Data: 2012-02-14 19:24:43 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napięcie | |
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. W pewnej chwili następuje natychmiastowy powrót do normy, reflektory, podświetlenie deski, nawiew zaczynają funkcjonować normalnie. Problem ów nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Co Szanowna Grupa proponuje sprawdzić?
Pozdrawiam, Michał |
|
Data: 2012-02-14 19:26:27 | |
Autor: Filip | |
zbyt niskie napięcie | |
W dniu 2012-02-14 19:24, M1SLQ pisze:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światłaPortfel. Ja za naprawę w/w usterki bym skasował 600 zł. |
|
Data: 2012-02-14 19:36:24 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napięcie | |
Portfel. Dziękuję za odpowiedź. Wierzę, że była najlepsza, na jaką Cię stać. |
|
Data: 2012-02-14 19:42:35 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
zbyt niskie napięcie | |
Filip napisał(a):
Ja za naprawę w/w usterki bym skasował 600 zł.Dla tego Michał pyta się tu co ma zrobić. Znając życie, "elektryk" powie mu że auto musi zostawić, na drugi dzień opowie mu taką historię co musiał zrobić, że będzie się cieszył że zapłaci tylko 600zł. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-14 20:08:21 | |
Autor: Filip | |
zbyt niskie napięcie | |
W dniu 2012-02-14 19:42, Krzysztof 45 pisze:
Ja za naprawę w/w usterki bym skasował 600 zł.Dla tego Michał pyta się tu co ma zrobić. Wierzysz w to, że ma: 1. Miejsce na naprawę auta. 2. Umiejętności. 3. Wiedzę? (skoro pyta na grupie) |
|
Data: 2012-02-14 20:55:00 | |
Autor: nazgul | |
zbyt niskie napiÄcie | |
Wierzysz w to, Ĺźe ma: a ty masz, Ĺźe odpowiadasz? |
|
Data: 2012-02-14 20:59:56 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
zbyt niskie napięcie | |
Filip napisał(a):
Wierzysz w to, że ma:Zadał takie pytanie: "Co Szanowna Grupa proponuje sprawdzić?" Po co takie pytanie zadał? Po to by doradzić fachowcowi co ma sprawdzić? -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-14 21:06:21 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napięcie | |
Zadał takie pytanie: Zadałem to pytanie po to, żeby nie wyjść na durnia po przyjechaniu do mechanika "sprawnym" samochodem, w którym po paru kilometrach wszystko wróciło do normy. Ogarniasz? |
|
Data: 2012-02-15 10:24:43 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
zbyt niskie napięcie | |
M1SLQ napisał(a):
Ty mnie tego nie tłumacz, bo ja się domyślam i ogarniam po co tu się zadaje takie pytania.Zadał takie pytanie:Zadałem to pytanie po to, żeby nie wyjść na durnia po przyjechaniu do mechanika "sprawnym" samochodem, w którym po paru kilometrach wszystko wróciło do normy. Ogarniasz? Wytłumacz to Filipkowi jak nie nadążasz za dyskusją! -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-14 19:57:21 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
zbyt niskie napięcie | |
W dniu 2012-02-14 19:26, Filip pisze:
Ja ... Dlaczego usunąłeś "KK" z nicka? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-02-14 20:11:01 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zbyt niskie napięcie | |
Hello Marcin,
Tuesday, February 14, 2012, 7:57:21 PM, you wrote: W dniu 2012-02-14 19:26, Filip pisze: Żeby wyleźć z KF? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-02-14 19:45:45 | |
Autor: PiteR | |
zbyt niskie napięcie | |
na ** p.m.s ** M1SLQ pisze tak:
Problem ów nie zależy od prędkości obrotowej silnika. przygazówki nie pomagają? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-02-14 19:51:37 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napięcie | |
przygazówki nie pomagają? Nie. To "ciemniejsze świecenie" jest stabilne, nie mruga nic, nie zmienia jasności. |
|
Data: 2012-02-14 19:54:42 | |
Autor: PiteR | |
zbyt niskie napięcie | |
na ** p.m.s ** M1SLQ pisze tak:
Nie. To "ciemniejsze świecenie" jest stabilne, nie mruga nic, nie zmienia jasności. Chodzi i o to czy po silnej przygazówce nie wskakuje normalność. Próbuje wyczaić też od czego zależy czas po którym wskakuje prawidłowe napiecie ładowania. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-02-14 20:13:15 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napięcie | |
Chodzi i o to czy po silnej przygazówce nie wskakuje normalność. Sprawdzę, bo nie wiem. Jednak dynamiczna jazda i zmiana biegów przy sensownej ilości obrotów nie ma wpływu na rozjaśnianie. Próbuje wyczaić też od czego zależy czas po którym wskakuje prawidłowe pojęcia nie mam, może wtedy jak akumulator jest pełny i odcina się jego ładowanie? |
|
Data: 2012-02-14 20:19:06 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napięcie | |
Jeszcze jedna informacja, która może pomóc: przez te pierwsze parę kilometrów ta obniżona "efektywność" (jasność świecenia i szybkość pracy silniczków elektrycznych) jest porównywalna z "efektywnością" przy wyłączonym silniku i zasilaniu wyłącznie z akumulatora.
Pozdrawiam |
|
Data: 2012-02-14 20:50:01 | |
Autor: janusz_kk1 | |
zbyt niskie napiÄcie | |
Dnia 14-02-2012 o 20:19:06 M1SLQ <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyprecz.o2.pl> napisaĹ(a):
Jeszcze jedna informacja, ktĂłra moĹźe pomĂłc: przez te pierwsze parÄ kilometrĂłw ta obniĹźona "efektywnoĹÄ" (jasnoĹÄ Ĺwiecenia i szybkoĹÄ pracy silniczkĂłw elektrycznych) jest porĂłwnywalna z "efektywnoĹciÄ " przy wyĹÄ czonym silniku i zasilaniu wyĹÄ cznie z akumulatora.Czyli przez kilka minut pracuje ci na aku, teraz pytanie dlaczego 1. MoĹźe byÄ ukĹÄ d przeciÄ Ĺźony np przez jakiĹ automat wĹÄ czajÄ cy na parÄ minut ogrzewanieszyby a to duĹźo prÄ du ciÄ gnie, ale to Ĺatwo sprawdziÄ, odpiÄ Ä delikatnie konektor od zasilania szybu i sprawdziÄ. 2. jak juĹź roman pisaĹ nie startuje ci regulator alternatora bo nie ma zasilania, a zasilany jest lampkÄ kontroli Ĺadowania, sprawdziÄ to moĹźna Ĺatwo, przekrÄcasz kluczy aby wĹÄ czyÄ stacyjkÄ ale bez rozruchu i patrzysz co Ĺwieci, powinny miÄdzy innymi ĹwieciÄ lampka ciĹnienia oleju i Ĺadowania akumulatora, jak Ĺwieci to masz popsuty regulator alternatora, albo dodatkowe diody w alternatorze ktĂłre dajÄ prÄ d do regulatora. -- Pozdr JanuszK |
|
Data: 2012-02-14 19:54:35 | |
Autor: Lewis | |
zbyt niskie napięcie | |
W dniu 2012-02-14 19:24, M1SLQ pisze:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła Zajmij się alternatorem - wyjąć i do elektryka na regenerację ewentualnie wymiana na nowy jeżeli jest dostępny za rozsądne pieniądze. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-02-14 19:56:03 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
zbyt niskie napięcie | |
M1SLQ napisał(a):
Jest sobie samochód,Jaki? Tajemnica? w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają.Nie ma w nim jakiegoś układu który po uruchomieniu silnika włącza elektryczne podgrzewanie silnika? U kolesia w Kia Sportage jest takie gówno. Po uruchomieniu silnika świece żarowe włączone są jeszcze przez kilka minut i miał podobny efekt. Odczuł to jak zaczął robić małe przebiegi po mieście. Aku wiecznie niedoładowany z numerami porannego odpalenia. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-14 20:02:49 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zbyt niskie napięcie | |
Hello M1SLQ,
Tuesday, February 14, 2012, 7:24:43 PM, you wrote: Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła Kontrolkę alternatora. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-02-14 20:08:38 | |
Autor: nom | |
zbyt niskie napięcie | |
Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4f3aa6f2$0$26684$65785112news.neostrada.pl... Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. A jaki to samochód, bo mi się gdzieś szklana kula zapodziała. :-) Przyczyn może być 100, od uszkodzonego regulatora napięcia po alternator, albo to normalne zachowanie tego samochodu. Jak tylko kilka minut słabiej świecą to co się przejmujesz. ;-) |
|
Data: 2012-02-14 20:22:28 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napięcie | |
A jaki to samochód, bo mi się gdzieś szklana kula zapodziała. :-) Clio '98 benzyna |
|
Data: 2012-02-14 20:58:58 | |
Autor: nom | |
zbyt niskie napięcie | |
Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4f3ab47b$0$1212$65785112news.neostrada.pl... A jaki to samochód, bo mi się gdzieś szklana kula zapodziała. :-) A to wiekowy samochód. :-) Sprawdź połączenia od regulatora napięcia do alternatora. Masz miernik uniwersalny, albo woltomierz? Masz schemat tego samochodu? |
|
Data: 2012-02-14 21:03:40 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napięcie | |
Sprawdź połączenia od regulatora napięcia do alternatora. Masz miernik uniwersalny, albo woltomierz? OK, będę szukał miernikiem, gdzie napięcie niższe. Dzięki! |
|
Data: 2012-02-14 21:43:00 | |
Autor: nazgul | |
zbyt niskie napiÄcie | |
A to wiekowy samochĂłd. :-) wglÄ da na zdychajÄ cy alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator) a w kraĹcowym przypadku na ĹlizgajÄ cy siÄ pasek i gĹuchego kierowce. |
|
Data: 2012-02-15 17:51:52 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napiÄcie | |
wglÄ da na zdychajÄ cy alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator) ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napiÄcie na klemach = 12,2V, kilka przygazĂłwek powoduje powrĂłt do normy. Zdycha alternator. |
|
Data: 2012-02-15 19:39:45 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zbyt niskie napięcie | |
Hello M1SLQ,
Wednesday, February 15, 2012, 5:51:52 PM, you wrote: wgląda na zdychający alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator)ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach = Widzę, że zlekceważyłeś moje pytanie o kontrolkę alternatora na desce a ono było jak najbardziej poważne. Spalenie tej żaróweczki powoduje takie właśnie objawy. Po raz kolejny pytam: czy masz sprawną kontrolkę alternatora? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-02-15 22:09:51 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zbyt niskie napiÄcie | |
W dniu 2012-02-15 17:51, M1SLQ pisze:
wglÄ da na zdychajÄ cy alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator) I przy takim napiÄciu nie Ĺwieci kontrolka Ĺadowania? A w ogĂłle kiedykolwiek Ĺwieci? Lepiej czytaj co pisze Roman. Dla wyjasnienia: w starych samochodach kontrolka nie jest tylko kontrolkÄ . Ona zapewnia pierwszy prÄ d wzbudzenia. Bez niej altek moĹźe siÄ wzbudzaÄ sam po pewnym czasie jakimĹ przypadkowym impulsem albo resztkÄ namagnesowania... ale nie musi. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2012-02-15 22:28:41 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napiÄcie | |
I przy takim napiÄciu nie Ĺwieci kontrolka Ĺadowania? Ĺwieci kaĹźdorazowo po przekrÄceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika. |
|
Data: 2012-02-15 23:32:51 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zbyt niskie napięcie | |
Hello M1SLQ,
Wednesday, February 15, 2012, 10:28:41 PM, you wrote: I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania? Świeci każdorazowo po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika. I gaśnie? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-02-15 23:32:25 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zbyt niskie napięcie | |
Hello Jakub,
Wednesday, February 15, 2012, 10:09:51 PM, you wrote: I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania?wgląda na zdychający alternator (szczotki, zwarcie w mostkuok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach = 12,2V, Ale po co? Postanowił mnie zlekceważyć i zapłaci elektrykowi za wymianę alternatora _i_ żarówki. Dla wyjasnienia: w starych samochodach kontrolka nie jest tylko Zazwyczaj się wzbudza po przygazowaniu. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-02-14 21:03:39 | |
Autor: AZ | |
zbyt niskie napięcie | |
On 02/14/2012 07:24 PM, M1SLQ wrote:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światłaPasek alternatora? Sam alternator? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-15 10:15:32 | |
Autor: Ryba | |
zbyt niskie napięcie | |
W dniu 2012-02-14 19:24, M1SLQ pisze:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła Znam taki samochód, a nawet mam. Opel Corsa B diesel. Po odpaleniu przez kilka minut silnik dogrzewany jest świecami. Jak jest ciepło efekt nie występuje, jak jest duży mróz to nawet kilka minut światła świecą minimalnie ciemniej. Później słychać "cyknięcie" przekaźnika i świece przestają grzać. -- Pozdrawiam Ryba |
|
Data: 2012-02-15 20:45:12 | |
Autor: maniac | |
zbyt niskie napięcie | |
W dniu 2012-02-14 19:24, M1SLQ pisze:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła Sprawdź na początek wszystkie masy - przewody idące do karoserii od np. silnika czy innych elementów metalowych silnika. Problemem może być zaśniadziały kabel lub śrubka albo gwint, w który wkręca się kabel. Po rozgrzaniu auta problem znika, bo wysycha wilgoć. Później znów zawilgotnieje i masz dziwne jazdy z elektryką. Jeżeli masz możliwość sprawdź napięcie na akumulatorze przed rozruchem. Powinno wynosić około 12.50v. Włącz silnik i znów sprawdź napięcie na biegu jałowym - przy normalnych obrotach (około 800 RPM). Tutaj powinno być przy zdrowym alternatorze minimum 13.8v. Podkręć obroty do 2000 RPM, użyj do tego drugiej osoby, i zmierz znów napięcie. Powinno być równo lub więcej niż 14.4v, ale nie więcej niż 15v. I to w sumie tyle. Powodzenia. -- maniac |
|
Data: 2012-02-15 20:51:19 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napięcie | |
Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam |
|