zestaw DVD do samochodu

Data: 2010-07-02 15:14:33
Autor: glang
zestaw DVD do samochodu
Zaczynam się rozglądać za zestawem DVD do samochodu do oglądania filmów przez pasażerów tylnej kanapy.
Zastanawiam się, co lepsze: jeden odtwarzacz z pojedynczym monitorem montowany po środku na podsufitce (to jest na rzepy?), czy może odtwarzacz z monitorem + dodatkowy monitor montowane na zagłówki.

1. DVD + TV 9cali
2. sam TV 7 lub 9 cali

zalety:
masz TV oglądasz TV na obu niezależnie kto co chce
masz DVD oglądasz na obu ten sam film po połączeniu kabelkiem
masz ochotę na TV a dzieci na DVD każdy sobie ogląda co chce
polecem www.mistral-rtv.pl
a sam TV gdziekolwiek bo nawet poniżej 300 PLN widziałem
oczywiscie osobiście testowałem takie rozwiązanie
pzdr
GL

Data: 2010-07-02 20:06:27
Autor: Arek
zestaw DVD do samochodu
glang wrote:

[...]

Szkoda tylko, że te odbiorniki nie obsługują cyfrowej telewizji DVB-T w MPEG-4 (umieją tylko MPEG-2). Akurat w aucie za 2-3 lata takie coś to będzie bardzo przydatne.

Sam szukam czegoś co ma:
- dvd/divx + jak najwięcej formatów
- wyjście na 2 komplety słuchawek
- tv analogowa i cyfrowa mpeg-4
- możliwość spięcia 2 takich urządzeń i oglądania na obu tego samego
- pilot
- wejście audio/video (by się dało podpiąć konsole np. PSP)
- montaż na zagłówkach
- wejście usb (ew. od biedy SD) do podpięcia dysku zewnętrznego

Nie znalazłem jeszcze.

pzdr
GL

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-07-02 20:55:38
Autor: glang
zestaw DVD do samochodu
[...]

no to na 2-3 lata rezygnować z takiej przyjemnośći z powodu braku mpeg-4 któro i tak prawie nie działa??
pzdr
GL

Data: 2010-07-02 20:59:26
Autor: Arek
zestaw DVD do samochodu
glang wrote:

[...]

Absolutnie nie - po prostu opisałem "ideał", którego poszukuję.

pzdr
GL

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-07-04 22:09:39
Autor: rafal 1970
zestaw DVD do samochodu
glang wrote:

> [...]

- montaż na zagłówkach
- wejście usb (ew. od biedy SD) do podpięcia dysku zewnętrznego

IMHO spoko da sie znależć, alezestaw będzie kosztował dobrze ponad 1000zł Moje (4letnie) doświadczenia z takimi ustrojstwami: Z racji że oglądaczy jest dwójka i za cholere się nie pogodzą co oglądać, ale czasem uprą się by w jednym czasie oglądać to samo, z góry było wiadomo że konieczne są dwa niezależne i pełnofunkcyjne urządzenia, które można połaczyć na zasadzie "master-slave"(wtedy jeden odtwarza, a drugi robi za dodatkowy monitor). Na początku były dwa easy touch ET PS700, przez 3 lata działało to super ale.. zepsuły się oba prawie w jednym czasie - i to tak że naprawa wymagała wymiany napędlow DVD - a wtedy okazało się że są tam niestandardowe (przestarzałe) rozwiązania, a easy touch nie ma w Polsce swojego serwisu :/ (tzn miało ale..padł). Dodatkowo okazało się że mimo że ustrojstwo może czytać z pendrive czy karty SD (DivX), to w praktyce wyszło na jaw że tylko niektóre (prawdopodobnie kodowane starymi kodekami).
Nowy zakup to dwa odtwarzacze Muse M-852DP. Zalety - ogromny jak na takie ustrojstwa ekran (8,5"), sterowanie z pilota, ale też i z panelu (w EasyTouch wiele podstawowych funkcji jest w ten sposób niedostępnych - a pilota zdaża się zapomnieć ), porządna bateria (przy pracy DVD wystarczy na ok 4 godz, przy pracy z pendrive - starczyła na ok 5 godzin i jeszcze sie nie wyłaczył). Oczywiście dwa urządzenia dają się połaczyć w układzie master-slave, a do - i to mnie pozytywnie zaskoczyło - przy odtwarzaniu DivX automatycznie może odczytać napisy dostarczone w pliku tekstowym (tylko nazwa musi być taka sama jak nazwa pliku z filmem). Ale nic idealnego: wady, które wyszły "w praniu": podczas ogadania nie laduje baterii (musi byc do tego wyłączony), napisy czytane z pliku mają krzaczki zamiast polskich znaczków, a by wymienić płytę w napędzie gdy ustrojstwo jest zapięte w dostarczonych pokrowcach na zagłówkach, trzeba urządzenie wyciągnąć z tych pokrowców, pilot mocno "sieje" na boki, i jesli obok są oba urządzenia, to przełacza oba (w easy touch musiał byc skierowany do urządzenia, więc oglądacze nic sobie nie przełączali wzajemnie).
Oczywiście oba urządzenia mają we/wy dla audio/video, dwie pary słuchawek nie ma żadne, ale to się uzyskuje rozdzielaczem jacka.

Podsumowując: MUSE jet duzo lepszy, jeszcze sie nie zepsuł :), ale dość drogi (ja za oba dałem 1200zł). Jesli oglądaczami mają być dzieci - nie zakładaj zgody między nimi ;) (no chyba że masz jakieś dziwne dzieci :-P) i kup dwa niezależne urządzenia które mozesz połaczyć w razie potrzeby (kazde które ma we/wy video), przydaje sie pendrive i zgranie filmów na DivX (płyty w drodze są trochę nieporęczne, a 8GB pendrive spoko miesci 11 filmów, nie mówiąc o dysku USB). No i jeszcze jedna uwaga z doświadczenia..u dzieci oglądanie filmów w trakcie jazdy nasila objawy choroby lokomocyjnej (przetestowane niestety u mnie :-/) - więc.. do odtwarzaczy dokup zapas solidnych worków foliowych ;)

Data: 2010-07-05 14:19:06
Autor: LEPEK
zestaw DVD do samochodu
rafal_1970@op.pl pisze:

[...]

Podsumowując wszystkie odpowiedzi, za które dziękuję:
Jednak taka impreza trochę drogo wychodzi przy sensownych parametrach :/
Zakładając, że miały by to być właściwie dwa niezależne urządzenia (tak, dzieci mam normalne ;) ), to wydawanie ponad siedmiu stów na sprzęt, który ma się przydać 2-3 razy w roku IMO nie ma sensu.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm