Data: 2010-08-20 21:58:20 | |
Autor: wsk125 | |
[tech] zbiornik p³ynu wyrównawczego | |
po dzisiejszych zabawach z uk³adem ch³odzenia ;-)
1. wê¿yki (dolot i odpowietrzenie) s± przelotowe, dwukierunkowe - dla ¶cis³o¶ci: bez zaworow zwrotnych :-) a teraz najlepsze: dzi¶ p³uka³em uk³ad ch³odzenia preparatem PRESTON (moto przegrzewa³o siê we wroc³awskich korkach). Spu¶ci³em p³yn z uk³adu otworem przy pompie (najni¿szy punkt). P³ynu w zbiorniczku nie rusza³em - jest przynitowany, a brak wê¿yka w dolnej czê¶ci uniemo¿liwia spust p³ynu ze zbiorniczka. Tak wiêc w zbiorniczku zosta³ stary p³yn w poziomie "max". Po spuszczeniu starego p³ynu i zalaniu PRESTONEM (plus uzupe³nienie H2O) uruchomi³em silnik i po nagrzaniu a¿ do zal±czenia wentylatora silniki wy³±czy³em. I teraz najlepsze - p³yn ze zbiorniczka wyrównawczego znikn±³ ?!?!?! Z pewno¶ci± zosta³ zassany do uk³adu ch³odzenia. Tylko jak??? Podci¶nieniem??? W±¿ do zbiorniczka wychodzi z okolic korka wlewu do ch³odnicy i wchodzi do zbiorniczka od góry, siegaj±c prawie samego dnia. Zbiorniczek wyrównawczy jest po³o¿óny du¿o ni¿ej, ni¿ korek ch³odnicy... Uwa¿am, ¿e to ma³o prawdopodobne, aby w uk³adzie ch³odzenia wytworzy³o siê a¿ tak du¿e podci¶nienie, które mog³oby zassaæ p³yn spowrotem do uk³adu ch³odzenia.... masakra... nie ogarniam tego :-))) ju¿ wolê rozrz±d ustawiaæ ;-) pozdro! -- - marcin Triump Trophy 900 wroc |
|