zdecentrowona opona?

Data: 2009-03-28 17:37:14
Autor: R.M.
zdecentrowona opona?
Witam,
Posiadam nowa obrecz (DM24), ktore jest prawie idealnie wycentrowane, niestety pojawil sie problem z dosc stara opona, otoz krzywi sie na boki, oraz gora-dol

wiecie moze co moze byc tego przyczyna? wadliwa dentka? czy moze opona do wymiany? - bieznia jest troche zuzyta, ale chyba to nie powinno wplywac na zdecentrowanie?

pozdrawiam,
R.M.

Data: 2009-03-28 16:50:23
Autor: Jan Srzednicki
zdecentrowona opona?
On 2009-03-28, R.M. <fowerem@gmail.com> wrote:
Witam,
[...]

Całkiem możliwe, że krzywo się usadowiła. Przyjrzyj się krawędziom
opony, jak leż± w rawce. Jeżeli s± nierówno, trzeba naprostować. Jedn± z
metod jest nabicie opony do paru barów (4-6, powiedzmy) i oczywi¶cie
spuszczenie potem do nominalnego ci¶nienia.

Data: 2009-03-28 09:59:05
Autor: Saurus
zdecentrowona opona?
On 28 Mar, 17:50, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

[...]

Ja czasem układam oponę kiedy jest ledwo co napompowana ¶ciskaj±c j±
na obręczy od góry, bo zdarza się że krawędzie nie układaj± się równo
od razu.

Data: 2009-03-28 18:57:22
Autor: R.M.
zdecentrowona opona?
Jan Srzednicki wrote:
Całkiem możliwe, że krzywo się usadowiła. Przyjrzyj się krawędziom
opony, jak leżą w rawce. Jeżeli są nierówno, trzeba naprostować. Jedną z
metod jest nabicie opony do paru barów (4-6, powiedzmy) i oczywiście
spuszczenie potem do nominalnego ciśnienia.

lekko ponaciagalem krawedzie, i troche pomoglo, a nie powinno byc tak, ze opona sama powinna sie prawidlowo ulozyc?

mam nowa dentke, a czytalem, ze jesli opona jest zdecentrowana, to jedna z przyczyn moze byc to ze dentka "przekleila" sie do opony, i pomoc moze np talk lub maka, prawda to?

Data: 2009-03-28 21:39:13
Autor: PeJot ( home)
zdecentrowona opona?
R.M. pisze:
Jan Srzednicki wrote:
[...]

Powinno, ale nie jest. Wystarczy że obręcz ma zawyżony wymiar bazowy i wówczas przy zakładaniu opony trzeba się trochę pogimnastykować.

mam nowa dentke, a czytalem, ze jesli opona jest zdecentrowana, to jedna z przyczyn moze byc to ze dentka "przekleila" sie do opony, i pomoc moze np talk lub maka, prawda to?

Talk powinno się zawsze stosować w ogumieniu. O mące jeszcze nie słyszałem, ale widać za mało czytam precla :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-03-28 23:22:01
Autor: szaman
zdecentrowona opona?
PeJot ( home) wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Talk powinno się zawsze stosować w ogumieniu. O mące jeszcze nie słyszałem, ale widać za mało czytam precla :>

ja od czasu do czasui podsypujÄ™ ziemniaczanÄ….

szaman

Data: 2009-03-29 00:10:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zdecentrowona opona?
Panie szaman, prezesie pl.rec.rowery z siedzib± w
<news:gqm7uk$f0e$1news.onet.pl> przy ul....

PeJot ( home) wytworzył w szalonym umy¶le, a następnie przelał w postać elektroniczn± to, co następuje::

Talk powinno się zawsze stosować w ogumieniu. O m±ce jeszcze nie słyszałem, ale widać za mało czytam precla :>

ja od czasu do czasui podsypuję ziemniaczan±.

Potem na wyjeĽdzie zbierasz maliny i jak się zrobisz głodny - tworzysz
kisiel, co? ;-))

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-03-29 12:27:52
Autor: R.M.
zdecentrowona opona?
szaman wrote:
[...]

chyba maka sie nie nadaje, poniewaz nie jest trwala, powinien to byc raczej trwaly mineral

http://pl.wikipedia.org/wiki/Talk

Data: 2009-03-28 18:49:00
Autor: Karol J.
zdecentrowona opona?
[...]

Je¶li opona napewno dobrze siedzi, a jest juz sporo używana, to mogła się zdeformować na skutek przeci±żenia (tzw pamięć opony) lub/i jeżdżenia na zbyt małym ci¶nieniu.

Kiedy zabawiałem się w trial opony Maxxisa 26x2,35 używane na małym powietrzu i mocno zginane często nie mie¶ciły się w ramie...i była to tylko wina opony, bo koło pro¶ciutkie jak ksi±żka mówi. Wystarczyło oponę powyginać odpowiednio w przeciwn± stronę i wracała do granicy dopuszczenia do uzytku :)

Data: 2009-03-28 20:47:47
Autor: granat
zdecentrowona opona?
R.M. pisze:

Posiadam nowa obrecz (DM24), ktore jest prawie idealnie wycentrowane,

a jakie to oponki?
moje pythony na dziendobry trzeba nabic do 80psi zeby wpasowaly sie w obrecz, pozniej w zaleznosci od terenu spuszczam do 40 albo 50 psi.

granat

Data: 2009-03-28 22:52:25
Autor: Karol J.
zdecentrowona opona?
...pozniej w zaleznosci od terenu spuszczam do 40 albo 50 psi.

Rozumiem, że tyle masz jak jeĽdzisz po USA. A kiedy jeĽdzisz u nas to jakie masz ci¶nienie ?

Data: 2009-03-28 23:11:19
Autor: granat
zdecentrowona opona?
Karol J. pisze:

Rozumiem, że tyle masz jak jeĽdzisz po USA. A kiedy jeĽdzisz u nas to jakie masz ci¶nienie ?

nie rob z igly widly. podaje cisnienie za manometrem w pompce.
http://www.cyfronet.pl/rowery/ciskal.html

Data: 2009-03-29 11:59:57
Autor: Kuba Stasiak
zdecentrowona opona?
Ja mam Racing Ralph i nijak nie mogę jej ułożyć, by nie było bicia. Lata jak chce, choć obręcz prosta, nabita ci¶nieniem, ułożona, krawędzie smarowałem ludwikiem i nadal gówno ma spore, wkurzaj±ce bicia.

Data: 2009-03-29 12:15:55
Autor: smak870221WYTNIJTO
zdecentrowona opona?
Ja mam Racing Ralph i nijak nie mogę jej ułożyć, by nie było bicia. Lata jak chce, choć obręcz prosta, nabita ci¶nieniem, ułożona, krawędzie smarowałem ludwikiem i nadal gówno ma spore, wkurzaj±ce bicia.

  a spróbuj natrzeć talkiem dętkę i wewnętrzna powierzchnie opony i jej krawędzie tak żeby było białe... i co wtedy.

  smak

Data: 2009-03-29 13:56:46
Autor: Kuba Stasiak
zdecentrowona opona?

 a spróbuj natrzeć talkiem dętkę i wewnętrzna powierzchnie opony i jej
krawędzie tak żeby było białe... i co wtedy.
ok, dzieki, spróbuje.

Data: 2009-03-29 22:30:10
Autor: Wojtek
zdecentrowona opona?
Kuba Stasiak pisze:
Ja mam Racing Ralph i nijak nie mogę jej ułożyć, by nie było bicia. Lata jak chce, choć obręcz prosta, nabita ci¶nieniem, ułożona, krawędzie smarowałem ludwikiem i nadal gówno ma spore, wkurzaj±ce bicia.

Dziadostwo i tyle, Panie.
Panaracery fire xc pro w wersji najlżejszej od razu po założeniu nie bij±.
Z każ± RR, a trochę ich przerobiłem, zawsze były problemy i nigdy nie udało mi się ułożyć opony idealnie

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadaj±c prywatnie

Data: 2009-03-29 13:46:33
Autor: Karol J.
zdecentrowona opona?
Rozumiem, że tyle masz jak jeĽdzisz po USA. A kiedy jeĽdzisz u nas to jakie masz ci¶nienie ?

nie rob z igly widly. podaje cisnienie za manometrem w pompce.
http://www.cyfronet.pl/rowery/ciskal.html

Nie ma kłopotu - ja takie rzeczy w głowie...
Ale ciekawe czy kolega jest konsekwentny i powierzchnię również podaje w stopach^2, długo¶ci w calach, yardach i milach itd itd :)

Data: 2009-03-29 12:58:17
Autor: fabian
zdecentrowona opona?
Karol J. wrote:
Rozumiem, ¿e tyle masz jak je¼dzisz po USA. A kiedy je¼dzisz u nas to jakie masz ci¶nienie ?
nie rob z igly widly. podaje cisnienie za manometrem w pompce.
http://www.cyfronet.pl/rowery/ciskal.html

Nie ma kÂłopotu - ja takie rzeczy w gÂłowie...

To co siÄ™ czepiasz?

Fabian.

Data: 2009-03-29 17:33:01
Autor: Karol J.
zdecentrowona opona?
Nie ma k3opotu - ja takie rzeczy w g3owie...

To co się czepiasz?

Innym chciałem ułatwić. Puki co w naszym kraju używa się układu SI.

Data: 2009-03-29 15:53:15
Autor: Jan Srzednicki
zdecentrowona opona?
On 2009-03-29, Karol J. <qpeciarz@poczta.ONIET.pl> wrote:
Nie ma k3opotu - ja takie rzeczy w g3owie...

To co się czepiasz?

Innym chciałem ułatwić. Puki co w naszym kraju używa się układu SI.
                          ^^^^
Póki co, w naszym kraju używa się również polskiego, a nie polskawego.

Data: 2009-03-29 17:40:05
Autor: fabian
zdecentrowona opona?
Karol J. wrote:
Nie ma k3opotu - ja takie rzeczy w g3owie...
To co siĂŞ czepiasz?

Innym chcia³em u³atwiæ. Puki co w naszym kraju u¿ywa siê uk³adu SI.

Jak widzisz nie tylko. Więc z czym tu dyskutować? ;)

Fabian.

Data: 2009-03-30 09:30:59
Autor: Jan Cytawa
zdecentrowona opona?
R.M. napisał:

wiecie moze co moze byc tego przyczyna? wadliwa dentka? czy moze opona do wymiany? - bieznia jest troche zuzyta, ale chyba to nie powinno wplywac na zdecentrowanie?

Opona sie zle uklada na obreczy. Najlepszym sposobem zakladania takiej
opony jest wpuszczenie na ranty odrobiny wody z mydlem a nastepne bardzo
mocne  jej napompowanie.

Jan Cytawa

Data: 2009-03-30 18:08:43
Autor: R.M.
zdecentrowona opona?
R.M. wrote:
[...]

uzylem talku oraz mocno napompowalem - opona odrazu ladnie sie ulozyla, bez zadnego recznego naciagania

zdecentrowona opona?