zerwana sruba - patenty?

Data: 2012-03-09 07:58:29
Autor: Bartek
zerwana sruba - patenty?
wczoraj zabralem sie za odkrecenie pokrywy zaworow w aucie siostry,
i dwie sruby doslownie po przylozeniu klucza strzelily w zasadzie bez nacisku.

na zewnatrz wystaje okolo cm sruby. jakies patenty co do wykrecania macie?
wiem, o mozliwosci przyspawania nakretki, ale spawarki nie mam, wiec może jakie¶ inne metody, domowe?
albo jakies fajne pomoce naukowe do tych celow?

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2012-03-09 08:20:09
Autor: AZ
zerwana sruba - patenty?
On 03/09/2012 07:58 AM, Bartek wrote:
[...]

Popsikać jakim¶ szuwaksem, wiertarka i wykrętak.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-09 08:58:38
Autor: Tomasz Pyra
zerwana sruba - patenty?
On Fri, 9 Mar 2012 07:58:29 +0100, Bartek wrote:

[...]

Jeżeli strzeliły bez nacisku to może wystarcz± szczypce samozaciskowe?
Albo nadpiłowanie kikuta w pionie i próba dużym ¶rubokrętem?
Na 1cm gwintu możesz jeszcze spróbować przykręcić w±sk± nakrętkę,
skontrować j± za pomoc± drugiej i wykręcać obie na raz.
Nakrętkę można też przykleić do gwintu (np. poxipolem).

Powyższe powinny się udać jeżeli gwint nie jest jako¶ mocno zapieczony.
Być może po urwaniu łba ¶ruba już się wyluzowała na tyle że uda się takimi
metodami. Można jeszcze postukać z czuciem młotkiem w t± ¶rubę

Ale jednak przyspawanie nakrętki to najlepszy pomysł.

Data: 2012-03-09 09:49:42
Autor: -wytnij-
zerwana sruba - patenty?
W dniu 2012-03-09 08:58, Tomasz Pyra pisze:
On Fri, 9 Mar 2012 07:58:29 +0100, Bartek wrote:

Jeżeli strzeliły bez nacisku to może wystarczą szczypce samozaciskowe?
Albo nadpiłowanie kikuta w pionie i próba dużym śrubokrętem?
Na 1cm gwintu możesz jeszcze spróbować przykręcić wąską nakrętkę,
skontrować ją za pomocą drugiej i wykręcać obie na raz.
Nakrętkę można też przykleić do gwintu (np. poxipolem).

Powyższe powinny się udać jeżeli gwint nie jest jakoś mocno zapieczony.
Być może po urwaniu łba śruba już się wyluzowała na tyle że uda się takimi
metodami. Można jeszcze postukać z czuciem młotkiem w tą śrubę

Ale jednak przyspawanie nakrętki to najlepszy pomysł.

Początkowe rady można spróbować, ale przyspawanie nakrętki jest to z dobry pomysł, ale z wykonaniem może być problem przy śrubie M6 czy M5 bo przeważnie pokrywy zaworów takimi są przykręcane :)

Data: 2012-03-09 09:50:29
Autor: Ukaniu
zerwana sruba - patenty?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:2qgdelqmb3hb$.25ilcnufjy99.dlg40tude.net...
Ale jednak przyspawanie nakrętki to najlepszy pomysł.

Z kilku powodów - m. in. z tego że ¶ruba się nagrzeje solidnie a to też pomaga.
Warto wcze¶niej też przylutować od góry z czuciem młotkiem.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2012-03-09 10:50:08
Autor: amos
zerwana sruba - patenty?
On 9 Mar, 09:50, "Ukaniu" <l99ukaszWYWA...@gazeta.pl> wrote:

Warto wcze¶niej też przylutować od góry z czuciem młotkiem.

Lutowanie mlotkiem? Powiedz o tym cos wiecej :)

--
zdrowka
amos

Data: 2012-03-09 20:15:15
Autor: Cavallino
zerwana sruba - patenty?

Użytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5e567d69-a281-4b80-b066-1959ab43b31b@l16g2000vbl.googlegroups.com...
On 9 Mar, 09:50, "Ukaniu" <l99ukaszWYWA...@gazeta.pl> wrote:

Warto wcze¶niej też przylutować od góry z czuciem młotkiem.

Lutowanie mlotkiem? Powiedz o tym cos wiecej :)

Załamuj± mnie ludzie bior±cy dosłownie każd± wypowiedĽ (i dodanie głupiego u¶mieszka nic tu nie zmienia).
Pewnie jak Clarkson nawija, że samochód zapewnia komfort, zbliżony do fortepian na brukowanej drodze, to niektórzy zaczynaj± się zastanawiać, któr± konkretnie drog± jechał rzeczony fortepian?

Data: 2012-03-11 10:49:56
Autor: Kurzu
zerwana sruba - patenty?

[...]

:)

Pozdrawiam
Kurzu

Data: 2012-03-09 21:37:02
Autor: J.F
zerwana sruba - patenty?
Użytkownik "amos"  napisał w wiadomo¶ci
On 9 Mar, 09:50, "Ukaniu" <l99ukaszWYWA...@gazeta.pl> wrote:
Warto wcze¶niej też przylutować od góry z czuciem młotkiem.

Lutowanie mlotkiem? Powiedz o tym cos wiecej :)

Nie wiesz ? Niedouczony jestes :-)
http://www.sjp.pl/lutowa%E6

Lutowac mozna lutownica, zwana tez czasem kastetem, ale mozna i mlotkiem

J.

Data: 2012-03-11 18:40:02
Autor: Grejon
zerwana sruba - patenty?
W dniu 2012-03-09 19:50, amos pisze:
On 9 Mar, 09:50, "Ukaniu"<l99ukaszWYWA...@gazeta.pl>  wrote:

Warto wcze¶niej też przylutować od góry z czuciem młotkiem.

Lutowanie mlotkiem? Powiedz o tym cos wiecej :)

Pana Waldka nie znasz?

http://www.youtube.com/watch?v=w0TyP93W22c

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-03-09 10:00:02
Autor: Bartek
zerwana sruba - patenty?
[...]

niejedn± już zerwałem, ale wczoraj się zdziwiłem. poprostu dotkn±lem klucza, strzał i pozamiatane. kto¶ kto przykręcał miał farta;)

 to może wystarcz± szczypce samozaciskowe?

też tak kombinuję.

Albo nadpiłowanie kikuta w pionie i próba dużym ¶rubokrętem?

nie chce trochę syfić tak w tej okolicy.

Na 1cm gwintu możesz jeszcze spróbować przykręcić w±sk± nakrętkę,
skontrować j± za pomoc± drugiej i wykręcać obie na raz.

to też już w planie.

Nakrętkę można też przykleić do gwintu (np. poxipolem).

pozostałe mocno nie siedziały więc to też pomysł.

przyspawanie powinno się udać, ale muszę sci±gn±ć kolegę ze sprzętem, a to wiadomo troche problem.
dzisiaj  zerknę na to na spokojnie bo wczoraj odpusciłem jak tylko zobaczyłem co się stało.
:)

No dzięki panowie, jednak co kilka pomysłów w jednym miejscu to kilka pomyslow - zawsze kto¶ co¶ nowego  pode¶le - dzięki.

jescze jeden problem mnie czeka - zakup ¶rub;)
co wcale nie jest takie łatwe jak by się wydawało.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2012-03-09 14:32:48
Autor: Sebastian Kaliszewski
zerwana sruba - patenty?
Tomasz Pyra wrote:
Nakrętkę można też przykleić do gwintu (np. poxipolem).

Hmm, z jednej strony klej do gwintów (permanentny, zwyczajowo czerowony) powinien lepiej złapać, a z drugiej to on lubi wciekać w szpary wszelakie i mógłby wej¶ć w otwór z którego kikut wystaje i tam też skleić na stałe...

pzdr
\SK

Data: 2012-03-09 09:53:07
Autor: ag
zerwana sruba - patenty?
W dniu 2012-03-09 07:58, Bartek pisze:
[...]

Popsikac jakims szuwaksem albo plynem hamulcowym kilka kropel. Koncowke sruby zapilowac na plasko, tak zeby mozna bylo chywcic jakims kluczem.

--
KIA SPORTAGE
rs2008begin:vcard

Data: 2012-03-09 09:57:41
Autor: Adam Wysocki
zerwana sruba - patenty?
Bartek <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> wrote:

na zewnatrz wystaje okolo cm sruby. jakies patenty co do wykrecania macie?

Mors.

http://www.autonarzedzia.com.pl/files/fotob/fotob-1167.jpg
http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&order=p&string=mors+klucz

Nie raz pomogło :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-03-09 10:50:00
Autor: Albercik
zerwana sruba - patenty?
W dniu 09.03.2012 07:58, Bartek pisze:
[...]

Najpierw sprawdĽ czy jakim¶ kluczem zaciskowym, typu klucz do rur, ale w miniaturze, nie pójdzie. Jak się będzie ¶lizgać, to pilnikiem/szlifierk± trzeba by j± na kwadrat przerobić i kluczem płaskim potraktować. Doszlifuj tak aby luzu nie było i boki były równoległe, bo jak klucz objedzie to będzie koniec eksperymentu. Trochę to będzie "opiłkogenne" - trzeba by najpierw jako¶ zabezpieczyć żeby syf do silnika nie wleciał...

Data: 2012-03-09 11:22:56
Autor: Marek P.
zerwana sruba - patenty?

Użytkownik "Bartek" <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:jjc9mg$9jl$1node2.news.atman.pl...
wczoraj zabralem sie za odkrecenie pokrywy zaworow w aucie siostry,
i dwie sruby doslownie po przylozeniu klucza strzelily w zasadzie bez nacisku.

na zewnatrz wystaje okolo cm sruby.

Klucz ¶ciskany

Data: 2012-03-12 16:10:16
Autor: Bartek
zerwana sruba - patenty?
No to..... powiem co i jak:)
w dniu kiedy sci±gałem pokrywę nie miałem czasu - i jak zobaczyłem co się dzieje zostawiłem temat.

po napisaniu na grupę, do garazu.
biorę ¶rubę w palce... i wykręcam.
drug±..... tak samoo:)
pięknie. :) kto¶ we wloszech pomyslal produkujac to w ten sposob - obie sruby urwaly sie w miejscu gdzie gwint sie konczy, dalej jest nie gwintowana czesc.

dzisiaj kupilem sruby 8.8 i idę montować.;)

jeszcze muszę dokręcić to z moca ~8, ale bez klucza.... ;) dam radę.

dzięki za pomoc.

pewnie sie przyda innym jak będ± szukać.

--
Pozdrawiam, Bartek

zerwana sruba - patenty?