zdjęcie z podróży

Data: 2009-08-29 22:01:17
Autor: Andrzej
zdjęcie z podróży
Witam,

dostałem pamiątkowe zdjęcie z podróży autem z prośbą o wskazanie kierującego. przysłali mi zdjęcie, świadectwo hoomologacji fotoradaru, także wszystko wygląda na ok. moją wątpliwość budzi jedynie fakt, że pismo nie zostało wystosowane przez policję a przez straż miejską z miejscowości w której fotka była zrobiona.

i teraz podstawy prawne podają:
/art 6 ust 1 pkt 3c - Polecenia lub sygnały może dawać uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze: strażnik gminny (miejski);/

/art 78 ust 4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec./

/art 80c ust 1 pkt 10a: Dane lub informacje zgromadzone w ewidencji udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań, następującym podmiotom, z zastrzeżeniem ust. 2: a) strażom gminnym (miejskim);/

/art 100c ust 1 pkt 8a: 1. Dane zgromadzone w ewidencji udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań, następującym podmiotom: a) strażom gminnym (miejskim);/

imho te 4 powyższe przepisy nie wskazują SM jako podmiotu uprawnionego do kontroli ruchu, ale już prędzej art 129b: 1. Kontrola ruchu drogowego w gminach lub miastach, które utworzyły straż gminną (miejską) może być wykonywana przez strażników gminnych (miejskich).

i teraz, czy jak im wyślę dane osoby kierującej, to czy SM może wystawić mandat, czy skieruje sprawę do sądu/policji?
jakie są wasze doświadczeniw takich przypadkach?

dzieki, pozdrawiam

zdjęcie z podróży