Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zbyt niskie napięcie

zbyt niskie napięcie

Data: 2012-02-14 20:08:38
Autor: nom
zbyt niskie napięcie

Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f3aa6f2$0$26684$65785112news.neostrada.pl...
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu ¶wiatła słabo ¶wiec±, dmuchawa słabiej kręci, wycieraczki wolniej wycieraj±.

A jaki to samochód, bo mi się gdzie¶ szklana kula zapodziała. :-)

Przyczyn może być 100, od uszkodzonego regulatora napięcia po alternator, albo to normalne zachowanie tego samochodu. Jak tylko kilka minut słabiej ¶wiec± to co się przejmujesz. ;-)

Data: 2012-02-14 20:22:28
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
A jaki to samochód, bo mi się gdzie¶ szklana kula zapodziała. :-)

Clio '98 benzyna

Data: 2012-02-14 20:58:58
Autor: nom
zbyt niskie napięcie

Użytkownik "M1SLQ" <m-b-i-e-r-w-i-a@minusyPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4f3ab47b$0$1212$65785112news.neostrada.pl...
A jaki to samochód, bo mi się gdzie¶ szklana kula zapodziała. :-)

Clio '98 benzyna

A to wiekowy samochód. :-)
SprawdĽ poł±czenia od regulatora napięcia do alternatora. Masz miernik uniwersalny, albo woltomierz?
Masz schemat tego samochodu?

Data: 2012-02-14 21:03:40
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
SprawdĽ poł±czenia od regulatora napięcia do alternatora. Masz miernik uniwersalny, albo woltomierz?
Masz schemat tego samochodu?


OK, będę szukał miernikiem, gdzie napięcie niższe. Dzięki!

Data: 2012-02-14 21:43:00
Autor: nazgul
zbyt niskie napięcie

A to wiekowy samochĂłd. :-)
Sprawdź połączenia od regulatora napięcia do alternatora.

wglÄ…da na zdychajÄ…cy alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator)
a w krańcowym przypadku na ślizgający się pasek i głuchego kierowce.

Data: 2012-02-15 17:51:52
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
wglÄ…da na zdychajÄ…cy alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator)
a w krańcowym przypadku na ślizgający się pasek i głuchego kierowce.


ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach = 12,2V, kilka przygazówek powoduje powrót do normy. Zdycha alternator.

Data: 2012-02-15 19:39:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
zbyt niskie napięcie
Hello M1SLQ,

Wednesday, February 15, 2012, 5:51:52 PM, you wrote:

wgl±da na zdychaj±cy alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator)
a w krańcowym przypadku na ¶lizgaj±cy się pasek i głuchego kierowce.
ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach =
12,2V, kilka przygazówek powoduje powrót do normy. Zdycha alternator.

Widzę, że zlekceważyłe¶ moje pytanie o kontrolkę alternatora na desce
a ono było jak najbardziej poważne. Spalenie tej żaróweczki powoduje
takie wła¶nie objawy.

Po raz kolejny pytam: czy masz sprawn± kontrolkę alternatora?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-15 22:09:51
Autor: Jakub Witkowski
zbyt niskie napięcie
W dniu 2012-02-15 17:51, M1SLQ pisze:
wglÄ…da na zdychajÄ…cy alternator (szczotki, zwarcie w mostku prostowniczym, uszkodzony regulator)
a w krańcowym przypadku na ślizgający się pasek i głuchego kierowce.


ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach = 12,2V,

I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania?
A w ogóle kiedykolwiek świeci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

Dla wyjasnienia: w starych samochodach kontrolka nie jest tylko kontrolkÄ…. Ona zapewnia
pierwszy prąd wzbudzenia. Bez niej altek może się wzbudzać sam po pewnym czasie jakimś
przypadkowym impulsem albo resztkÄ… namagnesowania... ale nie musi.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-02-15 22:28:41
Autor: M1SLQ
zbyt niskie napięcie
I przy takim napięciu nie świeci kontrolka ładowania?
A w ogóle kiedykolwiek świeci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

Świeci każdorazowo po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika.

Data: 2012-02-15 23:32:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
zbyt niskie napięcie
Hello M1SLQ,

Wednesday, February 15, 2012, 10:28:41 PM, you wrote:

I przy takim napięciu nie ¶wieci kontrolka ładowania?
A w ogóle kiedykolwiek ¶wieci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

¦wieci każdorazowo po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika.

I ga¶nie?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-02-15 23:32:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
zbyt niskie napięcie
Hello Jakub,

Wednesday, February 15, 2012, 10:09:51 PM, you wrote:

wgl±da na zdychaj±cy alternator (szczotki, zwarcie w mostku
prostowniczym, uszkodzony regulator) a w krańcowym przypadku na
¶lizgaj±cy się pasek i głuchego kierowce.
ok, problem zdiagnozowany: na uruchomionym silniku napięcie na klemach = 12,2V,
I przy takim napięciu nie ¶wieci kontrolka ładowania?
A w ogóle kiedykolwiek ¶wieci? Lepiej czytaj co pisze Roman.

Ale po co? Postanowił mnie zlekceważyć i zapłaci elektrykowi za
wymianę alternatora _i_ żarówki.

Dla wyjasnienia: w starych samochodach kontrolka nie jest tylko
kontrolk±. Ona zapewnia pierwszy pr±d wzbudzenia. Bez niej altek
może się wzbudzać sam po pewnym czasie jakim¶ przypadkowym impulsem
albo resztk± namagnesowania... ale nie musi.

Zazwyczaj się wzbudza po przygazowaniu.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

zbyt niskie napięcie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona