zenit - naprawa

Data: 2015-05-04 18:20:48
Autor: Zbyszek
zenit - naprawa
W dniu 2015-05-04 o 15:43, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
Znajomy odkurzyl swojego zenita.
Okazalo sie ze wypadla mu jakas srubka, ktora blokuje pierscien
ustawania czulosci filmu. Te srubke mozeby i sam wkrecil, ale nie wie,
gdzie zafiksowac zeby czulosc ustawiona zagadzala sie z rzeczywista.

Czy gdzie na linii Warszawa-Kielce-Krakow-Zakopane jest jakis serwis
spejalizujacy sie w zenitach ktoryby to od reki naprawil i ile to moze
kosztowac?

Tak, wiem, ze ceny sprawnych zenitow na allegro sa bardzo niskie.

Ceny niskie, ale pytanie dotyczy pomocy w naprawie, więc jedyny szybki pomysł, jaki przychodzi mi do głowy, żeby zrobić to tanio, to drugi, najlepiej identyczny Zenit, albo też konsultacja przez net - na pewno ktoś ma taki model i na pewno może przesłać zdjęcie ustawienia pierścienia albo doradzić, jak to zrobić.
Bo koszt naprawy to pewnie z kilkadziesiąt zł...

fotonyf

-- -

Data: 2015-05-04 16:01:45
Autor: dagon0@vp.pl
zenit - naprawa
W dniu poniedziałek, 4 maja 2015 18:20:52 UTC+2 użytkownik Zbyszek napisał:
> [...]

Bo koszt naprawy to pewnie z kilkadziesiąt zł...

Jeżeli śrubka nie zginęła, to można A) zdjąć pierścień i zobaczyć gdzie jest ślad po śrubce lub dziura na nią
B) posłużyć się światłomierzem zewnętrznym- może być dowolny aparat byle dało się odczytać czas przysłonę i ISO. jak te dwie pierwsze się zgodzą na aparacie jednym i drugim, kręcąc wyłącznie czułością, to fiksujemy.
Pozdrawiam Marcin
PS Uwaga na kuleczkę odpowiadającą za przeskoki.

zenit - naprawa