zbyt duzy poziom oleju w silniku

Data: 2012-05-24 08:20:16
Autor: Albercik
zbyt duzy poziom oleju w silniku
W dniu 24.05.2012 04:07, marcin pisze:
wymienilem dzisiaj olej i przez przypadek zalalem go zbyt duzo. okolo
5mm ponad max. zawsze banka miala 4 litry a tym razem miala 5 i rutyna
zrobila swoje :). Wlane jest okolo 0,5 litra wiecej niz powinno. W
silniku powinno byc 6,5 a jest 7 litrow.

bedac juz w domu postanowilem pogooglowac i poczytac co polscy
fachoffcy-trolle pisza na ten temat.

oczywiscie 99% postow na forach to "uszkodzi sie katalizator, wypcha
simmeringi, zaleje sie filtr powietrza olejem", i inne jeszcze
madrzejsze (np ze sprzeglo bedzie slizgac)

jako ze znam sie troche na budowie silnika - usmiechnalem sie tylko bo
moim skromnym zdaniem nie stanie sie nic w tym przypadku - ale moze sie
myle ? (katalizatora mi nie uszkodzi bo go nie mam ,filtra nie zaleje bo
odme mam wypuszczona poza silnik, a simmeringi wytrzymuja do chyba 3 lub
4 bar :) )

Też kiedyś miałem więcej niż norma przewiduje i jakoś cudownie samo się wyrównało.. Jak? - nie wiem, przypuszczam że odmą, potem dalej przez turbinę, dolot, komorę spalanie znów turbinę, katalizator, wydech...
Taka ścieżka dla jakiejś większej ilości oleju nie jest wskazana jak i dla turbiny tak i dla katalizatora. Ciebie ten problem nie dotyczy.
Ale skąd odma "wie" że ma wywalić nadmiar oleju to nie mam pojęcia

Data: 2012-05-24 06:50:20
Autor:
zbyt duzy poziom oleju w silniku
Witam serdecznie.

Kiedyś dawno temu, w fachowym czasopismie czytałem, że nadmiar oleju nie
sprzyja gładziom cylindrów czy coś w tym stylu ponieważ zbyt dużo oleju na nie
trafia rozbryzgiwane przez korbowody. Może to jakieś bzdury, tym bardziej, że
pamięć już nie ta? ;-)
Niemniej jednak jasne jest dla mnie, że samoistnie się wyrównuje przez odmę,
bo rozbryzgi są większe i więcej jest wydmuchiwane. Poziom powoli spada, aż
rozbryzgi są takie jak trzeba i już nie jest wydmuchiwane.
To tak na mój chłopski, głupi rozumek ;-)
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl
http://tunery.tv

Data: 2012-05-24 08:48:26
Autor: Ukaniu

Użytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jpkjv1$naa$1node2.news.atman.pl...
Ale skąd odma "wie" że ma wywalić nadmiar oleju to nie mam pojęcia

Wykorbienia wału rozchlapują olej gdy jest do za dużo. Olej w postaci mgły wydobywa się odmą, troszkę wiecej wtedy niż zwykle przedostaje sie przez pierścienie.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

zbyt duzy poziom oleju w silniku