zestaw dla inz

Data: 2013-06-20 12:05:44
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 00:18, Michal pisze:
Witam

Chciałbym złożyć w miarę dobry zestaw dla inżyniera
(programy CAD, obróbka grafiki - połprofesjonalnie) oraz rozrywka.
Podkręcanie i gry odpadają.

Myślę o takiej konfiguracji:

1. procesor: Intel Xeon E3-1230v2
2. plyta: MSI B75A-G43
3. pamiec: Kingston 16GB (2x8GB) 1600MHz CL10 HyperX Black
4. Grafika: Gigabyte Radeon HD7770 OC 1GB DDR5 128bit
5. Dysk twardy: Western Digital Green 500GB 7200rpm 64MB cache SATA600
6. Obudowa: SilentiumPC Gladius M40 Pure Black
7. Zasilacz: bequiet! PurePower L7 530W
8. DVD: LG GH24NS95 SATA (black)

A ja bym, dla odmiany, podszedł do tematu od drugiej strony, czyli nie sprawdzał, jaki zestaw da mi MOOOC!, lecz czego potrzebuje najcięższy z programów, których będziesz używał, do stabilnej pracy.

Jestem przekonany, że nie potrzeba Ci np. 16 GB pamięci, ale jak już się szarpiesz, to inna płyta, inna grafika, last but not least: mocniejszy zasilacz. ;) Jaka konkretnie? Spytaj wujka co by odpowiadało np. SolidWorks Professional. :]

W każdym razie to już nie te czasy, że na wykonanie prostej funkcji Photoshop potrzebował chwili zastanowienia. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-20 15:13:34
Autor: xcpy
zestaw dla inz
Jestem przekonany, że nie potrzeba Ci np. 16 GB pamięci,

Skad taka pewnosc / przekonanie?

1. RAMu nigdy za wiele.

2. Jak bedzie modelowal wytrzymalosc / naprezenia
roznych zlozonych konstrukcji, czy nawet prostych elementow,
ale z "gesta siatka", to nawet przy 32GB moze sie dusic.

Data: 2013-06-21 14:45:02
Autor: Krystek
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 15:13, xcpy pisze:
Jestem przekonany, że nie potrzeba Ci np. 16 GB pamięci,

Skad taka pewnosc / przekonanie?

1. RAMu nigdy za wiele.

Otóż to.

2. Jak bedzie modelowal wytrzymalosc / naprezenia
roznych zlozonych konstrukcji, czy nawet prostych elementow,
ale z "gesta siatka", to nawet przy 32GB moze sie dusic.

Kilka lat temu w pewnym studiu graficznym pracował komputer, jakaś dwuprocesorowa maszyna na Xeonach i OIDP właśnie z 16GB RAM (64-bitowa Vista).

Przy wizualizacjach, renderowaniu i teksturowaniu w 3ds Maxie wcale nie było jakoś ekstraszybko. Grafik wychodził na spacer po firmie, gdy zapuszczał jakiś render. Te programy potrafią zjeść tyle, ile jest.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-06-21 14:59:53
Autor: Chris
zestaw dla inz
Krystek nabazgrał(a):

[...]

Program może i nie ale textury na obiekty potrafią zjeść każdą ilość ramu.

Data: 2013-06-21 18:01:22
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "Krystek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kq1hsf$tag$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Kilka lat temu miałem praktyki w instytucie energetyki. Jak zobaczyłem jakie mają maszyny i użycie ramu jest olbrzymie to nic nie mówiłem, jak projektant wychodził przed budynek palić. Zanim wszystko się obliczyło to czekało się kilka minut.

Data: 2013-06-23 00:42:07
Autor: maX
zestaw dla inz

Użytkownik "xcpy" <xcpy@xcpy.xcpy> napisał w wiadomości news:kpuv6b$92h$1node1.news.atman.pl...

2. Jak bedzie modelowal wytrzymalosc / naprezenia
roznych zlozonych konstrukcji, czy nawet prostych elementow,
ale z "gesta siatka", to nawet przy 32GB moze sie dusic.

I dlatego kupując procesor za ~1000 zł można już rozpatrzyć platformę LGA 2011, ona pozwala zamontować 64 GB RAM (oraz ewentualnie procesor 6-rdzeniowy). Co prawda na razie są dostepne dla niej tylko CPU w "starej" architekturze Sandy Bridge-E, ale niebawem wyjdą Ivy Bridge-E.
Ale nawet jeśli nie zdecyduje się na 2011 to i tak zamiast  LGA 1155 lepiej wziąść nowy 1150. Co prawda też nie obsługuje więcej niż 32 GB RAM (ani w formie 8x16 GB, ani chociaż 4x16 GB jak w FM2), ale i tak jest lepsza i znacznie bardziej przyszłościowa (upgrade CPU) niż 1155, a tylko trochę od niej droższa.

Data: 2013-06-23 00:45:21
Autor: maX
zestaw dla inz

Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:kq597k$orf$1news.task.gda.pl...
ani w formie 8x16 GB

Poprawka - 8x8 GB

Data: 2013-06-20 18:31:09
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "$heikh el $hah"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51c2d3f3$0$1460$65785112@news.neostrada.pl...
Jestem przekonany, że nie potrzeba Ci np. 16 GB pamięci

Jak każdy plik dwg odpala w oddzielnym procesie? Myślisz, że pracuje się tylko nad jednym plikiem?

Data: 2013-06-20 21:27:26
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 18:31, qwerty pisze:
[...]

Duży pokładowy komputer, zajmujący sporą szafkę i ważący ponad 30 kg, który miał mniejszą moc obliczeniową niż dzisiejszy mikroprocesor w telefonie komórkowym. Tak był wyposażony lądujący jako pierwszy na Księżycu statek Apollo 11 - wspomina w 40. rocznicę pierwszego lądowania człowieka na Księżycu płk dr inż. Maciej Mroczkowski z Wojskowej Akademii Technicznej. /pap, em

www.wprost.pl/ar/166845/Komputer-Apollo-11-mia-mozliwoci-kalkulatora/

(:

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-20 21:30:22
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "$heikh el $hah"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51c35799$0$1454$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i? To niczego nie dowodzi.

Data: 2013-06-20 23:15:02
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-20 21:30, qwerty pisze:
[...]

Spoko. Kompleksów nie mam. Ale generalnie uważam, że nie wielkość różdżki czyni magika i myślę tu o kilku aspektach funkcjonowania na tym padole. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-21 00:30:58
Autor: Przemysaw Ryk
zestaw dla inz
Dnia Thu, 20 Jun 2013 21:30:22 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Chciał błysnąć i błysnął… po swojemu.

[ Mordy w kubeł jeśli można!                   (Król Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2013-06-21 01:03:20
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 00:30, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Za to nie tak, jak ty – czyli spękana już od starości płyta chodnikowa, której się wydaje, że jej starczy taczka świeżego cementu i ją na Pola Elizejskie powiozą.

BTW: jaki zestaw byś polecił papieżowi, a jaki prezydentowi? Gdybym naprawdę chciał odpowiedzieć na ten temat PO SWOJEMU, to bym napisał, by kupił gotowca w MM, a za zaoszczędzone pieniądze zgolił włosy, dał do druku holografów przeróbkę nalepki Intela z napisem "inż. inside!" i okleił sobie nimi głowę. Ew. wytatuować by można, ale na holograficzne chyba im jeszcze RAM brakuje. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-21 01:20:58
Autor: Przemysaw Ryk
zestaw dla inz
Dnia Fri, 21 Jun 2013 01:03:20 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

Widzisz misiu kolorowy - pierwsze i podstawowe pytanie brzmi w takich
sytuacjach: do jakich zastosowań? Te zostały wyraźnie określone - CAD.
Jeżeli Ci się wydaje, że tutaj duże ilości dostępnego RAM się nie przydają,
to masz rację - wydaje Ci się.

[...]

Już odpowiedziałeś po swojemu. Serio.

[ Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety:)                     ]
[                                               (http://bash.org.pl/51069) ]

Data: 2013-06-21 02:43:04
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 01:20, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Specjalista się odezwał. (Nie twierdzę, że sam nim jestem, ale potrafię googlać i wyciągać wnioski, co zrobiłem przed napisaniem pierwszej odpowiedzi.)

A teraz jeszcze na szybko dogooglałem:

"How Much RAM Should You Buy for a CAD Workstation?

Performance versus Budget

To achieve solid performance within a reasonable budget, that sweet spot today is likely between 6 GB and 16 GB of DDR3 1333-MHz RAM. DDR3 is third generation, dual-data rate memory technology, with Intel’s current platforms centered on 1333-MHz clock frequency — and it’s really your best memory option these days."

Autor powyższego:

Alex Herrera - consultant focusing on high-performance graphics and workstations, and he has more than 25 years of engineering, marketing and management experience in the semiconductor industry. Author of frequent articles covering both the business and technology of graphics, he is also responsible for the Workstation Report series, published by Jon Peddie Research.

Jeśli potrafisz liczyć, to spierdalaj ze swoimi mądrościami typu "przydaje się, więc bierz ile możesz". Tymczasem, jak już wcześniej sprawdziłem, sprzęt do tego typu zastosowań nie samą pamięcią stoi.

A temat tego wątku jest po prostu iście kretyński. Czy gdybym był zakonnicą lubiącą projektować największe możliwe pomniki Chrystusa na danym terenie, to powinienem pytać o zestaw dla zakąnnicy?[!]

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-21 07:01:07
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "$heikh el $hah"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51c3a193$0$1229$65785112@news.neostrada.pl...
Jeśli potrafisz liczyć, to spierdalaj ze swoimi mądrościami typu "przydaje się, więc bierz ile możesz". Tymczasem, jak już wcześniej sprawdziłem, sprzęt do tego typu zastosowań nie samą pamięcią stoi.

I myślisz, że odpalony jest tylko cad?
U mnie nie dość, że odpalonych jest kilka procesów autocada, są uruchomione inne programy, więc przestań sam pierdolić. 16 GiB jest optymalne. 8 GiB to absolutne minimum.

Data: 2013-06-21 07:47:16
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 07:01, qwerty pisze:
I myślisz, że odpalony jest tylko cad?

Nie. Domyślnie przyjąłem kilka zakładek z filmikami porno odpalonych w kilku zakładkach IE, Avasta oraz Pasjansa.

U mnie nie dość, że odpalonych jest kilka procesów autocada, są
uruchomione inne programy, więc przestań sam pierdolić.

A ja mam dwa pecety. Na mniejszym, starszym, słabszym odpalona muzyka, Chrome, Thynderbird, VLC Media Player. Na drugim mogę sobie odpalić tylko jeden program i co mi zrobi? Pożre 8 GB na starcie?

16 GiB jest optymalne. 8 GiB to absolutne minimum.

Dla kogoś takiego jak ty, minimum to 32 GB.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-21 09:08:01
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Fri, 21 Jun 2013 07:47:16 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

Dla kogoś takiego jak ty, minimum to 32 GB.

Idz juz do piaskownicy, bo tylko niepotrzebny flame robisz a pojecia masz
tyle co moj kot.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-21 09:15:02
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 09:08, R.e.m.e.K pisze:
Dnia Fri, 21 Jun 2013 07:47:16 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

Dla kogoś takiego jak ty, minimum to 32 GB.

Idz juz do piaskownicy, bo tylko niepotrzebny flame robisz a pojecia masz
tyle co moj kot.

Biedaku. Dawno nie padało, więc już babek sadzić nie możesz i tylko suchym piaskiem w ekran ciskać?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-21 17:18:20
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "$heikh el $hah"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51c3e8e6$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...
Dla kogoś takiego jak ty, minimum to 32 GB.

Dziś sprawdziłem użycie ramu - 6 procesów autocad, 2xwinword,1xexcel, firefox (10 zakładek), ie (2-3 zakładki). Użycie ramu 6,55 GiB (projekty tylko w 2d).

Data: 2013-06-21 19:31:52
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 17:18, qwerty pisze:
[...]

I...? Kolejnych 10 zrobiłoby różnicę?
Ile z tego brały same przeglądarki?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-21 19:56:24
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "$heikh el $hah"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51c48e09$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...
I...? Kolejnych 10 zrobiłoby różnicę?
Ile z tego brały same przeglądarki?

10 zakładek w firefox - ok 400 MiB.
Pusty firefox (strona pusta) 220 MiB. Sam sobie odpowiedz.
Niby nie dużo, ale jak powiedziałem ja projektuję w 2D i 8 GiB to jest absolutne minimum do pracy.
Pliki wymiany są wyłączone, bo tylko spowalnia pracę.

Data: 2013-06-21 20:55:38
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 19:56, qwerty pisze:
[...]

A IE ile zabierał?
Zresztą to bez znaczenia. Jeśli używasz komputera do poważniejszych rzeczy, to najprawdopodobniej masz o nim pojęcie.
Toteż jeśli planujesz coś robić w jakimś cięższym programie (u mnie obróbka/montaż audio-video, bo PS CS6 Extended wiele nie potrzebuje), to najpierw wyrzucasz wszystko co się da z autostartu (najwygodniej TuneUpem), następnie restartujesz komputer i otwierasz tylko lub prawie tylko dany program. Ja zazwyczaj potrzebuję jeszcze przeglądarki (Chrome) z jedną kartą na google.
Na starszym laptopie z 4GB, wszystko zrobić się dało. I pewnie, że na lepszym/szybszym jakieś przykładowe kompilowanie trwało by krócej, lecz o ile i jakim kosztem? Nie wspominając o tym, że przy słabej/źle skonfigurowanej sprzętowo reszcie, sama pamięć nic nie znaczy.
Tak że spoko – jeśli kogoś stać i w poważaniu ma opłacalność do wydajności, to niech pakuje ile wlezie, bo to nie moja brocha, ale niech mi nie wmawia, że 16 GB to jakieś ogólnoświatowe minimum.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-21 21:36:34
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "$heikh el $hah"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51c4a1ab$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tylko, że system uruchamia antywirus (i nic więcej). Komputery nie mają czego uruchamiać przy bootowaniu, bo nic nie jest powgrywane. Na jednym jest chyba wgrany ccleaner.

Data: 2013-06-21 21:55:15
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 21:36, qwerty pisze:
Tylko, że system uruchamia antywirus (i nic więcej). Komputery nie mają
czego uruchamiać przy bootowaniu, bo nic nie jest powgrywane.

No to może u Ciebie, bo większość – w tym część pro-userów – jednak nie ma pojęcia dlaczego i przez co system tak wolno się ładuje i skąd na starcie znika 1/4 pamięci.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-22 06:44:37
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "$heikh el $hah"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51c4afa4$0$1250$65785112@news.neostrada.pl...
No to może u Ciebie, bo większość – w tym część pro-userów – jednak nie ma pojęcia dlaczego i przez co system tak wolno się ładuje i skąd na starcie znika 1/4 pamięci.

Polityka wewnętrzna firmy. Siedzisz na administratorze, ale nie wgrywasz ze względu na możliwe kontrole, ale też odpalając niepotrzebne procesy spowalniasz pracę. Jeden czy dwa są niezauważalne, ale jak w trayu masz kilkanaście to czuć. Nawet u siebie w domu poza sterownikami i antywirusem mam uruchomione 3 aplikacje (przy starcie).

Data: 2013-06-23 15:45:03
Autor: m4rkiz
zestaw dla inz
"$heikh el $hah" <xxx.xxx@xxx.xx> wrote in message news:51c3e8e6$0$1255$65785112news.neostrada.pl...
16 GiB jest optymalne. 8 GiB to absolutne minimum.
Dla kogoś takiego jak ty, minimum to 32 GB.

ja mam 32GB, na codzien wykorzystuje obecnie do 12-16GB (a reszta i
tak jest uzywana przez system jako cache)

jako ze pol roku temu wydalem masakryczne 200 pln na drugie 16GB
to omija mnie takie rzezbienie:

[...]

fakt ze moment na kupowanie pamieci wydaje sie nie najlepszy
jezeli porownamy ceny ze styczniem, ale trzeba by sie wglebic w temat i
sprawdzic jaka jest szansa ze bedzie taniej w przyszlosci, moim zdaniem
niewielka

Data: 2013-06-23 22:26:32
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-23 16:45, m4rkiz pisze:
ja mam 32GB, na codzien wykorzystuje obecnie do 12-16GB (a reszta i
tak jest uzywana przez system jako cache)

Wymień aplikacje. Mi na co dzień bierze do 4 GB. Photoshop znacząco sytuacji nie zmienia. Dopiero Corel Videostudio zmienia stan rzeczy, a i tak daje radę go odpalić nawet na starszym laptopie z 8 GB...

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-23 23:14:12
Autor: m4rkiz
zestaw dla inz
"$heikh el $hah" <xxx.xxx@xxx.xx> wrote in message news:51c759f7$0$1459$65785112news.neostrada.pl...
[...]

xp mode 2GB, jakas inna VM drugie tyle, 4GB na ramdysk, PSP 2-3GB
tyle samo Autocad, niemal po polowce na FF, NOD32, offica i reszte w tle

owszem, moge najpierw cos skrobnac w autocadzie, potem obrobic z tego
obrazki a na koniec opisac w office posilkujac sie laptopem zamiast VM,
ale jezeli mam wszystko pod reka jest to poprostu wygodniejsze, szybsze
i sprawniejsze (bo byle poprawke moge zrobic od razu zamiast przypomniec
sobie o niej jak skoncze calosc ;) )

32GB na juz przyda sie niewielu, ale:

- jest tanie
- w najblizszej przyszlosci tansze raczej nie bedzie
- realnych ograniczen pamieci podrecznej windows chyba nie ma
- ramdysk jest fajny
- tak samo zwirtualizowane systemy ktore mozesz latwo backupowac i
  zabierac gdzie chcesz

itd.

Data: 2013-06-24 00:52:21
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-24 00:14, m4rkiz pisze:
xp mode 2GB, jakas inna VM drugie tyle, 4GB na ramdysk, PSP 2-3GB
tyle samo Autocad, niemal po polowce na FF, NOD32, offica i reszte w tle

W tej chwili mam uruchomione: ESET SS, TotCmd, Chrome, Thunderbird, VLC Media Player, Corel Video Studio X6, Photoshop CS6, dwa gadżety pulpitu + jakieś mniejsze procesy typu urządzenia wskazujące i TO WSZYSTKO (łącznie z systemowymi) zabiera DWA PRZECINEK TRZY (2,3) GB. I to odpalone na starszym, mniejszym laptopie, bo wciąż wolę Win7 os Win8 (na nowszy na stałe przeniosę się pewnie po aktualizacji do 8.1).
Tak że mnie te Twoje liczby mocno dziwią, ale spoko – jak potrzebujesz i Cię stać, to nikomu nic do tego. Przy czym znowu zaznaczę: póki nie będziesz nikomu wmawiać, bez całkowitej pewności, że musi mieć min. 16 GB. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 15:56:48
Autor: maX
zestaw dla inz

Użytkownik "$heikh el $hah" <xxx.xxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:51c77c24$0$1226$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ja w tej chwili mam uruchomionego tylko Chrome oraz firewalla/av (czytnika list dyskusyjnych nie liczę, bo to stary XP-kowy Outlook, który zajmuje dosłownie kilka MB) i juz to zajmuje mi 3 GB pamięci (kilkanaście okien, w każdym kilka otwartych kart).

I to odpalone na starszym, mniejszym laptopie, bo wciąż wolę Win7 os Win8 (na nowszy na stałe przeniosę się pewnie po aktualizacji do 8.1).

A u mnie na XP (więc na Win7 trzebaby dodać jeszcze pół GB).

Data: 2013-06-24 18:50:50
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Mon, 24 Jun 2013 00:52:21 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

Uzyj jeszcze tego CS6. Bo wiesz, sam program to rzeczywiscie niewiele
wymaga. Np. wczytaj tam obraz A4, 300dpi z dziesiecioma warstwami. Wtedy
powiedz ile zajmuje pamieci SAM tylko CS6.

[...]

Niektorzy na komputerach sie bawia, inni pracuja. Jak zaczniesz pracowac to
zrozumiesz, ze bredzisz.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-25 02:55:47
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-24 18:50, R.e.m.e.K pisze:
Uzyj jeszcze tego CS6. Bo wiesz, sam program to rzeczywiscie niewiele
wymaga. Np. wczytaj tam obraz A4, 300dpi z dziesiecioma warstwami. Wtedy
powiedz ile zajmuje pamieci SAM tylko CS6.

Podeślij jakiś na sheikh.el.shah na gmail, to cipo wiem.

Niektorzy na komputerach sie bawia, inni pracuja. Jak zaczniesz pracowac to
zrozumiesz, ze bredzisz.

Choć na tym nie zarabiałem, to wierz mi, że pracowałem I PAMIĘTAM JAK MI SIĘ CS3 ŚLIMACZYŁ. Teraz, przy 8 GB, CS6 ani raz się nie 'zawahał'.
I nie pisz mi o wykorzystaniu w zawodzie (np. projekcie plakatu), bo tutaj jest mowa o zastosowaniu typowym. Jak się zatrudnisz w NSA, to możesz sobie wsadzić nawet 320 TB tego sRAMu.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-25 11:43:29
Autor: Przemysaw Ryk
zestaw dla inz
Dnia Tue, 25 Jun 2013 02:55:47 +0200, $heikh el $hah napisa(a):

[...]

Podelij jaki na sheikh.el.shah na gmail, to cipo wiem.

Niektorzy na komputerach sie bawia, inni pracuja. Jak zaczniesz pracowac to
zrozumiesz, ze bredzisz.

Cho na tym nie zarabiaem, to wierz mi, e pracowaem I PAMITAM JAK MI SI CS3 LIMACZY. Teraz, przy 8 GB, CS6 ani raz si nie 'zawaha'.
I nie pisz mi o wykorzystaniu w zawodzie (np. projekcie plakatu), bo tutaj jest mowa o zastosowaniu typowym. Jak si zatrudnisz w NSA, to moesz sobie wsadzi nawet 320 TB tego sRAMu.

Tia. Typowym zastosowaniem Photoshopa wg. misiaczka kolorowego nie jest
robienie grafiki do plakatu. To co jest typowym? Obrabianie zdj z urodzin
cioci, zrobionych 2MPix mapk?

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jeeli czujesz, e ycie chce ci da kopa w dup, to raczej si nie      ]

Data: 2013-06-25 12:01:01
Autor: Chris
zestaw dla inz
Przemysaw Ryk nabazgra(a):

[...]

Ciekawe czy sta takiego "typowego" usera na orgina ... bo pewnie zajeba z torrentw i teraz zgrywa profesjonalnego grafika.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie byo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2013-06-25 12:15:10
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 12:01, Chris pisze:
Ciekawe czy stać takiego "typowego" usera na orginał ... bo pewnie
zajebał z torrentów i teraz zgrywa profesjonalnego grafika.

Słyszałeś o wersjach "trial"?
Jak będę czerpał dzięki niemu realne korzyści, to licencję sobie kupię.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-25 12:20:45
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Tue, 25 Jun 2013 12:15:10 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

O trialu pisales juz zlodzieju pol roku temu lub dawniej, wiec nie pierdol
za przeproszeniem.
Zreszta jawnie sie przyznales do zlodziejstwa zaslaniajac sie brakiem kasy i
byciem biednym studentem.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-25 12:30:34
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 12:20, R.e.m.e.K pisze:
O trialu pisales juz zlodzieju pol roku temu lub dawniej, wiec nie pierdol
za przeproszeniem.

A wiesz, że jak się zainstaluje nowy system, a do tego kupi nowy komputer, to znów można mieć trial i to przez dwa miesiące? :)
Ale na nowym, póki nie potrzebuję, nie instaluję.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-25 12:39:53
Autor: Chris
zestaw dla inz
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

A świstak siedzi .... bo sreberka były kradzine ....

Data: 2013-06-25 15:35:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
zestaw dla inz
Dnia 2013-06-25, o godz. 12:01:01
"Chris" <chris@spam.pl> napisa(a):

Ciekawe czy sta takiego "typowego" usera na orgina ... bo pewnie
zajeba z torrentw i teraz zgrywa profesjonalnego grafika.

Mnie PS CS5 Dell doczy do laptoka Della. Inna sprawa e Dell z
dystrybucji UK a nie PL. Ale sam zdziwiony byem po rozpakowaniu. ;-)

Zdrwko

Data: 2013-06-25 15:44:19
Autor: Chris
zestaw dla inz
Maciek Babcia Dobosz nabazgra(a):

Dnia 2013-06-25, o godz. 12:01:01
"Chris" <chris@spam.pl> napisa(a):
[...]

Z ciekawoci jaka licencja ? nie na miesia przypadkiem bo ju takie widziaem.

Data: 2013-06-25 15:52:35
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
zestaw dla inz
Dnia 2013-06-25, o godz. 15:44:19
"Chris" <chris@spam.pl> napisa(a):

> [...]

> rozpakowaniu. ;-)

Z ciekawoci jaka licencja ? nie na miesia przypadkiem bo ju takie widziaem.

Nie. Licencja do uytku z zakupionym kompem. Nawet doczyli pytki z
malowniczymi napisami "FOR BUNDLES ONLY", "Not to be sold separately" i
"NO COPY". O tyle ciekawe e laptok nie ma napdu optycznego. ;-)
Poczatkow myslem e to Photoshop Elements ale po przyjrzeniu okazao
si CS5.

Dodatkowo jeszcze w komplecie bya pytka z Adobe Permiere - niestety
nie pamitam w jakiej wersji a nie mam akurat pod rk.

Zdrwko

Data: 2013-06-25 16:43:30
Autor: Przemysaw Ryk
zestaw dla inz
Dnia Tue, 25 Jun 2013 15:52:35 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Nie. Licencja do użytku z zakupionym kompem. Nawet dołączyli płytki z
malowniczymi napisami "FOR BUNDLES ONLY", "Not to be sold separately" i
"NO COPY". O tyle ciekawe że laptok nie ma napędu optycznego. ;-)
Poczatkow mysląłem że to Photoshop Elements ale po przyjrzeniu okazało
się CS5.

Dodatkowo jeszcze w komplecie była płytka z Adobe Permiere - niestety
nie pamiętam w jakiej wersji a nie mam akurat pod ręką.

Licencja do użytku komercyjnego? Fiufiu…

[ Paradoks kobiecych urodzin: zawsze trzeba o nich pamiętać, ale nigdy     ]
[ o kolejnej cyfrze…                                     (demotywatory.pl) ]

Data: 2013-06-25 17:06:31
Autor: R.e.m.e.K
zestaw dla inz
Dnia Tue, 25 Jun 2013 16:43:30 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

Ciekawe ile ten lapek kosztowal, bo te licencje wiecej niz taki ze sredniej
polki ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-25 17:30:39
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
zestaw dla inz
Dnia 2013-06-25, o godz. 17:06:31
"R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisał(a):

Ciekawe ile ten lapek kosztowal, bo te licencje wiecej niz taki ze
sredniej polki ;-)

Około 4,5k PLN. Dell XPS 13 na i7. Dwie sztuki zresztą. Tyle że jak
pisałem z kanału dystrybucji UK bo w PL za ten sam model trzeba wyłożyć
~7k PLN. Sam byłem zdziwiony preinstalowanym i dołączonym na płytach
softem. Wersja XPS z i5 miała tylko Premiere Elements dołączony. Ja
zresztą i tak nie używam - ja nie grafik a do drobnego grzebnięcia
starczy mi PS7.0PL dołaczony kiedyś do jednego ze skanerów.

Swoją droga to np. w USA można tego XPS_a kupić w wersji deweloperskiej
z zainstalowanym Ubuntu. W EU oficjalnie niestety nie.

Zdrówko

Data: 2013-06-25 12:08:16
Autor: aL
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 11:43, Przemysław Ryk pisze:

Tia. Typowym zastosowaniem Photoshopa wg. misiaczka kolorowego nie jest
robienie grafiki do plakatu. To co jest typowym? Obrabianie zdjęć z urodzin
cioci, zrobionych 2MPix małpką?

Przecież laptop i Photoshop to typowe połączenie aspirującego twórcy z Starbucksa.
To etap przejściowy przed zakupem sprzętu z owocowym logo.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2013-06-25 12:13:10
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 12:08, aL pisze:
Przecież laptop i Photoshop to typowe połączenie aspirującego twórcy z
Starbucksa.

Późna godzina była i źle się wyraziłem. Photoshop jest do grafiki, ale gdybym miał zawodowo trzaskać plakaty bądź inne większe grafiki, to nie na laptopie...

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-25 12:33:29
Autor: Przemysaw Ryk
zestaw dla inz
Dnia Tue, 25 Jun 2013 12:13:10 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

http://youtu.be/AlMJqeys2Mc?t=1m23s - tylko tak można skomentować
misiaczkowe mundrości.

[ 5 Mouris… 5! A teraz japa!                   (Król Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2013-06-25 12:05:49
Autor: Chris
zestaw dla inz
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Jak pisał R.e.m.e.K nie każdy używa PS do robienia wizytówek z jednym fontem ....

Data: 2013-06-25 12:08:08
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 12:05, Chris pisze:
Jak pisał R.e.m.e.K nie każdy używa PS do robienia wizytówek z jednym
fontem ...

No widzisz, a ja czasem użyje, by tylko grafikę w poziomie obrócić...
Składałem dziś coś w Corel VideoStudio Pro X6 – komunikatu, że mam za mało RAM-u mi nie wywalił. Cud!

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-25 12:41:27
Autor: Chris
zestaw dla inz
$heikh el $hah nabazgrał(a):

W dniu 2013-06-25 12:05, Chris pisze:
Jak pisał R.e.m.e.K nie każdy używa PS do robienia wizytówek z jednym
fontem ...
No widzisz, a ja czasem użyje, by tylko grafikę w poziomie obrócić...

Czyli jednak masz zainstalowanego PS .... kłamczuszek ....

Na tego Corela też masz licencję czy zajebałeś jak resztę softu ??

Data: 2013-06-25 12:44:15
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-25 12:41, Chris pisze:
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Zajebałem siostrze z Niemiec razem z laptopem. Liczy się?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-23 19:23:36
Autor: Przemysaw Ryk
zestaw dla inz
Dnia Fri, 21 Jun 2013 02:43:04 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Misiu kolorowy - nie napinaj się tak, bo Ci żyłka pęknie. To po pierwsze. Po
drugie - zauważ misiaczku drogi, że oprócz otwartego oprogramowania do CAD
dołożyć jeszcze trzeba narzut na kilka innych narzędzi - ot program
pocztowy, przeglądarka, antywirus. Nie wiesz też, ile na raz otwartych
plików dany użytkownik ma.

Cytowany przez Ciebie fragment to dość oględne stwierdzenie. Ja przykładam
swoje doświadczenia z działki DTP (gdzie przy 8GB ram zaczyna mi być ciasno)
i kilkunastu rozmowach z CADowcami. Wychodzi z tego, że duża ilość pamięci
wcale krzywdy nie zrobi.

(ciach…)

[ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we       ]
[ wspólnotę.                                            (Charles Bukowski) ]

Data: 2013-06-23 22:18:39
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-23 19:23, Przemysław Ryk pisze:
Misiu kolorowy - nie napinaj się tak, bo Ci żyłka pęknie. To po pierwsze.

I tu mogłeś skończyć, bo z gejami nie dyskutuję. "Misiem kolorowym" nazywaj sobie kogo chcesz, byle nie mnie, a najlepiej kolegów Legionistów z "Żylety".

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-24 02:33:27
Autor: Przemysaw Ryk
zestaw dla inz
Dnia Sun, 23 Jun 2013 22:18:39 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

Ot - prawdziwy samiec alfa i klasyczny przykład kibord łoriora…

[ Ze wszystkich oszustów świata najlepiej sobie radzą politycy i księża,   ]
[ reszta to żałośni neofici.                            (CGC, pl.pregierz) ]

Data: 2013-06-21 09:32:17
Autor: Chris
zestaw dla inz
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Nie tylko CAD:
(programy CAD, obróbka grafiki - połprofesjonalnie)

Co do obróbki grafiki to PS lubi ram nie mówiąc już o programach 3D które potrafią pożreć każdą ilość ramu.

Data: 2013-06-21 10:30:30
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 09:32, Chris pisze:
Co do obróbki grafiki to PS lubi ram nie mówiąc już o programach 3D
które potrafią pożreć każdą ilość ramu.

Bo wiesz, to trochę jak z samochodem na dłuższej trasie – ile wlejesz do baku, tyle spali.
Ale nikt mi nie wmówi, że 16 GB to MINIMUM. Może w sam raz. Ale minimum jest niższe, o ile ktoś nie projektuje silników dla Boeinga/Airbusa/Lockheeda...

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-21 11:31:05
Autor: Chris
zestaw dla inz
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Min dla PS o ile pamiętam do 4GB  a W7 odpaliłem kiedyś na 1GB tylko czy to ma sens :)

jest niższe, o ile ktoś nie projektuje silników dla Boeinga/Airbusa/Lockheeda...

To tak jak jeździłem lamborgini i na pytanie ile pali była jedna szybka odpowiedz "tyle ile wlejesz" :)

Data: 2013-06-27 05:10:56
Autor: $heikh el $hah
zestaw dla inz
W dniu 2013-06-21 11:31, Chris pisze:
Min dla PS o ile pamiętam do 4GB  a W7 odpaliłem kiedyś na 1GB tylko czy
to ma sens :)

Mimo wszystko się zdarza, iż ma. To było chyba jeszcze gimnazjum, byłem technicznym administratorem pewnego forum .org i z ludzi mi dostępnych to ja, jak się okazało, byłem najlepszym grafikiem. No i męczyłem się z tym Photoshopem (tak, "ukradniętym"), bo mój desktop go do końca nie ogarniał (wtedy i wcześniej odbywało się to tak, że jak szwagier kupuje nowy komputer, to swój przekazuje siostrze, a siostra mi), ale efekty były zadziwiająco niezłe. Niektórzy sobie nawet wstawiali na ekran tapety tego forum, które ja wykonałem.
Po prostu byłem (czas przeszły nieprzypadkowy) bardzo dobrym grafikiem.
Teraz muszę zdecydować pomiędzy fotografiką a montażem audio-wideo.
Z natury jestem głupio ambitny (choćby przy maturze: wybrałem najtrudniejszy z możliwych tematów o sztuce erystyki), więc pewnie będzie to drugie.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-27 09:03:20
Autor: Chris
zestaw dla inz
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

U mnie grafika jest rodzinna, razem z bratem siedzimy w tym od czasów Amigi (pierwsza komercyjna reklama zrobiona na Amidze w systemie poklatkowym) z programem Deluxe Paint, tak orginał(y) kupione(dwie wersje) w DC na Okrężnej w EA :) Ja poszedłem potem w sprzęt a brat w grafikę i dalej w tym siedzi profesjonalnie choć już jako free-lancer w domu a nie w firmie (ale to nie ta historia) http://en.wikipedia.org/wiki/Deluxe_Paint    to były czasy :)

Po prostu byłem (czas przeszły nieprzypadkowy) bardzo dobrym grafikiem.
Teraz muszę zdecydować pomiędzy fotografiką a montażem audio-wideo.

Zależy co rozumiesz fotagrafia ? bieganie z aparatem czy obróbka zdjęć na kompie ? co do montażu to teraz są takie softy że idzie to bezproblemowo, to już nie czasy inżynierów którzy tylko potrafią zaprogramować soft do cięcia filmu :)
Jak będziesz się bawił na pro polecam Digital Fusion fajny, łatwy, bardzo duże moiżliwości (stosowany w studiach) tylko że lubi moc większą niż celeron :) http://www.eyeonline.com/Products.html

Data: 2013-06-30 21:23:07
Autor: Filip
zestaw dla inz
On 27.06.2013 09:03, Chris wrote:
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

-- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.

Jest dokładnie tak jak mówi sheikh. Ja odpalałem ps 7.0 na 512 mb ramu i
 hulał.

Usenet | usenet

Data: 2013-07-01 08:54:05
Autor: Chris
zestaw dla inz
Filip nabazgrał(a):

Jest dokładnie tak jak mówi sheikh. Ja odpalałem ps 7.0 na 512 mb ramu i
hulał.

To zacznij na nim pracować a nie "ODPALIŁO SIĘ" :)

Data: 2013-07-03 19:46:54
Autor: qwerty
zestaw dla inz
Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51d0a1bb$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...
Jest dokładnie tak jak mówi sheikh. Ja odpalałem ps 7.0 na 512 mb ramu i
 hulał.

Normalna praca:
Virtualbox (tylko 1 wirtualny komputer - na co dzień mam odpalone dwa)
WTW,
teamviewer
firefox
foobar
splash
i użycie ramu: 3,94GiB.
Nie odpalałem autocada, ps, czy nawet pakietu office.

Data: 2013-07-03 15:12:10
Autor: Szymon von Ulezalka
zestaw dla inz
splash

co to jest jesli mozna wiedziec? mozna prosic o linka czy cos w tym rodzaju (google jakos sobie z tym nie radzi niestety)?

pozdro
szymon

Data: 2013-07-05 23:13:17
Autor: qwerty
zestaw dla inz

http://mirillis.pl/pl/

Data: 2013-07-04 11:55:23
Autor: animka
zestaw dla inz

Chyba dla jakiegoś przedszkolaka. Polecam laptopika dziecięcego z literkami do nauki np.
  Inz sam powinien wiedzieć co mu potrzebne, a co nie.

--
animka

zestaw dla inz