zestaw DVD do samochodu

Data: 2010-07-02 15:02:42
Autor: LEPEK
zestaw DVD do samochodu
Witam,

Zaczynam się rozglądać za zestawem DVD do samochodu do oglądania filmów przez pasażerów tylnej kanapy.

Zanim zacznę przebierać proszę o wskazówki, na co zwracać uwagę, jakich rozwiązań unikać, co się przydaje, itp. Wszelkie uwagi będą bezcenne.

Poziom cenowy - raczej niski. Na tą chwilę nie potrafię określić, bo ważne, żeby technicznie było akceptowalne. Pasażerów jest dwójka. Zestaw ma być "przenoszalny". Źródło danych - najlepiej płyty DVD.

Zastanawiam się, co lepsze: jeden odtwarzacz z pojedynczym monitorem montowany po środku na podsufitce (to jest na rzepy?), czy może odtwarzacz z monitorem + dodatkowy monitor montowane na zagłówki.

Pomożecie?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-07-02 15:14:33
Autor: glang
zestaw DVD do samochodu
[...]

1. DVD + TV 9cali
2. sam TV 7 lub 9 cali

zalety:
masz TV oglądasz TV na obu niezależnie kto co chce
masz DVD oglądasz na obu ten sam film po połączeniu kabelkiem
masz ochotę na TV a dzieci na DVD każdy sobie ogląda co chce
polecem www.mistral-rtv.pl
a sam TV gdziekolwiek bo nawet poniżej 300 PLN widziałem
oczywiscie osobiście testowałem takie rozwiązanie
pzdr
GL

Data: 2010-07-02 20:06:27
Autor: Arek
zestaw DVD do samochodu
glang wrote:

Zaczynam siê rozgl±daæ za zestawem DVD do samochodu do ogl±dania filmów
przez pasa¿erów tylnej kanapy.
Zastanawiam siê, co lepsze: jeden odtwarzacz z pojedynczym monitorem
montowany po ¶rodku na podsufitce (to jest na rzepy?), czy mo¿e
odtwarzacz z monitorem + dodatkowy monitor montowane na zag³ówki.

1. DVD + TV 9cali
2. sam TV 7 lub 9 cali

zalety:
masz TV ogl±dasz TV na obu niezale¿nie kto co chce
masz DVD ogl±dasz na obu ten sam film po po³±czeniu kabelkiem
masz ochotê na TV a dzieci na DVD ka¿dy sobie ogl±da co chce
polecem www.mistral-rtv.pl

Szkoda tylko, ¿e te odbiorniki nie obs³uguj± cyfrowej telewizji DVB-T w MPEG-4 (umiej± tylko MPEG-2). Akurat w aucie za 2-3 lata takie co¶ to bêdzie bardzo przydatne.

Sam szukam czego¶ co ma:
- dvd/divx + jak najwiêcej formatów
- wyj¶cie na 2 komplety s³uchawek
- tv analogowa i cyfrowa mpeg-4
- mo¿liwo¶æ spiêcia 2 takich urz±dzeñ i ogl±dania na obu tego samego
- pilot
- wej¶cie audio/video (by siê da³o podpi±æ konsole np. PSP)
- monta¿ na zag³ówkach
- wej¶cie usb (ew. od biedy SD) do podpiêcia dysku zewnêtrznego

Nie znalaz³em jeszcze.

pzdr
GL

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-07-02 20:55:38
Autor: glang
zestaw DVD do samochodu
[...]

no to na 2-3 lata rezygnowaæ z takiej przyjemno¶æi z powodu braku mpeg-4 któro i tak prawie nie dzia³a??
pzdr
GL

Data: 2010-07-02 20:59:26
Autor: Arek
zestaw DVD do samochodu
glang wrote:

[...]

Absolutnie nie - po prostu opisa³em "idea³", którego poszukujê.

pzdr
GL

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-07-04 22:09:39
Autor: rafal 1970
zestaw DVD do samochodu
glang wrote:

> [...]

- monta¿ na zag³ówkach
- wej¶cie usb (ew. od biedy SD) do podpiêcia dysku zewnêtrznego

IMHO spoko da sie znale¿æ, alezestaw bêdzie kosztowa³ dobrze ponad 1000z³ Moje (4letnie) do¶wiadczenia z takimi ustrojstwami: Z racji ¿e ogl±daczy jest dwójka i za cholere siê nie pogodz± co ogl±daæ, ale czasem upr± siê by w jednym czasie ogl±daæ to samo, z góry by³o wiadomo ¿e konieczne s± dwa niezale¿ne i pe³nofunkcyjne urz±dzenia, które mo¿na po³aczyæ na zasadzie "master-slave"(wtedy jeden odtwarza, a drugi robi za dodatkowy monitor). Na pocz±tku by³y dwa easy touch ET PS700, przez 3 lata dzia³a³o to super ale.. zepsu³y siê oba prawie w jednym czasie - i to tak ¿e naprawa wymaga³a wymiany napêdlow DVD - a wtedy okaza³o siê ¿e s± tam niestandardowe (przestarza³e) rozwi±zania, a easy touch nie ma w Polsce swojego serwisu :/ (tzn mia³o ale..pad³). Dodatkowo okaza³o siê ¿e mimo ¿e ustrojstwo mo¿e czytaæ z pendrive czy karty SD (DivX), to w praktyce wysz³o na jaw ¿e tylko niektóre (prawdopodobnie kodowane starymi kodekami).
Nowy zakup to dwa odtwarzacze Muse M-852DP. Zalety - ogromny jak na takie ustrojstwa ekran (8,5"), sterowanie z pilota, ale te¿ i z panelu (w EasyTouch wiele podstawowych funkcji jest w ten sposób niedostêpnych - a pilota zda¿a siê zapomnieæ ), porz±dna bateria (przy pracy DVD wystarczy na ok 4 godz, przy pracy z pendrive - starczy³a na ok 5 godzin i jeszcze sie nie wy³aczy³). Oczywi¶cie dwa urz±dzenia daj± siê po³aczyæ w uk³adzie master-slave, a do - i to mnie pozytywnie zaskoczy³o - przy odtwarzaniu DivX automatycznie mo¿e odczytaæ napisy dostarczone w pliku tekstowym (tylko nazwa musi byæ taka sama jak nazwa pliku z filmem). Ale nic idealnego: wady, które wysz³y "w praniu": podczas ogadania nie laduje baterii (musi byc do tego wy³±czony), napisy czytane z pliku maj± krzaczki zamiast polskich znaczków, a by wymieniæ p³ytê w napêdzie gdy ustrojstwo jest zapiête w dostarczonych pokrowcach na zag³ówkach, trzeba urz±dzenie wyci±gn±æ z tych pokrowców, pilot mocno "sieje" na boki, i jesli obok s± oba urz±dzenia, to prze³acza oba (w easy touch musia³ byc skierowany do urz±dzenia, wiêc ogl±dacze nic sobie nie prze³±czali wzajemnie).
Oczywi¶cie oba urz±dzenia maj± we/wy dla audio/video, dwie pary s³uchawek nie ma ¿adne, ale to siê uzyskuje rozdzielaczem jacka.

Podsumowuj±c: MUSE jet duzo lepszy, jeszcze sie nie zepsu³ :), ale do¶æ drogi (ja za oba da³em 1200z³). Jesli ogl±daczami maj± byæ dzieci - nie zak³adaj zgody miêdzy nimi ;) (no chyba ¿e masz jakie¶ dziwne dzieci :-P) i kup dwa niezale¿ne urz±dzenia które mozesz po³aczyæ w razie potrzeby (kazde które ma we/wy video), przydaje sie pendrive i zgranie filmów na DivX (p³yty w drodze s± trochê nieporêczne, a 8GB pendrive spoko miesci 11 filmów, nie mówi±c o dysku USB). No i jeszcze jedna uwaga z do¶wiadczenia..u dzieci ogl±danie filmów w trakcie jazdy nasila objawy choroby lokomocyjnej (przetestowane niestety u mnie :-/) - wiêc.. do odtwarzaczy dokup zapas solidnych worków foliowych ;)

Data: 2010-07-05 14:19:06
Autor: LEPEK
zestaw DVD do samochodu
rafal_1970@op.pl pisze:

[...]

Podsumowuj±c wszystkie odpowiedzi, za które dziêkujê:
Jednak taka impreza trochê drogo wychodzi przy sensownych parametrach :/
Zak³adaj±c, ¿e mia³y by to byæ w³a¶ciwie dwa niezale¿ne urz±dzenia (tak, dzieci mam normalne ;) ), to wydawanie ponad siedmiu stów na sprzêt, który ma siê przydaæ 2-3 razy w roku IMO nie ma sensu.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski

Data: 2010-07-03 15:11:51
Autor: h1n1
zestaw DVD do samochodu
http://www.allegro.pl/item1003313239_1003313239.html

Czyta divxy, p³yty DVD nie skacz± na polskich dziurach - laser Sony.
W s³oneczny dzieñ obraz bez zastrze¿eñ (my¶la³em, ¿e mog± byæ trudno¶ci) - matryca LCD Sharp.
Du¿a przek±tna - 9 cali.
Z przodu wej¶cie USB (pendrive!) lub na karty. A wiêc ³atwo¶æ u¿ycia...
Niby mo¿na bezprzewodowo pod³±czyæ do g³o¶ników samochodowych, ale ja mam podpiête do radia fabrycznego kablem cinch. Ale uwaga! Niestety Opel  Vectra C posiada wyj¶cie aux (mono), niemniej d¼wiêk jest i tak duuuu¿o lepszy ni¿ z samego DVD. Zreszt±, aby rzeczywi¶cie co¶ by³o s³ychaæ uwa¿am, ¿e w chodzi rachubê tylko pod³±czenie do g³o¶ników samochodu.
Mimo, ¿e no name, to uwa¿am, ¿e jest to jeden z najlepszych modeli na rynku.
Konsoli z grami jeszcze nie testowali¶my. Na pude³ku jest adnotacja o wbudowanym tunerze TV, ale tego te¿ jeszcze nie testowa³em.

Data: 2010-07-03 17:02:38
Autor: CeSaR
zestaw DVD do samochodu
Konsoli z grami jeszcze nie testowali¶my. Na pude³ku jest adnotacja o wbudowanym tunerze TV, ale tego te¿ jeszcze nie testowa³em.

Tam jest napisane ¿e zrobione jest to cudo ze skóry. Mo¿esz napisaæ tak trochê dok³adniej, jak w ogóle jest z jako¶ci± wykonania tego czego¶?
Bo na pierwszy rzut oka wygl±da zupe³nie interesuj±co.

Data: 2010-07-04 21:41:23
Autor: Przemek V
zestaw DVD do samochodu

U¿ytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i0njcq$1ch$1news.onet.pl...
Konsoli z grami jeszcze nie testowali¶my. Na pude³ku jest adnotacja o wbudowanym tunerze TV, ale tego te¿ jeszcze nie testowa³em.

Tam jest napisane ¿e zrobione jest to cudo ze skóry.

"Wykonanie - skóra ekologiczna". W maluchu z 84 roku te¿ mia³em z takiej tapicerkê.

Data: 2010-07-05 11:28:13
Autor: CeSaR
zestaw DVD do samochodu
"Wykonanie - skóra ekologiczna". W maluchu z 84 roku te¿ mia³em z takiej tapicerkê.

Jak zwa³ tak zwa³ - mnie zale¿a³oby na tym, ¿eby to by³a zwyk³a tapicerka a nie skóra czy jakakolwiek jej imitacja.

Data: 2010-07-04 21:45:38
Autor: h1n1
zestaw DVD do samochodu
Ca³o¶æ u¿ytkujê od 2 miesiêcy, wiêc opinia mo¿e nie byæ do koñca wiarygodna.
Druga sprawa, co oczywiste przy takim sprzêcie - nie mam bezpo¶rednich porównañ.
Niemniej jako¶æ wykonania jest naprawdê dobra. Du¿e, solidne klawisze z przodu panelu.
Jako¶æ obrazu nawet w s³oneczny dzieñ bez zastrze¿eñ. Ani razu przy odtwarzaniu DVD "nie skaka³o".
P³yty czyta szybko. Z divxami to na razie trudno powiedzieæ. Musia³bym na pendrivie skompilowaæ sobie mieszankê z ró¿nymi kodekami, ale wci±¿ brakuje czasu. Dopiero niedawno zastanawia³em siê, jak jest z napisami. W sumie dla dziecka i tak musi byæ lektor lub dubbing, nie mniej - kolejna sprawa do testów.
D¼wiêk mimo, ¿e puszczony mono naprawdê fajnie brzmi na samochodowych g³o¶nikach.
Czy pokrycie jest ze skóry? Trudno stwierdziæ, ja bym raczej by³ sk³ony powiedzieæ, ¿e to tylko imitacja.
Ca³y zag³ówek jest ciut wiêkszy od standardowego w Oplu Vectra C, ale tak musi byæ, je¿eli priorytetem jest 9 cali.
Ten zakup na allegro naprawdê uwa¿am za bardzo udany.

zestaw DVD do samochodu