zestaw dla inz

Data: 2013-06-20 11:25:26
Autor: Chris
zestaw dla inz
Michal nabazgrał(a):

Witam
Chciałbym złożyć w miarę dobry zestaw dla inżyniera
(programy CAD, obróbka grafiki - połprofesjonalnie) oraz rozrywka.
Podkręcanie i gry odpadają.
Myślę o takiej konfiguracji:
1. procesor: Intel Xeon E3-1230v2

Nie wiem czy nie lepiej i7 ale ...

2. plyta: MSI B75A-G43

Płyta Intela jak ma być dobrze.

3. pamiec: Kingston 16GB (2x8GB) 1600MHz CL10 HyperX Black
4. Grafika: Gigabyte Radeon HD7770 OC 1GB DDR5 128bit

W/w zastosowania to raczej NV

5. Dysk twardy: Western Digital Green 500GB 7200rpm 64MB cache SATA600

SSD 128MB na system + HDD xxxGB na dane jako drugi.

6. Obudowa: SilentiumPC Gladius M40 Pure Black
7. Zasilacz: bequiet! PurePower L7 530W
8. DVD: LG GH24NS95 SATA (black)

Data: 2013-06-20 18:25:10
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "Chris"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kpuhq6$qhr$1@node1.news.atman.pl...
2. plyta: MSI B75A-G43

Płyta Intela jak ma być dobrze.

I żadnego O/C.
4. Grafika: Gigabyte Radeon HD7770 OC 1GB DDR5 128bit

W/w zastosowania to raczej NV

Niby czemu? AutoCad obsługuje karty amd i są one wydajniejsze, od nv.

SSD 128MB na system + HDD xxxGB na dane jako drugi.

Na tym postawi co najwyżej win95.

Data: 2013-06-20 20:04:07
Autor: cana
zestaw dla inz
On Thu, 20 Jun 2013 19:09:08 +0200
Chris <spam@nospa..de> wrote:

Bo produkty NV s± lepiej oprogramowane je¶li chodzi o grafikê. ATI to gry i tu spisuje siê b.dobrze.

nie generalizuj, alles zale¿y od tego jaki soft...

--
^ Lenistwo jest drog± do ¶wiêto¶ci ^
 ||^^^ a blu¼nierstwo do raju ^^^||

Data: 2013-06-20 21:12:38
Autor: qwerty
zestaw dla inz
U¿ytkownik "cana"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:20130620200407.0000322b@Duszka...
nie generalizuj, alles zale¿y od tego jaki soft...

Jak soft wspiera amd to bêdzie zawsze wydajniejsze.
My¶lisz czemu ³amacze hase³, boinc, farmerzy bitcoin wybieraj± amd? NV jest za wolna.

Data: 2013-06-21 12:26:47
Autor: BQB
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 19:09, Chris pisze:
W dniu 2013-06-20 18:25, qwerty pisze:
Użytkownik "Chris"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
2. plyta: MSI B75A-G43

Płyta Intela jak ma być dobrze.

I żadnego O/C.

To ma być do pracy więc stabilne.

4. Grafika: Gigabyte Radeon HD7770 OC 1GB DDR5 128bit

W/w zastosowania to raczej NV

Niby czemu? AutoCad obsługuje karty amd i są one wydajniejsze, od nv.

Bo produkty NV są lepiej oprogramowane jeśli chodzi o grafikę. ATI to
gry i tu spisuje siÄ™ b.dobrze.

Obaj się mylicie - produkty NV, ale tylko Quadro - te mają specjalny sterownik do współpracy z ACADem, ale jak to się przekłada na szybkość, tego nie wiem, bo na żywo nigdy nie widziałem.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-06-21 13:44:39
Autor: Chris
zestaw dla inz
BQB nabazgrał(a):

[...]

CiÄ…gle to NV a jedynie seria modelowa jest inna od domowej wiÄ™c mówiÄ™ nie mylÄ™ siÄ™  :)

Co do szybkości to nie powiem ale na 100% nie było z nią problemów w programach 3D (Maya, 3DS, Softimage itd....) a zwykłe GF się waliły w SLI na dwóch monitorach ... jeden monitor OK a drugi mulił w OpenGL.

Data: 2013-06-21 17:55:29
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "BQB"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:51c42a64$0$1258$65785112@news.neostrada.pl...
Obaj się mylicie - produkty NV, ale tylko Quadro - te mają specjalny sterownik do współpracy z ACADem, ale jak to się przekłada na szybkość, tego nie wiem, bo na żywo nigdy nie widziałem.

W pracy korzystałem z quadro FX 5600. I co się okazało - chip taki sam jak w 8800. Lepiej się sprawdzają karty graficzne do gier (amd).

Data: 2013-06-21 18:06:36
Autor: BartekK
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 17:55, qwerty pisze:
Użytkownik "BQB"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Obaj siÄ™ mylicie - produkty NV, ale tylko Quadro - te majÄ… specjalny
[...]

Nie tylko czip. Zasadniczo to ta sama karta, mająca (w przypadku Quadro) wolniejsze taktowania, słabsze chłodzenie (sic!). Karty z rodzin quadro/geforce/tesla różnią się tylko identyfikacją, i nie ma problemu w "przełączeniu" identyfikowania na inny model, bo technicznie jest to to samo na tym samym czipie. Przykład http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=539 - google wyrzuca dużo przykładów i instrukcji p.t. "geforce to quadro mod"

--
| Bartłomiej Kuźniewski

zestaw dla inz