Data: 2012-02-15 20:45:12 | |
Autor: maniac | |
zbyt niskie napięcie | |
W dniu 2012-02-14 19:24, M1SLQ pisze:
Jest sobie samochód, w którym przez kilka minut po uruchomieniu światła Sprawdź na początek wszystkie masy - przewody idące do karoserii od np. silnika czy innych elementów metalowych silnika. Problemem może być zaśniadziały kabel lub śrubka albo gwint, w który wkręca się kabel. Po rozgrzaniu auta problem znika, bo wysycha wilgoć. Później znów zawilgotnieje i masz dziwne jazdy z elektryką. Jeżeli masz możliwość sprawdź napięcie na akumulatorze przed rozruchem. Powinno wynosić około 12.50v. Włącz silnik i znów sprawdź napięcie na biegu jałowym - przy normalnych obrotach (około 800 RPM). Tutaj powinno być przy zdrowym alternatorze minimum 13.8v. Podkręć obroty do 2000 RPM, użyj do tego drugiej osoby, i zmierz znów napięcie. Powinno być równo lub więcej niż 14.4v, ale nie więcej niż 15v. I to w sumie tyle. Powodzenia. -- maniac |
|
Data: 2012-02-15 20:51:19 | |
Autor: M1SLQ | |
zbyt niskie napięcie | |
Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam |
|