zestaw dla Windows XP?

Data: 2017-08-12 18:39:12
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
zestaw dla Windows XP?
no będzie ostro:

- jaki najnowszy nowy zestaw dla Windows XP?

- jaki najnowszy nowy laptop dla Windows XP - z RS232?

Data: 2017-08-12 19:08:16
Autor: Sebastian Biały
zestaw dla Windows XP?

http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-usb-na-rs232-com-rs-232-fv-gw-i5215826404.html

Data: 2017-08-12 21:36:20
Autor: marfi
zestaw dla Windows XP?
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:omncmr$t1v$1node2.news.atman.pl...
On 8/12/2017 6:39 PM, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:
- jaki najnowszy nowy laptop dla Windows XP - z RS232?

http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-usb-na-rs232-com-rs-232-fv-gw-i5215826404.html

  To nie zawsze działa zwłaszcza dla starego oprogramowania np. LM90 (GE-Fanuc) ale da się obejść :)

--
marfi

Data: 2017-08-12 21:43:49
Autor: Sebastian Biały
zestaw dla Windows XP?
On 8/12/2017 9:36 PM, marfi wrote:
http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-usb-na-rs232-com-rs-232-fv-gw-i5215826404.html
  To nie zawsze działa zwłaszcza dla starego oprogramowania np. LM90 (GE-Fanuc) ale da się obejść :)

Stawiasz VirtualBoxa z jakimś systemem. Przekierowujesz port USB-COM na sprzetowy wewnątrz klienta. W ten sposób na tej przelotce można odpalić nawet programy MSDOS.

Data: 2017-08-13 10:21:59
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
zestaw dla Windows XP?
wybaczy mi śmiałość

ale można prosić o wyjaśnienie tego virtual boxa?

Data: 2017-08-13 11:27:39
Autor: Sebastian Biały
zestaw dla Windows XP?
On 8/13/2017 10:21 AM, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:
wybaczy mi śmiałość

Tylko jeśli dorzuciś coś o PO/EU.

ale można prosić o wyjaśnienie tego virtual boxa?

Trzeba znaleźć w darknecie. Ogólnie nie jest to proste, ale po kilku godzinach znalazlem to:

https://www.virtualbox.org/

Tutaj jest dostep dla poradników na jakiejś podejrzanej stronie z pornolami:

https://www.youtube.com/watch?v=DFT9McRVjt4
https://www.youtube.com/watch?v=oK7L6hqFQNU

Data: 2017-08-13 12:24:31
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
zestaw dla Windows XP?
no ale to po angielsku...
a ja na po angielsku nie zasłużyłem...

Data: 2017-08-13 17:38:25
Autor: Irokez
zestaw dla Windows XP?
W dniu 2017-08-13 o 12:24, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
no ale to po angielsku...
a ja na po angielsku nie zasłużyłem...

Tutaj masz w przyjaznym dla Ciebie języku:
https://www.youtube.com/watch?v=oKdc0zpLPTk

--
Irokez

Data: 2017-08-13 17:43:39
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
zestaw dla Windows XP?
Tutaj masz w przyjaznym dla Ciebie języku:
https://www.youtube.com/watch?v=oKdc0zpLPTk

to z kolei w języku liderów wojska polskiego
i przodowników kc-ue - totalnie nie zasłużyłem...

Data: 2017-08-14 10:29:37
Autor: marfi
zestaw dla Windows XP?
Użytkownik "w systemie siła 'POPIS/EU" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:omps3f$5tf$1node1.news.atman.pl...
Tutaj masz w przyjaznym dla Ciebie języku:
https://www.youtube.com/watch?v=oKdc0zpLPTk

to z kolei w języku liderów wojska polskiego
i przodowników kc-ue - totalnie nie zasłużyłem...

  Donald, nie pierdol a idź się doucz...

--
marfi

Data: 2017-08-14 13:30:48
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
zestaw dla Windows XP?
  Donald, nie pierdol a idź się doucz...

cały dzień mi dzisiaj kurwa jakieś samoloty nad głową latają,
nie wiem czy to już zemsta Pana Boga nadeszła?

Data: 2017-08-14 14:59:31
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
zestaw dla Windows XP?

Powitanko,

Stawiasz VirtualBoxa z jakimś systemem.

A mi stawiany na dość nowym kompie XP w wirtualu w 7 zaprotestował, ze on takich wnętrzności hardware to nie zna i pracować nie będzie. A była to jedyna płyta ze sprzętowym RS232 jeszcze. LPT niestety już nie ma.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2017-08-14 15:57:27
Autor: Sebastian Biały
zestaw dla Windows XP?
On 8/14/2017 2:59 PM, Pawel "O'Pajak" wrote:
Stawiasz VirtualBoxa z jakimś systemem.
A mi stawiany na dość nowym kompie XP w wirtualu

Jak w wirtualce to nowośc kompa nie ma nic do rzeczy.

w 7 zaprotestował

U mnie nic nie protestuje. Stawiam, działa. Działają np. programy popędzające jakieś stare programatory działajace na RS232 i wymagające grzebania po rejestrach.

on takich wnętrzności hardware to nie zna i pracować nie będzie. A była to jedyna płyta ze sprzętowym RS232 jeszcze. LPT niestety już nie ma.

Płyta nie ma nic do rzeczy jesli uruchamiasz wirtualny system, cały hardware jest emulowany.

Jedyny problem może być z tym że urzadzenia RS232 projektowali imbecyle i np. bazowali na mikrosekundowych timeoutach zamiast na strumieniu. Efektem czego przelotki RS232<->USB generując inne odstepy moga nie działać z jakimś poputym urządzeniem. Trafia się czasem na takie kfiatki.

Data: 2017-08-14 18:36:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"Sebastian Biały" omsa88$isk$1@node1.news.atman.pl

Płyta nie ma nic do rzeczy jesli uruchamiasz
wirtualny system, cały hardware jest emulowany.

Zobacz, jaki masz CPU w maszynie wirtualnej.
Przenieś tę maszynę na komputer z innym CPU -- i sprawdź,
czy masz nadal ten sam CPU w maszynie wirtualnej.

Wbrew pozorom i nazwom -- wirtualizacja niezupełnie
jest wirtualizacją całego sprzętu.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-14 19:40:37
Autor: Sebastian Biały
zestaw dla Windows XP?
On 8/14/2017 6:36 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

Taki jaki chcę i zalezy to od wybranej metody wirtualizacji i jej możliwości zmiany. VirtualBox ma wiele mozliwości ukrytych pozwalających sterować ficzerami procesora, dodatkami i emulacjami. W skrajnym przypadku można emulować wszystko jak robi QEmu w jednym z trybów. Innymi slowy wirtualizacja pozala w pewnym stopniu zmieniać "hardware" samego cpu.

https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?t=5548
https://superuser.com/questions/625648/virtualbox-how-to-force-a-specific-cpu-to-the-guest/774596#774596

Wbrew pozorom i nazwom -- wirtualizacja niezupełnie
jest wirtualizacją całego sprzętu.

Czasem tak czasem nie. Jednak bez wzgledu na to w jakim stopniu nie jest - opisywane problemy z wirtualnym windowsem XP nie wystepują nawet na najnowszych cpu na rynku które miałem w rekach.

Data: 2017-08-15 16:44:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"Sebastian Biały" omsnam$q26$1@node2.news.atman.pl

Zobacz, jaki masz CPU w maszynie wirtualnej.
Przenieś tę maszynę na komputer z innym CPU -- i sprawdź,
czy masz nadal ten sam CPU w maszynie wirtualnej.

Taki jaki chcę

SnapDragona i z80 też? Amigowe, Atariowe sprzed 30 lat?...

[...]

IMO do emulacji RS232 nie trzeba aż wirtualnego
systemu operacyjnego, ale to tylko moje teoretyzowanie.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-15 17:56:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"Eneuel Leszek Ciszewski" omv1dh$uca$1@node2.news.atman.pl

IMO do emulacji RS232 nie trzeba aż wirtualnego
systemu operacyjnego, ale to tylko moje teoretyzowanie.

Ja bym poszukał czegoś, co ma końcówkę (nie wiem,
czy gniazdo, czy wtyczkę) taką jak RS232 z jednej
strony a ze strony przeciwnej ma BT. Do tego albo
bym napisał coś swojego, albo bym od razu szukał
takiego przejścia z pełnym softem.

Kiedyś byłem tym lekko ;) zainteresowany -- jest cała
masa RS232/WiFi czy RS232/GSM itd. (i innych RS także)
Zapewne są też gotowce RS232/BT. Jeśli nie ma -- może
warto RS232/WiFi (pewnie już są tanie) lub nawet
RS232/GSM -- dzięki tym dwom można mieć podgląd RSa zdalny,
niemal na cały świecie. Nie trzeba stale tykać i wytykać,
jak nie przymierzając... [za co grozi kara 500 pln
miesięcznie przez 18 lat rozłożona na całe społeczeństwo]

BTW -- po apgrejdzie do 5.1.26 VBox nie jest stabilny... Chlip, chlip...
Zaraz wpadnę w nerwicę -- każdy ruch budzi obawy okołopadowe...
Na razie padł tylko dwa razy i (na oko) niczego nie popsuł,
ale to dla mnie zbyt wiele jak na pół doby...

W czasie apgrejdowania VBoxa apgrejdowany jest W10 -- diabli
wiedzą, gdzie jest problem... W10 raportuje jakoś tak:

   Pamięć nie może być read!

[dokładnie to samo widziałem w ZUSie przed paru dniami]

Może ja czegoś nie dopełniłem?
Dodatki gościowe też trzeba uaktualniać?
Mam 5.1.14... (ikona w traju gościa)

Extension uaktualniłem do 5.1.26...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-15 18:23:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"Eneuel Leszek Ciszewski" omv5jo$2re$1@node2.news.atman.pl

Może ja czegoś nie dopełniłem?
Dodatki gościowe też trzeba uaktualniać?
Mam 5.1.14... (ikona w traju gościa)

Uaktualniłem...

Co ja mam z tych aktualizacji?
Jedną dobrą zmianę pamiętam -- dała USB.
[z których nie korzystam...]

Innotek chyba nie potrzebował ciągłych uaktualnień...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-16 20:35:40
Autor: Sebastian Biały
zestaw dla Windows XP?
On 8/15/2017 4:44 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

Przesadzasz. Choć z QEMU to mozliwe. I nie jest to już wirtualizacja a emulacja.

IMO do emulacji RS232 nie trzeba aż wirtualnego
systemu operacyjnego, ale to tylko moje teoretyzowanie.

Powiedz to przygłupom co pisali software atakujące porty I/O wprost. Na to nie ma rady, trzeba wirtualizować maszynę. Przygłupy tego typu spotykane były aż do czasow WindowsaXP gdzie prawie kazdy program grzebiący po LPT wymagal grzebania po portach.

Data: 2017-08-16 23:28:47
Autor: Adam
zestaw dla Windows XP?
(...)
[...]

Ale Jarku, pamiętasz chyba, że w DOS-ie i w zasadzie do Win95 włącznie jechało się bezpośrednio po adresach. I to ludziom pewnie zostało później  "w nawyku".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-08-16 23:29:22
Autor: Adam
zestaw dla Windows XP?
W dniu 2017-08-16 o 23:28, Adam pisze:
(...)
[...]

Przepraszam, nie Jarku, lecz Sebastianie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-08-17 00:28:45
Autor: Sebastian Biały
zestaw dla Windows XP?
On 8/16/2017 11:28 PM, Adam wrote:
Ale Jarku, pamiętasz chyba, że w DOS-ie

DOS jest usprawiedliwiony. To była kupa. Nic dziwnego że ludzie pisali kompatybilne programy z tą kupą, przecież DOS to tylko kiepski filesystem i kilka dziadowskich poleceń obsługi dysku.

i w zasadzie do Win95 włącznie

A tam już była abstrakcja. W win 3.x była i o ile pamiętam w win2.0 też. NIC nie usprawiedliwia przygłupów od outb.

jechało się bezpośrednio po adresach. I to ludziom pewnie zostało później  "w nawyku".

Tak, dlatego to przygłupy. WinAPI zdefiniowało jak tego używać. To że ktoś olał świadczy o tym że głupi. Przypomnę że WillemProg do dzisiaj używa dziubdziania wprost po rejestrach LPT. Trzydziesci lat po tym jak nie można.

PS. Kilka lat temu na jednej z uczelni uczono jak obsługować kartę sieciową za pomocą outb. Ja rozumiem że starsi ludzie musza dotrwać do emerytury na uczelniach, ale niech choć wezma do tego AVRa a nie Windowsa 10.

Data: 2017-08-17 02:08:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"Sebastian Biały" on239u$par$1@node2.news.atman.pl

SnapDragona i z80 też? Amigowe, Atariowe sprzed 30 lat?...

Przesadzasz. Choć z QEMU to mozliwe.

Jak to osiągnąć? Jak zwirtualizaować VBoxem Atarynkę?
Albo Silicon Grafics czy jakiś RISCowy procesor?...

I nie jest to już wirtualizacja a emulacja.

Czym zatem jest dysk pod VBoxem?
Wirtualizacją czy emulacją?
Mam na myśli dysk zapisany jako plik na zwykłym
dysku, nie zaś jakiś bezpośredni dostęp do HDD.

Swego rodzaju wirtualizacją jest już (w NTFSie)
podpinanie partycji pod katalog innej partycji.
(dla drażliwych -- podpinanie FS pod katalog
innego FS? też słabo... trzeba by jakoś tak:
struktur/danych nadzorowanych przez FS?...)

Używanie wirtualnego hardu to traktowanie czegoś
co nie istnieje tak, jak coś, co istnieje. Na
przykład wirtualna pamięć (wirtualizacja zachodzi
w CPU -- nie ma potrzeby zatrudniania aż VBoxa)
daje możliwości adresowania RAMkowego takiego,
jakby rzeczywista pamięć była bardzo duża, choć
w istocie może być mała.

Takoż z wirtualizacją CD czy czegokolwiek.

Program ,,myśli'', że używa rzeczywistego urządzenia
typu CD, choć za interfejsami/drajwerami/sterownikami
jest coś innego -- RAM, HDD itd... Program nie wie, co
(na końcu) odbiera jego polecenia i co daje odpowiedzi.
Sprawdza, że odpowiedzi są jakoś poprawne i tyle mu
wystarczy.

[...]

Niewiele rozumiem. Takie coś:

   http://www.usconverters.com/serial-bluetooth-adapter

to ściema? Niemal na pewno można to kupić za kilka plnów.

-=-

IMO RS232 musi być w/na urządzeniu zewnętrznym, natomiast w/na
PeCecie musi być coś, co się z tym RSem dogada za pośrednictwem
czegokolwiek -- może i na migi. ;) [albo eFy?...]

PeCet nie musi mieć żadnych RSów -- ani rzeczywistych, ani realnych.

Nie mówiąc już o tym, że wirtualny system operacyjny to właśnie
zrobi w sprawie RSa, co taka zabawka:

   http://www.usconverters.com/serial-bluetooth-adapter

tyle tylko, że ta zabawka zwirtualizuje tylko RSa (albo niewiele
więcej) a VBox znacznie więcej niż tylko RSa.

VBox z WXP (jako gościem) jest potrzebny być może do obróbki
tego, co ,,widzi'' RS. Tu jednak bym stawiał nie na WXP, bo
jednak RS232 to dawne czasy, ale na DOSa.

-=-

Wracając do wirtualizacji CPU pod VBoxem -- IMO nawet w opisie
VBoxa nie ma mowy o wirtualizacji CPU. Może mylę się, ale IMO
VBox wyraźnie pisze, że potrafi zwirtualizować niemal wszystko,
nie zaś wszystko i na liście sprzętu nie zamieszcza samego CPU
czy RAMek.

IMO cała wirtualizacja ogranicza się tak, by wszystko śmigało
jak najszybciej, ale kosztem ograniczania zastosowań do wąskiego
kręgu sprzętu. Wirtualizacja zupełnie innego procesora (Ty to już
nazywasz emulacją) jest poważniejszym problemem niż wirtualizacja
CD czy HDD. (bo x86 są zupełnie inne niż RISCi, w tym ARMy itd...)

-=-

Jeśli naprawdę obecny VBox potrafi emulować dowolny CPU, to:

 - nie miałem o tym pojęcia
 - nie wiem, jak to uczynić
 - proszę, abyś mi napisał,
   co i jak uczynić, by mieć
   na VBoxie Atarynkę czy Commodore itp...
 - albo, jak mieć i7 na 80486
   (czy jakikolwiek CPU x86 nowszy od rzeczywistego)

Do tej pory myślałem, że obecny VBox udostępni tylko taki CPU,
jaki udostępni realny CPU, na którym pracuje gospodarz, chyba,
że gospodarz też jest gościem (chcę tak uczynić w wolnej chwili
dla hecy, i nie tylko dla hecy) itd... (wówczas trzeba sięgnąć
na sam koniec tej dróżki -- do rzeczywistego/hardowego CPU)

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-17 02:24:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"Eneuel Leszek Ciszewski" on2n3c$cjo$1@node2.news.atman.pl

PeCet nie musi mieć żadnych RSów -- ani rzeczywistych, ani realnych.

+ PeCet nie musi mieć żadnych RSów -- ani rzeczywistych, ani wirtualnych.

Do tej pory myślałem, że obecny VBox udostępni tylko taki CPU,
jaki udostępni realny CPU, na którym pracuje gospodarz, chyba,

Wirtualizacja CPU za sprawą samego CPU to nie jest wirtualizacja
CPU za sprawą VBoxa.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-18 20:01:41
Autor: Sebastian Biały
zestaw dla Windows XP?
On 8/17/2017 2:08 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
SnapDragona i z80 też? Amigowe, Atariowe sprzed 30 lat?...
Przesadzasz. Choć z QEMU to mozliwe.
Jak to osiągnąć? Jak zwirtualizaować VBoxem Atarynkę?

Można ją ZAEMULOWAĆ. Ideą wirtualizacji jest uzyskanie wirtualnych procesortów w tej samej architekturze. Ideą emulacji czegoś zupełnie innego.

Albo Silicon Grafics czy jakiś RISCowy procesor?...

Wszystko znajdziesz w emulatorach.

I nie jest to już wirtualizacja a emulacja.
Czym zatem jest dysk pod VBoxem?

Dysk nie jest procesorem i go się nie wirtualizuje. Emuluje się hardware ktore uzyskuje dostep do dysku. Dzięki emulacji dyskiem moze być dowolny zbiór bitów.

Wirtualizacją czy emulacją?

Wirtualizuje się procesory, czasem pamięc, czasem hardware. Nie wirtualizuje sie dyskow twardych.

Mam na myśli dysk zapisany jako plik na zwykłym
dysku, nie zaś jakiś bezpośredni dostęp do HDD.

To się emuluje.

Swego rodzaju wirtualizacją jest już (w NTFSie)
podpinanie partycji pod katalog innej partycji.

Normalni ludzie nazywają to montowaniem, o ile pamietam od lat 70tych.

(dla drażliwych -- podpinanie FS pod katalog
innego FS? też słabo... trzeba by jakoś tak:
struktur/danych nadzorowanych przez FS?...)

To działa od 50 lat w normalnych systemach.

Używanie wirtualnego hardu to traktowanie czegoś
co nie istnieje tak, jak coś, co istnieje. Na
przykład wirtualna pamięć (wirtualizacja zachodzi
w CPU -- nie ma potrzeby zatrudniania aż VBoxa)

Dalej dyskutujesz komplenie bez sensu. Po co tłumaczysz rzeczy oczywiste i komu?

daje możliwości adresowania RAMkowego takiego,
jakby rzeczywista pamięć była bardzo duża, choć
w istocie może być mała.

Pamięc wirtualna to nie wirtualizacja pamięci. Pamięć wirtualna jest znana od wieków. Wirtualizacja też. Ciezko to porównać, podobnie jak cieżko porównać mercedesa do słonia.

Takoż z wirtualizacją CD czy czegokolwiek.

Nijak. To tylko te same słowa.

Program ,,myśli'', że używa rzeczywistego urządzenia

Zaczynam się zastanawiać czy probujesz napisać z nudow wikipedię na newsach o rzeczach oczywistych, Kapitanie Obvious?.

[...]

Niewiele rozumiesz. To nie ściema. Nic nie ma do tematu wirtualizacji RS232 dla software.

PeCet nie musi mieć żadnych RSów -- ani rzeczywistych, ani realnych.

Misiu złoty, musi bo autor wątku chce go mieć. Jesli chcesz zać znać odpowiedź ogólną to komputer nic nie musi mieć z peryferiów żeby działać. Oczywiście komputer w sensie ogólnym i bezużytecznym. Autor watku akuratnie chce mieć RS232. I może go mieć za 10zł a nie za 300zł. i to jest istota wątku.

[...]

Ta zabawka nic nie wirtualizuje. Nie masz pojęcia o co chodzi w dyskusji.

[...]

Zabawny jesteś. Serio przyplątałeś się tutaj i zaczynasz tłumaczyć wszystkim że 2+2 nie jest 4 bo nigdzie tego nie napisali? VirtualBox portafi wirtualizować CPU na kilku poziomach od wsparcia sprzetowego po częsciową emulację. Poczytać możesz o tym tutaj:

https://en.wikipedia.org/wiki/X86_virtualization

IMO cała wirtualizacja ogranicza się tak, by wszystko śmigało
jak najszybciej, ale kosztem ograniczania zastosowań do wąskiego
kręgu sprzętu.

Wręcz bardzo szerokiego. Pewnie z pół internetu pracuje w maszynach wirtualizowanych. Możesz sobie taką kupić za kilka dolców na miesiąc.

Wirtualizacja zupełnie innego procesora (Ty to już
nazywasz emulacją) jest poważniejszym problemem niż wirtualizacja
CD czy HDD. (bo x86 są zupełnie inne niż RISCi, w tym ARMy itd...)

Odwrotnie: emulacja innego procesora jest zadaniem bardzo łatwym. Zrobi to przeciętny student informatyki. Wirtualizacja jest skomplikowana.

Jeśli naprawdę obecny VBox potrafi emulować dowolny CPU, to:

Nikt nie napisał że dowolny CPU. Czytaj ze zrozumieniem. VirtualBox może w pewnym zakresie modyfikować co procesor ma a co nie w maszynie wirtualnej. Nie oznacza to że wirtualizuje 6502 bo to NIE JEST WIRTUALIZACJA tylko emulacja.

- proszę, abyś mi napisał,

Mylisz pojęcia, piszesz durne elaboraty i starasz się aby ktoś jeszcze wyjasniał czemu nie masz racji?

   co i jak uczynić, by mieć
   na VBoxie Atarynkę czy Commodore itp...
- albo, jak mieć i7 na 80486
   (czy jakikolwiek CPU x86 nowszy od rzeczywistego)

Komplenie nie kumasz o co chodzi. Nie wiesz albo w dziadowski sposob trolujesz.

Do tej pory myślałem, że obecny VBox udostępni tylko taki CPU,
jaki udostępni realny CPU, na którym pracuje gospodarz, chyba,

I tak jest nadal a Ty dyskutujesz z tezami ktore tutaj nie padły.

Data: 2017-08-18 21:08:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"Sebastian Biały" on7a27$kc5$1@node2.news.atman.pl

SnapDragona i z80 też? Amigowe, Atariowe sprzed 30 lat?...
Przesadzasz. Choć z QEMU to mozliwe.
Jak to osiągnąć? Jak zwirtualizaować VBoxem Atarynkę?

Można ją ZAEMULOWAĆ.

Pod VBoxem? Możesz napisać dokładniej -- jak to uczynić?

Ideą wirtualizacji jest uzyskanie wirtualnych procesortów w tej samej architekturze.

Nie można mieć 64 bitowego gościa na rzeczywistym 32 bitowym CPU?

Ideą emulacji czegoś zupełnie innego.

IMO emulacja to szczególny przypadek wirtualizacji.

Albo Silicon Grafics czy jakiś RISCowy procesor?...

Wszystko znajdziesz w emulatorach.

Więc można na VBoxie mieć SG?

[...]

IMO pamięć -- zazwyczaj. ;) [chyba teraz od tego odchodzi się]

czasem hardware.

Procesor, pamięć i dysk -- to nie hardware?

Nie wirtualizuje sie dyskow twardych.

Czym zatem jest to, co ja widzę pod Gościem na VBoxie jako dysk?

Mam na myśli dysk zapisany jako plik na zwykłym
dysku, nie zaś jakiś bezpośredni dostęp do HDD.

To się emuluje.

Czyli taki dysk jest emulowany?

Swego rodzaju wirtualizacją jest już (w NTFSie)
podpinanie partycji pod katalog innej partycji.

Normalni ludzie nazywają to montowaniem, o ile pamietam od lat 70tych.

W latach 70tych był NTFS?

(dla drażliwych -- podpinanie FS pod katalog
innego FS? też słabo... trzeba by jakoś tak:
struktur/danych nadzorowanych przez FS?...)

To działa od 50 lat w normalnych systemach.

50 lat temu były katalogi i drzewiaste struktury?
RSX miał chyba takie coś:

 DK3:[123,123]plik.roz;3

Drzewiastej struktury (katalogów) tam nie było.
Inne systemy z tamtych lat miały katalogi? Myślałem,
że dopiero UNIX dał katalogi w drzewiastej strukturze.

[...]

Ustalam wspólny język. ;)

daje możliwości adresowania RAMkowego takiego,
jakby rzeczywista pamięć była bardzo duża, choć
w istocie może być mała.

Pamięc wirtualna to nie wirtualizacja pamięci.

Dlaczego nie jest? Program ,,myśli'', że adresuje
RAM, podczas gdy CPU cwanie pośrednicząc, podmienia
adresy wirtualne na rzeczywiste. Dokładnie to samo
zachodzić może w wirtualnych maszynach. Tam też jest
pośrednik coś na coś konwertujący.

Może zachodzić, bo czasami wirtualny komputer konwertuje 1:1.

Pamięć wirtualna jest znana od wieków.

Chyba nawet nie ma całego wieku. Znów sięgnę do PDP i RSX.

Wirtualizacja też.

IMO -- pół wieku.

Ciezko to porównać, podobnie jak cieżko porównać mercedesa do słonia.

IMO VMemory (w trybie chronionym) to idealne
zaprezentowanie wirtualizacji sprzętowej.

[...]

Widzę, że jednak potrzebnie piszę. :)
Piszę, aby ustalić wspólny język.

Pamięć chroniona to idealny przykład wirtualizacji.
Tyle tylko, że tej wirtualizacji dokonuje CPU.
(może niekoniecznie zawsze CPU)

[...]

Teraz naprawdę Cię nie rozumiem.
Program na PeCecie myśli, że ,,rozmawia''
z rzeczywistym RSem, którego w PeCecie nie ma.
Zatem ,,rozmawia'' z wirtualnym portem.

PeCet nie musi mieć żadnych RSów -- ani rzeczywistych, ani realnych.

Misiu złoty, musi bo autor wątku chce go mieć.

IMO chce komunikować się z czymś (chyba nawet
wiem, z czym) co ma RSa do konfigurowania.

Jesli chcesz zać znać odpowiedź ogólną to komputer nic nie musi mieć z peryferiów żeby działać.

Niby tak, ale mnie chodzi o to, że nie musi mieć RSów, aby
komunikować się z tym, co ma RSy za pośrednictwem RSsów.

Skoro Cię drażni temat -- możemy rozmowę odłożyć na jakis czas. ;)

Oczywiście komputer w sensie ogólnym i bezużytecznym. Autor watku akuratnie chce mieć RS232. I może go mieć za 10zł a nie za 300zł. i to jest istota wątku.

0. Podałem link do pierwszego lepszego (choć drogiego) urządzenia.
1. Znalazłem masę podobnych za kilka czy kilkanaście plnów.
2. VBox nie jest daremny. ;) Żre RAMkę Gospodarza, która albo
   kosztuje (bo trzeba dorzucić trochę) albo której niedostatek
   skutecznie utrudnia życie.

SWAP na VBoxie pracuje tak sobie, bez tego SWAPu i twardej alokacji
rzeczywistej RAMki ciężko coś zrobić (po prostu programy nie
uruchamiają się -- nawet nie ma padu) a dynDamiczne relokowanie
jakoś nie funkcjonuje.

Mam ten problem, bo mam i CC, i VBoxa, i tylko 4 GB.
Uruchomienie obu programów naraz === pad. :)
Można Gościowi dać masę GB SWAPu, ale to nie pomoże.
Potrzebna jest rzeczywista RAMka.

[...]

Ta zabawka pozwala na komunikację po RSie tam, gdzie rzeczywisty RS nie istnieje.
Mam nadzieję, że łapiesz, iż 'RS' ma wiele znaczeń. (raz jest RS a raz go nie ma,
bo raz jest jako sposób łączenia, a raz jako fizyczny port na kościach)

[...]

Chodzi o ,,krąg'' znaczony różnicą pomiędzy Gościem i Gospodarzem.

> [...]

   (czy jakikolwiek CPU x86 nowszy od rzeczywistego)

Komplenie nie kumasz o co chodzi. Nie wiesz albo w dziadowski sposob trolujesz.

Nie wiem, jak na VBoxie mieć Amstrada, Atarynkę czy podobny komputer.

Do tej pory myślałem, że obecny VBox udostępni tylko taki CPU,
jaki udostępni realny CPU, na którym pracuje gospodarz, chyba,

I tak jest nadal a Ty dyskutujesz z tezami ktore tutaj nie padły.

Być może.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-18 22:30:55
Autor: Sebastian Biały
zestaw dla Windows XP?
On 8/18/2017 9:08 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Przesadzasz. Choć z QEMU to mozliwe.
Jak to osiągnąć? Jak zwirtualizaować VBoxem Atarynkę?
Można ją ZAEMULOWAĆ.
Pod VBoxem? Możesz napisać dokładniej -- jak to uczynić?

iIgdzie nikt nie napisał że można zaemulować pod VBoxem bo VBox nie jest emulatorem innych architektur CPU. Można ją po prostu zaemulować.

Ideą wirtualizacji jest uzyskanie wirtualnych procesortów w tej samej architekturze.
Nie można mieć 64 bitowego gościa na rzeczywistym 32 bitowym CPU?

Nie. Natomiast mozna go emulować.

Ideą emulacji czegoś zupełnie innego.
IMO emulacja to szczególny przypadek wirtualizacji.

Nie.

Albo Silicon Grafics czy jakiś RISCowy procesor?...
Wszystko znajdziesz w emulatorach.
Więc można na VBoxie mieć SG?

Nikt nie napisał że można mieć w VBoxie SG. Można mieć w EMULATORZE.

[...]

Wirtualizacja jest CPU. Dysk jest emulowany, a dokładniej emulowany jest kontroler dysku.

Wirtualizuje się procesory, czasem pamięc,
IMO pamięć -- zazwyczaj. ;) [chyba teraz od tego odchodzi się]
czasem hardware.
Procesor, pamięć i dysk -- to nie hardware?

Hardware w tym przypadku to peryferia takie jak zasoby sprzetowe w postaci urzadzeń.

Nie wirtualizuje sie dyskow twardych.
Czym zatem jest to, co ja widzę pod Gościem na VBoxie jako dysk?

Emulator kontrolera dysku.

Mam na myśli dysk zapisany jako plik na zwykłym
dysku, nie zaś jakiś bezpośredni dostęp do HDD.
To się emuluje.
Czyli taki dysk jest emulowany?

Jest emulowany *kontroler*. Dysk nie musi. Dysku może nie być w ogóle.

Swego rodzaju wirtualizacją jest już (w NTFSie)
podpinanie partycji pod katalog innej partycji.
Normalni ludzie nazywają to montowaniem, o ile pamietam od lat 70tych.
W latach 70tych był NTFS?

Nie. Napisałem że ten proces od dawna nazywamy montowaniem. Nie wirtualizacją. Nijak nie wynika z tego że NTFS byl w latach 70.

[...]

50 lat temu mialeś możliwośc podpinania filesystemu tam gdzie mialeś ochotę w ramach możliwości systemu i w danej chwili bylo to potrzebne. Nic tu nie ma o katalogach. Windowsiarze mają tendencję do odkrywania nowości starszych od ich dziadków.

[...]

Wirtualizowany CPU wcale nie musi korzystać z wirtualnej pamięci. Może rownie dobrze poganiać program w MSDOS i sam być wystartowany z MSDOS. W zasadzie mozna nawet zaryzykować że wystarczy aby spełniało Popka-Goldberga i już mamy wirtualizację.

Ciezko to porównać, podobnie jak cieżko porównać mercedesa do słonia.
IMO VMemory (w trybie chronionym) to idealne
zaprezentowanie wirtualizacji sprzętowej.

Mówisz o tym jednym wielkim failure?

https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_80286#OS_support

Pamięć chroniona to idealny przykład wirtualizacji.

A co ma to wspolnego z wirtualizacja CPU? Można miec wirtualny CPU i ani troche wirtualnej pamięci. VBox nie musi się zajmować wirtualizacją fizycznej pamięci, robi to za niego host.

[...]

I ta przelotka nie ma nic do tego. Rownie dobrze po drugiej stronie może być plik albo /dev/null.

0. Podałem link do pierwszego lepszego (choć drogiego) urządzenia.

Które do niczego się nie przyda bo oprogramowanie może nie rozumiec warstwy abstrakcji sprzetu.

1. Znalazłem masę podobnych za kilka czy kilkanaście plnów.

Co nic autorowi wątku może nie dać jesli ktoś robi in/out w asm.

2. VBox nie jest daremny. ;) Żre RAMkę Gospodarza, która albo
   kosztuje (bo trzeba dorzucić trochę) albo której niedostatek
   skutecznie utrudnia życie.

Kiedy uzywasz gościa, nie uzywasz hosta. To zazwyczaj po chwili powoduje że ram jest taki w gościu jak w hoście minus pierdoły.

Mam ten problem, bo mam i CC, i VBoxa, i tylko 4 GB.
Uruchomienie obu programów naraz === pad. :)

Odpalam na codzień VBoxa na maszynie z 2GB ramu, hostem jest win7, gościem win7. Nie ma pada.

Potrzebna jest rzeczywista RAMka.

Bzdura, nie znam ograniczeń oprogramowania jakie potrzebuje, może to jakiś szit napisany w turbo pascalu.

Ta zabawka nic nie wirtualizuje. Nie masz pojęcia o co chodzi w dyskusji.
Ta zabawka pozwala na komunikację po RSie tam, gdzie rzeczywisty RS nie istnieje.

To samo spełnia zabawka USB<->RS232 za 10zł.

Mam nadzieję, że łapiesz, iż 'RS' ma wiele znaczeń. (raz jest RS a raz go nie ma,
bo raz jest jako sposób łączenia, a raz jako fizyczny port na kościach)

Łapie więcej niż myslisz.

[...]

Nie, nie pojmuje z kim i oczym dyskutujesz. Wirtualizuje się całe komputery. To oznacza że częsciowo korzysta się z wirtualizacji CPU, częsciowo emuluje hardware a częsciowo hackuje. Różnie jest. No i co z tego? Czego starasz się dowieść? Że nie dziala tam Atari? No sorry.

Jeśli naprawdę obecny VBox potrafi emulować dowolny CPU, to:
Nikt nie napisał że dowolny CPU.
   "Sebastian Biały" omsnam$q26$1@node2.news.atman.pl

   > Taki jaki chcę i zalezy to od wybranej metody wirtualizacji i jej

Czyli nalezysz do tych piedolowatych grupowiczów którzy czepiają sie słówek? Mam zacząć czepiać się Twoich? Jak cięzko chorym trzeba być aby pod haslem "jaki chcesz" pojmować 6502 tym bardziej że chwile potym byl link co mozna zmienić...

Nie wiem, jak na VBoxie mieć Amstrada, Atarynkę czy podobny komputer.

Stawiasz tam MSDOSa a w nim emulator. I trolujesz. To troche nudne. Czepianie się tego typu rzeczy powoduje tylko że widać jak nie masz nic do roboty w życiu poza pisaniem pustych elaboratow na grupie.

Data: 2017-08-18 23:53:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"Sebastian Biały" on7iq1$k66$1@node1.news.atman.pl

Pomijam teorie, bo nie są weryfikowalne. :)

2. VBox nie jest daremny. ;) Żre RAMkę Gospodarza, która albo
   kosztuje (bo trzeba dorzucić trochę) albo której niedostatek
   skutecznie utrudnia życie.

Kiedy uzywasz gościa, nie używasz hosta.

Ciekawe zastosowanie VBoxa. IMO -- bezsensowne. Ja używam naraz obu.
Przechodzę pomiędzy okienkami Gościa i Gospodarza tak, że postronna
osoba może nie załapać, iż OE pracuje pod Gościem. (kładę trzy palce
na ,,płytce dotykowej'' i poruszam nimi na boki) ^C^V pracuje tak,
jakby wszystko było na jednym systemie, ale klik w link otwiera
przeglądarkę pod tym systemem, pod którym jest ów link.

To zazwyczaj po chwili powoduje że ram jest taki
w gościu jak w hoście minus pierdoły.

O której wersji VBoxa piszesz?

Mam ten problem, bo mam i CC, i VBoxa, i tylko 4 GB.
Uruchomienie obu programów naraz === pad. :)

Odpalam na codzień VBoxa na maszynie z 2GB ramu,
hostem jest win7, gościem win7. Nie ma pada.

Odpalam VBoxa na atomie i 1 GB, gdzie Gościem jest WXP SP3
a Gospodarzem jest W7S -- śmiga aż miło!!! (od chyba 7 lat)
Niemal tak samo szybko, jak na i5 7200U z 4 GB. Ale mam tam
(na atomie chyba N450 i 1 GB RAMek) wcześniejszą wersję
(Innoteka) VB.

Mam problem tutaj taki, że 4 GB Gospodarza to niewiele
więcej niż nic. To jest rzeczywistość.

Potrzebna jest rzeczywista RAMka.

Bzdura, nie znam ograniczeń oprogramowania jakie
potrzebuje, może to jakiś szit napisany w turbo pascalu.

Opera i OE. :) DBXy OE liczą sobie łącznie ponad 8 GB.
Tutaj są na dysku emulowanym, na atomie -- okupują rzeczywisty
dysk. Proponuję sprawdzenie -- gadanie prowadzi donikąd.

Na co dzień, nie na codzień.

Gdybym nie potrzebował Gościa i Gospodarza naraz -- przebootowywałbym.
(rzecz jasna inni mogą używać inaczej)

Ta zabawka nic nie wirtualizuje. Nie masz pojęcia o co chodzi w dyskusji.
Ta zabawka pozwala na komunikację po RSie tam, gdzie rzeczywisty RS nie istnieje.

To samo spełnia zabawka USB<->RS232 za 10zł.

Owszem. (co nie znaczy -- jest użyteczna)
Ale z BT jest poręczniejsza.

Nie wiem, jak na VBoxie mieć Amstrada, Atarynkę czy podobny komputer.

Stawiasz tam MSDOSa a w nim emulator.

Wówczas wirtualizacji dokona nie VBox, lecz coś innego.
VBoxa w ogóle może nie być.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-18 23:16:34
Autor: grapeli23
zestaw dla Windows XP?
Dnia 18.08.2017 Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał/a:

"Sebastian Biały" on7iq1$k66$1@node1.news.atman.pl

Stawiasz tam MSDOSa a w nim emulator.

Wówczas wirtualizacji dokona nie VBox, lecz coś innego.
VBoxa w ogóle może nie być.

Proponuję taką zabawę. Emulator ZX Spectrum uruchomiony pod linuxem w
przeglądarce za sprawą geniusza Fabrice Bellarda. Na moim wiekowym T5300 1.73GHz emulator PC/x86 w javascript osiąga wydajność 21 MIPS,
czyli coś w okolicy 486 DX2 50MHz.

https://bellard.org/jslinux/vm.html?url=https://bellard.org/jslinux/buildroot-x86-xwin.cfg&graphic=1
Po uruchomieniu wrzuć ten plik (ikona ze strzałką ?).
Wybierz z menu fluxboxa - Terminal - xterm (prawy klik).
W terminalu, dwie komendy: rozpakowanie i uruchomienie.
tar xf spectemu.tar
../xspect

Możesz odpalić również Windows 2000.
https://bellard.org/jslinux/vm.html?url=https://bellard.org/jslinux/win2k.cfg&mem=192&graphic=1&w=1024&h=768

Data: 2017-08-18 23:19:37
Autor: grapeli23
zestaw dla Windows XP?
Dnia 18.08.2017 grapeli23 <grapeli23@googlemail.com> napisał/a:
[...]

Link do emulatora ZX Spectrum.
https://drive.google.com/open?id=0BwO8xuhb9Owra05ZWktfVUFIMnc

Data: 2017-08-19 18:33:45
Autor: grapeli23
zestaw dla Windows XP?
Dnia 18.08.2017 grapeli23 <grapeli23@googlemail.com> napisał/a:

Link do emulatora ZX Spectrum.
https://drive.google.com/open?id=0BwO8xuhb9Owra05ZWktfVUFIMnc

Wersja pod architekturę RISC-V (32-bit), która jest wydajniejsza w
emulatorze o ok 33% od x86.
https://drive.google.com/open?id=0BwO8xuhb9OwrSHI3ZGxzUk5mOUk

Imponujące jak dobrej jakości tworzyli kod programiści lata temu.
Tak że dziś po blisko 20 latach od powstanie kod kmpiluje się bez
najmniejszej poprawki pod inne architektury.

Data: 2017-08-19 23:52:02
Autor: grapeli23
zestaw dla Windows XP?
Dla odmiany czytnik NNTP slrn, wersja risc32.
https://drive.google.com/open?id=0BwO8xuhb9OwrSDJkakNhQ0ZEZ0E

SLRN_SLANG_DIR=~/slang ./slrn -h snews://news.gmane.org

Gmane przeżywa prawdziwą zapaść w ciągu ostanich dwóch dni. Szansa na
połączenie raz na 5h.

Data: 2017-08-23 00:20:32
Autor: grapeli23
zestaw dla Windows XP?
Dnia 19.08.2017 grapeli23 <grapeli23@googlemail.com> napisał/a:
Dla odmiany czytnik NNTP slrn, wersja risc32.

Coś z innej beczki. Xboard + silnik szachowy Stockfish. Wszystko pod
Linuksowy emulator RISC-V w javascripcie.
https://drive.google.com/open?id=0BwO8xuhb9OwrVU44TGhja3ZtVzA

Stockfish (dokładniej jego fork w C - Cfish) osiąga "oszołamiający"
wynik w benchmarku ~6000 nodes/sekundę (Chrome jest bezkonkurencyjny ze swoim silnikiem V8).
Dla porównania na amd k6-2 300MHz wynik oscyluje w okolicy 60000.
Na hoście, core2 1.73GHz - ~850000.

Uploadujemy plik. Uruchamiamy terminal, a w nim:
gzip -dc xboard-stockfish.riscv32.tar.gz | tar xf - -C /
xboard -fUCI

Data: 2017-08-23 00:33:44
Autor: grapeli23
zestaw dla Windows XP?
Dnia 23.08.2017 grapeli23 <grapeli23@googlemail.com> napisał/a:
Uploadujemy plik. Uruchamiamy terminal, a w nim:
gzip -dc xboard-stockfish.riscv32.tar.gz | tar xf - -C /
xboard -fUCI

+ ewentualnie sam benchmark
cfish bench 16 1 10 >/dev/null

Data: 2017-08-20 03:32:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"grapeli23" slrnoph1c9.521.grapeli23@myarch.localdomain

Imponujące jak dobrej jakości tworzyli kod programiści lata temu.

Mniejsza ,,szybkość życia'' -- więcej refleksji, mniejszy pośpiech,
mniej stresu, mniej smrodliwego oddechu konkurencji na plecach... ;)

Tak że dziś po blisko 20 latach od powstanie kod kmpiluje się bez
najmniejszej poprawki pod inne architektury.

Uniwersalne kody niekoniecznie ;) są optymalne.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-19 00:07:42
Autor: Sebastian Biały
zestaw dla Windows XP?
On 8/18/2017 11:53 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
To zazwyczaj po chwili powoduje że ram jest taki
w gościu jak w hoście minus pierdoły.
O której wersji VBoxa piszesz?

Najnowszej. Po chwili host jest wyswapowany i gośc zajmuje cały ram jaki jest w stanie.

Opera i OE. :) DBXy OE liczą sobie łącznie ponad 8 GB.
Tutaj są na dysku emulowanym, na atomie -- okupują rzeczywisty
dysk. Proponuję sprawdzenie -- gadanie prowadzi donikąd.

Słusznie. Dlatego ja to mam praktyce.

Ta zabawka pozwala na komunikację po RSie tam, gdzie rzeczywisty RS nie istnieje.
To samo spełnia zabawka USB<->RS232 za 10zł.
Owszem. (co nie znaczy -- jest użyteczna)

Jest. Na tych przelotkach przez miesiące pracowalo urzadzenie przemysłowe na czas serwisowania starego sprzetu. Nie oznacza to że każde urządzenie będzie na nich pacować.

Ale z BT jest poręczniejsza.

Nie w każdych warunkach, szczegolnie że wymaga zasilania i BT jest bardzo czuły na zakłucenia. O wprowadzaniu dodatkowych lagow też warto wspomnieć, dla niektórych urzadzeń to jest niedopuszczalne.

Nie wiem, jak na VBoxie mieć Amstrada, Atarynkę czy podobny komputer.
Stawiasz tam MSDOSa a w nim emulator.
Wówczas wirtualizacji dokona nie VBox, lecz coś innego.
VBoxa w ogóle może nie być.

Ale z jakiejś przyczyny upierasz się że chcesz Atari na VBoxie. Bez względu na idiotyzm tego możesz to zrobić. I potem opisać na grupie aby nikt nie przeczytał.

Data: 2017-08-19 00:29:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"Sebastian Biały" on7ofg$ppl$1@node1.news.atman.pl

O której wersji VBoxa piszesz?

Najnowszej. Po chwili host jest wyswapowany i gośc zajmuje cały ram jaki jest w stanie.

No cóż -- żyjemy w różnych światach. ;)

Właśnie zaliczyłem pad vkompa z WXP pod VBoxem.

     pamięć nie może być read

Komputer z WXP (Gość) miał 256 MB RAMki.
W10 (Gospodarz) rzecz jasna pracuje stabilnie.
Pod WXP pracowały drobiazgi oraz OE i Opera.
(właśnie uruchamiała się)

Gdy Gościowi daję co najmniej 512 MB -- wirtualny komputer pracuje stabilnie.

Przed nastu laty miałem i VBoxa, i VMware na Athlonie 500 MHz z 256 MB RAMek.
Wcześniej -- z połowę tej RAMki. Gospodarzem był WXP (bardzo mocno odchudzany)
a wcześniej były WinDosy, ale nie pamiętam, czy wirtualki pracowały jeszcze
pod WinDosami. (WinDosy koegzystowały czas jakiś spokojnie obok WXP)

Gośćmi były systemy różne -- także zupełnie egzotyczne.
[teraz zresztą jest podobnie]

Nie w każdych warunkach, szczegolnie że wymaga zasilania i BT jest bardzo czuły na zakłucenia.

Nie trzeba kłuć!

VBoxa w ogóle może nie być.

Ale z jakiejś przyczyny upierasz się że chcesz Atari na VBoxie.

Myślałem, że to potrafisz. ;)

Taka wirtualizacja mnie by interesowała. ;)
O innej -- raczej nie chcę rozmawiać. :)
[bo ja mam tego sporo]

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-19 00:27:51
Autor: Adam
zestaw dla Windows XP?

[...]

Prawie wymyśliłeś linuksowe Wine ;)

Wyobraź sobie, że hostem nie musi być tylko Windows. Są sprzętowe maszyny - hosty.
No dobrze, trochę uprościłem ;)

A poza tym wirtualizować można (jak pisał wcześniej Sebastian) nie tylko komputery. Są już całe wirtualizowane serwerownie, z wirtualnymi systemami, switchami, routerami, NAT-ami itd.

@Sebastian, wydaje mi się, że wirtualnych maszyn hostujących różne www czy "chmury" może być więcej, niż 50%. Ciekawe, czy są gdzieś statystyki.

(...)

Dalej mi się nie chce. Zbyt dużo "ustalania wspólnego języka" ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-08-19 00:32:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
zestaw dla Windows XP?

"Adam" on7pl6$8li$1@usenet.news.interia.pl

Wyobraź sobie, że hostem nie musi być tylko Windows. Są sprzętowe maszyny - hosty.

Nadal mowa o VBoxie?

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-21 11:08:44
Autor: BUNIEK
zestaw dla Windows XP?
A mi stawiany na dość nowym kompie XP w wirtualu w 7 zaprotestował, ze on takich wnętrzności hardware to nie zna i pracować nie będzie. A była to jedyna płyta ze sprzętowym RS232 jeszcze. LPT niestety już nie ma.

Ostatnio składałem komputer bratu i doznałem szoku bo na płycie jest i COM i LPT, nie wiem jak realizowany ale jest, dodam ze nie sprawdzałem czy to działa.
Nie ma śledzi do tych złącz w wstawie ale to drobiazg. Płyta na s1151 z m.2

https://proline.pl/pic_big/ga-b250m-d3h_1.jpg

BUNIEK

Data: 2017-08-13 14:55:41
Autor: ąćęłńóśźż
zestaw dla Windows XP?
Szukać w seriach bizensowych Lenovo, HP (HP Compaq), w Toughbookach.

-- -- -