:48:49
Autor: Adam Płaszczyca
zawracanie (długi)
Dnia Sun, 29 Aug 2010 11:10:50 +0200, Mamma napisał(a):

do dechy i... masakra: wielkie trąbienie tego gościa z prawej, który uważał,
                                                       ^^^^^^^^

A zasade prawej ręki znasz?

--
     ___________ (R)