zdrowie dzieci w górach

Data: 2010-02-23 20:16:18
Autor: Grzegorz
zdrowie dzieci w górach
Hello igor.szwedzinski@gmail.com !:
czołem,

w lato planuję wybrać się z moim synem (8 lat) w Alpy na trasę w
Wysokich Taurach: w sumie około 5 dni wędrówki na wysokości średnio
ok. 2500 m. n. p. m. Jak byłem mały pamiętam, że moi rodzice mieli
obiekcje co do zabierania mnie w wyższe partie gór ze względu na
obowiązującą wówczas teorię o negatywnym wpływie wysokości na zdrowie
dzieciaków.

Mam pytanie do medyków: czy mogę bez krępacji zabrać dziecko na
tygodniową wycieczkę w rejon 2500 m?

Medykiem nie jestem, ale ....

Mój synek w wieku 8 lat bezproblemowo przetrzymywał wycieczki na ok. 2500, mieszkanie na ok. 1100.

Ale znam przypadek, kiedy dziecko w czasie pobytu na 1100 dostawało częstych krwotoków z nosa ....

Ale - przelot samolotem, to takie ciśnienie, jak na ok. 2500 m npm.

Poza tym - każde dziecko jest inne. Proponuję po prostu przyjrzeć się, podpytywać o bóle głowy itd. Jak będzie OK, to dobrze. Jednak młody organizm szybciej reaguje na wysokość.

Ale najważniejsze - to wysokość, na której będziecie nocować. Wtedy organizm się przecież regeneruje.

pzdrw.
--
Grzegorz

zdrowie dzieci w górach