zdjęcie z fotoradaru, wskazanie kierującego

Data: 2010-08-20 13:51:13
Autor: PesTYcyD
zdjęcie z fotoradaru, wskazanie kierującego
W dniu 2010-08-20 13:47, Kris pisze:
W związku z tym że nie potrafia mu doręczyć mandatu uznali ze ja nie
wskazłem sprawcy wykroczenia
Co o tym sądzicie?
Moim zdaniem wskazałem im konkretna osobe i ich obowiazkiem jest ja
skutecznie ukarać.

Mandatem można karać tylko osobę winną wykroczenia / złamania przepisów a nie sąsiada, matkę czy substytutu sprawcy. Nie jesteś odpowiedzialny wykroczenia więc mandat się nie należy. A to czy mogą doręczyć mandat sprawcy czy też nie wisi ci i powiewa. Jest to klasyczne wyłudzanie / oszustwo.

Data: 2010-08-20 13:59:42
Autor: Kris

Użytkownik "PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> napisał w wiadomości news:i4lq7j$182$1news.onet.pl...
[...]

Tak tez im mówiłem ale oni tweirdzili ze nie dostałem mandatu za wykroczenie w ruchu drogowym tylko za niewskazanie sprawcy tego wykroczenia. A moim zdaniem wskazałem konkretna osobę.

Krzysiek

Data: 2010-08-20 14:03:33
Autor: Liwiusz
Kris pisze:

[...]

   Tak właśnie jest.

>A moim zdaniem wskazałem konkretna osobę.

   Jest różnica pomiędzy wskazaniem Jamesa Bonda, a Jana Kowalskiego (istniejącego wraz z peselem, którego nawet sobie odnaleźli w bazie). Obronienie się zatem przed sądem nie jest niemożliwe ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-20 14:11:25
Autor: Kris

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4lqun$2vf$1news.onet.pl...

  Jest różnica pomiędzy wskazaniem Jamesa Bonda, a Jana Kowalskiego (istniejącego wraz z peselem, którego nawet sobie odnaleźli w bazie). Obronienie się zatem przed sądem nie jest niemożliwe ;)

Ale wskazłem im konkretna osobe faktycznie tą która prowadziła samochód, tylko ze nie podałem im adresu pod któryu maja wysac mandat. Wysłali na adres zameldowania ale dostali info ze juz tam nie mieszka.
A jesli jest tak jak piszesz to czy ja udostępniając komyus samochó musze sledzic później gdzie ta osoba mieszka i co robi?
Jak korzystała z mojego auta mieszkała u mnie. Po urlopie wyjechała i nie znam jej aktualnego miejsca pobytu. Znałem jej miejsce pobytu w momencie gdy udostepniłem auto, czy musze znac jej dalsze losy.
Może błędem było ze w oświadczeniu dla SM nie wpisalem adresu zameldowania- ale takiej informacji oni nie wymagali- chcieli adres do doręczeń.
Zresztą adres zamekldowania sobie ustalili sami i opotwierdzili ze nie jest to fikcyjna osoba

Krzysiek

Data: 2010-08-20 14:12:15
Autor: PesTYcyD
W dniu 2010-08-20 14:03, Liwiusz pisze:
Kris pisze:
Jest różnica pomiędzy wskazaniem Jamesa Bonda, a Jana Kowalskiego
(istniejącego wraz z peselem, którego nawet sobie odnaleźli w bazie).
Obronienie się zatem przed sądem nie jest niemożliwe ;)

Mniejsza o to. Jeżeli może udowodnić że tego dnia nie było go w tym miejscu (np rachunki za hotele na barbados) to i tak nie powinien płacić mandatu. Bo mandat jest wystawiany za wykroczenie. Jeżeli wykroczenia nie popełnił to nie ma podstaw do karania mandatem karnym.

Data: 2010-08-20 14:14:27
Autor: Kris

Użytkownik "PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> napisał w wiadomości news:i4lrf2$52n$1news.onet.pl...
W dniu 2010-08-20 14:03, Liwiusz pisze:
Mniejsza o to. Jeżeli może udowodnić że tego dnia nie było go w tym miejscu (np rachunki za hotele na barbados) to i tak nie powinien płacić mandatu.

To akurat moge udowodnic bez problemu. W tym czasie byłem w pracy kilkaset kilometrów dalej

Bo mandat jest wystawiany za wykroczenie. Jeżeli wykroczenia nie popełnił to nie ma podstaw do karania mandatem karnym.
Ale nie dali mi mandatu za wykroczenie tylko za niewskazanie sprawcy.
Podanie peselu, nr dowodu, imienia nazwiska to jest niewskazanie sprawcy?

Krzysiek

Data: 2010-08-20 16:03:09
Autor: witek
Kris pisze:
[...]

Ale w jakim miejscu?
To nie jest mandat za przekoczenie predkosci tylko za niewskazanie komu powierzyl pojazd.

Poczytaj archiwum grupy.
Generalnie to co napisali starszacy, ma sens tylko, ze nie w tym przypadku.
To nie jest niewskazanie nikogo, lub wskazanie fikcyjnej osoby.
On wskazal konkretna istniejaca osobe.
Jej odnalezienim ma sie juz zajac policja, tylko straszaki chca sobie ulatwic robote i zamknac sprawe.

Data: 2010-08-20 23:49:34
Autor: SDD
[...]

A swoja szosa - ciekawe co by bylo, gdyby tak wskazac jakiegos niedawno zmarlego - aczkolwiek w chwili robienia zdjecia zyjacego i nie bedacego obloznie chorym oraz potrafiacego prowadzic samochod (majacego prawo jazdy) - znajomego, krewnego?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-08-21 22:24:33
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:i4mt9b$r86$1news.onet.pl...

[...]

Sądzę, że w praktyce nic - przeszłoby pewnie. Ba, taką osobę można wskazać jako nie kierującą, tylko tę, której powierzono samochód.

Data: 2010-08-20 16:00:12
Autor: witek
PesTYcyD wrote:
[...]

no właśnie jest winny wykroczenia.
Niewskazania osoby, której powierzył pojazd.
I za to dostał mandat. Nie za przekroczenie prędkości.
Jak juz mu odpisalem.
Powinien odmowic przyjacia tego mandatu.

zdjęcie z fotoradaru, wskazanie kierującego