zdjecie tylnego kola a przerzutka

Data: 2009-08-02 19:56:27
Autor: rfl
zdjecie tylnego kola a przerzutka
Czesc

Zlapalem gume w tylnym kole. Jesli chodzi o przerzutki to jestem
komplentym lajkonikiem:). I w zwiazku z tym mam pytanie. Czy przy zdejmowaniu/zakladaniu tylnego kola musze cos robic z
przerzutkami, czy po prostu zdejmuje i zakladam kolo nie przejmujac sie
przerzutkami?
Czy w ogole bede musial wszystko zdjac i od nowa ponaciagac itp.?

Pozdrawiam
RFL

Data: 2009-08-02 19:58:03
Autor: click
rfl pisze:
[...]

tak
zrzucic na najmniejsza

--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-08-02 20:47:57
Autor: Wooyek
> [...]
> komplentym lajkonikiem:). I w zwiazku z tym mam pytanie.
> Czy przy zdejmowaniu/zakladaniu tylnego kola musze cos robic z

tak
zrzucic na najmniejsza

To jest zlota rada, której wiekszosc ludzi nie stosuje ;) Podobnie, jak odciagniecie wózka przerzutki do tylu przy zdejmowaniu/zakladaniu.

Data: 2009-08-02 21:30:04
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
> [...]

To jest zlota rada, której wiekszosc ludzi nie stosuje ;) Podobnie, jak odciagniecie wózka przerzutki do tylu przy zdejmowaniu/zakladaniu.

I jeszcze... niektóre ramy mają dodatkową wypustkę do wieszania łańcucha.

zyga

Data: 2009-08-03 09:48:28
Autor: click
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

> [...]

I jeszcze... niektóre ramy mają dodatkową wypustkę do wieszania łańcucha.

a nie nalezy zapominac o tym, by kolo zapinac na stojaka z uprzednio wcisnietym hamplem

Data: 2009-08-02 20:14:32
Autor: reme.k
[...]

Nic nie musisz robiæ, wyci±gasz ko³o i potem wk³adasz nazad.
Byæ mo¿e bêdzie potrzebna drobna regulacja tylnej przerzutki po za³o¿eniu ko³a
ale to drobia¿d¿ek.

Data: 2009-08-02 18:31:02
Autor: Mateusz Kosibowicz
zdjecie tylnego kola a przerzutka
On Sun, 02 Aug 2009 20:14:32 +0200, reme.k wrote:

Nic nie musisz robić, wyciągasz koło i potem wkładasz nazad. Być może
będzie potrzebna drobna regulacja tylnej przerzutki po założeniu koła
ale to drobiażdżek.

Dlaczego przerzutka miałaby się rozregulować od tej procedury?:>
Takie straszenie to chyba niepotrzebne...

--
Pozdrawiam, Mateusz

Data: 2009-08-02 21:15:33
Autor: drill
zdjecie tylnego kola a przerzutka
Dlaczego przerzutka mia³aby siê rozregulowaæ od tej procedury?:>

poniewaz z rozna sila byla dokrecana sruba poprzednio i po wymianie kapcia (ew. zaciskany zacisk..)

analogicznie jak hamulec tarczowy ktory moze wymagac korekty po zdjeciu i zalozeniu kola...

Takie straszenie to chyba niepotrzebne...

zgadza sie :)

pzdr

Data: 2009-08-03 10:34:40
Autor: Micha³G
drill pisze:
[...]

Jedyne co na pewno trzeba to podregulowaæ po³o¿enie ramion hamulca v. Chociaz zak³adaj±c metod± click pewnie i to nie.
pozdrawiam
micha³

Data: 2009-08-03 10:37:41
Autor: click
Micha³G pisze:
drill pisze:
[...]

nie wiem o czym wy tu rozmawiacie
nigdy niczego nie regulowalem z powodu wyjecia/zalozenia kola
i nie widzialem nikogo, kto czynilby cos podobnego

Data: 2009-08-03 11:31:38
Autor: reme.k
[...]

A ja tak robi³em :)
Regulacja to za du¿o powiedziane, to jest czasem pó³ obrotu ¶rub± regulacyjn±
przy przerzutce lub manetce.

Data: 2009-08-03 16:20:25
Autor: Micha³G
click pisze:
Micha³G pisze:
drill pisze:
[...]

:)

jak kiedys zdejmiesz ko³o w rowerze ze skosnymi hakami to sie dowiesz o czym rozmawiamy... ;)))))

pozdrawiam
Micha³

Data: 2009-08-02 23:01:07
Autor: reme.k
zdjecie tylnego kola a przerzutka
> Nic nie musisz robi�, wyci�gasz ko�o i potem wk�adasz nazad. By� może
> b�dzie potrzebna drobna regulacja tylnej przerzutki po za�ożeniu ko�a
> ale to drobiażdżek.

Dlaczego przerzutka mia�aby si� rozregulowa� od tej procedury?:>
Takie straszenie to chyba niepotrzebne...

Piasta, zacisk i element w którym jest osadzona o¶ ko³a nie s± idealnie wykonane
i zawsze po za³o¿eniu ko³a siê to wszystko inaczej uk³ada.
Oczywi¶cie ¿e nie zawsze tak siê dzieje ale czêsto, przynajmniej u mnie.

Te¿ siê kiedy¶ zastanawia³em dlaczego po wymianie dêtki przerzutka nie chodzi
dobrze :)
A po zamontowaniu tarczowego hamulca po ka¿dym demonta¿u ko³a regulowa³em zacisk
na imbusach a¿ w koñcu zajarzy³em ¿e to daremny trud jest i teraz manipulujê
zaciskiem piasty a¿ bêdzie OK.

Data: 2009-08-02 14:33:38
Autor: Mateusz
zdjecie tylnego kola a przerzutka
to ja jeszcze dodam, ¿e ko³o wypada³oby nale¿a³oby dociskaæ
(zamozamykacz) jak rower na nim stoi a nie do góry nogami. Wtedy
dobrze sieuk³ada i nie ma problemu z klockami i sam± pozycj±
wolnobiegu/kasety.

Data: 2009-08-03 09:49:33
Autor: click
Mateusz pisze:
[...]

wlasnie
a przed zacisnieciem zacisku, zacisnac hampel

Data: 2009-08-03 13:54:25
Autor: dobrov
click pisze:
Mateusz pisze:
[...]

Kurde ja jaki¶ profan jestem i w dodatku maj±cy chyba nadmiar szczê¶cia
w tych sprawach. Zawsze zaciskam bez hampla i z ko³em do góry, nigdy
siê nic z³ego nie dzieje ani z tarcz± ani przerzutk± :)

Data: 2009-08-03 14:05:23
Autor: click
dobrov pisze:
click pisze:
Mateusz pisze:
[...]

nie martw sie
tez tak zazwyczaj robie ;)

Data: 2009-08-03 22:04:11
Autor: rfl
zdjecie tylnego kola a przerzutka
niedziela, 2 sierpnia 2009 19:56 - rfl

[...]

Ok. Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Teraz pewnie sobie poradze.

Pozdrawiam

zdjecie tylnego kola a przerzutka