zbroja motocyklowa na narty

Data: 2009-11-15 21:05:24
Autor: marta77
zbroja motocyklowa na narty
Witam

Czy z praktycznego punktu widzenia zbroja używana przez motocyklistów nadaje się również na narty? Czy taką zbroję nosi się pod polarem i kurtką? Czy nie krępuje ruchów? Analogicznie jak się ma sprawa z tzw. "żółwikiem"?
Co sądzicie przykładowo o czymś takim (IMHO zaletą jest odpinalny żółwik):
http://www.allegro.pl/item817682724_zbroja_impact_odpinany_zolw_atest_ce_xl_24_4.html

Nie umiem znaleźć, ale może jest jakiś sklep internetowy z podobnym sprzętem?

pozdrawiam -- Marta

Data: 2009-11-15 13:05:52
Autor: player
On 15 Lis, 21:05, "marta77" <s...@precz.ogv> wrote:

Czy z praktycznego punktu widzenia zbroja używana przez motocyklistów nadaje
się również na narty?

Tak

Czy taką zbroję nosi się pod polarem i kurtką?

Tak

Czy nie
krępuje ruchów?

Nie

Analogicznie jak się ma sprawa z tzw. "żółwikiem"?

Chroni tylko kręgosłup ;)

Co sądzicie przykładowo o czymś takim (IMHO zaletą jest odpinalny żółwik):http://www.allegro.pl/item817682724_zbroja_impact_odpinany_zolw_atest...

Bardzo tania :)

--
pozdro
jay

Data: 2009-11-15 22:11:39
Autor: ADAM
[...]

Mozna

Czy nie
krępuje ruchów?

Nie
Jedna wiecej druga mniej ale krepuje z pewnoscia.

Analogicznie jak się ma sprawa z tzw. "żółwikiem"?

Chroni tylko kręgosłup ;)
Dokladnie

--
Adam
Freebord snowboard the streets

Data: 2009-11-15 18:09:42
Autor: pmolski
zbroja motocyklowa na narty
Mam taka sama albo troche starszy model. Na moje oko to Utika - bardzo
dobra i tania zbroja motocyklowa. Przed zakupem przegladalem Grupe
motocyklowa i zbierala te dwa lata temu dobre opinie.
Na pewno warto miec pod nia dobra bielizne odprowadzajaca pot - w
koncu zakrywasz spora czesc ciala plastikiem.
Polecam.
PS
Zainwestowalas juz w spodenki ochronne? ;)

pozdr
Piotr

Data: 2009-11-17 01:14:47
Autor: August
On 16 Lis, 03:09, pmol...@ant.pl wrote:

[...]

Mam inne zdanie.
Jezdzilem w takim czyms przez miesiac na moto - na narty IMO b.slaby
pomysl, brak oplywu powietrza i kilka wysilkowych ruchow powoduje, ze
jestes spocony jak mysz w tej siatce nylonowej. Na innym materiale
moze to byloby sensowniejsze.

Na moto w razie upadku scisle przylegajaca zbroja ma duze
uzasadnienie, lecisz po kamieniach w enduro czy po asfalcie na drodze,
natomiast po pierwszym uderzeniu o stok slizgasz sie po sniegu,
protektory w kurtce moga sie przesunac z mniejsza szkodą dla
delikwenta. Ja bym sie rozgladnal za kurtka z protektorami, sam ciekaw
jestem takiej oferty dla narciarzy.

--
pozdrav,
August

Data: 2009-11-17 11:33:38
Autor: player
On 17 Lis, 10:14, August <45tf3r4gtf34gt...@gmail.com> wrote:

[...]

Ja w swojej 661 jeżdże na snb i się nie poce :)

--
pozdro
jay

Data: 2009-11-17 17:46:01
Autor: pmolski
[...]

Zgadzam sie. Pod zbroja mam bardzo dobra bielizne wyciagajaca pot. Po
jezdzie mozna ja wyzymac. W trakcie jazdy to nie przeszkadza, moze
minimalnie, pod koniec dnia.

natomiast po pierwszym uderzeniu o stok slizgasz sie po sniegu,
protektory w kurtce moga sie przesunac z mniejsza szkodą dla
delikwenta.
Nie bardzo rozumiem dlaczego przesuwajace sie protektory mialyby byc
lepsze. Akurat w dziedzinie upadkow jestem specem ;) i zbroja chroni
idealnie.

Ja bym sie rozgladnal za kurtka z protektorami, sam ciekaw
jestem takiej oferty dla narciarzy.
Dainesee robi takie cuda, kiedys tez trafilem do goscia robiacego
spodnie motocyklowe z protektorami - kurtki chyba tez robil (Wawa).
Zawsze mozna sobie wszyc zolwia w kortke ;)
Ja przez dwa sezony wykorzystywalem 2x1cm pianke kupiona w Castoramie,
przycieta do formatu paneli ochronnych  i wsadzona w spodnie -  wtedy
jeszcze nie bylo tanich spodenek ochronnych (byly kiepskie REDY po
500-600zl).
pozdr
Piotr

Data: 2009-11-20 01:33:35
Autor: August
On 18 Lis, 02:46, pmol...@ant.pl wrote:
> [...]

Zgadzam sie. Pod zbroja mam bardzo dobra bielizne wyciagajaca pot. Po
jezdzie mozna ja wyzymac. W trakcie jazdy to nie przeszkadza, moze

wyzymac, czyli wszystko zostaje pod zbroja, ja dziekuje za taki
komfort ;-)

> [...]

Nie bardzo rozumiem dlaczego przesuwajace sie protektory mialyby byc
lepsze. Akurat w dziedzinie upadkow jestem specem ;) i zbroja chroni

Oczywiscie ze zbroja chroni lepiej. Pisze tylko w ogolnym zamysle, ze
osobiscie uwazam ze lepszym pomyslem jest celowanie w kurtke zimowo-
narciarska z protektorami, a nie adaptacja zbroji enduro czy tez
tekstylnej kurtki moto z protektorami do celow narciarstwa zjazdowego.
Jesli kolega pytajacy ma juz taki sprzet, by sie zima nie marnowal,
mozne oczywiscie uzyc. Natomiast jezeli ma kompletowac od poczatku, a
przy tym nie jezdzi na motocyklu, to poszukalbym czegos stricte
zimowego.

Ja przez dwa sezony wykorzystywalem 2x1cm pianke kupiona w Castoramie,
przycieta do formatu paneli ochronnych  i wsadzona w spodnie

ja przy moto na kolana wykorzystuje ochraniacze budowlane z tesco
naszyte na uciskowa opaske siatkarską. Osobiscie jestem dumny z tego
prostego przepisu na zylaki ;-)

-  wtedy
jeszcze nie bylo tanich spodenek ochronnych (byly kiepskie REDY po
500-600zl).

teraz sa snowboard UFO za ok 200 zl

--
pozdrav,
August

Data: 2009-11-20 01:36:31
Autor: August
On 20 Lis, 10:33, August <45tf3r4gtf34gt...@gmail.com> wrote:

Jesli kolega pytajacy ma juz taki sprzet,

Przepraszam, koleżanka a nie kolega.

--
pozdrav,
August

Data: 2009-11-16 11:36:48
Autor: MichałG
marta77 pisze:
[...]

Może to? http://www.nokaut.pl/oferta/kostium-dmuchany-mega-zapasnik-sumo.html

sorki - nie mogłem sie powstrzymać ... ;))))

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-11-16 19:06:57
Autor: nalesnik
MichałG wrote:
Może to?
http://www.nokaut.pl/oferta/kostium-dmuchany-mega-zapasnik-sumo.html

Polecam, 3 sezony w takim jeździłem, fantastyczna ochrona przed wiatrem i siniakami!

--
pozdr
nalesnik

Data: 2009-11-16 19:28:43
Autor: Fafek
MichałG pisze:
Może to? http://www.nokaut.pl/oferta/kostium-dmuchany-mega-zapasnik-sumo.html

sorki - nie mogłem sie powstrzymać ... ;))))

Jeeeaah :))
Może do "rodzinnych" kurortów się toto nie nada...
ale na tydzień w jakiejś alpejskiej imprezowni będzie jak znalazł :D

Maciek

zbroja motocyklowa na narty