Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zbyt niskie napięcie

zbyt niskie napięcie

Data: 2012-02-14 19:24:43
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. W pewnej chwili następuje natychmiastowy powrót do normy, reflektory, podświetlenie deski, nawiew zaczynają funkcjonować normalnie. Problem ów nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Co Szanowna Grupa proponuje sprawdzić?


Pozdrawiam,
Michał

Data: 2012-02-14 19:26:27
Autor: Filip
zbyt niskie napięcie
W dniu 2012-02-14 19:24, M1SLQ pisze:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła
słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. W
pewnej chwili następuje natychmiastowy powrót do normy, reflektory,
podświetlenie deski, nawiew zaczynają funkcjonować normalnie. Problem ów
nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Co Szanowna Grupa proponuje
sprawdzić?

Portfel.

Ja za naprawę w/w usterki bym skasował 600 zł.

Data: 2012-02-14 19:36:24
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
Portfel.

Ja za naprawę w/w usterki bym skasował 600 zł.



Dziękuję za odpowiedź. Wierzę, że była najlepsza, na jaką Cię stać.

Data: 2012-02-14 19:42:35
Autor: Krzysztof 45
zbyt niskie napięcie
Filip napisał(a):
Ja za naprawę w/w usterki bym skasował 600 zł.
Dla tego Michał pyta się tu co ma zrobić.
Znając życie, "elektryk" powie mu że auto musi zostawić, na drugi dzień opowie mu taką historię co musiał zrobić, że będzie się cieszył że zapłaci tylko 600zł.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-14 20:08:21
Autor: Filip
zbyt niskie napięcie
W dniu 2012-02-14 19:42, Krzysztof 45 pisze:

Ja za naprawę w/w usterki bym skasował 600 zł.
Dla tego Michał pyta się tu co ma zrobić.

Wierzysz w to, że ma:
1. Miejsce na naprawę auta.
2. Umiejętności.
3. Wiedzę? (skoro pyta na grupie)

Data: 2012-02-14 20:55:00
Autor: nazgul
zbyt niskie napięcie

Wierzysz w to, Ĺźe ma:
1. Miejsce na naprawę auta.
2. Umiejętności.
3. Wiedzę? (skoro pyta na grupie)

a ty masz, Ĺźe odpowiadasz?

Data: 2012-02-14 20:59:56
Autor: Krzysztof 45
zbyt niskie napięcie
Filip napisał(a):
Wierzysz w to, że ma:
1. Miejsce na naprawę auta.
2. Umiejętności.
3. Wiedzę? (skoro pyta na grupie)
Zadał takie pytanie:
"Co Szanowna Grupa proponuje sprawdzić?"
Po co takie pytanie zadał? Po to by doradzić fachowcowi co ma sprawdzić?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-14 21:06:21
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
Zadał takie pytanie:
"Co Szanowna Grupa proponuje sprawdzić?"
Po co takie pytanie zadał? Po to by doradzić fachowcowi co ma sprawdzić?



Zadałem to pytanie po to, żeby nie wyjść na durnia po przyjechaniu do mechanika "sprawnym" samochodem, w którym po paru kilometrach wszystko wróciło do normy. Ogarniasz?

Data: 2012-02-15 10:24:43
Autor: Krzysztof 45
zbyt niskie napięcie
M1SLQ napisał(a):
Zadał takie pytanie:
"Co Szanowna Grupa proponuje sprawdzić?"
Po co takie pytanie zadał? Po to by doradzić fachowcowi co ma sprawdzić?
 Zadałem to pytanie po to, żeby nie wyjść na durnia po przyjechaniu do mechanika "sprawnym" samochodem, w którym po paru kilometrach wszystko wróciło do normy. Ogarniasz?

Ty mnie tego nie tłumacz, bo ja się domyślam i ogarniam po co tu się zadaje takie pytania.
Wytłumacz to Filipkowi jak nie nadążasz za dyskusją!
--
Krzysiek

Data: 2012-02-14 19:57:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
zbyt niskie napięcie
W dniu 2012-02-14 19:26, Filip pisze:

Ja ...


Dlaczego usunąłeś "KK" z nicka?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2012-02-14 20:11:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
zbyt niskie napięcie
Hello Marcin,

Tuesday, February 14, 2012, 7:57:21 PM, you wrote:

W dniu 2012-02-14 19:26, Filip pisze:
Ja ...
Dlaczego usunąłeś "KK" z nicka?

Żeby wyleźć z KF?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-14 19:45:45
Autor: PiteR
zbyt niskie napięcie
na  ** p.m.s **  M1SLQ pisze tak:

Problem ów nie zależy od prędkości obrotowej silnika.

przygazówki nie pomagają?

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-02-14 19:51:37
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
przygazówki nie pomagają?


Nie. To "ciemniejsze świecenie" jest stabilne, nie mruga nic, nie zmienia jasności.

Data: 2012-02-14 19:54:42
Autor: PiteR
zbyt niskie napięcie
na  ** p.m.s **  M1SLQ pisze tak:

Nie. To "ciemniejsze świecenie" jest stabilne, nie mruga nic, nie zmienia jasności.

Chodzi i o to czy po silnej przygazówce nie wskakuje normalność.

Próbuje wyczaić też od czego zależy czas po którym wskakuje prawidłowe napiecie ładowania.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2012-02-14 20:13:15
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
Chodzi i o to czy po silnej przygazówce nie wskakuje normalność.

Sprawdzę, bo nie wiem. Jednak dynamiczna jazda i zmiana biegów przy sensownej ilości obrotów nie ma wpływu na rozjaśnianie.


Próbuje wyczaić też od czego zależy czas po którym wskakuje prawidłowe
napiecie ładowania.

pojęcia nie mam, może wtedy jak akumulator jest pełny i odcina się jego ładowanie?

Data: 2012-02-14 20:19:06
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
Jeszcze jedna informacja, która może pomóc: przez te pierwsze parę kilometrów ta obniżona "efektywność" (jasność świecenia i szybkość pracy silniczków elektrycznych) jest porównywalna z "efektywnością" przy wyłączonym silniku i zasilaniu wyłącznie z akumulatora.


Pozdrawiam

Data: 2012-02-14 20:50:01
Autor: janusz_kk1
zbyt niskie napięcie
Dnia 14-02-2012 o 20:19:06 M1SLQ <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyprecz.o2.pl>  napisał(a):

Jeszcze jedna informacja, ktĂłra moĹźe pomĂłc: przez te pierwsze parę  kilometrĂłw ta obniĹźona "efektywność" (jasność świecenia i szybkość pracy  silniczkĂłw elektrycznych) jest porĂłwnywalna z "efektywnością" przy  wyłączonym silniku i zasilaniu wyłącznie z akumulatora.
Czyli przez kilka minut pracuje ci na aku, teraz pytanie dlaczego
1. MoĹźe być ukłąd przeciążony np przez jakiś automat włączający na parę  minut
ogrzewanieszyby a to duĹźo prądu ciągnie, ale to łatwo sprawdzić, odpiąć  delikatnie konektor
od zasilania szybu i sprawdzić.
2. jak juĹź roman pisał nie startuje ci regulator alternatora bo nie ma  zasilania, a zasilany
jest lampką kontroli ładowania, sprawdzić to moĹźna łatwo, przekręcasz  kluczy aby
włączyć stacyjkę ale bez rozruchu i patrzysz co świeci, powinny między  innymi świecić
lampka ciśnienia oleju i ładowania akumulatora, jak świeci to masz
popsuty regulator alternatora, albo dodatkowe diody w alternatorze ktĂłre  dają
prąd do regulatora.
--
Pozdr
JanuszK

Data: 2012-02-14 19:54:35
Autor: Lewis
zbyt niskie napięcie
W dniu 2012-02-14 19:24, M1SLQ pisze:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła
słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. W
pewnej chwili następuje natychmiastowy powrót do normy, reflektory,
podświetlenie deski, nawiew zaczynają funkcjonować normalnie. Problem ów
nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Co Szanowna Grupa proponuje
sprawdzić?


Pozdrawiam,
Michał

Zajmij się alternatorem - wyjąć i do elektryka na regenerację ewentualnie wymiana na nowy jeżeli jest dostępny za rozsądne pieniądze.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-02-14 19:56:03
Autor: Krzysztof 45
zbyt niskie napięcie
M1SLQ napisał(a):
Jest sobie samochód,
Jaki? Tajemnica?
w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają.
Nie ma w nim jakiegoś układu który po uruchomieniu silnika włącza elektryczne podgrzewanie silnika?

U kolesia w Kia Sportage jest takie gówno. Po uruchomieniu silnika świece żarowe włączone są jeszcze przez kilka minut i miał podobny efekt. Odczuł to jak zaczął robić małe przebiegi po mieście. Aku wiecznie niedoładowany z numerami porannego odpalenia.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-14 20:02:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
zbyt niskie napięcie
Hello M1SLQ,

Tuesday, February 14, 2012, 7:24:43 PM, you wrote:

Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła
słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. W
pewnej chwili następuje natychmiastowy powrót do normy, reflektory, podświetlenie deski, nawiew zaczynają funkcjonować normalnie. Problem ów
nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Co Szanowna Grupa proponuje
sprawdzić?

Kontrolkę alternatora.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-14 20:08:38
Autor: nom
zbyt niskie napięcie

Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4f3aa6f2$0$26684$65785112news.neostrada.pl...
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają.

A jaki to samochód, bo mi się gdzieś szklana kula zapodziała. :-)

Przyczyn może być 100, od uszkodzonego regulatora napięcia po alternator, albo to normalne zachowanie tego samochodu. Jak tylko kilka minut słabiej świecą to co się przejmujesz. ;-)

Data: 2012-02-14 20:22:28
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
A jaki to samochód, bo mi się gdzieś szklana kula zapodziała. :-)

Clio '98 benzyna

Data: 2012-02-14 20:58:58
Autor: nom
zbyt niskie napięcie

Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4f3ab47b$0$1212$65785112news.neostrada.pl...
A jaki to samochód, bo mi się gdzieś szklana kula zapodziała. :-)

Clio '98 benzyna

A to wiekowy samochód. :-)
Sprawdź połączenia od regulatora napięcia do alternatora. Masz miernik uniwersalny, albo woltomierz?
Masz schemat tego samochodu?

Data: 2012-02-14 21:03:40
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
Sprawdź połączenia od regulatora napięcia do alternatora. Masz miernik uniwersalny, albo woltomierz?
Masz schemat tego samochodu?


OK, będę szukał miernikiem, gdzie napięcie niższe. Dzięki!

Data: 2012-02-14 21:43:00
Autor: nazgul
zbyt niskie napięcie

A to wiekowy samochĂłd. :-)
Sprawdź połączenia od regulatora napięcia do alternatora.

wgląda na zdychający alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator)
a w krańcowym przypadku na ślizgający się pasek i głuchego kierowce.

Data: 2012-02-15 17:51:52
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
wgląda na zdychający alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator)
a w krańcowym przypadku na ślizgający się pasek i głuchego kierowce.


ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach = 12,2V, kilka przygazówek powoduje powrót do normy. Zdycha alternator.

Data: 2012-02-15 19:39:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
zbyt niskie napięcie
Hello M1SLQ,

Wednesday, February 15, 2012, 5:51:52 PM, you wrote:

wgląda na zdychający alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator)
a w krańcowym przypadku na ślizgający się pasek i głuchego kierowce.
ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach =
12,2V, kilka przygazówek powoduje powrót do normy. Zdycha alternator.

Widzę, że zlekceważyłeś moje pytanie o kontrolkę alternatora na desce
a ono było jak najbardziej poważne. Spalenie tej żaróweczki powoduje
takie właśnie objawy.

Po raz kolejny pytam: czy masz sprawną kontrolkę alternatora?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-15 22:09:51
Autor: Jakub Witkowski
zbyt niskie napięcie
W dniu 2012-02-15 17:51, M1SLQ pisze:
wgląda na zdychający alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator)
a w krańcowym przypadku na ślizgający się pasek i głuchego kierowce.


ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach = 12,2V,

I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania?
A w ogóle kiedykolwiek świeci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

Dla wyjasnienia: w starych samochodach kontrolka nie jest tylko kontrolką. Ona zapewnia
pierwszy prąd wzbudzenia. Bez niej altek może się wzbudzać sam po pewnym czasie jakimś
przypadkowym impulsem albo resztką namagnesowania... ale nie musi.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-02-15 22:28:41
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania?
A w ogóle kiedykolwiek świeci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

Świeci każdorazowo po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika.

Data: 2012-02-15 23:32:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
zbyt niskie napięcie
Hello M1SLQ,

Wednesday, February 15, 2012, 10:28:41 PM, you wrote:

I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania?
A w ogóle kiedykolwiek świeci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

Świeci każdorazowo po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika.

I gaśnie?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-15 23:32:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
zbyt niskie napięcie
Hello Jakub,

Wednesday, February 15, 2012, 10:09:51 PM, you wrote:

wgląda na zdychający alternator (szczotki, zwarcie w mostku
prostowniczym, uszkodzony regulator) a w krańcowym przypadku na
ślizgający się pasek i głuchego kierowce.
ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach = 12,2V,
I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania?
A w ogóle kiedykolwiek świeci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

Ale po co? Postanowił mnie zlekceważyć i zapłaci elektrykowi za
wymianę alternatora _i_ żarówki.

Dla wyjasnienia: w starych samochodach kontrolka nie jest tylko
kontrolką. Ona zapewnia pierwszy prąd wzbudzenia. Bez niej altek
może się wzbudzać sam po pewnym czasie jakimś przypadkowym impulsem
albo resztką namagnesowania... ale nie musi.

Zazwyczaj się wzbudza po przygazowaniu.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-14 21:03:39
Autor: AZ
zbyt niskie napięcie
On 02/14/2012 07:24 PM, M1SLQ wrote:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła
słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. W
pewnej chwili następuje natychmiastowy powrót do normy, reflektory,
podświetlenie deski, nawiew zaczynają funkcjonować normalnie. Problem ów
nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Co Szanowna Grupa proponuje
sprawdzić?

Pasek alternatora? Sam alternator?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-15 10:15:32
Autor: Ryba
zbyt niskie napięcie
W dniu 2012-02-14 19:24, M1SLQ pisze:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła
słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. W
pewnej chwili następuje natychmiastowy powrót do normy, reflektory,
podświetlenie deski, nawiew zaczynają funkcjonować normalnie. Problem ów
nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Co Szanowna Grupa proponuje
sprawdzić?

Znam taki samochód, a nawet mam.
Opel Corsa B diesel. Po odpaleniu przez kilka minut silnik dogrzewany jest świecami. Jak jest ciepło efekt nie występuje, jak jest duży mróz
to nawet kilka minut światła świecą minimalnie ciemniej. Później słychać
"cyknięcie" przekaźnika i świece przestają grzać.

--
Pozdrawiam
Ryba

Data: 2012-02-15 20:45:12
Autor: maniac
zbyt niskie napięcie
W dniu 2012-02-14 19:24, M1SLQ pisze:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła
słabo świecą, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycierają. W
pewnej chwili następuje natychmiastowy powrót do normy, reflektory,
podświetlenie deski, nawiew zaczynają funkcjonować normalnie. Problem ów
nie zależy od prędkości obrotowej silnika. Co Szanowna Grupa proponuje
sprawdzić?

Sprawdź na początek wszystkie masy - przewody idące do karoserii od np. silnika czy innych elementów metalowych silnika. Problemem może być zaśniadziały kabel lub śrubka albo gwint, w który wkręca się kabel. Po rozgrzaniu auta problem znika, bo wysycha wilgoć. Później znów zawilgotnieje i masz dziwne jazdy z elektryką.
Jeżeli masz możliwość sprawdź napięcie na akumulatorze przed rozruchem. Powinno wynosić około 12.50v. Włącz silnik i znów sprawdź napięcie na biegu jałowym - przy normalnych obrotach (około 800 RPM). Tutaj powinno być przy zdrowym alternatorze minimum 13.8v. Podkręć obroty do 2000 RPM, użyj do tego drugiej osoby, i zmierz znów napięcie. Powinno być równo lub więcej niż 14.4v, ale nie więcej niż 15v.
I to w sumie tyle. Powodzenia.


--
maniac

Data: 2012-02-15 20:51:19
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
Dziękuję za odpowiedź.


Pozdrawiam

zbyt niskie napięcie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona