"żenująco niskie odszkodowanie" - podstawa prawna

Data: 2011-01-23 20:09:17
Autor: Johnson
"żenująco niskie odszkodowanie" - podstawa prawna
Piotrek pisze:
Mógłby ktoś napisać na podstawie jakiej ustawy/przepisu rodziny ofiar wypadku w Smoleńsku mają zainkasować po ćwierć miliona albo więcej? Jak zwykle forsa

O ile to że jakieś tam pieniądze się należą to nie jest wcale dziwne, to że "żont" proponuje pieniądze bez zrzeczenia się dalszych roszczeń to jest dopiero idiotyzm. Drugim idiotyzmem jest to że wszystkim po równo.

--
@2011 Johnson
Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

Data: 2011-01-24 09:51:13
Autor: niusy.pl
"żenująco niskie odszkodowanie" - podstawa prawna

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl>

[...]

A czemu miałoby nie być po równo ???

Data: 2011-01-24 10:52:45
Autor: Johnson
niusy.pl pisze:

A czemu miałoby nie być po równo ???

Bo to nie komunizm.
Czemu ludzie nie są równego wzrostu, równej wagi, równej inteligencji, itp ...

Data: 2011-01-24 12:12:08
Autor: niusy.pl
[...]

Bo nie są a strata bliskiego ta sama u każdego

Data: 2011-01-24 12:17:07
Autor: Johnson
niusy.pl pisze:

Bo nie są a strata bliskiego ta sama u każdego

Głupoty gadasz i tyle.

Data: 2011-01-25 10:09:30
Autor: niusy.pl
"żenująco niskie odszkodowanie" - podstawa prawna

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl>

Bo nie są a strata bliskiego ta sama u każdego

Głupoty gadasz i tyle.

Że strata bliskiego nie jest taka sama ?

Data: 2011-01-25 09:39:11
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 25 Jan 2011 10:09:30 +0100, niusy.pl napisał(a):

Bo nie są a strata bliskiego ta sama u każdego

Głupoty gadasz i tyle.

Ĺťe strata bliskiego nie jest taka sama ?

Oczywiście. Czymś innym jest strata wujka, czymś innym ukochanej kobiety, czymś innym małego dziecka dla kochającej matki, etc.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-01-25 12:17:48
Autor: niusy.pl
"żenująco niskie odszkodowanie" - podstawa prawna

UĹźytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem>

Ok

Data: 2011-01-25 13:57:23
Autor: Johnson
"żenująco niskie odszkodowanie" - podstawa prawna
Olgierd pisze:

Bo nie sÄ? a strata bliskiego ta sama u kaĹźdego
GĹ?upoty gadasz i tyle.
Ĺťe strata bliskiego nie jest taka sama ?

OczywiĹ?cie. CzymĹ? innym jest strata wujka, czymĹ? innym ukochanej kobiety, czymĹ? innym maĹ?ego dziecka dla kochajÄ?cej matki, etc.

A niektórzy co mieli kochanka/kochankę i zamierzali się przykładowo rozwieść do jeszcze winni dopłacić ...

Data: 2011-01-25 18:59:41
Autor: niusy.pl
[...]

Do czego ? Równie dobrze możnaby oczekiwać od sądu, że medale będzie dawał za dobre sprawowanie...

Data: 2011-01-24 14:09:11
Autor: mvoicem
(24.01.2011 12:12), niusy.pl wrote:

[...]

Ale to odszkodowanie jest nie zadośćuczynienie. Odszkodowanie jest za
szkody. Zaś szkody są różne.

p. m.

Data: 2011-01-24 14:15:12
Autor: Johnson
mvoicem pisze:

Ale to odszkodowanie jest nie zadośćuczynienie. Odszkodowanie jest za
szkody. Zaś szkody są różne.

To akurat jest zadośćuczynienie (tzn. to chce dać żont).
Ale krzywda ludzka też jest stopniowalna.

Data: 2011-01-25 10:20:35
Autor: niusy.pl
[...]

No właśnie, tak mi się wydaje, że to zadośćuczynienie raczej niż odszkodowanie.

Ale krzywda ludzka też jest stopniowalna.

Z jednego wypadku w którym wszyscy zginęli ???

Data: 2011-01-25 14:00:19
Autor: Johnson
niusy.pl pisze:

Z jednego wypadku w którym wszyscy zginęli ???

Naprawiana nie jest krzywda tych co zginęli tylko tych co żyją.
A żyli i żyją rożnie, niektórzy pewnie jak pies z kotem. Inni stracili kogoś kto i tak za rok-10 lat miał umrzeć, bo był stary a inni kogoś z kim mogliby sobie jeszcze żyć z 50 lat. Itd ... itd ... tysiące rożnych okoliczności - więc nie powinno być po równo.

Data: 2011-01-25 18:58:07
Autor: niusy.pl
[...]

I co z tego ? Równie dobrze mogliby się pogodzić i wpaść pod samochód z własnej winy.

tysiące rożnych okoliczności - więc nie powinno być po równo.

Wyobrażam sobie, że można jakieś wymyślić, ale te mnie akurat zupełnie nie przekonują i myślę, że byłoby źle gdyby przekonywały sąd, bo to premiowałoby cwanych a nie poszkodowanych.

Data: 2011-01-26 19:13:40
Autor: Johnson
niusy.pl pisze:

[...]

I co z tego ?

No i co ja mam powiedzieć? Powiem tak: głupio myślisz i tyle.

Data: 2011-01-24 14:26:09
Autor: Maddy

UĹźytkownik "Johnson"<johnson@nospam.pl>

[...]

A zadośćuczynienie to niby za co jest?

Za Słownikiem Języka Polskiego PWN:

Zadośćuczynienie - moralne lub materialne odszkodowanie

Zadośćuczynić - wynagrodzić krzywdę lub naprawić szkodę

polska języka, trudna języka....

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-01-24 14:24:13
Autor: Massai
"Ĺźenujaco niskie odszkodowanie"
Maddy wrote:

> jest za szkody. Zaś szkody są różne.

A zadośćuczynienie to niby za co jest?

Za krzywdę moralną, cierpienie etc - takie "trudno wycenialne" straty.
Odszkodowanie jest za szkodę, czyli za wycenialną stratę majątkową.

Dlatego też często możesz przeczytać w wyroku "zasądza się
odszkodowanie w wysokości x pln (np. za koszty leczenia oraz utratę
zarobków), oraz zadośćuczynienie w wysokości y pln (za cierpienia)".

polska języka, trudna języka....

Tiaa.
Jak się nie odróżnia odszkodowania od zadośćuczynienia, to
naprawdę - na grupie .prawo nie wypada się wyrywać do udzielania
porad.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-24 14:38:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-24 14:26, Maddy pisze:

polska języka, trudna języka....

Czerpiesz wiedzę prawniczą ze słownika języka polskiego?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-25 10:17:21
Autor: niusy.pl
"żenująco niskie odszkodowanie" - podstawa prawna

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com>

[...]

Jeśli to istotnie odszkodowanie to ... gdzie te straty w wysokości aż 250tys ?

"żenująco niskie odszkodowanie" - podstawa prawna