zestaw dla inz

Data: 2013-06-20 00:18:18
Autor: Michal
zestaw dla inz
Witam

Chcia艂bym z艂o偶y膰 w miar臋 dobry zestaw dla in偶yniera
(programy CAD, obr贸bka grafiki - po艂profesjonalnie) oraz rozrywka.
Podkr臋canie i gry odpadaj膮.

My艣l臋 o takiej konfiguracji:

1. procesor: Intel Xeon E3-1230v2
2. plyta: MSI B75A-G43
3. pamiec: Kingston 16GB (2x8GB) 1600MHz CL10 HyperX Black
4. Grafika: Gigabyte Radeon HD7770 OC 1GB DDR5 128bit
5. Dysk twardy: Western Digital Green 500GB 7200rpm 64MB cache SATA600
6. Obudowa: SilentiumPC Gladius M40 Pure Black
7. Zasilacz: bequiet! PurePower L7 530W
8. DVD: LG GH24NS95 SATA (black)

Czy b臋dzie to dobra konfiguracja ? Czy co艣 wymieni膰 ?

pozdr
Michal

Data: 2013-06-19 18:27:17
Autor: rs
zestaw dla inz
On 6/19/2013 6:18 PM, Michal wrote:
[...]

1. dlaczego Xeon?
5. zainteresowalbym sie jakims innym dyskiem na system. mniejszy, ale szybszy i drugi na dane.
4. zaleznie jakiego softu do obrobki grafiki bedziesz uzywac, ale wzialbym cos z nvidii.
8. jesli grafika i rozrywka, to nie lepiej kupic BR?
<rs>

Data: 2013-06-20 10:15:36
Autor: aL
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 00:27, rs pisze:

1. dlaczego Xeon?

Taniej wychodzi od i7.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2013-06-20 11:03:51
Autor: Mr. Misio
zestaw dla inz
U偶ytkownik aL napisa艂:
W dniu 2013-06-20 00:27, rs pisze:

1. dlaczego Xeon?

Taniej wychodzi od i7.

niby tak, ale t Xeon to procek serwerowy. Nie wiem, czy w zastosowaniach in偶ynierskich sprawniejszy.

JA osobi艣cie stosuje taktyke - dobra plyta, tani procek, bo procek potem wyminiam na szybszy.

Data: 2013-06-20 11:26:23
Autor: aL
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 11:03, Mr. Misio pisze:

niby tak, ale t Xeon to procek serwerowy. Nie wiem, czy w zastosowaniach
in偶ynierskich sprawniejszy.

Znajd藕 istotne r贸偶nice pomi臋dzy "serwerowym" Xeonem, a zwyk艂ym Intelem
z serii i7 w zastosowaniach in偶ynierskich:
http://ark.intel.com/pl/compare/65719,65732

JA osobi艣cie stosuje taktyke - dobra plyta, tani procek, bo procek potem
wyminiam na szybszy.

To s膮 jeszcze dobre p艂yty, kt贸re przetrwaj膮 5-6 lat, jak ich odpowiedniki
z zesz艂ego wieku? Ja w dobie stosowania lut贸w bezo艂owiowych przesta艂em
w to wierzy膰. Uwierz臋 na nowo, gdy ASUS zacznie dawa膰 5 letni膮 gwarancje
na modele WS.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2013-06-20 12:18:30
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Thu, 20 Jun 2013 11:26:23 +0200, aL napisa艂(a):

[...]

Moje potomstwo ma plyte Gigabyte na chipsecie P35, ktora kupilem wiosna 2007
roku i przez ponad 3 lata pracowala u mnie po 16h/dobe, z podkreconym
procem. Do dzis dziala prawidlowo.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-20 12:55:32
Autor: K
zestaw dla inz
W dniu 20-06-2013 12:18, R.e.m.e.K pisze:
[...]

kluczem jest tez dobry zasilacz o czym wiele osob zapomina. pozniej jest placz bo w pierwszej kolejnosci padaja wlasnie dyski i kondensatory na plycie.

Data: 2013-06-20 23:16:46
Autor: Jawi
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 12:55, K pisze:
[...]

Mam kompa na GA-8I945GZME-RH chyba z roku 2007 lub 2006. A zasilacz to jaka艣 taniocha od kilku lat, wcze艣niej by艂 podobny.
W czym tkwi klucz? :)
Nie przesadzaj z tymi kondensatorami, g贸wniane s膮 na p艂ycie i tyle.

Data: 2013-06-21 12:15:40
Autor: aL
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 12:18, R.e.m.e.K pisze:

Moje potomstwo ma plyte Gigabyte na chipsecie P35, ktora kupilem wiosna 2007
roku i przez ponad 3 lata pracowala u mnie po 16h/dobe, z podkreconym
procem. Do dzis dziala prawidlowo.

Ja mam p艂yt臋 MSI z 2002 z obsadzonym Athlonem XP i te偶 to dzia艂a, tylko
czego to ma to dowodzi膰? W dobie modelu Tick-Tock Intela albo wymieniasz
platform臋 co dwa lata albo czekasz dwa lub trzy pe艂ne cykle i robisz
przeskok, gdy wydajno艣膰 aktualnych procesor贸w b臋d膮cych odpowiednikiem
posiadanego przez Ciebie procesora jest wy偶sza o 50%.
W erze s775 wystarczy艂o kupi膰 dobr膮 p艂yt臋 na 4-6 lat i wymienia膰 procesor w zale偶no艣ci od zasob贸w portfela. Tyle, 偶e to ju偶 przesz艂o艣膰 i te czasy nie wr贸c膮,
bo producenci p艂yt nie maj膮 w tym interesu. Poza tym po dw贸ch latach s膮 du偶e problemy z zakupem procesor贸w pasuj膮cych do posiadanego gniazda na p艂ycie.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2013-06-21 14:17:14
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Fri, 21 Jun 2013 12:15:40 +0200, aL napisa艂(a):

[...]

Moze przeczytaj ZE ZROZUMIENIEM mojego posta i cytat, na ktory odpowiadam.
Odpowiedzi na swoje pytanie sam sobie udzielisz.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-21 16:01:30
Autor: aL
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 14:17, R.e.m.e.K pisze:

Moze przeczytaj ZE ZROZUMIENIEM mojego posta i cytat, na ktory odpowiadam.
Odpowiedzi na swoje pytanie sam sobie udzielisz.

Mo偶e przeczytaj ze zrozumieniem mojego posta, w kt贸rym nawi膮za艂em
do konkretnego modelu p艂yt do konkretnych zastosowa艅.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2013-06-21 16:35:05
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Fri, 21 Jun 2013 16:01:30 +0200, aL napisa艂(a):

[...]

A co mnie Twoje wynurzenia z modelami plyt obchodza? Odpowiedzialem na
bzdury, ktore napisales:

"To s膮 jeszcze dobre p艂yty, kt贸re przetrwaj膮 5-6 lat, jak ich odpowiedniki
z zesz艂ego wieku? Ja w dobie stosowania lut贸w bezo艂owiowych przesta艂em
w to wierzy膰."

I tyle. Reszta nie ma zwiazku.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-21 16:53:41
Autor: aL
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 16:35, R.e.m.e.K pisze:

A co mnie Twoje wynurzenia z modelami plyt obchodza? Odpowiedzialem na
bzdury, ktore napisales:

No i w sumie tutaj mog臋 zako艅czy膰, skoro dla Ciebie model p艂yty i jej mo偶liwo艣ci
nie maj膮 znaczenia przy sk艂adania stacji roboczej.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2013-06-20 15:04:37
Autor: xcpy
zestaw dla inz
1. dlaczego Xeon?

Taniej wychodzi od i7.

niby tak, ale t Xeon to procek serwerowy.

Czym sie rozni procesor "serwerowy" od "nieserwerowego"?

JA osobi艣cie stosuje taktyke - dobra plyta, tani procek, bo procek potem wyminiam na szybszy.

Uwazam, ze lepiej kupic nieco tansza/ubozsza plyte,
ale taka ktora sie wykorzysta "w pelni" + lepszy proc.
"Przewazajaca czesc mocy komputera" pochodzi z procesora
a nie z rodzaju plyty glownej -
- zreszta za 3-4 lata pewnie wymieni tandem plyte+proca.

Data: 2013-06-20 18:20:36
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Thu, 20 Jun 2013 15:04:37 +0200, xcpy napisa艂(a):

Uwazam, ze lepiej kupic nieco tansza/ubozsza plyte,
ale taka ktora sie wykorzysta "w pelni" + lepszy proc.
"Przewazajaca czesc mocy komputera" pochodzi z procesora
a nie z rodzaju plyty glownej -

Jasne... a to, ze tani (czyt. slaby) chipset ma ograniczenia na magistralach
lub kontrolerze pamieci to juz detal.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-20 22:02:57
Autor: xcpy
zestaw dla inz
[...]

Napisz mi prosze jakie ograniczenia ma chipset Z77 AsRocka za 400zl
w stosunku do plyty Asusa na Z77 za 800zl?

Core I5 bedzie wolniej chodzil na plycie za 400zl?
USB 3.0 bedzie wolniej chodzilo na AsRocku?
RAM DDR3 1600 bedzie wolniejszy na AsRocku?

Data: 2013-06-20 22:46:44
Autor: BartekK
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 22:02, xcpy pisze:
[...]

Sam czipset to masz racj臋 - jest ten sam.
Ale zale偶nie od producenta p艂yty s膮 r贸偶ne peryferia, i tak np mo偶e on wykorzysta膰 "wbudowana w czipset" kart臋 sieciow膮 intel (plus zewn臋trzne phy), co jest zwi膮zane z op艂atami licencyjnymi, lub do艂o偶y膰 "tani膮 sieci贸wk臋" np na realteku (zajmuj膮c tym jedn膮 lini臋 PCIe x1 z procesora, kt贸rych nie ma za wiele).
Podobnie z USB3.0 - w czipsecie s膮 4 porty 3.0 ale z jakich艣 powod贸w (zapewne finansowo-licencyjno-patentowych?) niekt贸rzy producenci p艂yt to olewaj膮 a daj膮 "w艂asne" usb 3.0 na jakim艣 nec-u czy czym艣 takim... zn贸w kradn膮c lini臋 PCIe.
O r贸偶nicach w osprz臋cie p艂yty typu jako艣膰 kondensator贸w, jako艣膰 samego laminatu (grubo艣膰 miedzi), z艂膮cz, ch艂odzenia, rozmieszczenia komponent贸w, to ju偶 nie wspominam. Co wcale nie musi oznacza膰, 偶e p艂yta za 800z艂 ma to lepsze :)

Data: 2013-07-05 16:44:51
Autor: Jaskiniowiec
zestaw dla inz
W dniu 20.06.2013 o 11:03 Mr. Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> pisze:

1. dlaczego Xeon?

Taniej wychodzi od i7.

niby tak, ale t Xeon to procek serwerowy. Nie wiem, czy w zastosowaniach  in偶ynierskich sprawniejszy.

O stacjach roboczych s艂ysza艂?! To nie E5, tylko zwyk艂y i7 + ECC. Sprawd藕  na HP, kt贸re stacje sprzedaje w艂a艣nie z E3 a nie i7. i7 jest do domowych  zastosowa艅 (pomimo 偶e to w zasadzie prawie ten sam krzem).

JA osobi艣cie stosuje taktyke - dobra plyta, tani procek, bo procek potem  wyminiam na szybszy.

E3 o takich samych parametrach jak odpowiedni i5/7 jest zazwyczaj ta艅szy...
--
W艂adza wie co m贸wi. Jak m贸wi 偶e zabierze, to zabierze. A jak m贸wi 偶e da,  to m贸wi.

Data: 2013-07-23 18:54:26
Autor: Adam Majewski
zestaw dla inz
On 20.06.2013 00:27, rs wrote:
[...]

IMHO r贸偶nica mi臋dzy zeonem a i7 jest taka 偶e 偶e i7 jest dla p艂yt z 1 CPU
a Xeony dla p艂yt wieloprocesorowych

Adam

Data: 2013-06-20 01:23:38
Autor: Przemys砤w Ryk
zestaw dla inz
Dnia Thu, 20 Jun 2013 00:18:18 +0200, Michal napisa艂(a):

[...]

Dlaczego akurat Xeon?

2. plyta: MSI B75A-G43
3. pamiec: Kingston 16GB (2x8GB) 1600MHz CL10 HyperX Black

We藕 4脳8GB.

4. Grafika: Gigabyte Radeon HD7770 OC 1GB DDR5 128bit

Sprawd藕, jakie karty i w jakim stopniu wspierane jest przez docelowe
oprogramowanie CAD najpierw.

5. Dysk twardy: Western Digital Green 500GB 7200rpm 64MB cache SATA600

W 偶yciu i nigdy! Mniejszy, naprawd臋 szybki dysk na system + drugi na dane.
Cho膰 ja bym pewnie zrobi艂 RAID5 na trzech/czterech nap臋dach. Ewentualnie
jaki艣 128/256GB SSD na system i oprogramowanie plus RAID5 na trzech dyskach
na dane.

(ciach鈥)

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ziemia ma granice, a g艂upota ludzka jest bezgraniczna.     (G. Flaubert) ]

Data: 2013-06-20 18:23:05
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "Przemys艂aw Ryk"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:18sk4jhq777kb$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
We藕 4脳8GB.

Z 4 modu艂ami mo偶e mie膰 problem z stabiln膮 obs艂ug膮.

Data: 2013-06-21 00:20:58
Autor: Przemys砤w Ryk
zestaw dla inz
Dnia Thu, 20 Jun 2013 18:23:05 +0200, qwerty napisa(a):

U縴tkownik "Przemys砤w Ryk"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:18sk4jhq777kb$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
We 48GB.

Z 4 modu砤mi mo縠 mie problem z stabiln obs硊g.

Na tej konkretnej p硑cie z tym chipsetem, czy tak niby by default?

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta: sama si pyta, sama odpowiada i jeszcze si obra縜.             ]

Data: 2013-06-21 06:55:44
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U縴tkownik "Przemys砤w Ryk"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:1jtyl68axmf7x$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
Na tej konkretnej p硑cie z tym chipsetem, czy tak niby by default?

Czasami 4 modu硑 nie lubi ze sob wsp蟪pracowa (czasami trzeba podnie舵 napi阠ie, zmniejszy cz阺totliwo舵).

Data: 2013-07-05 16:51:52
Autor: Jaskiniowiec
zestaw dla inz
W dniu 20.06.2013 o 01:23 Przemys艂aw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> pisze:
[...]

Bo ma taki kaprys i liczy si臋 z kas膮?

2. plyta: MSI B75A-G43
3. pamiec: Kingston 16GB (2x8GB) 1600MHz CL10 HyperX Black

We藕 4脳8GB.

Zawsze mo偶e sobie dokupi膰, wi臋c po co ma od razu mie膰 32GB i przep艂aca膰??

[...]

Kolejny "expiert"... Dokupisz mu te 4 pozosta艂e dyski?!?! Bo to ok 1000z艂!  We藕 najpierw kalkulator i podlicz (nawet na maturze jest dopuszczalny!), a  nie pie... nie pisz co Ty by艣 chcia艂!

To nie jest komputer, 偶eby si臋 pryszczatym kolegom z gimnazjum pochwali膰,  tylko sprz臋t do pracy.
--
W艂adza wie co m贸wi. Jak m贸wi 偶e zabierze, to zabierze. A jak m贸wi 偶e da,  to m贸wi.

Data: 2013-07-05 17:44:04
Autor: Przemys砤w Ryk
zestaw dla inz
Dnia Fri, 05 Jul 2013 16:51:52 +0200, Jaskiniowiec napisa艂(a):

[...]

Zada艂em proste pytanie. Mo偶e akurat s膮 solidne przes艂anki czy argumenty za
Xeonem.

2. plyta: MSI B75A-G43
3. pamiec: Kingston 16GB (2x8GB) 1600MHz CL10 HyperX Black

We藕 4脳8GB.

Zawsze mo偶e sobie dokupi膰, wi臋c po co ma od razu mie膰 32GB i przep艂aca膰??

Wiem jak ch臋tnie 偶r膮 pami臋膰 aplikacje wykorzystywane przeze mnie w DTP.

[...]

Widzisz misiu kolorowy - WD Green akurat demonem szybko艣ci nie jest i
traktowanie go jako dysk systemowy + dysk na dane w zastosowaniach CAD mo偶e
najsensowniejsze nie by膰.

To nie jest komputer, 偶eby si臋 pryszczatym kolegom z gimnazjum pochwali膰,  tylko sprz臋t do pracy.

Czyli doradzanie komu艣 podsystemu dyskowego, kt贸ry b臋dzie odporny na pad
jednego nap臋du, a jednocze艣nie wydajny w okre艣lonych zastosowaniach, to jest
sugerowanie sprz臋tu do chwalenia si臋 kolegom w gimnazjum. Temperatura za
oknem Ci aby zaszkodzi艂a?

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobiety pracuj膮 obecnie jak d偶okeje, przewodz膮 firmom i prowadz膮 badania ]

Data: 2013-06-20 08:54:51
Autor: marsel
zestaw dla inz
Czy b臋dzie to dobra konfiguracja ? Czy co艣 wymieni膰 ?

No jak to co?
Wymie艅 zasilacz! ;)

Data: 2013-06-20 11:15:26
Autor: K
zestaw dla inz
W dniu 20-06-2013 00:18, Michal pisze:
[...]

w pazdzierniku do podobnych zastosowan skladalem:

Intel Core i7-3820, Quad Core, 3.60GHz, 10MB, LGA2011, 32nm, 130W, BOX
ASUS P9X79 LE/C/SI, X79, QuadDDR3-1866, SATA3, RAID, USB 3.0, GBLAN, ATX, BULK
Gigabyte GeForce GTX 650 OC, 2GB DDR5 (128 Bit), HDMI, DVI-D, D-SUB, BOX
Corsair XMS3 4x4GB, 1600MHz DDR3, CL9, XMS3 Heat Spreader
LG SuperMulti SATA DVD+/- R24x,DVD+RW8x,DVD+R DL 16x, SecurDisc, bare bulk(czarny)
Sweex Czytnik kartwewn臋trzny ALL-IN-1 USB 2.0 Czarny OEM
Microsoft OEM Windows 7 Ultimate SP1 64 bit, Polish, 1pk, DVD 1
Cooler Master obudowa serwerowa HAF 932 czarna USB 3.0 ( bez zasilacza )
Corsair zasilacz TX750M 80 PLUS Bronze High Performance Modular 750W, EU Version 1
be quiet! CPU Cooler, Shadow Rock TopFlow SR1-48-135, socket Intel LGA2011

i do tego 2x ssd samsunga na system i jakies 500GB samsunga na dane przelozone z poprzedniego kompa.

Data: 2013-06-20 11:16:41
Autor: K
zestaw dla inz
W dniu 20-06-2013 11:15, K pisze:
[...]

przepraszam, ssd sa intela.

Data: 2013-06-20 11:25:26
Autor: Chris
zestaw dla inz
Michal nabazgra艂(a):

[...]

Nie wiem czy nie lepiej i7 ale ...

2. plyta: MSI B75A-G43

P艂yta Intela jak ma by膰 dobrze.

3. pamiec: Kingston 16GB (2x8GB) 1600MHz CL10 HyperX Black
4. Grafika: Gigabyte Radeon HD7770 OC 1GB DDR5 128bit

W/w zastosowania to raczej NV

5. Dysk twardy: Western Digital Green 500GB 7200rpm 64MB cache SATA600

SSD 128MB na system + HDD xxxGB na dane jako drugi.

www.bezwypadkowy.net - Sprawd藕 histori臋 auta i zobacz czy nie by艂o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd藕 VIN, wyposa偶enie, przebieg, histori臋 wypadkow膮.

Data: 2013-06-20 18:25:10
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "Chris"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kpuhq6$qhr$1@node1.news.atman.pl...
2. plyta: MSI B75A-G43

P艂yta Intela jak ma by膰 dobrze.

I 偶adnego O/C.
4. Grafika: Gigabyte Radeon HD7770 OC 1GB DDR5 128bit

W/w zastosowania to raczej NV

Niby czemu? AutoCad obs艂uguje karty amd i s膮 one wydajniejsze, od nv.

SSD 128MB na system + HDD xxxGB na dane jako drugi.

Na tym postawi co najwy偶ej win95.

Data: 2013-06-20 20:04:07
Autor: cana
zestaw dla inz
On Thu, 20 Jun 2013 19:09:08 +0200
Chris <spam@nospa..de> wrote:

Bo produkty NV s lepiej oprogramowane je秎i chodzi o grafik. ATI to gry i tu spisuje si b.dobrze.

nie generalizuj, alles zale縴 od tego jaki soft...

--
^ Lenistwo jest drog do 秝i阾o禼i ^
 ||^^^ a blu糿ierstwo do raju ^^^||

Data: 2013-06-20 21:12:38
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U縴tkownik "cana"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:20130620200407.0000322b@Duszka...
nie generalizuj, alles zale縴 od tego jaki soft...

Jak soft wspiera amd to b阣zie zawsze wydajniejsze.
My秎isz czemu 砤macze hase, boinc, farmerzy bitcoin wybieraj amd? NV jest za wolna.

Data: 2013-06-21 12:26:47
Autor: BQB
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 19:09, Chris pisze:
W dniu 2013-06-20 18:25, qwerty pisze:
U偶ytkownik "Chris"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
2. plyta: MSI B75A-G43

P艂yta Intela jak ma by膰 dobrze.

I 偶adnego O/C.

To ma by膰 do pracy wi臋c stabilne.

4. Grafika: Gigabyte Radeon HD7770 OC 1GB DDR5 128bit

W/w zastosowania to raczej NV

Niby czemu? AutoCad obs艂uguje karty amd i s膮 one wydajniejsze, od nv.

Bo produkty NV s膮 lepiej oprogramowane je艣li chodzi o grafik臋. ATI to
gry i tu spisuje si臋 b.dobrze.

Obaj si臋 mylicie - produkty NV, ale tylko Quadro - te maj膮 specjalny sterownik do wsp贸艂pracy z ACADem, ale jak to si臋 przek艂ada na szybko艣膰, tego nie wiem, bo na 偶ywo nigdy nie widzia艂em.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-06-21 13:44:39
Autor: Chris
zestaw dla inz
BQB nabazgra艂(a):

[...]

Ci膮gle to NV a jedynie seria modelowa jest inna od domowej wi臋c m贸wi臋 nie myl臋 si臋  :)

Co do szybko艣ci to nie powiem ale na 100% nie by艂o z ni膮 problem贸w w programach 3D (Maya, 3DS, Softimage itd....) a zwyk艂e GF si臋 wali艂y w SLI na dw贸ch monitorach ... jeden monitor OK a drugi muli艂 w OpenGL.

Data: 2013-06-21 17:55:29
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "BQB"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:51c42a64$0$1258$65785112@news.neostrada.pl...
Obaj si臋 mylicie - produkty NV, ale tylko Quadro - te maj膮 specjalny sterownik do wsp贸艂pracy z ACADem, ale jak to si臋 przek艂ada na szybko艣膰, tego nie wiem, bo na 偶ywo nigdy nie widzia艂em.

W pracy korzysta艂em z quadro FX 5600. I co si臋 okaza艂o - chip taki sam jak w 8800. Lepiej si臋 sprawdzaj膮 karty graficzne do gier (amd).

Data: 2013-06-21 18:06:36
Autor: BartekK
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 17:55, qwerty pisze:
[...]

Nie tylko czip. Zasadniczo to ta sama karta, maj膮ca (w przypadku Quadro) wolniejsze taktowania, s艂absze ch艂odzenie (sic!). Karty z rodzin quadro/geforce/tesla r贸偶ni膮 si臋 tylko identyfikacj膮, i nie ma problemu w "prze艂膮czeniu" identyfikowania na inny model, bo technicznie jest to to samo na tym samym czipie. Przyk艂ad http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=539 - google wyrzuca du偶o przyk艂ad贸w i instrukcji p.t. "geforce to quadro mod"

Data: 2013-06-20 12:05:44
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 00:18, Michal pisze:
[...]

A ja bym, dla odmiany, podszed艂 do tematu od drugiej strony, czyli nie sprawdza艂, jaki zestaw da mi MOOOC!, lecz czego potrzebuje najci臋偶szy z program贸w, kt贸rych b臋dziesz u偶ywa艂, do stabilnej pracy.

Jestem przekonany, 偶e nie potrzeba Ci np. 16 GB pami臋ci, ale jak ju偶 si臋 szarpiesz, to inna p艂yta, inna grafika, last but not least: mocniejszy zasilacz. ;) Jaka konkretnie? Spytaj wujka co by odpowiada艂o np. SolidWorks Professional. :]

W ka偶dym razie to ju偶 nie te czasy, 偶e na wykonanie prostej funkcji Photoshop potrzebowa艂 chwili zastanowienia. ;)

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-20 15:13:34
Autor: xcpy
zestaw dla inz
Jestem przekonany, 偶e nie potrzeba Ci np. 16 GB pami臋ci,

Skad taka pewnosc / przekonanie?

1. RAMu nigdy za wiele.

2. Jak bedzie modelowal wytrzymalosc / naprezenia
roznych zlozonych konstrukcji, czy nawet prostych elementow,
ale z "gesta siatka", to nawet przy 32GB moze sie dusic.

Data: 2013-06-21 14:45:02
Autor: Krystek
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 15:13, xcpy pisze:
Jestem przekonany, 偶e nie potrzeba Ci np. 16 GB pami臋ci,

Skad taka pewnosc / przekonanie?

1. RAMu nigdy za wiele.

Ot贸偶 to.

2. Jak bedzie modelowal wytrzymalosc / naprezenia
roznych zlozonych konstrukcji, czy nawet prostych elementow,
ale z "gesta siatka", to nawet przy 32GB moze sie dusic.

Kilka lat temu w pewnym studiu graficznym pracowa艂 komputer, jaka艣 dwuprocesorowa maszyna na Xeonach i OIDP w艂a艣nie z 16GB RAM (64-bitowa Vista).

Przy wizualizacjach, renderowaniu i teksturowaniu w 3ds Maxie wcale nie by艂o jako艣 ekstraszybko. Grafik wychodzi艂 na spacer po firmie, gdy zapuszcza艂 jaki艣 render. Te programy potrafi膮 zje艣膰 tyle, ile jest.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-06-21 14:59:53
Autor: Chris
zestaw dla inz
Krystek nabazgra艂(a):

[...]

Program mo偶e i nie ale textury na obiekty potrafi膮 zje艣膰 ka偶d膮 ilo艣膰 ramu.

Data: 2013-06-21 18:01:22
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "Krystek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kq1hsf$tag$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Kilka lat temu mia艂em praktyki w instytucie energetyki. Jak zobaczy艂em jakie maj膮 maszyny i u偶ycie ramu jest olbrzymie to nic nie m贸wi艂em, jak projektant wychodzi艂 przed budynek pali膰. Zanim wszystko si臋 obliczy艂o to czeka艂o si臋 kilka minut.

Data: 2013-06-23 00:42:07
Autor: maX
zestaw dla inz

U偶ytkownik "xcpy" <xcpy@xcpy.xcpy> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kpuv6b$92h$1node1.news.atman.pl...

2. Jak bedzie modelowal wytrzymalosc / naprezenia
roznych zlozonych konstrukcji, czy nawet prostych elementow,
ale z "gesta siatka", to nawet przy 32GB moze sie dusic.

I dlatego kupuj膮c procesor za ~1000 z艂 mo偶na ju偶 rozpatrzy膰 platform臋 LGA 2011, ona pozwala zamontowa膰 64 GB RAM (oraz ewentualnie procesor 6-rdzeniowy). Co prawda na razie s膮 dostepne dla niej tylko CPU w "starej" architekturze Sandy Bridge-E, ale niebawem wyjd膮 Ivy Bridge-E.
Ale nawet je艣li nie zdecyduje si臋 na 2011 to i tak zamiast  LGA 1155 lepiej wzi膮艣膰 nowy 1150. Co prawda te偶 nie obs艂uguje wi臋cej ni偶 32 GB RAM (ani w formie 8x16 GB, ani chocia偶 4x16 GB jak w FM2), ale i tak jest lepsza i znacznie bardziej przysz艂o艣ciowa (upgrade CPU) ni偶 1155, a tylko troch臋 od niej dro偶sza.

Data: 2013-06-23 00:45:21
Autor: maX
zestaw dla inz

U偶ytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kq597k$orf$1news.task.gda.pl...
ani w formie 8x16 GB

Poprawka - 8x8 GB

Data: 2013-06-20 18:31:09
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "$heikh el $hah"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:51c2d3f3$0$1460$65785112@news.neostrada.pl...
Jestem przekonany, 偶e nie potrzeba Ci np. 16 GB pami臋ci

Jak ka偶dy plik dwg odpala w oddzielnym procesie? My艣lisz, 偶e pracuje si臋 tylko nad jednym plikiem?

Data: 2013-06-20 21:27:26
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 18:31, qwerty pisze:
[...]

Du偶y pok艂adowy komputer, zajmuj膮cy spor膮 szafk臋 i wa偶膮cy ponad 30 kg, kt贸ry mia艂 mniejsz膮 moc obliczeniow膮 ni偶 dzisiejszy mikroprocesor w telefonie kom贸rkowym. Tak by艂 wyposa偶ony l膮duj膮cy jako pierwszy na Ksi臋偶ycu statek Apollo 11 - wspomina w 40. rocznic臋 pierwszego l膮dowania cz艂owieka na Ksi臋偶ycu p艂k dr in偶. Maciej Mroczkowski z Wojskowej Akademii Technicznej. /pap, em

www.wprost.pl/ar/166845/Komputer-Apollo-11-mia-mozliwoci-kalkulatora/

(:

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-20 21:30:22
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "$heikh el $hah"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:51c35799$0$1454$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i? To niczego nie dowodzi.

Data: 2013-06-20 23:15:02
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 21:30, qwerty pisze:
[...]

Spoko. Kompleks贸w nie mam. Ale generalnie uwa偶am, 偶e nie wielko艣膰 r贸偶d偶ki czyni magika i my艣l臋 tu o kilku aspektach funkcjonowania na tym padole. ;)

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-21 00:30:58
Autor: Przemys砤w Ryk
zestaw dla inz
Dnia Thu, 20 Jun 2013 21:30:22 +0200, qwerty napisa艂(a):

[...]

Chcia艂 b艂ysn膮膰 i b艂ysn膮艂鈥 po swojemu.

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Mordy w kube艂 je艣li mo偶na!                   (Kr贸l Julian, 鈥濵adagaskar鈥) ]

Data: 2013-06-21 01:03:20
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 00:30, Przemys艂aw Ryk pisze:
[...]

Za to nie tak, jak ty 鈥 czyli sp臋kana ju偶 od staro艣ci p艂yta chodnikowa, kt贸rej si臋 wydaje, 偶e jej starczy taczka 艣wie偶ego cementu i j膮 na Pola Elizejskie powioz膮.

BTW: jaki zestaw by艣 poleci艂 papie偶owi, a jaki prezydentowi? Gdybym naprawd臋 chcia艂 odpowiedzie膰 na ten temat PO SWOJEMU, to bym napisa艂, by kupi艂 gotowca w MM, a za zaoszcz臋dzone pieni膮dze zgoli艂 w艂osy, da艂 do druku holograf贸w przer贸bk臋 nalepki Intela z napisem "in偶. inside!" i oklei艂 sobie nimi g艂ow臋. Ew. wytatuowa膰 by mo偶na, ale na holograficzne chyba im jeszcze RAM brakuje. :)

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-21 01:20:58
Autor: Przemys砤w Ryk
zestaw dla inz
Dnia Fri, 21 Jun 2013 01:03:20 +0200, $heikh el $hah napisa艂(a):

[...]

Widzisz misiu kolorowy - pierwsze i podstawowe pytanie brzmi w takich
sytuacjach: do jakich zastosowa艅? Te zosta艂y wyra藕nie okre艣lone - CAD.
Je偶eli Ci si臋 wydaje, 偶e tutaj du偶e ilo艣ci dost臋pnego RAM si臋 nie przydaj膮,
to masz racj臋 - wydaje Ci si臋.

Ju偶 odpowiedzia艂e艣 po swojemu. Serio.

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Tam gdzie ko艅czy si臋 logika, zaczynaj膮 si臋 kobiety:)                     ]

Data: 2013-06-21 02:43:04
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 01:20, Przemys艂aw Ryk pisze:
[...]

Specjalista si臋 odezwa艂. (Nie twierdz臋, 偶e sam nim jestem, ale potrafi臋 googla膰 i wyci膮ga膰 wnioski, co zrobi艂em przed napisaniem pierwszej odpowiedzi.)

A teraz jeszcze na szybko dogoogla艂em:

"How Much RAM Should You Buy for a CAD Workstation?

Performance versus Budget

To achieve solid performance within a reasonable budget, that sweet spot today is likely between 6 GB and 16 GB of DDR3 1333-MHz RAM. DDR3 is third generation, dual-data rate memory technology, with Intel鈥檚 current platforms centered on 1333-MHz clock frequency 鈥 and it鈥檚 really your best memory option these days."

Autor powy偶szego:

Alex Herrera - consultant focusing on high-performance graphics and workstations, and he has more than 25 years of engineering, marketing and management experience in the semiconductor industry. Author of frequent articles covering both the business and technology of graphics, he is also responsible for the Workstation Report series, published by Jon Peddie Research.

Je艣li potrafisz liczy膰, to spierdalaj ze swoimi m膮dro艣ciami typu "przydaje si臋, wi臋c bierz ile mo偶esz". Tymczasem, jak ju偶 wcze艣niej sprawdzi艂em, sprz臋t do tego typu zastosowa艅 nie sam膮 pami臋ci膮 stoi.

A temat tego w膮tku jest po prostu i艣cie krety艅ski. Czy gdybym by艂 zakonnic膮 lubi膮c膮 projektowa膰 najwi臋ksze mo偶liwe pomniki Chrystusa na danym terenie, to powinienem pyta膰 o zestaw dla zak膮nnicy?[!]

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-21 07:01:07
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "$heikh el $hah"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:51c3a193$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...
Je艣li potrafisz liczy膰, to spierdalaj ze swoimi m膮dro艣ciami typu "przydaje si臋, wi臋c bierz ile mo偶esz". Tymczasem, jak ju偶 wcze艣niej sprawdzi艂em, sprz臋t do tego typu zastosowa艅 nie sam膮 pami臋ci膮 stoi.

I my艣lisz, 偶e odpalony jest tylko cad?
U mnie nie do艣膰, 偶e odpalonych jest kilka proces贸w autocada, s膮 uruchomione inne programy, wi臋c przesta艅 sam pierdoli膰. 16 GiB jest optymalne. 8 GiB to absolutne minimum.

Data: 2013-06-21 07:47:16
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 07:01, qwerty pisze:
I my艣lisz, 偶e odpalony jest tylko cad?

Nie. Domy艣lnie przyj膮艂em kilka zak艂adek z filmikami porno odpalonych w kilku zak艂adkach IE, Avasta oraz Pasjansa.

U mnie nie do艣膰, 偶e odpalonych jest kilka proces贸w autocada, s膮
uruchomione inne programy, wi臋c przesta艅 sam pierdoli膰.

A ja mam dwa pecety. Na mniejszym, starszym, s艂abszym odpalona muzyka, Chrome, Thynderbird, VLC Media Player. Na drugim mog臋 sobie odpali膰 tylko jeden program i co mi zrobi? Po偶re 8 GB na starcie?

16 GiB jest optymalne. 8 GiB to absolutne minimum.

Dla kogo艣 takiego jak ty, minimum to 32 GB.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-21 09:08:01
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Fri, 21 Jun 2013 07:47:16 +0200, $heikh el $hah napisa艂(a):

Dla kogo艣 takiego jak ty, minimum to 32 GB.

Idz juz do piaskownicy, bo tylko niepotrzebny flame robisz a pojecia masz
tyle co moj kot.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-21 09:15:02
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 09:08, R.e.m.e.K pisze:
Dnia Fri, 21 Jun 2013 07:47:16 +0200, $heikh el $hah napisa艂(a):

Dla kogo艣 takiego jak ty, minimum to 32 GB.

Idz juz do piaskownicy, bo tylko niepotrzebny flame robisz a pojecia masz
tyle co moj kot.

Biedaku. Dawno nie pada艂o, wi臋c ju偶 babek sadzi膰 nie mo偶esz i tylko suchym piaskiem w ekran ciska膰?

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-21 17:18:20
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "$heikh el $hah"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:51c3e8e6$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...
Dla kogo艣 takiego jak ty, minimum to 32 GB.

Dzi艣 sprawdzi艂em u偶ycie ramu - 6 proces贸w autocad, 2xwinword,1xexcel, firefox (10 zak艂adek), ie (2-3 zak艂adki). U偶ycie ramu 6,55 GiB (projekty tylko w 2d).

Data: 2013-06-21 19:31:52
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 17:18, qwerty pisze:
[...]

I...? Kolejnych 10 zrobi艂oby r贸偶nic臋?
Ile z tego bra艂y same przegl膮darki?

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-21 19:56:24
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "$heikh el $hah"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:51c48e09$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...
I...? Kolejnych 10 zrobi艂oby r贸偶nic臋?
Ile z tego bra艂y same przegl膮darki?

10 zak艂adek w firefox - ok 400 MiB.
Pusty firefox (strona pusta) 220 MiB. Sam sobie odpowiedz.
Niby nie du偶o, ale jak powiedzia艂em ja projektuj臋 w 2D i 8 GiB to jest absolutne minimum do pracy.
Pliki wymiany s膮 wy艂膮czone, bo tylko spowalnia prac臋.

Data: 2013-06-21 20:55:38
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 19:56, qwerty pisze:
[...]

A IE ile zabiera艂?
Zreszt膮 to bez znaczenia. Je艣li u偶ywasz komputera do powa偶niejszych rzeczy, to najprawdopodobniej masz o nim poj臋cie.
Tote偶 je艣li planujesz co艣 robi膰 w jakim艣 ci臋偶szym programie (u mnie obr贸bka/monta偶 audio-video, bo PS CS6 Extended wiele nie potrzebuje), to najpierw wyrzucasz wszystko co si臋 da z autostartu (najwygodniej TuneUpem), nast臋pnie restartujesz komputer i otwierasz tylko lub prawie tylko dany program. Ja zazwyczaj potrzebuj臋 jeszcze przegl膮darki (Chrome) z jedn膮 kart膮 na google.
Na starszym laptopie z 4GB, wszystko zrobi膰 si臋 da艂o. I pewnie, 偶e na lepszym/szybszym jakie艣 przyk艂adowe kompilowanie trwa艂o by kr贸cej, lecz o ile i jakim kosztem? Nie wspominaj膮c o tym, 偶e przy s艂abej/藕le skonfigurowanej sprz臋towo reszcie, sama pami臋膰 nic nie znaczy.
Tak 偶e spoko 鈥 je艣li kogo艣 sta膰 i w powa偶aniu ma op艂acalno艣膰 do wydajno艣ci, to niech pakuje ile wlezie, bo to nie moja brocha, ale niech mi nie wmawia, 偶e 16 GB to jakie艣 og贸lno艣wiatowe minimum.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-21 21:36:34
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "$heikh el $hah"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:51c4a1ab$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tylko, 偶e system uruchamia antywirus (i nic wi臋cej). Komputery nie maj膮 czego uruchamia膰 przy bootowaniu, bo nic nie jest powgrywane. Na jednym jest chyba wgrany ccleaner.

Data: 2013-06-21 21:55:15
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 21:36, qwerty pisze:
Tylko, 偶e system uruchamia antywirus (i nic wi臋cej). Komputery nie maj膮
czego uruchamia膰 przy bootowaniu, bo nic nie jest powgrywane.

No to mo偶e u Ciebie, bo wi臋kszo艣膰 鈥 w tym cz臋艣膰 pro-user贸w 鈥 jednak nie ma poj臋cia dlaczego i przez co system tak wolno si臋 艂aduje i sk膮d na starcie znika 1/4 pami臋ci.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-22 06:44:37
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "$heikh el $hah"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:51c4afa4$0$1250$65785112@news.neostrada.pl...
No to mo偶e u Ciebie, bo wi臋kszo艣膰 鈥 w tym cz臋艣膰 pro-user贸w 鈥 jednak nie ma poj臋cia dlaczego i przez co system tak wolno si臋 艂aduje i sk膮d na starcie znika 1/4 pami臋ci.

Polityka wewn臋trzna firmy. Siedzisz na administratorze, ale nie wgrywasz ze wzgl臋du na mo偶liwe kontrole, ale te偶 odpalaj膮c niepotrzebne procesy spowalniasz prac臋. Jeden czy dwa s膮 niezauwa偶alne, ale jak w trayu masz kilkana艣cie to czu膰. Nawet u siebie w domu poza sterownikami i antywirusem mam uruchomione 3 aplikacje (przy starcie).

Data: 2013-06-23 15:45:03
Autor: m4rkiz
zestaw dla inz
"$heikh el $hah" <xxx.xxx@xxx.xx> wrote in message news:51c3e8e6$0$1255$65785112news.neostrada.pl...
16 GiB jest optymalne. 8 GiB to absolutne minimum.
Dla kogo艣 takiego jak ty, minimum to 32 GB.

ja mam 32GB, na codzien wykorzystuje obecnie do 12-16GB (a reszta i
tak jest uzywana przez system jako cache)

jako ze pol roku temu wydalem masakryczne 200 pln na drugie 16GB
to omija mnie takie rzezbienie:

[...]

fakt ze moment na kupowanie pamieci wydaje sie nie najlepszy
jezeli porownamy ceny ze styczniem, ale trzeba by sie wglebic w temat i
sprawdzic jaka jest szansa ze bedzie taniej w przyszlosci, moim zdaniem
niewielka

Data: 2013-06-23 22:26:32
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-23 16:45, m4rkiz pisze:
ja mam 32GB, na codzien wykorzystuje obecnie do 12-16GB (a reszta i
tak jest uzywana przez system jako cache)

Wymie艅 aplikacje. Mi na co dzie艅 bierze do 4 GB. Photoshop znacz膮co sytuacji nie zmienia. Dopiero Corel Videostudio zmienia stan rzeczy, a i tak daje rad臋 go odpali膰 nawet na starszym laptopie z 8 GB...

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-23 23:14:12
Autor: m4rkiz
zestaw dla inz
"$heikh el $hah" <xxx.xxx@xxx.xx> wrote in message news:51c759f7$0$1459$65785112news.neostrada.pl...
[...]

xp mode 2GB, jakas inna VM drugie tyle, 4GB na ramdysk, PSP 2-3GB
tyle samo Autocad, niemal po polowce na FF, NOD32, offica i reszte w tle

owszem, moge najpierw cos skrobnac w autocadzie, potem obrobic z tego
obrazki a na koniec opisac w office posilkujac sie laptopem zamiast VM,
ale jezeli mam wszystko pod reka jest to poprostu wygodniejsze, szybsze
i sprawniejsze (bo byle poprawke moge zrobic od razu zamiast przypomniec
sobie o niej jak skoncze calosc ;) )

32GB na juz przyda sie niewielu, ale:

- jest tanie
- w najblizszej przyszlosci tansze raczej nie bedzie
- realnych ograniczen pamieci podrecznej windows chyba nie ma
- ramdysk jest fajny
- tak samo zwirtualizowane systemy ktore mozesz latwo backupowac i
  zabierac gdzie chcesz

itd.

Data: 2013-06-24 00:52:21
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-24 00:14, m4rkiz pisze:
xp mode 2GB, jakas inna VM drugie tyle, 4GB na ramdysk, PSP 2-3GB
tyle samo Autocad, niemal po polowce na FF, NOD32, offica i reszte w tle

W tej chwili mam uruchomione: ESET SS, TotCmd, Chrome, Thunderbird, VLC Media Player, Corel Video Studio X6, Photoshop CS6, dwa gad偶ety pulpitu + jakie艣 mniejsze procesy typu urz膮dzenia wskazuj膮ce i TO WSZYSTKO (艂膮cznie z systemowymi) zabiera DWA PRZECINEK TRZY (2,3) GB. I to odpalone na starszym, mniejszym laptopie, bo wci膮偶 wol臋 Win7 os Win8 (na nowszy na sta艂e przenios臋 si臋 pewnie po aktualizacji do 8.1).
Tak 偶e mnie te Twoje liczby mocno dziwi膮, ale spoko 鈥 jak potrzebujesz i Ci臋 sta膰, to nikomu nic do tego. Przy czym znowu zaznacz臋: p贸ki nie b臋dziesz nikomu wmawia膰, bez ca艂kowitej pewno艣ci, 偶e musi mie膰 min. 16 GB. :)

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-24 15:56:48
Autor: maX
zestaw dla inz

U偶ytkownik "$heikh el $hah" <xxx.xxx@xxx.xx> napisa艂 w wiadomo艣ci news:51c77c24$0$1226$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ja w tej chwili mam uruchomionego tylko Chrome oraz firewalla/av (czytnika list dyskusyjnych nie licz臋, bo to stary XP-kowy Outlook, kt贸ry zajmuje dos艂ownie kilka MB) i juz to zajmuje mi 3 GB pami臋ci (kilkana艣cie okien, w ka偶dym kilka otwartych kart).

I to odpalone na starszym, mniejszym laptopie, bo wci膮偶 wol臋 Win7 os Win8 (na nowszy na sta艂e przenios臋 si臋 pewnie po aktualizacji do 8.1).

A u mnie na XP (wi臋c na Win7 trzebaby doda膰 jeszcze p贸艂 GB).

Data: 2013-06-24 18:50:50
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Mon, 24 Jun 2013 00:52:21 +0200, $heikh el $hah napisa艂(a):

[...]

Uzyj jeszcze tego CS6. Bo wiesz, sam program to rzeczywiscie niewiele
wymaga. Np. wczytaj tam obraz A4, 300dpi z dziesiecioma warstwami. Wtedy
powiedz ile zajmuje pamieci SAM tylko CS6.

[...]

Niektorzy na komputerach sie bawia, inni pracuja. Jak zaczniesz pracowac to
zrozumiesz, ze bredzisz.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-25 02:55:47
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-24 18:50, R.e.m.e.K pisze:
Uzyj jeszcze tego CS6. Bo wiesz, sam program to rzeczywiscie niewiele
wymaga. Np. wczytaj tam obraz A4, 300dpi z dziesiecioma warstwami. Wtedy
powiedz ile zajmuje pamieci SAM tylko CS6.

Pode艣lij jaki艣 na sheikh.el.shah na gmail, to cipo wiem.

Niektorzy na komputerach sie bawia, inni pracuja. Jak zaczniesz pracowac to
zrozumiesz, ze bredzisz.

Cho膰 na tym nie zarabia艂em, to wierz mi, 偶e pracowa艂em I PAMI臉TAM JAK MI SI臉 CS3 艢LIMACZY艁. Teraz, przy 8 GB, CS6 ani raz si臋 nie 'zawaha艂'.
I nie pisz mi o wykorzystaniu w zawodzie (np. projekcie plakatu), bo tutaj jest mowa o zastosowaniu typowym. Jak si臋 zatrudnisz w NSA, to mo偶esz sobie wsadzi膰 nawet 320 TB tego sRAMu.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-25 11:43:29
Autor: Przemys砤w Ryk
zestaw dla inz
Dnia Tue, 25 Jun 2013 02:55:47 +0200, $heikh el $hah napisa(a):

[...]

Pode秎ij jaki na sheikh.el.shah na gmail, to cipo wiem.

Niektorzy na komputerach sie bawia, inni pracuja. Jak zaczniesz pracowac to
zrozumiesz, ze bredzisz.

Cho na tym nie zarabia砮m, to wierz mi, 縠 pracowa砮m I PAMI蔜AM JAK MI SI CS3 IMACZY. Teraz, przy 8 GB, CS6 ani raz si nie 'zawaha'.
I nie pisz mi o wykorzystaniu w zawodzie (np. projekcie plakatu), bo tutaj jest mowa o zastosowaniu typowym. Jak si zatrudnisz w NSA, to mo縠sz sobie wsadzi nawet 320 TB tego sRAMu.

Tia. Typowym zastosowaniem Photoshopa wg. misiaczka kolorowego nie jest
robienie grafiki do plakatu. To co jest typowym? Obrabianie zdj赕 z urodzin
cioci, zrobionych 2MPix ma硃k?

--
[ Przemys砤w "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Je縠li czujesz, 縠 縴cie chce ci da kopa w dup, to raczej si nie      ]

Data: 2013-06-25 12:01:01
Autor: Chris
zestaw dla inz
Przemys砤w Ryk nabazgra(a):

[...]

Ciekawe czy sta takiego "typowego" usera na orgina ... bo pewnie zajeba z torrent體 i teraz zgrywa profesjonalnego grafika.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie by硂 wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposa縠nie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2013-06-25 12:15:10
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 12:01, Chris pisze:
Ciekawe czy sta膰 takiego "typowego" usera na orgina艂 ... bo pewnie
zajeba艂 z torrent贸w i teraz zgrywa profesjonalnego grafika.

S艂ysza艂e艣 o wersjach "trial"?
Jak b臋d臋 czerpa艂 dzi臋ki niemu realne korzy艣ci, to licencj臋 sobie kupi臋.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-25 12:20:45
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Tue, 25 Jun 2013 12:15:10 +0200, $heikh el $hah napisa艂(a):

[...]

O trialu pisales juz zlodzieju pol roku temu lub dawniej, wiec nie pierdol
za przeproszeniem.
Zreszta jawnie sie przyznales do zlodziejstwa zaslaniajac sie brakiem kasy i
byciem biednym studentem.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-25 12:30:34
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 12:20, R.e.m.e.K pisze:
O trialu pisales juz zlodzieju pol roku temu lub dawniej, wiec nie pierdol
za przeproszeniem.

A wiesz, 偶e jak si臋 zainstaluje nowy system, a do tego kupi nowy komputer, to zn贸w mo偶na mie膰 trial i to przez dwa miesi膮ce? :)
Ale na nowym, p贸ki nie potrzebuj臋, nie instaluj臋.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-25 12:39:53
Autor: Chris
zestaw dla inz
$heikh el $hah nabazgra艂(a):

[...]

A 艣wistak siedzi .... bo sreberka by艂y kradzine ....

Data: 2013-06-25 15:35:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
zestaw dla inz
Dnia 2013-06-25, o godz. 12:01:01
"Chris" <chris@spam.pl> napisa(a):

Ciekawe czy sta takiego "typowego" usera na orgina ... bo pewnie
zajeba z torrent體 i teraz zgrywa profesjonalnego grafika.

Mnie PS CS5 Dell do潮czy do laptoka Della. Inna sprawa 縠 Dell z
dystrybucji UK a nie PL. Ale sam zdziwiony by砮m po rozpakowaniu. ;-)

Zdr體ko

Data: 2013-06-25 15:44:19
Autor: Chris
zestaw dla inz
Maciek Babcia Dobosz nabazgra(a):

Dnia 2013-06-25, o godz. 12:01:01
"Chris" <chris@spam.pl> napisa(a):
[...]

Z ciekawo禼i jaka licencja ? nie na miesia przypadkiem bo ju takie widzia砮m.

Data: 2013-06-25 15:52:35
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
zestaw dla inz
Dnia 2013-06-25, o godz. 15:44:19
"Chris" <chris@spam.pl> napisa(a):

> [...]

> rozpakowaniu. ;-)

Z ciekawo禼i jaka licencja ? nie na miesia przypadkiem bo ju takie widzia砮m.

Nie. Licencja do u縴tku z zakupionym kompem. Nawet do潮czyli p硑tki z
malowniczymi napisami "FOR BUNDLES ONLY", "Not to be sold separately" i
"NO COPY". O tyle ciekawe 縠 laptok nie ma nap阣u optycznego. ;-)
Poczatkow mysl背em 縠 to Photoshop Elements ale po przyjrzeniu okaza硂
si CS5.

Dodatkowo jeszcze w komplecie by砤 p硑tka z Adobe Permiere - niestety
nie pami阾am w jakiej wersji a nie mam akurat pod r阫.

Zdr體ko

Data: 2013-06-25 16:43:30
Autor: Przemys砤w Ryk
zestaw dla inz
Dnia Tue, 25 Jun 2013 15:52:35 +0200, Maciek BabciaDobosz napisa艂(a):

Nie. Licencja do u偶ytku z zakupionym kompem. Nawet do艂膮czyli p艂ytki z
malowniczymi napisami "FOR BUNDLES ONLY", "Not to be sold separately" i
"NO COPY". O tyle ciekawe 偶e laptok nie ma nap臋du optycznego. ;-)
Poczatkow mysl膮艂em 偶e to Photoshop Elements ale po przyjrzeniu okaza艂o
si臋 CS5.

Dodatkowo jeszcze w komplecie by艂a p艂ytka z Adobe Permiere - niestety
nie pami臋tam w jakiej wersji a nie mam akurat pod r臋k膮.

Licencja do u偶ytku komercyjnego? Fiufiu鈥

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Paradoks kobiecych urodzin: zawsze trzeba o nich pami臋ta膰, ale nigdy     ]

Data: 2013-06-25 17:06:31
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Tue, 25 Jun 2013 16:43:30 +0200, Przemys艂aw Ryk napisa艂(a):

[...]

Ciekawe ile ten lapek kosztowal, bo te licencje wiecej niz taki ze sredniej
polki ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-25 17:30:39
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
zestaw dla inz
Dnia 2013-06-25, o godz. 17:06:31
"R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisa艂(a):

Dnia Tue, 25 Jun 2013 16:43:30 +0200, Przemys艂aw Ryk napisa艂(a):

Ciekawe ile ten lapek kosztowal, bo te licencje wiecej niz taki ze
sredniej polki ;-)

Oko艂o 4,5k PLN. Dell XPS 13 na i7. Dwie sztuki zreszt膮. Tyle 偶e jak
pisa艂em z kana艂u dystrybucji UK bo w PL za ten sam model trzeba wy艂o偶y膰
~7k PLN. Sam by艂em zdziwiony preinstalowanym i do艂膮czonym na p艂ytach
softem. Wersja XPS z i5 mia艂a tylko Premiere Elements do艂膮czony. Ja
zreszt膮 i tak nie u偶ywam - ja nie grafik a do drobnego grzebni臋cia
starczy mi PS7.0PL do艂aczony kiedy艣 do jednego ze skaner贸w.

Swoj膮 droga to np. w USA mo偶na tego XPS_a kupi膰 w wersji deweloperskiej
z zainstalowanym Ubuntu. W EU oficjalnie niestety nie.

Zdr贸wko

Data: 2013-06-25 12:08:16
Autor: aL
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 11:43, Przemys艂aw Ryk pisze:

Tia. Typowym zastosowaniem Photoshopa wg. misiaczka kolorowego nie jest
robienie grafiki do plakatu. To co jest typowym? Obrabianie zdj臋膰 z urodzin
cioci, zrobionych 2MPix ma艂pk膮?

Przecie偶 laptop i Photoshop to typowe po艂膮czenie aspiruj膮cego tw贸rcy z Starbucksa.
To etap przej艣ciowy przed zakupem sprz臋tu z owocowym logo.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2013-06-25 12:13:10
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 12:08, aL pisze:
Przecie偶 laptop i Photoshop to typowe po艂膮czenie aspiruj膮cego tw贸rcy z
Starbucksa.

P贸藕na godzina by艂a i 藕le si臋 wyrazi艂em. Photoshop jest do grafiki, ale gdybym mia艂 zawodowo trzaska膰 plakaty b膮d藕 inne wi臋ksze grafiki, to nie na laptopie...

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-25 12:33:29
Autor: Przemys砤w Ryk
zestaw dla inz
Dnia Tue, 25 Jun 2013 12:13:10 +0200, $heikh el $hah napisa艂(a):

http://youtu.be/AlMJqeys2Mc?t=1m23s - tylko tak mo偶na skomentowa膰
misiaczkowe mundro艣ci.

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ 5 Mouris鈥 5! A teraz japa!                   (Kr贸l Julian, 鈥濵adagaskar鈥) ]

Data: 2013-06-25 12:05:49
Autor: Chris
zestaw dla inz
$heikh el $hah nabazgra艂(a):

[...]

Jak pisa艂 R.e.m.e.K nie ka偶dy u偶ywa PS do robienia wizyt贸wek z jednym fontem ....

Data: 2013-06-25 12:08:08
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 12:05, Chris pisze:
Jak pisa艂 R.e.m.e.K nie ka偶dy u偶ywa PS do robienia wizyt贸wek z jednym
fontem ...

No widzisz, a ja czasem u偶yje, by tylko grafik臋 w poziomie obr贸ci膰...
Sk艂ada艂em dzi艣 co艣 w Corel VideoStudio Pro X6 鈥 komunikatu, 偶e mam za ma艂o RAM-u mi nie wywali艂. Cud!

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-25 12:41:27
Autor: Chris
zestaw dla inz
$heikh el $hah nabazgra艂(a):

W dniu 2013-06-25 12:05, Chris pisze:
Jak pisa艂 R.e.m.e.K nie ka偶dy u偶ywa PS do robienia wizyt贸wek z jednym
fontem ...
No widzisz, a ja czasem u偶yje, by tylko grafik臋 w poziomie obr贸ci膰...

Czyli jednak masz zainstalowanego PS .... k艂amczuszek ....

Na tego Corela te偶 masz licencj臋 czy zajeba艂e艣 jak reszt臋 softu ??

Data: 2013-06-25 12:44:15
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 12:41, Chris pisze:
$heikh el $hah nabazgra艂(a):

[...]

Zajeba艂em siostrze z Niemiec razem z laptopem. Liczy si臋?

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-23 19:23:36
Autor: Przemys砤w Ryk
zestaw dla inz
Dnia Fri, 21 Jun 2013 02:43:04 +0200, $heikh el $hah napisa艂(a):

[...]

                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Misiu kolorowy - nie napinaj si臋 tak, bo Ci 偶y艂ka p臋knie. To po pierwsze. Po
drugie - zauwa偶 misiaczku drogi, 偶e opr贸cz otwartego oprogramowania do CAD
do艂o偶y膰 jeszcze trzeba narzut na kilka innych narz臋dzi - ot program
pocztowy, przegl膮darka, antywirus. Nie wiesz te偶, ile na raz otwartych
plik贸w dany u偶ytkownik ma.

Cytowany przez Ciebie fragment to do艣膰 ogl臋dne stwierdzenie. Ja przyk艂adam
swoje do艣wiadczenia z dzia艂ki DTP (gdzie przy 8GB ram zaczyna mi by膰 ciasno)
i kilkunastu rozmowach z CADowcami. Wychodzi z tego, 偶e du偶a ilo艣膰 pami臋ci
wcale krzywdy nie zrobi.

(ciach鈥)

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Feminizm istnieje tylko po to, 偶eby brzydkie kobiety zjednoczy膰 we       ]

Data: 2013-06-23 22:18:39
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-23 19:23, Przemys艂aw Ryk pisze:
Misiu kolorowy - nie napinaj si臋 tak, bo Ci 偶y艂ka p臋knie. To po pierwsze.

I tu mog艂e艣 sko艅czy膰, bo z gejami nie dyskutuj臋. "Misiem kolorowym" nazywaj sobie kogo chcesz, byle nie mnie, a najlepiej koleg贸w Legionist贸w z "呕ylety".

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-24 02:33:27
Autor: Przemys砤w Ryk
zestaw dla inz
Dnia Sun, 23 Jun 2013 22:18:39 +0200, $heikh el $hah napisa艂(a):

[...]

Ot - prawdziwy samiec alfa i klasyczny przyk艂ad kibord 艂oriora鈥

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ze wszystkich oszust贸w 艣wiata najlepiej sobie radz膮 politycy i ksi臋偶a,   ]

Data: 2013-06-21 09:32:17
Autor: Chris
zestaw dla inz
Przemys艂aw Ryk nabazgra艂(a):

[...]

Nie tylko CAD:
(programy CAD, obr贸bka grafiki - po艂profesjonalnie)

Co do obr贸bki grafiki to PS lubi ram nie m贸wi膮c ju偶 o programach 3D kt贸re potrafi膮 po偶re膰 ka偶d膮 ilo艣膰 ramu.

Data: 2013-06-21 10:30:30
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 09:32, Chris pisze:
Co do obr贸bki grafiki to PS lubi ram nie m贸wi膮c ju偶 o programach 3D
kt贸re potrafi膮 po偶re膰 ka偶d膮 ilo艣膰 ramu.

Bo wiesz, to troch臋 jak z samochodem na d艂u偶szej trasie 鈥 ile wlejesz do baku, tyle spali.
Ale nikt mi nie wm贸wi, 偶e 16 GB to MINIMUM. Mo偶e w sam raz. Ale minimum jest ni偶sze, o ile kto艣 nie projektuje silnik贸w dla Boeinga/Airbusa/Lockheeda...

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-21 11:31:05
Autor: Chris
zestaw dla inz
$heikh el $hah nabazgra艂(a):

[...]

Min dla PS o ile pami臋tam do 4GB  a W7 odpali艂em kiedy艣 na 1GB tylko czy to ma sens :)

jest ni偶sze, o ile kto艣 nie projektuje silnik贸w dla Boeinga/Airbusa/Lockheeda...

To tak jak je藕dzi艂em lamborgini i na pytanie ile pali by艂a jedna szybka odpowiedz "tyle ile wlejesz" :)

Data: 2013-06-27 05:10:56
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 11:31, Chris pisze:
Min dla PS o ile pami臋tam do 4GB  a W7 odpali艂em kiedy艣 na 1GB tylko czy
to ma sens :)

Mimo wszystko si臋 zdarza, i偶 ma. To by艂o chyba jeszcze gimnazjum, by艂em technicznym administratorem pewnego forum .org i z ludzi mi dost臋pnych to ja, jak si臋 okaza艂o, by艂em najlepszym grafikiem. No i m臋czy艂em si臋 z tym Photoshopem (tak, "ukradni臋tym"), bo m贸j desktop go do ko艅ca nie ogarnia艂 (wtedy i wcze艣niej odbywa艂o si臋 to tak, 偶e jak szwagier kupuje nowy komputer, to sw贸j przekazuje siostrze, a siostra mi), ale efekty by艂y zadziwiaj膮co niez艂e. Niekt贸rzy sobie nawet wstawiali na ekran tapety tego forum, kt贸re ja wykona艂em.
Po prostu by艂em (czas przesz艂y nieprzypadkowy) bardzo dobrym grafikiem.
Teraz musz臋 zdecydowa膰 pomi臋dzy fotografik膮 a monta偶em audio-wideo.
Z natury jestem g艂upio ambitny (cho膰by przy maturze: wybra艂em najtrudniejszy z mo偶liwych temat贸w o sztuce erystyki), wi臋c pewnie b臋dzie to drugie.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-06-27 09:03:20
Autor: Chris
zestaw dla inz
$heikh el $hah nabazgra艂(a):

[...]

U mnie grafika jest rodzinna, razem z bratem siedzimy w tym od czas贸w Amigi (pierwsza komercyjna reklama zrobiona na Amidze w systemie poklatkowym) z programem Deluxe Paint, tak orgina艂(y) kupione(dwie wersje) w DC na Okr臋偶nej w EA :) Ja poszed艂em potem w sprz臋t a brat w grafik臋 i dalej w tym siedzi profesjonalnie cho膰 ju偶 jako free-lancer w domu a nie w firmie (ale to nie ta historia) http://en.wikipedia.org/wiki/Deluxe_Paint    to by艂y czasy :)

Po prostu by艂em (czas przesz艂y nieprzypadkowy) bardzo dobrym grafikiem.
Teraz musz臋 zdecydowa膰 pomi臋dzy fotografik膮 a monta偶em audio-wideo.

Zale偶y co rozumiesz fotagrafia ? bieganie z aparatem czy obr贸bka zdj臋膰 na kompie ? co do monta偶u to teraz s膮 takie softy 偶e idzie to bezproblemowo, to ju偶 nie czasy in偶ynier贸w kt贸rzy tylko potrafi膮 zaprogramowa膰 soft do ci臋cia filmu :)
Jak b臋dziesz si臋 bawi艂 na pro polecam Digital Fusion fajny, 艂atwy, bardzo du偶e moi偶liwo艣ci (stosowany w studiach) tylko 偶e lubi moc wi臋ksz膮 ni偶 celeron :) http://www.eyeonline.com/Products.html

Data: 2013-06-30 21:23:07
Autor: Filip
zestaw dla inz
On 27.06.2013 09:03, Chris wrote:
$heikh el $hah nabazgra艂(a):

[...]

Jest dok艂adnie tak jak m贸wi sheikh. Ja odpala艂em ps 7.0 na 512 mb ramu i
 hula艂.

Usenet | usenet

Data: 2013-07-01 08:54:05
Autor: Chris
zestaw dla inz
Filip nabazgra艂(a):

Jest dok艂adnie tak jak m贸wi sheikh. Ja odpala艂em ps 7.0 na 512 mb ramu i
hula艂.

To zacznij na nim pracowa膰 a nie "ODPALI艁O SI臉" :)

Data: 2013-07-03 19:46:54
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "Filip"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:51d0a1bb$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...
Jest dok艂adnie tak jak m贸wi sheikh. Ja odpala艂em ps 7.0 na 512 mb ramu i
 hula艂.

Normalna praca:
Virtualbox (tylko 1 wirtualny komputer - na co dzie艅 mam odpalone dwa)
WTW,
teamviewer
firefox
foobar
splash
i u偶ycie ramu: 3,94GiB.
Nie odpala艂em autocada, ps, czy nawet pakietu office.

Data: 2013-07-03 15:12:10
Autor: Szymon von Ulezalka
zestaw dla inz
splash

co to jest jesli mozna wiedziec? mozna prosic o linka czy cos w tym rodzaju (google jakos sobie z tym nie radzi niestety)?

pozdro
szymon

Data: 2013-07-05 23:13:17
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U偶ytkownik "Szymon von Ulezalka"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:bdbdd71f-aced-4f4d-a487-52486db005c8@googlegroups.com...

http://mirillis.pl/pl/

Data: 2013-07-04 11:55:23
Autor: animka
zestaw dla inz

Chyba dla jakiego艣 przedszkolaka. Polecam laptopika dzieci臋cego z literkami do nauki np.
  Inz sam powinien wiedzie膰 co mu potrzebne, a co nie.

--
animka

Data: 2013-06-22 20:39:29
Autor: Michal
zestaw dla inz
[...]

a je艣li zdecydowa艂bym si臋 na ten procesor Xeon E3-1230v2 to jak膮 p艂yt臋 pod niego kupi膰 ? Chodzi o to, by by艂a dobra, ale nie p艂aci膰 dodatkowo za mo偶liwo艣ci, kt贸rych i tak nie b臋d臋 wykorzystywa艂. Bo tak jak pisa艂em wcze艣niej podkr臋canie odpada.

Data: 2013-06-24 08:10:24
Autor: Chris
zestaw dla inz
Michal nabazgra艂(a):

[...]

Intela, model wybierz sobie z neta.

Data: 2013-06-24 11:20:24
Autor: BQB
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-24 08:10, Chris pisze:
Michal nabazgra艂(a):

[...]

A intel nie przesta艂 przypadkiem robi膰 p艂yt dla zwyk艂ych u偶ytkownik贸w?

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-06-24 11:59:45
Autor: Chris
zestaw dla inz
BQB nabazgra艂(a):

[...]

Nie:
http://ark.intel.com/pl/products/family/1125

Data: 2013-06-24 12:59:07
Autor: BQB
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-24 11:59, Chris pisze:
BQB nabazgra艂(a):

[...]

Nie tyle przesta艂, co przestanie:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/intel-plyta-glowna-produkcja-koniec-haswell.html
http://www.instalki.pl/aktualnosci/hardware/10006-intel-konczy-z-produkcja-plyt-glownych.html
http://www.purepc.pl/plyty_glowne/intel_konczy_z_produkcja_plyt_glownych

I to niby w tym roku.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-06-24 13:07:48
Autor: Chris
zestaw dla inz
BQB nabazgra艂(a):

[...]

Przestanie a przesta艂o to dwie r贸偶ne rzeczy :) na dzie艅 dzisiejszy p艂yty Intela ci膮gle s膮 dostarczane w dystrybucji.