zerwanie umowy z TPsa: zapłacić czy pojść na udry

Data: 2010-07-22 15:46:22
Autor: Tadeusz Smal
zerwanie umowy z TPsa: zapłacić czy pojść na udry
Witam

Będąc przekonany,że mamy już z TPsa umowę na czas określony
odjeliśmy decyzję o zmienie operatora internetu oraz telefonu
Po paru miesiącach TPsa dokopała się, że był jakiś aneks
i przysłała mi karną fakturę za zerwanie umowy na kwotę około 1700zł.
Będzie coprawda jeszcze postępowanie mediacyjne UKE ale nie sądzę aby
TPsa odpuściło.

Jednak w tej sprawie jest parę niuansów:
- umowa była na mnie ale aneks ja przedłużający podpisała Moja Żona
   swoim imieniem i wydaje mi się,że można się zastanawiać czy aneks ten jest z prawnego punktu widzenia ważny ?

- przyjmując ,ze jednak aneks jest ważny i miałem wiążącą umowę
to upoważnienie na załatwienie formalności dla nowego operatora
oraz nową umowę również podpisała moja Żona .
O ile ankes podpisała swoim imieniem to nową umowę oraz upoważnienie
przedstawiciel handlowy z którym wypełniała papiery polecił podpisać jej moim imieniem.
Tak zrobiła i z formalnego punku widzenia jest więc oszustwo
i sprawa karna dla Żon o ile mi sie wydaje.
Czym zagrozone może być takie coś jak TPsa
zrobi mojej Żonie sprawę karną tzn czy taniej jest zaplacic te 1700zl czy tez jednak pójść na udry z TPsa

- następna sprawa to zakres upowaznienia tzn
czy takie ogólne upoważnienie do załatwienia formalności w opisanej w umowie sytuacji,ze mam umowę na czas nieokreślony czyli 30 dniowy okres wypowiedzenia daje prawo do działania w sytuacji gdy miałem jednak umowę   na czas określony i jej zerwanie związane było z karami.

Prosiłbym o sugestie co będzie mniej bolesne

Z pozdrowieniami
Tadeusz Smal

Data: 2010-07-22 10:16:47
Autor: witek
Tadeusz Smal wrote:
[...]

jak sie wyda to sprawe karną ma z urzędu. Dostanie 2 lata. Na 99.9% w zawieszeniu co nie zmienia faktu, ze bedzie karana. Nie daj boże jak jest nauczycielką, to straci pracę.
Można liczyć na małą szkodliwość społeczną czynu. Ale to jak rzut monetą.
Przy takim oborcie sprawy zapłacić i siedziec cicho.

Data: 2010-07-22 17:40:40
Autor: TomekK

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:i29nd1$j04$2inews.gazeta.pl...
Tadeusz Smal wrote:
[...]

Pracownik TP S.A. też będzie zagrożony karą za fałszerstwo w takiej samej
wysokości, ale mimo wszystko nie ryzykowałbym.

Data: 2010-07-26 00:45:29
Autor: Tadeusz Smal
zerwanie umowy z TPsa: zap������ ���������������� �
TomekK pisze:
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:i29nd1$j04$2inews.gazeta.pl...
Tadeusz Smal wrote:
O ile ankes podpisaÂła swoim imieniem to nowÂą umowĂŞ oraz upowaÂżnienie
przedstawiciel handlowy z ktĂłrym wypeÂłniaÂła papiery poleciÂł podpisaĂŚ jej moim imieniem.
Tak zrobiÂła i z formalnego punku widzenia jest wiĂŞc oszustwo
i sprawa karna dla ÂŻon o ile mi sie wydaje.
Czym zagrozone moÂże byĂŚ takie coÂś jak TPsa
zrobi mojej ¯onie sprawê karn¹ tzn czy taniej jest zaplacic te 1700zl czy tez jednak pójœÌ na udry z TPsa
jak sie wyda to sprawe karnÂą ma z urzĂŞdu. Dostanie 2 lata. Na 99.9% w zawieszeniu co nie zmienia faktu, ze bedzie karana. Nie daj boÂże jak jest nauczycielkÂą, to straci pracĂŞ.
Mo¿na liczyÌ na ma³¹ szkodliwoœÌ spo³eczn¹ czynu. Ale to jak rzut monet¹.
Przy takim oborcie sprawy zapÂłaciĂŚ i siedziec cicho.

Pracownik TP S.A. teÂż bĂŞdzie zagroÂżony karÂą za faÂłszerstwo w takiej samej
wysokoÂści, ale mimo wszystko nie ryzykowaÂłbym.
:)
nie tyle TPsa a Netii
:)
Postanowiłem pojść na udry z TPsa
i zaskarżyć nie tylko tryb ale sam fakt rozwiązania umowy
Dotarły do mnie w piątek kopie wszystkich podpisane przez Żonę papierów
min jest to upoważnienie do rozwiązania umowy ale na Neostradę , która obowiązywała do 30.09.2009
W listopadzie 2009 kiedy na podstawie tego upowaĹźnienia i zlecenia
( tez wystawionego dla Neostrady) mieliśmy z TPsa umowę na Multipakiet.
TPsa przyjęła od Netii upoważnienie oraz inne pisma związane z przejściem nie na tę usługę jaką świadczyli i rozwiązali ze mną na ich podstawie umowę naliczając kare za zerwanie umowy.
Wydaje mi sie,ze to ich problem,że przyjęli takie dokumenty
Teraz ja zasadniczo mam prawo dochodzić rozszczeń z tytułu
nieuzasadnionego zaprzestania wykonywania usługi .
W  zleceniu było o zachowaniu okresu wypowiedzenia ale TPsa
wyłaczyła mi internet bez zapowiedzenia i uprzedniej informacji
zamiast z ostatnim dniem miesiaca juĹź po 5 tego
Na złożoną w tej sprawie reklamacje odpisali mi, że zrobili
to na podstawie umów jakie mają z operatorami.
Wydaje mi się, że skoro sprawa dotyczy umowy między TPsa a mną
to obowiązują nas zasady ujęte w naszej umowie a nie tymi dodatkowymi między TPsa a Netia

z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

Data: 2010-07-22 15:50:48
Autor: Johnson
Tadeusz Smal pisze:

- umowa była na mnie ale aneks ja przedłużający podpisała Moja Żona
  swoim imieniem i wydaje mi się,że można się zastanawiać czy aneks ten jest z prawnego punktu widzenia ważny ?

To żona zapłaci karę umowną, co za różnica ;) - art. 30 krio.

Masz haka na żonę.

--
@2009 Johnson

zerwanie umowy z TPsa: zapłacić czy pojść na udry