zestaw komunijny

Data: 2009-04-27 09:36:30
Autor: doslaw
zestaw komunijny
nawet nie wiem jak to skomentować... modlić się do peesa?
:D

tak czy siak, dla mnie fota bomba :)

http://polygamia.pl/Polygamia/1,95338,6543617,Zestawy_komunijne_w_Empiku.html#article_comments

Data: 2009-04-27 09:41:44
Autor: doslaw
zestaw komunijny
doslaw pisze:
[...]

to jeszcze tak poniedzialkowo, do posmiania sie z komentarzy :

http://www.wykop.pl/link/174656/komunia-wedlug-empiku-img

Data: 2009-04-27 10:45:44
Autor: KuFeL
zestaw komunijny
doslaw pisze:
doslaw pisze:
[...]

w sumie smutne

to jeszcze tak poniedzialkowo, do posmiania sie z komentarzy :

http://www.wykop.pl/link/174656/komunia-wedlug-empiku-img
ale lzy trudno powstrzymac...jak ludzie potrafia podejsc do tematu :)))

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-04-27 10:53:04
Autor: Marian
zestaw komunijny
KuFeL wrote:
doslaw pisze:
doslaw pisze:
[...]

w sumie czemu?

swieta bozego narodzenia sa jednym wielkim jarmarkiem, gdzie najwazniejsze staje sie kupowanie prezentow i dostawanie prezentow. i wlasciwie obec nie kojarzy sie juz tylko z komercja, gdy od piwerszych jesiennych dni zaczynaja w marketach pojawiac sie mikolaje, promocje i koledy.

Data: 2009-04-27 11:58:33
Autor: KuFeL
zestaw komunijny
Marian pisze:
KuFeL wrote:
doslaw pisze:
doslaw pisze:
[...]

bo w swieta BN dorosli urzadzaja szopke glownie dla doroslych czyli dla samych siebie. Za dwa lata moja corka bedzie przystepowac do I komunii. Z kolei za 3 lata moj chrzesniak bedzie przystepowal... I mam nadzieje ze w obu przypadkach to bedzie przede wszystkim dzien prawdziwych emocji zwiaznych z sama ceromonia a nie z prezentami. Za moich czasow standardem byl zegarek czy rower, i juz. A teraz jest licytacja... az mnie zmrozilo ze bardzo popularnym prezentem w tym roku sa quady(!!!).

dobrym pomyslem, zaslyszanym gdzies, bylo dawanie prezentu w sobote, w przed dzien, zeby dziecko moglo sie juz skupic na samej ceremonii...

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-04-27 13:51:07
Autor: Cubituss
zestaw komunijny
> Za moich czasow
standardem byl zegarek czy rower, i juz.

"I już"? Oszalałe¶? :) Na komunię dostałem pierwszy rower w życiu, byłem tak nieprawdopodobnie tym podekscytowany, że ceremonia kompletnie mnie nie interesowała.

> teraz jest licytacja... az
mnie zmrozilo ze bardzo popularnym prezentem w tym roku sa quady(!!!).

Ale co Cię zmroziło, to, że mamy lepsze czasy?

dobrym pomyslem, zaslyszanym gdzies, bylo dawanie prezentu w sobote, w przed dzien, zeby dziecko moglo sie juz skupic na samej ceremonii...

Dziecko ma w dupie ceremonię. Chcesz wychować dobrego katolika - zacznij gdy ma 30 lat.

C.

Data: 2009-04-27 14:06:10
Autor: KuFeL
zestaw komunijny
Cubituss pisze:
> [...]

mnie zmrozilo ze bardzo popularnym prezentem w tym roku sa quady(!!!).

Ale co Cię zmroziło, to, że mamy lepsze czasy?

to jest znak dobrych czasow? ciekawa masz definicje. Dla mnie lepsze czasy nadjeda jak:
- zlikwiduja ZUS
- nie bede stal w kolejce do lekarza
- do Zakopanego albo nad morze dojade w 4 godziny
- pociagiem do Krakowa dojade w 2 godziny a do Lodzi w 40 minut
- a jesli juz chodzi Ci o kase... to czekam zeby minimalna w PL byla taka jak we Francji plus brak realnych kosztow leczenia...

[...]

hmm.. mam wlasnie 30 lat i wydaje mi sie ze nie jestem zly jak na katolika...i zawdzieczam to moim rodzicom.

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-04-27 14:12:03
Autor: Marian
zestaw komunijny
KuFeL wrote:
Cubituss pisze:
> [...]

Ale co Cię zmroziło, to, że mamy lepsze czasy?

to jest znak dobrych czasow? ciekawa masz definicje. Dla mnie lepsze czasy nadjeda jak:
Zus moze byc, nie mam nic przeciwko, zeby byl, pod warunkiem, ze:

- nie bede stal w kolejce do lekarza

i nie bede musial placic zeby nie stac (idac prywatnie)

oraz, ze kazdy bedzie dostawal cala kse do reki i placil zus sam.

aha, a co z tymi co nie beda placic? proste - skoro z pita moze komornik sciagnac zalegle mandaty to moze sciagnac i zalegly ZUS...

- do Zakopanego albo nad morze dojade w 4 godziny

albo zeby samoloty krajowe nie lataly wszystkie przez warszawe... sie okazuje, ze nad morze leci sie z przesiadka 4-6 godzin. a pociagiem spiac w sypialnym 10-11... tyle, ze samolotem 4-5 raza drozej...

- pociagiem do Krakowa dojade w 2 godziny a do Lodzi w 40 minut
- a jesli juz chodzi Ci o kase... to czekam zeby minimalna w PL byla taka jak we Francji plus brak realnych kosztow leczenia...

czekam, az nie bedzi eminimalnej placy.

Data: 2009-04-27 14:40:01
Autor: Cubituss
zestaw komunijny
Ale co Cię zmroziło, to, że mamy lepsze czasy?

to jest znak dobrych czasow?

Nie, to znak LEPSZYCH czasów. Lepszych niż wtedy, gdy moich rodziców na pierwszy rower dla mnie było stać dopiero przy komunii.

- a jesli juz chodzi Ci o kase... to czekam zeby minimalna w PL byla taka jak we Francji plus brak realnych kosztow leczenia...

To czekaj na zdrowie, ja sobie w tym czasie popracuję i kupię dziecku quada na komunię. I pozwolisz? Nie będę narzekał, że żyję w złych czasach, bo żyję w najlepszych czasach od kilkudziesięciu lat i mam zamiar te czasy wykorzystać.

hmm.. mam wlasnie 30 lat i wydaje mi sie ze nie jestem zly jak na katolika...i zawdzieczam to moim rodzicom.

W takim razie powiniene¶ radować się z faktu doł±czania Dobrej Nowiny do komercyjnych prezentów jako szansy na poszerzenie Twojej wiary zamiast uważać takie wydarzenia za smutne i godne płaczu.

To mnie więcej tak jakby¶ s±dził, że prelekcja jakiego¶ księdza w formie semi-kazania na festiwalu rockowym (a niech mu nawet przygrywaj± na basie do tego co gada i niech r±bi± w talerze) jest niepotrzebna i szkodliwa.

Religia przez setki lat opierała się na komercji. Czasami znacznie bardziej niż na wierze. Dzisiejsze czasy to pełen luz pod tym względem.

C.

Data: 2009-04-27 13:53:59
Autor: kamil
zestaw komunijny

"Cubituss" <kathew@aster.pl> wrote in message news:gt4932$tod$1cougar.axelspringer.pl...
[...]

Corki nie planuje do komunii wysylac. Jesli kiedys moja corka podejmie swiadoma decyzje o dolaczeniu do jakiegokolwiek kosciola - wtedy zrobi to z wlasnej woli, a nie woli Gozdzikowej z klatki obok bo "no-kto-to-slyszal-nie-isc-do-komunii". Poki co nie planujemy posylac jej do komunii - nie bedzie bezmyslnym baranem szczerzacym sie jak kretyn do zdjecia bo rodzice maja przerost ambicji i miara ich sukcesu jest metka wystajaca zza kolnierzyka komunijnego wdzianka.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-27 15:12:05
Autor: KuFeL
zestaw komunijny
Cubituss pisze:
Ale co Cię zmroziło, to, że mamy lepsze czasy?

to jest znak dobrych czasow?

Nie, to znak LEPSZYCH czasów. Lepszych niż wtedy, gdy moich rodziców na pierwszy rower dla mnie było stać dopiero przy komunii.

tez pamietam te czasy i duzo bylo w tym zlego. Ale wtedy czlowiek sie cieszyl z kazdej rzeczy, a nie podchodzil roszczeniowo do wszystkiego. Co teraz trzeba kupic dzis dziecku, zeby mialo taki usmiech i radosc kiedy my dostawalismy powiedzmy tzw. BMX'a?

- a jesli juz chodzi Ci o kase... to czekam zeby minimalna w PL byla taka jak we Francji plus brak realnych kosztow leczenia...

To czekaj na zdrowie, ja sobie w tym czasie popracuję

wiesz, ja pracuje i nie czekam na darowizne od panstwa. Ale minimalna krajowa troche swiadczy o poziomie zycie w danym kraju. Moze nie masz swiadomosci o jakiej kwocie mowimy, kiedy u nas minimalna to ca 200 EUR.

i kupię dziecku quada na komunię.
rozumiem ze mieszkasz na prowincji, masz hektary wlasnej ziemi i nie oprocz quada kupisz mu wszystkie niezbedne ochranicze. Bo ja nie zycze sobie zeby (tak jak inni) rozjezdzal lasy panstwowe czy stwarzal zagroznie dla rowiesnikow popisujac sie na ciasnym podworku jakiegos bananowego osiedla w tym czy innym miescie.
I pozwolisz? Nie będę narzekał, że żyję w złych
czasach, bo żyję w najlepszych czasach od kilkudziesięciu lat i mam zamiar te czasy wykorzystać.
dzieki takim jak Ty ten kraj sie kreci, i chwala Ci za to...

[...]

smuci mnie wszech obecna i postepujaca komercjalizacja. Media robia dzieciom wode z mozgu, nawet jesli ich przed tym bronimy. Moja corka, mimo ze oglada tv max godzine dziennie i to tylko bajki na MM, to jakos gdzies zalapala taka marke jak berlinki...i od paru lat parowka dla niej to berlinka, i tylko taki je, choc ja berlinek nie kupuje... i mysle ze kazdy rodzic moze taki przyklad podac z wlasnego zycia.

a co do dodawania PS, to dobry pomysl, ale mozna bylo zrobic to dyskretniej, chociazby do kazdego zakupu komunijnego powyzej 1k pln PS gratis. I to jest juz cos. a taki zestaw PS3 + PS wyglada idiotycznie. To tak jakby sprzedawac samochod z krata wodki w bagazniku, choc przeciez w istocie rzeczy alkohol nie jest zly, tylko ludzie nie maja umiaru.

[...]

i spoko. znam takich ksiezy... i chwala im za to ze im sie chce...

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-04-27 21:05:42
Autor: doslaw
zestaw komunijny
KuFeL pisze:
Cubituss pisze:

to jest znak dobrych czasow? ciekawa masz definicje. Dla mnie lepsze czasy nadjeda jak:
- zlikwiduja ZUS

to to nie problem
problemem jest KRUS
i to powinno sie zlikwidowac

Data: 2009-04-29 13:38:12
Autor: Piotr KUCHARSKI
zestaw komunijny
doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> wrote:
[...]

KRUS zgoda, ale ZUS trochę też problem; może nie zlikwidować, ale ograniczyć.

p.

Data: 2009-04-27 14:07:10
Autor: Marcin Gardeła
zestaw komunijny
Cubituss wrote:
[...]

Masz rację, wtedy uwagę dzieci odwracały rowery, dzi¶ odwracaj± quady.
Nie rodzaj i cena prezentu jest ważna, tylko sam fakt, kto do tej ceremoni przystepuje, z jak± ¶wiadomo¶ci± i dlaczego. ¦wiadomo¶ć pierwszo-drugoklasisty (ja miałem w 1 klasie) jest moim zdaniem na poziomie uniemożliwiaj±cym ¶wiadome przeżycie takiego aktu, zreszt± pamiętam przez mgłę ten okres, zdawało się pytania, siedziało w ko¶ciele i czekało na rower, nikt nie miał pojęcia o co chodzi jakby.

Dziecko ma w dupie ceremonię. Chcesz wychować dobrego katolika -
zacznij gdy ma 30 lat.

Zgadzam się. Swoj± drog± w samym temacie poł±czenia PS3 z Bibli± nie widzę nic zdrożnego, je¶li dziecko zacznie t± Biblię czytać ze zrozumieniem i stanie się lepszym człowiekiem to niech sobie będzie w zestawie z PS3, byle by ludzie byli lepsi.

--
Diobeu
NT650V Deauville '98

Data: 2009-04-28 09:34:32
Autor: SimonX
zestaw komunijny
Dnia 27-04-2009 o 13:51:07 Cubituss <kathew@aster.pl> napisał(a):

> [...]

Dziecko ma w dupie ceremonię. Chcesz wychować dobrego katolika - zacznij  gdy ma 30 lat.

O nie zgadzam się i na pewno nie każde. A czy tak będzie to zależy tylko  od rodzinki dzieciaka.
To że prezenty s± i s± ekscytuj±ce to oczywiste i naprawdę nie kumam  biadolenia jakie to kiedy¶ były piękne czasy, bo się dostawało zegarek i  rower a teraz to się wszystkim w dupach poprzewrcacło.

Tak było zawsze - zegarek i rower to był wtedy szczyt wypasu, mamy  bogatsze społeczeństwo to i prezenty s± większe, ale nie uwierzę, że  ludzie bardziej niż dawniej się spinaj± i wywalaj± wszystko co maj± na  prezent, żeby Ľle nie wypa¶ć.
Nie wiem jakie wy rodziny macie, ja u siebie nic takiego nie obserwuję.

Na komunię dziecku wszyscu dookoła przypominaj± co jest najważniejsze -  prezenty i tak będ±, i wiadomo, że będ± ważne dla dzieciaka - spełniaj±  zreszt± swoj± rolę w podkre¶leniu wyj±tkowo¶ci tego dnia.

--
pozdr. Szymon
PSN ID: sbronko

Data: 2009-04-28 09:39:55
Autor: SimonX
zestaw komunijny
Dnia 28-04-2009 o 09:34:32 SimonX <sbronko@_usunmnie_gmail.com> napisał(a):

a co do samego tematu i fotki, to jednak jest to niesmaczne

nie mam nic przeciwko ps3 na prezent komunijny

ale Pismo ¦więte jest ¶więt± księg± i doł±czenie go do konsoli tak jak się  doł±cza gry czy pada zalatuje wręcz profanacj±
tej księdze należy się szacunek, a nie miejsce w bundlu :)

--
pozdr. Szymon
PSN ID: sbronko

Data: 2009-04-28 10:38:27
Autor: Marcin Gardeła
zestaw komunijny
SimonX wrote:
ale Pismo ¦więte jest ¶więt± księg± i doł±czenie go do konsoli tak
jak się doł±cza gry czy pada zalatuje wręcz profanacj±
tej księdze należy się szacunek, a nie miejsce w bundlu :)

Przecież to PS3 było doł±czone, nie zauważyłe¶?

--
Diobeu
NT650V Deauville '98

Data: 2009-04-28 11:09:01
Autor: SimonX
zestaw komunijny
Dnia 28-04-2009 o 10:38:27 Marcin Gardeła <diobeu@gazeta.pl> napisał(a):

SimonX wrote:
[...]

nie, bo pudło z konsol± jest większe :P
nieistotne co do czego, każdy widzi, że co¶ tu nie gra, inaczej nie byłoby  tematu

--
pozdr. Szymon
PSN ID: sbronko

Data: 2009-04-28 11:14:00
Autor: KuFeL
zestaw komunijny

SimonX wrote:
[...]

ciekawe czy krajach muzelmanskich dopuszczona jest taka rozrywka jak ps3 i czy komukolwiek przyszloby do glowy sprzedac zestaw ps3 plus koran. Dopiero w tej religii znaczenia nabiera slowo 'swieta ksiega'. U nas najbardziej swieta to jest kasa... ;)

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-04-29 11:41:23
Autor: Robin
zestaw komunijny
Witam :)

Użytkownik "KuFeL" <kufel@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gt6hc5$9iv$1inews.gazeta.pl...

ciekawe czy krajach muzelmanskich dopuszczona jest taka rozrywka jak ps3 i czy komukolwiek przyszloby do glowy sprzedac zestaw ps3 plus koran. Dopiero w tej religii znaczenia nabiera slowo 'swieta ksiega'.

U nich znaczenia nabiera zwrot 'fanatyzm religijny'.

Robin

Data: 2009-04-29 11:39:52
Autor: Robin
zestaw komunijny
Witam ;)

Użytkownik "SimonX" <sbronko@_usunmnie_gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:op.us258tbqc2b2jmszymoniania-pc.chello.pl...
Dnia 28-04-2009 o 09:34:32 SimonX <sbronko@_usunmnie_gmail.com> napisał(a):

ale Pismo ¦więte jest ¶więt± księg± i doł±czenie go do konsoli tak jak się doł±cza gry czy pada zalatuje wręcz profanacj±

To stos zadrukowanych kartek. W Empiku znajdziesz mase innych w dziale z literatura. Nie przesadzajmy z ta profanacja.

Robin

Data: 2009-05-03 23:02:33
Autor: Gabriel
zestaw komunijny

Użytkownik "Robin" <robin@mago.pl> napisał w wiadomo¶ci
To stos zadrukowanych kartek. W Empiku znajdziesz mase innych w dziale z
literatura. Nie przesadzajmy z ta profanacja.

Jako forma - tak. Stos zadrukowanych kartek.
Ale dla niektorych ludzi niesie on ze sob± cos wiecej niz sam papier, na
ktorym zostala wydrukowana.

W chwili obecnej bardzo zaciera sie granica pomiedzy tym co jest dozwolone,
a co jest juz poza granic± przyzwoitosci.
Tym razem wydaje mi sie, ze marketoidy z empiku przesadzily.

Gabriel Zastawnik
http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

Data: 2009-05-04 21:43:44
Autor: Robin
zestaw komunijny
Witam :)

Użytkownik "Gabriel" <zastawka@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:gtl1b4$pht$1nemesis.news.neostrada.pl...

Jako forma - tak. Stos zadrukowanych kartek.
Ale dla niektorych ludzi niesie on ze sob± cos wiecej niz sam papier, na
ktorym zostala wydrukowana.

I przestaje to niesc w polaczeniu z konsola?

Robin

Data: 2009-05-05 17:18:00
Autor: Gabriel
zestaw komunijny

I przestaje to niesc w polaczeniu z konsola?

A to wyciecie polowy postu to tendencyjnie?:P

Oczywiscie ze nie przestaje. Tym niemniej uwazam akcje marketoidow za
niewypal. Niezaleznie czy dolaczaja biblie, koran czy inna swieta ksiege.
Cos mi nie pasuje po prostu.

Data: 2009-05-05 21:04:44
Autor: Robin
zestaw komunijny
Witam :)

Użytkownik "Gabriel" <zastawka@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:gtplgn$48e$1atlantis.news.neostrada.pl...

A to wyciecie polowy postu to tendencyjnie?:P

Myslalem, ze wyrazilem sie jasno. Powiem wprost: jest mi obojetne, do czego dodaja biblie. Nie widze tutaj pola dod dyskusji, a juz na pewno nie na tej grupie.

Robin

Data: 2009-05-05 23:01:05
Autor: kamil_pl
zestaw komunijny

Użytkownik "Robin" <robin@mago.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gtq2k8$84e$1inews.gazeta.pl...

Nie widze tutaj pola do dyskusji, a juz na pewno nie na tej grupie.

Tak na marginesie wspomnę, że w 2005 roku na tej lub s±siedniej grupie "underground" wg automatu statystycznego najbardziej rozwiniętym tematem roku został "odszedł Jan Paweł II" czy co¶ podobnie sformułowane, pamiętam tamten flame... czego¶ takiego grupy o konsolach chyba nie widziały...

Data: 2009-05-06 06:57:38
Autor: Gabriel
zestaw komunijny

Użytkownik "Robin" <robin@mago.pl> napisał w wiadomo¶ci
Nie widze tutaj pola dod dyskusji, a juz na pewno nie na tej
grupie.

Czy ja wiem? Ja co najwyzej nie widze na przyklad checi brania w danym watku
udzialu.
A poniewaz to _grupa dyskusyjna_ i nigdy nie ma tak, ze istnieje zakaz
off-topic, to moim zdaniem jest to i pole do dyskusji, i dobra grupa;)

Data: 2009-05-03 23:17:13
Autor: Gabriel
zestaw komunijny

Użytkownik "Cubituss" <kathew@aster.pl> napisał w wiadomo¶ci
Dziecko ma w dupie ceremonię. Chcesz wychować dobrego katolika - zacznij
gdy ma 30 lat.

Czasu ci moze nie starczyc jak zaczniesz po 30-ce. Albo co gorsza,
nauczyciel moze juz trawe ogladac z perspektywy korzonkow w tym wieku;)

A co do ceremonii komunii, to mysle, ze sie mylisz mowiac, ze dla dzieciaka
ceremonia nie jest wazna. To jeden z milestonow i nawet gdyby rzeczywiscie w
dniu komunii wazniejsze mialo sie byc oczekiwanie na prezent (bo to male
dzieci s± przeciez), to pozniej ceremonia ta staje sie i tak czyms waznym w
dalszym zyciu (niechby nawet po kilku-kilkunastu latach, kiedy sie wiecej
rozumie). Wiec nie ma tego zlego... :)

Data: 2009-04-27 14:00:37
Autor: Paweł Tyll
zestaw komunijny
On Mon, 27 Apr 2009 11:58:33 +0200, KuFeL <kufel@o2.pl> wrote:
dobrym pomyslem, zaslyszanym gdzies, bylo dawanie prezentu w sobote, w  przed dzien, zeby dziecko moglo sie juz skupic na samej ceremonii...
Generalnie dziecko jest tylko dzieckiem i nie napalaĹ‚bym siÄ™, ĹĽe skupi sÄ™  na samej ceremonii, ktĂłra kojarzyć mu siÄ™ bÄ™dzie tylko z wyuczaniem na  pamięć formuĹ‚ki do spowiedzi, milionami roboczogodzin poĹ›wiÄ™conymi na  trenowanie caĹ‚ego schematu i zbyt ciasnym skafandrem. Prezenty i  post-komunijna impreza to dla dzieciaka jedyne pozytywne aspekty tego.  Taki wiek, 9 lat i okolice to jednak nie jest moment na powaĹĽne i duchowe  traktowanie czegokolwiek.

Data: 2009-04-27 14:07:01
Autor: KuFeL
zestaw komunijny
Paweł Tyll pisze:
On Mon, 27 Apr 2009 11:58:33 +0200, KuFeL <kufel@o2.pl> wrote:
dobrym pomyslem, zaslyszanym gdzies, bylo dawanie prezentu w sobote, w przed dzien, zeby dziecko moglo sie juz skupic na samej ceremonii...
Generalnie dziecko jest tylko dzieckiem i nie napalałbym się, że skupi sę na samej ceremonii, która kojarzyć mu się będzie tylko z wyuczaniem na pamięć formułki do spowiedzi, milionami roboczogodzin poświęconymi na trenowanie całego schematu i zbyt ciasnym skafandrem. Prezenty i post-komunijna impreza to dla dzieciaka jedyne pozytywne aspekty tego. Taki wiek, 9 lat i okolice to jednak nie jest moment na poważne i duchowe traktowanie czegokolwiek.
ja bym chcial tylko osignac fakt ze prezenty sa przy okazji komunii a nie komunia przy okazji prezentow. Jak to mi sie uda osiagnac to juz bede happy....

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-04-27 14:24:46
Autor: Paweł Tyll
zestaw komunijny
On Mon, 27 Apr 2009 14:07:01 +0200, KuFeL <kufel@o2.pl> wrote:
ja bym chcial tylko osignac fakt ze prezenty sa przy okazji komunii a  nie komunia przy okazji prezentow. Jak to mi sie uda osiagnac to juz  bede happy....
Szczerze? PrzejaskrawiÄ™:

ProwadzÄ…c dzieciaka do dentysty mĂłwisz, ĹĽe jak bÄ™dzie grzeczny, to  dostanie w prezencie nowÄ… grÄ™/whatever. Zagadka: czy dziecku wizyta u  dentysty bÄ™dzie siÄ™ kojarzyć z pozytywnym aspektem takim, ĹĽe za n lat  bÄ™dzie miaĹ‚o zdrowe zÄ™by, czy z tym, ĹĽe siÄ™ trochÄ™ przemÄ™czyĹ‚o ale w  zamian dostaĹ‚o nowÄ… grÄ™? Dzieci sÄ… dziećmi, komunia jest bardziej dla  rodzicĂłw. A co do komercjalizacji tego? JuĹĽ za moich szczeniÄ™cych lat  waĹĽne byĹ‚y prezenty, Ĺ‚adna i droga sukienka czy garniturek, a z tego co  pamiÄ™tam, to i ksiÄ…dz nie oferowaĹ‚ w ramach tacy ĹĽadnej promocji - a wtedy  masowy marketing i sprzedaĹĽ prezentĂłw nie miaĹ‚y takiej penetracji jak dziĹ›  - wprawdzie promocja typu pecet/pegasus/cokolwiek-do-rozrywki+biblia byĹ‚a  raczej nie do pomyĹ›lenia, ale wynikaĹ‚o to raczej z tego, ĹĽe miejsc w  ktĂłrych tego typu promocje mogĹ‚yby mieć miejsce byĹ‚o niewiele. Samo  dziecko zaĹ› nie ma ĹĽadnego wyboru, nie rozumie wiary ktĂłra jest mu  odgĂłrnie narzucana, za to w peĹ‚ni rozumie pojÄ™cie prezentu :)

Data: 2009-04-27 14:38:22
Autor: KuFeL
zestaw komunijny
Paweł Tyll pisze:
[...]

Prowadząc dzieciaka do dentysty mówisz, że jak będzie grzeczny, to dostanie w prezencie nową grę/whatever. Zagadka: czy dziecku wizyta u dentysty będzie się kojarzyć z pozytywnym aspektem takim, że za n lat będzie miało zdrowe zęby, czy z tym, że się trochę przemęczyło ale w zamian dostało nową grę?
troche mi zajelo, ale znalazlem stomatologa do ktorego moja corka od 3 lat(czyli od poczatku)  chodzi z usmiechem i bez strachu..

Dzieci są dziećmi, komunia jest bardziej dla rodziców. A co do komercjalizacji tego? Już za moich szczenięcych lat ważne były prezenty, ładna i droga sukienka czy garniturek, a z tego co pamiętam, to i ksiądz nie oferował w ramach tacy żadnej promocji - a wtedy masowy marketing i sprzedaż prezentów nie miały takiej penetracji jak dziś - wprawdzie promocja typu pecet/pegasus/cokolwiek-do-rozrywki+biblia była raczej nie do pomyślenia, ale wynikało to raczej z tego, że miejsc w których tego typu promocje mogłyby mieć miejsce było niewiele. Samo dziecko zaś nie ma żadnego wyboru, nie rozumie wiary która jest mu odgórnie narzucana, za to w pełni rozumie pojęcie prezentu :)

bo prezent ma budzic pozytywne skojarzenia. I ja nie mam problemu z prezentami i ich dawaniem. Tylko chodzi o skale tego procederu...i budzety jakie na nie sa przeznaczane, zwlaszcza w duzych miastach.

Zaraz sie okaze ze co miesiac jest konkretna okazja na gruby prezent..

Pzdr,
KuFeL

Data: 2009-04-27 14:06:35
Autor: Cezar
zestaw komunijny
Użytkownik "KuFeL" <kufel@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gt3vjq$2ec$1inews.gazeta.pl...
standardem byl zegarek czy rower, i juz. A teraz jest licytacja... az mnie zmrozilo ze bardzo popularnym prezentem w tym roku sa quady(!!!).

Z tego co wiem to były popularne w zeszłym roku. Teraz to pewnie jaka¶ działeczka, domek w górach...

--
Pozdr.
Cezar. PSN: Caesar_PL

Data: 2009-04-27 17:22:03
Autor: domin
zestaw komunijny
  Za moich czasow
standardem byl zegarek czy rower, i juz. A teraz jest licytacja... az mnie zmrozilo ze bardzo popularnym prezentem w tym roku sa quady(!!!).

za moich rowniez, ale ja z uzbieranej kasy kupilem...duzego psx i 14calowy telwizor :) wszystkim przed komunia zakazalem kupywania mi roweru (mialem juz malego, starego gorala) bo wiedzialem co zrobie z pieniedzmi, na 18urodziny zas kupilem x360, tak mnie zastanawia co kupie   po slubie, jezeli juz do niego kiedys dojdzie

dobrym pomyslem, zaslyszanym gdzies, bylo dawanie prezentu w sobote, w przed dzien, zeby dziecko moglo sie juz skupic na samej ceremonii...

bzdura, jak napisal ktos nizej/wyzej zadne dziecko nie jest swiadome tego sakramentu i czeka tylko i wylacznie na prezent, niewazne pod jaka postacia on bedzie, jeden cieszyc sie bedzie z ksiazki inny z quada a nastepny z zestawu konsola+gry, wkoncu nie mozna generalizowac i wrzucac wszystkich dzieci do jednego wora

Data: 2009-04-28 08:20:17
Autor: Marcin Gardeła
zestaw komunijny
domin wrote:
tak mnie zastanawia co
 kupie po slubie, jezeli juz do niego kiedys dojdzie

Normalnie, żelazko, wózek dziecięcy, po¶ciel...

--
Diobeu
NT650V Deauville '98

Data: 2009-04-28 14:21:06
Autor: Greg McRazy
zestaw komunijny
Marcin Gardeła pisze:
domin wrote:
tak mnie zastanawia co
 kupie po slubie, jezeli juz do niego kiedys dojdzie

Normalnie, żelazko, wózek dziecięcy, po¶ciel...

Fotograf na weselu:
Na koniec ostatnie zdjęcie szczę¶liwej pary czyli pani młodej i jej mamusi ;)

--
Pozdrawiam - Greg McRazy
Zdanie poniżej jest prawdziwe

Data: 2009-05-03 23:05:28
Autor: Gabriel
zestaw komunijny

Użytkownik "Greg McRazy" <a.czy.to@wazne.pl> napisał w wiadomo¶ci
Fotograf na weselu:
Na koniec ostatnie zdjęcie szczę¶liwej pary czyli pani młodej i jej
mamusi ;)

10/10 :)

Data: 2009-04-27 22:09:49
Autor: petergriffin
zestaw komunijny

Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gt3njg$l5e$4inews.gazeta.pl...

to jeszcze tak poniedzialkowo, do posmiania sie z komentarzy :

http://www.wykop.pl/link/174656/komunia-wedlug-empiku-img

to jest chyba pierwszy raz w życiu, gdy u¶miałem się niemal do łez czytaj±c komentarze w necie :-D przednie!

petergriffin # GT: petergriffin PL

Data: 2009-04-27 09:48:19
Autor: Jan Strybyszewski
zestaw komunijny
doslaw pisze:
[...]

Ale PEGI dobre :) a mogli dac Killzone :)

Data: 2009-04-27 23:03:29
Autor: Don Chichot
zestaw komunijny
Powinni teraz zarejestrować now± nazwę: PRAYstation. ;)

--
Don Chichot

Kobiety s±* : atrakcyjne, samotne, zrównoważone (*dwie cechy możliwe).

Data: 2009-04-28 08:46:38
Autor: boruva
zestaw komunijny
Don Chichot pisze:
Powinni teraz zarejestrować now± nazwę: PRAYstation. ;)

Dobre! :]

Data: 2009-05-04 11:49:04
Autor: kamil_pl
zestaw komunijny

Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gt3n9m$l5e$1inews.gazeta.pl...
[...]

Proponuję bundle wielowyznaniowe, np PS3+Koran, albo PS3 + jarmułka.
Swoj± drog± na komunię dostałem zegarek "SHARK" nie byłem taki głupi żeby uwieżyć że jest oryginalny dlatego... się popłakałem hahah. Oprócz tego chrzestny odpalił 600 zł które mi rodzice zabrali "bo kibel trzeba było wymienić, a dziecku sie nie przyda". W nagrodę za cierpliwo¶ć dostałem rower... 2 lata PO komuni. Ogólnie niedobrze j± wspominam. Za to na swoje 21 urodziny kupiłem sobie X360 samemu już hehe.

zestaw komunijny