zestaw do 3k (zasilacz?)

Data: 2009-12-21 23:18:49
Autor: Mikolaj Machowski
zestaw do 3k (zasilacz?)
Witam,

Proszę o ocenę zestawu i ewentualne komentarze (ceny z komputronika, "na
mieście" powinienem trochę urwać z ceny):

procesor i5 750 (S1156)                 - 779
płyta główna Gigabyte GA-P55-UD3R       - 492
pamięć Kingston DDR3 2x 2GB 1333MHz CL9 - 399
wentylator Zalman CNPS 10X Quiet        - 180
dysk Seagate 1 TB Barracuda 7200.12     - 329
nagrywarka CD/DVD                       - 100
grafika GeForce 9500 GT Gainward 1GB HDMI & DVI - 239
obudowa+zasilacz                        - do 400

Komputer do debugowania, RAWów, raczej bez gier (Linux ;).

Komentujących proszę o uwzględnienie: i5 zostaje, karta to musi być
pasywna nVidia (ogólnie cicha całość).

Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie? Jeśli to
drugie czego się wystrzegać (Warszawa).

TIA

m.

Data: 2009-12-22 00:40:22
Autor: Konrad Kosmowski
zestaw do 3k (zasilacz?)
** Mikolaj Machowski <mikmach@wp.pl> wrote:

Komputer do debugowania, RAWów, raczej bez gier (Linux ;).

Nie myślałeś aby na system (/, /bin, /lib, /usr i okolice) dać jakiś niezbyt
duży SSD? Przyspieszy Ci to uruchamianie systemu i programów w sposób widoczny.

Na dane (/home, /srv, /var czy jak tam masz) RAID1 z dwóch dysków - zwiększysz
dostępność (masz ten komfort, że jeden może se paść) i szybkość odczytu.

(...)

Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

Chieftec. :) Najlepiej w promocji co tam mają big towera taki jaki Ci się
podoba, stockowy zasilacz z niej też nie będzie najgorszy.

Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie?

Ja bym składał samemu, przy okazji wyklejając obudowę matami wyciszającymi,
umieszczając wewnętrzne organizery kabli, dyski zamontowałbym w silencerach
[1], które przykręcone są do obudowy przez gumę - mniej przenoszą drgania (ale
okupują wtedy zatoki 5,25").

[1] http://www.noiseblocker.de/en/produkt_entkoppler_nb-xswing.php

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-12-22 19:40:39
Autor: Mikolaj Machowski
zestaw do 3k (zasilacz?)
Konrad Kosmowski napisał:
[...]

Ciekawe propozycje, ale podnoszą koszta. Musiałbym z czegoś
zrezygnować a nie bardzo widzę z czego. Może w przyszłości.

Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

Chieftec. :) Najlepiej w promocji co tam mają big towera taki jaki Ci się
podoba, stockowy zasilacz z niej też nie będzie najgorszy.

Niejasno się wyraziłem (albo krajobraz sprzętu tak się zmienił w ciągu
paru lat): kiedy kupowałem obecny komputer obudowy midi występowały
w kilku rozmiarach, z których tylko największy pozwalał swobodnie
operować. Np. były takie, które mimo 4 zatok pozwalały tylko w jednej
zamontować kieszeń na dysk czy dodatkowy napęd - w innych takie elementy
kłóciły się z płytą główną.

[...]

Interesujące.

Obecny komputer złożyłem od zera a następnie ze dwa razy rozłożyłem na
części i złożyłem ponownie przy różnych okazjach więc wiem mniej więcej
na czym to polega :)

m.

Data: 2009-12-23 13:17:44
Autor: de Fresz
zestaw do 3k (zasilacz?)
On 2009-12-22 20:40:39 +0100, Mikolaj Machowski <mikmach@wp.pl> said:

[...]

Pewnie różnie to wygląda u różnych firm, ale z AFAIK obecnie w czymś określanym jako midi-tower jest zazwyczaj 3-5 razy 5.25 i 3-6 razy 3.5, czyli znacznie więcej niż napisałeś że potrzebujesz. Przy założeniach jakie określiłeś na początku sprawdziłby się nawet mini-tower, ale one często mają tylko miejsce na płyty m-ATX, ale po 2-3 miejsca na napędy obu rozmiarów.

de Fresz

Data: 2009-12-23 17:21:13
Autor: Mikolaj Machowski
zestaw do 3k (zasilacz?)
de Fresz napisał:
[...]

Problemem nie była wysokość, ale długość :) W ciągu ostatnich paru dni
przyjrzałem się bliżej opisom obudów i faktycznie wygląda, że "shorty"
wyginęły.

m.
--
LaTeX + Vim = http://vim-latex.sourceforge.net/
Vim Universal Templates: http://vim.sf.net/script.php?script_id=1078

Data: 2009-12-22 04:49:34
Autor: januszek
zestaw do 3k (zasilacz?)
Mikolaj Machowski napisał(a):

Komentujących proszę o uwzględnienie: i5 zostaje, karta to musi być
pasywna nVidia (ogólnie cicha całość).

i5 750 nie grzeje sie bardzo wiec boxowe chlodzenia w zupelnosci mu wystarczy. Skoro na komp bedzie z tych gamefree to 239 zl za pasywna karte nvidi to zbytek bo takie mozna kupic w okolicach 150 zl. Zamiast Gigabyte kupilbym referencyjna plyte intela. Zaoszczedzone pieniadze zainwestowalbym w wiecej ram.
Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

Obudowa - dowolna, zasilacz dobry. Moze byc i Delta 400W za ok 100 zl.

Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie? Jeśli to
drugie czego się wystrzegać (Warszawa).

Samemu jak sie umie ;) j.

ps. Komputronik jest niestwety najdrozszy, praktycznie wszedzie indziej jest taniej. --

Data: 2009-12-22 14:12:01
Autor: Heraklit
zestaw do 3k (zasilacz?)
Był 22 grudzień (wtorek), gdy o godzinie 5:49 *januszek* w pocie czoła
naskrobał(a):

ps. Komputronik jest niestwety najdrozszy, praktycznie wszedzie indziej jest taniej.

ale masz bezproblemową obsługę gwarancyjną - czasami warto za to
dopłacić.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2009-12-22 14:09:17

Data: 2009-12-22 13:17:30
Autor: januszek
zestaw do 3k (zasilacz?)
Heraklit napisał(a):

ps. Komputronik jest niestwety najdrozszy, praktycznie wszedzie indziej jest taniej.

ale masz bezproblemową obsługę gwarancyjną - czasami warto za to
dopłacić.

I tak, i nie a na pewno nie az tyle ;)

j.

Data: 2009-12-22 20:13:09
Autor: Mikolaj Machowski
zestaw do 3k (zasilacz?)
januszek napisał:
[...]

Jeśli chodzi o chłodzenie to jestem pewien, że wystarczy - mi chodzi
o *ciche* chłodzenie :)

Skoro na komp bedzie z tych gamefree to 239 zl za pasywna karte nvidi to zbytek bo takie mozna kupic w okolicach 150 zl.

To co teraz starczy na wszystko za 6 lat ledwo okno poruszy. Tak, kupuję
komputer na tak długi czas - obecny ma 8 lat (po 3 latach wymiana
procesora i dokładanie RAMu). Gdyby nie to, że sypie się mechanicznie
to służyłby mi jeszcze przynajmniej rok.

Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie? Jeśli to
drugie czego się wystrzegać (Warszawa).

Samemu jak sie umie ;)

Umie się, ale się nie chce ;)

j.

ps. Komputronik jest niestwety najdrozszy, praktycznie wszedzie indziej jest taniej.

Nie zamierzam tam kupować. Po prostu ze znanych mi sklepów internetowych
ma szeroką bazę danych i w miarę ujednolicone tabelki co ułatwia
decyzje.

m.

Data: 2009-12-22 12:40:15
Autor: Wiesław
zestaw do 3k (zasilacz?)
Dnia 22-12-2009 o 00:18 Mikolaj Machowski napisał na pl.comp.pecet:

Proszę o ocenę zestawu i ewentualne komentarze
Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

Może taka?: Cooler Master Elite RC-334 lub Cooler Master Centurion RC-534.
Duża, to pojęcie względne.

Dobrych i bardzo dobrych zasilaczy jest teraz duży wybór. Chieftec już
jakiś czas niestety nie należy do tej grupy.  Po prostu inni są lepsi.

I tak z bardzo dobrych:
Enermax Pro82+ 385W
Seasonic S12II-380 Bronze 380W
Be quiet! Straight Power E7-400W
Z tańszych:
Corsair CX400 CMPSU-400CXEU 400W
OCZ StealthXStream OCZ400SXS-EU 400W
Be quiet! Pure Power L7-430W

Pamięci Kingston również są przereklamowane. Takie same Goodramy są
kilkadziesiąt zł tańsze, Geile tańsze i szybsze.
Geil 2x2GB DDR3 1333 Dual Chanel Kit 7-7-7 345,00
Przydałoby się jednak więcej pamięci.

Płytę główną, według mnie wybrałeś bardzo dobrą. W czym niby referencyjne
płyty Intela miałyby być lepsze od innych? Szczególnie, że na tę podstawkę
jest mały wybór.

Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie? Jeśli to
drugie czego się wystrzegać (Warszawa).

Składając samemu przeważnie wychodzi taniej i zgodnie z założeniami.
Jeżeli nie masz doświadczenia, lepiej złożyć w sklepie i sprawdzić
na miejscu.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-22 13:53:35
Autor: de Fresz
zestaw do 3k (zasilacz?)
On 2009-12-22 12:40:15 +0100, Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> said:

Jeżeli nie masz doświadczenia, lepiej złożyć w sklepie i spraw dzić
na miejscu.

Nie mając żadnego doświadczenia w składaniu pecetów bez żadnych problemów złożyłem zestaw sam. Wystarczyły odrobina kultury technicznej, instrukcje i ze 2 godziny czasu (tak długo, bo ze sprawdzaniem wszystkiego po 5 razy). Składania samemu nie polecałbym tylko osobom mających np. problemy z poprawną instalacją RAMu (znam takie) - jeśli ktoś jest w stanie to ogarnąć, to IMHO z resztą też powinien sobie poradzić.

de Fresz

Data: 2009-12-22 14:17:34
Autor: Wiesław
zestaw do 3k (zasilacz?)
Dnia 22-12-2009 o 13:53 de Fresz napisał na pl.comp.pecet:

Nie mając żadnego doświadczenia w składaniu pecetów bez żadnych  problemów złożyłem zestaw sam.Składania samemu nie polecałbym tylko  osobom mających np. problemy z poprawną instalacją RAMu

To że, piszesz na tej grupie już świadczy o tym że masz pojęcie
i Ciebie to interesuje.
Uwierz mi, wiele osób nie wie nawet co to jest RAM.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-22 14:26:02
Autor: de Fresz
zestaw do 3k (zasilacz?)
On 2009-12-22 14:17:34 +0100, Wiesław <nawu@usun.poczta.onet.pl> said:

[...]

To mniej więcej jak pytający, nie? ;-)

Uwierz mi, wiele osób nie wie nawet co to jest RAM.

Ależ wiem, dlatego napisałem co napisałem - kto moim zdaniem powinien dać radę, a kto nie.

de Fresz

Data: 2009-12-28 21:08:01
Autor: Q
zestaw do 3k (zasilacz?)
Uwierz mi, wiele osób nie wie nawet co to jest RAM.

....a "internet" to dla nich taka ikonka w lewym dolnym rogu:
- o, o, gdzie ja mam internet? pan mi internet zepsul!
:)

Data: 2009-12-22 13:58:11
Autor: de Fresz
zestaw do 3k (zasilacz?)
On 2009-12-22 00:18:49 +0100, Mikolaj Machowski <mikmach@wp.pl> said:

Komentujących proszę o uwzględnienie: i5 zostaje, karta to musi być
pasywna nVidia (ogólnie cicha całość).

A czemu NV? Problemy ze sterownikami pod Linuxem, CUDA czy jeszcze coś innego?

Najważniejsze pytanie: jaki zasilacz i obudowa (duża).

Tak z ciekawości - po co Ci duża obudowa, skoro wszystko co wymieniłeś wejdzie do byle midi-towera?

Drugie pytanie: lepiej składać samemu czy zamówić w sklepie?

Jeśli dyspunejsz minimum kultury technicznej (znaczy najpierw myślisz, później robisz, jak coś nie pasuje to najpierw używasz siły mózgu, a nie mięśni), to jak najbardziej samemu.

de Fresz

Data: 2009-12-26 11:47:57
Autor: Mikolaj Machowski
zestaw do 3k (zasilacz?)
On 2009-12-22 00:18:49 +0100, Mikolaj Machowski <mikmach@wp.pl> said:

Komentujących proszę o uwzględnienie: i5 zostaje, karta to musi być
pasywna nVidia (ogólnie cicha całość).

A czemu NV? Problemy ze sterownikami pod Linuxem, CUDA czy jeszcze coś innego?

Sterowniki - mimo różnych zastrzeżeń nVidia nadal najlepiej wspiera 3D
pod Linuksem.

m.

Data: 2009-12-24 07:32:24
Autor: Seba
zestaw do 3k (zasilacz?)
Mon, 21 Dec 2009 23:18:49 +0000 (UTC), *Mikolaj Machowski* napisał(a):

Witam,

Cześć.

Proszę o ocenę zestawu i ewentualne komentarze (ceny z komputronika, "na
mieście" powinienem trochę urwać z ceny):
<ciach>

Na co się zdecydowałeś ostatecznie? Sam stoję przed podobnymi dylematami (mój komp. właśnie dobija do 7-8
lat, chciałbym kupić kolejny, który da radę mi mniej więcej tyle czasu
posłużyć - z tego jestem zadowolony (Athlon XP + płyta Aususa A7V8x)
preferencje użytkowe mam podobne do Twoich.

Zawsze to łatwiej, jak się poczyta praktyka przechodzącego aktualna
gehennę z wyborem sprzętu ;)

Sebastian S.

Data: 2009-12-26 11:49:40
Autor: Mikolaj Machowski
zestaw do 3k (zasilacz?)
Seba napisała:
[...]

W sumie zostaję przy tym co wybrałem sam. Na wszelki wypadek może
mocniejszy zasilacz niż sugerowane 400W (coś ok. 500W).

m.

Data: 2009-12-26 14:30:48
Autor: Seba
zestaw do 3k (zasilacz?)
Dnia Sat, 26 Dec 2009 11:49:40 +0000 (UTC), Mikolaj Machowski
napisał(a):

Na co się zdecydowałeś ostatecznie?

W sumie zostaję przy tym co wybrałem sam. Na wszelki wypadek może
mocniejszy zasilacz niż sugerowane 400W (coś ok. 500W).

Sam wertuję właśnie ofertę rynkową szukając jakiegoś rozsądnego
rozwiązania - aż dziw bierze jak ci marketingowcy potrafią zagmatwać
sprawę. Myślisz, że konfiguracja, którą wybrałeś starczy na najbliższe kilka
lat? Zamierzasz ja modyfikować po jakimś czasie?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-12-27 19:49:43
Autor: Mikolaj Machowski
zestaw do 3k (zasilacz?)
Seba napisała:
Myślisz, że konfiguracja, którą wybrałeś starczy na najbliższe kilka
lat? Zamierzasz ja modyfikować po jakimś czasie?

Tak. Na pewno będę sukcesywnie dorzucał RAM, chciałbym też po kilku
latach zmienić procesor na szybszy (być może wersja i7 na 1156 - dlatego
mocniejszy zasilacz niż sugerowano). Być może - ale to mało
prawdopodobne - nowsza karta.

m.